ذخیره سازی اطلاعات شخصی شما توسط ماشین های هوشمند

اتومبیل بسته به میزان قابلیت‌ آن می‌تواند اطلاعات جمع آوری کند. در ادامه شما را با ذخیره سازی اطلاعات شخصی توسط ماشین بیش‌تر آشنا می‌کنیم.

87
0
ذخیره سازی اطلاعات شخصی شما توسط ماشین های هوشمند

وقتی به حریم خصوصی فکر می‌کنیم و اینکه چه کسی می‌تواند به داده‌های موقعیت مکانی ما دسترسی پیدا کند، ما اغلب بر روی تلفن‌های خود تمرکز می‌کنیم و نه به دستگاهی که در واقع موقعیت مکانی ما را هدایت می‌کند ( مثل ماشین‌ها). گزارش اخیر NBC News به میزان جمع آوری اطلاعات توسط وسایل نقلیه ما و نحوه استفاده آن‌ها توسط پلیس و مجرمان پرداخته است. در ادامه شما را با ذخیره سازی اطلاعات شخصی توسط ماشین‌های هوشمند، بیش‌تر آشنا می‌کنیم.

ذخیره سازی اطلاعات شخصی توسط ماشین های هوشمند

ذخیره سازی اطلاعات شخصی توسط ماشین های هوشمند

اتومبیل شما بسته به میزان جدید بودن و قابلیت‌های آن می‌تواند انواع داده‌ از جمله: موقعیت مکانی، باز و بسته شدن درها و حتی صدای درون ماشین را بدون اطلاع شما را جمع آوری کند. در مقاله NBC از Joshua Wessel استفاده شده است، مردی که به قتل متهم است زیرا در زمان قتل، کامیون قربانی صدای او را ضبط کرده است. این گزارش همچنین به شرکتی به نام Berla Corp نگاه می‌کند که از استخراج این داده‌ها از طرف پلیس مشاغلی  را ایجاد کرده است.

در حالات گسترده، تضمین هر نوع حفاظت از داده‌ها دشوار است، فقط به این دلیل که اتومبیل‌ها اطلاعات بسیار حساس را جمع آوری می‌کنند. نرم افزار Berla’s توانایی خواندن شناسه‌های منحصر به فرد دستگاه‌های بلوتوث و Wi-Fi که به سیستم خودرو متصل شده‌ است را دارد، اما اطلاعات تمام آن چیزی نیست که می‌تواند بخواند؛همچنین می‌تواند Log مربوط به رایانه داخلی ماشین را بررسی کند، موقعیت ماشین هنگام باز شدن درب‌های خاص را نشان دهد و همچنین از محل GPS داخلی آن یک ثبت موقعیت مکانی ارائه دهد.

دسترسی افراد به این اطلاعات

ذخیره سازی اطلاعات شخصی شما توسط ماشین

فقط پلیس نیست که قادر به دریافت این اطلاعات است. NBC از مردی استرالیایی نام می‌برد که با استفاده از برنامه‌ای به داده‌های زنده دوست دختر سابق خود دسترسی پیدا کرده است. او نه تنها توانست به اطلاعات زنده در مورد اتومبیل دسترسی پیدا کند، بلکه همچنین می‌توانست آن را کنترل کند، از راه دور آن را روشن و خاموش کند و پنجره‌ها را باز کند.

آقای “من از نزدیک دیده‌ام که مردم چگونه در مورد تمام اطلاعاتی که ماشینشان نگه می‌دارد فکر نمی‌کنند. من اخیراً یک ماشین دست دوم خریداری کردم و مشخص شد که نمایندگی هیچ یک از اطلاعات مالک قبلی را پاک نکرده است. اگر بخواهم به راحتی می‌توانم شماره تلفن و آدرس خانه آنها را ببینم.”

مشکل اصلی این است که ما اطلاعات خصوصی خود را با دستگاه‌های بیشتری به اشتراک می‌گذاریم و سیستم‌هایی که برای ایمن نگه داشتن این داده‌ها به آنها اعتماد می‌کنیم پیچیده‌تر می‌شوند. اگر واقعاً بخواهیم با این مسئله کنار بیاییم، ممکن است مجبور شویم نگاهی دقیق به اتومبیل هایمان بیندازیم و به این فکر کنیم که واقعاً به چه مقدار اطلاعات نیاز دارند.

حال که با ذخیره ی اطلاعات شخصی شما توسط ماشین‌های هوشمند، آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن نمایید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس