بررسی ۵ دلیل کاهش مشتریان نتفلیکس

81
0
کاهش مشتریان نتفلیکس

نتفلیکس برای اولین بار در یک دهه گذشته با مشکل کاهش مشترکان خود روبرو شده است. برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته، نتفلیکس طی گزارشی از کاهش تعداد مشترکان خود خبر داد، طی این گزارش بیش از 200000 مشترک با اکانت های خود خداحافظی کرده اند. در این خبر به بررسی دلایل کاهش مشتریان نتفلیکس می پردازیم.

کاهش مشتریان نتفلیکس

 کاهش تعداد مشترکین این شرکت در سه ماه اول سال 2022، با توجه به اتفاقات اخیر رخ داده در این شرکت، موضوع چندان عجیبی نیست.  پس بیایید بررسی کنیم که چرا این اتفاق افتاده است و ببینیم شرکت قصد دارد در مورد آن چه راهکار هایی را اتخاذ کند.

نتفلیکس 200000 مشترک خود را در سه ماهه اول سال 2022 از دست داد!

 گزارش درآمد نتفلیکس برای سه ماهه اول 2022 نشان می‌دهد که این شرکت 200000 مشترک خود را از دست داده است.  در حالی که تخمین های اولیه نتفلیکس نشان می داد که در این مدت حدود 2.5 میلیون مشترک جدید اضافه شود، اما در عوض این تعداد هم کاهش یافته است.  علاوه بر این، این شرکت هشدار می دهد که ممکن است 2 میلیون مشترک دیگر را در سه ماهه دوم سال 2022 از دست بدهد.

رشد درآمد نتفلیکس نیز در همان دوره به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، بخشی از این کاهش درآمد به دلیل از دست دادن مشترکین و بخشی به دلیل اشتراک گذاری گسترده حساب ها توسط کاربران می باشد.

 چرا نتفلیکس مشترکین خود را از دست می دهد؟

کاهش مشتریان نتفلیکس
کاهش مشتریان نتفلیکس

از دست دادن مشترکان برای نتفلیکس بدون شک برای شرکت و سهامدارانش ناراحت کننده است، اما اتفاق عجیب و غریبی نیست.  در ادامه برخی از دلایلی که علت این اتفاق را مشخص می کنند، آورده شده است.

خروج نتفلیکس از روسیه

پس از شروع جنگ میان روسیه و اوکراین، نتفلیکس به جمع صدها شرکت تحریم کننده روسیه در سراسر جهان پیوست و تصمیم گرفت فعالیت خود را در روسیه متوقف کند.  پس از پایان یافتن فعالیت نتفلیکس در روسیه، این شرکت اعتراف کرد که حدود 700000 مشترک خود را از دست داده است.

افزایش قیمت نتفلیکس در ایالات متحده و کانادا

در ابتدای سال 2022، نتفلیکس تصمیم گرفت قیمت اشتراک خود را در ایالات متحده و کانادا افزایش دهد.  در مقایسه با سایر هزینه های زندگی، مشترکین تصمیم گرفتند اشتراک حساب های نتفلیکس خود را لغو کردند.  نتفلیکس ادعا می کند که 600000 مشترک در آمریکای شمالی به دنبال افزایش قیمت از ژانویه 2022 اشتراک خود را لغو کرده اند.

  1. اشتراک گذاری حساب نتفلیکس باعث کاهش رشد درآمد این شرکت می شود

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که نتفلیکس طی سال‌ها با آن دست و پنجه نرم کرده است، اشتراک‌گذاری حساب است. از آنجایی که اشتراک گذاری اکانت و رمز عبور برای مشترکین نتفلیکس جز خط قرمز ها به حساب می آید، اما مشترکین این موضوع را نادیده می گیرند.

 نتفلیکس تخمین می زند که حدود 100 میلیون خانوار در سراسر جهان، که 30 میلیون نفر از آنها در ایالات متحده و کانادا هستند، بدون پرداخت هزینه از این سرویس استفاده می کنند.

با توجه به اینکه نتفلیکس 222 میلیون مشترک در سراسر جهان دارد، اضافه کردن 100 میلیون مشترک جدید یک اتفاق فوق العاده خواهد بود.

 از دست دادن محتوای شرکت های رسانه ای توسط نتفلیکس

کاهش مشتریان نتفلیکس
کاهش مشتریان نتفلیکس

در سال‌های اخیر، نتفلیکس تعداد زیادی برنامه و محتوا را در شبکه‌های مختلف در سراسر ایالات متحده از دست داده است.  برنامه هایی مثل NBC، CBS، AMC به سایر پلتفرم های استریم مهاجرت کرده اند.  برخی شرکت‌های رسانه‌ای نیز ادغام شده و سرویس استریم خود را ایجاد کرده‌اند، و محتوای خود را به‌جای نتفلیکس، از طریق سرویس خود پخش می کنند.

این امر نتفلیکس را وادار به سرمایه گذاری میلیاردی برای تولید محتوا کرده است.  در حالی که محتوای نتفلیکس خوب است، مردم می‌خواهند برخی از برنامه‌های مورد علاقه خود و آثار کلاسیک قدیمی را در تلویزیون تماشا کنند.

وجود سرویس های استریم متعدد

امروزه، سرویس های استریم بسیار زیادی در دسترس وجود دارد. سرویس هایی همچون Netflix، Hulu، HBO Max، و Amazon Prime Video، Peacock، Paramount+، Disney+، Apple TV+، ESPN+ .

هر پلتفرم مجموعه خاصی از نمایش‌ها و فیلم‌ها را ارائه می کند، بنابراین همه چیز به انتخاب شما بستگی دارد. تفاوت قیمت بین سرویس های استریم مختلف نیز یکی از این دلایل می باشد به خصوص که نتفلیکس یکی از گزینه‌های گران قیمت موجود در بازار است.

 نتفلیکس برای مبارزه با این ضررها چه برنامه ریزی های کرده است؟

کاهش مشتریان نتفلیکس
کاهش مشتریان نتفلیکس

رشد نتفلیکس تاحدودی کند شده است، بنابراین زمان آن رسیده است که این شرکت اقدامات بیشتری برای پیروزی در این میدان داشته باشد.  جذب مشترکین جدید و بالا نگه داشتن درآمد مستلزم کار بیشتر و ایده های جدید است.

 یکی از اولین معضلاتی که نتفلیکس احتمالاً به آن رسیدگی می کند اشتراک گذاری حساب است.  نتفلیکس حتی طی یک آزمایش، از مشترکین خود در برخی کشورها درخواست کرد که داوطلبانه هزینه بیشتری بپردازند تا بتوانند حساب‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.  بنابراین، می توان تصور کرد که اقداماتی علیه اشتراک گذاری اکانت ها هر چه زودتر عملی شود.

یکی دیگر از مواردی که نتفلیکس به آن اشاره کرده است، راه اندازی یک برنامه تبلیغاتی است.  اکثر سرویس های پخش چنین طرحی را ارائه می کنند، از جمله Hulu، Peacock، و Paramount+.  

ارائه یک طرح ارزان‌تر ممکن است ایده ی خوبی باشد، به‌ویژه با توجه به اینکه تعداد زیادی از مشترکان نتفلیکس بعد از افزایش قیمت تصمیم به قطع همکاری گرفته اند.

کاهش مشترکان برای نتفلیکس آخر خط نیست!

در حالی که از دست دادن مشترکان اتفاق ناخوشایندی برای نتفلیکس است، مخصوصاً پس از یک دهه سابقه ی عالی، باید اعتراف کنیم که برخی شرایط خاص منجر به این امر شده است. با این حال، در نهایت، به عنوان مصرف‌کننده، باید تصمیم بگیریم که در  کدام پلتفرم‌ها مشترک شویم و از استفاده از کدام یک صرف نظر کنیم.

منبع : makeuseof

 

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس