خاموش شدن شبکه 3G در سال 2022 و وضعیت ایران

همه اپراتورهای بزرگ تلفن در حال برنامه ریزی برای بستن شبکه‌های قدیمی 3G خود در سال ۲۰۲۲ هستند در ادامه به خاموش شدن شبکه 3G می‌پردازیم

34
0
خاموش شدن شبکه 3G در سال 2022 و وضعیت ایران

همه اپراتورهای بزرگ تلفن همراه مانند AT&T، Verizon و T-Mobile در حال برنامه ریزی برای بستن شبکه‌های قدیمی 3G خود در سال ۲۰۲۲ هستند. مانند میلیون‌ها نفر در ایالات متحده که از تلفن‌های 3G و سایر دستگاه‌های 3G استفاده می‌کنند، افراد باید یک دستگاه جدید خریداری کند. با خاموش شدن شبکه 3G حتی برای ارسال پیام یا تلفن کردن به پلیس شما نیازمند به یک تلفن غیر 3G خواهید بود. در ادامه به خاموش شدن شبکه 3G می‌پردازیم.

خاموش شدن شبکه 3G

2 خاموش شدن شبکه 3G در سال 2022 و وضعیت ایران

T-Mobile در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخیراً به طور فزاینده‌ای مشخص شده است که برخی از این شرکا به مسئولیت خود برای کمک به مشتریان خود در این تغییر عمل نکرده‌اند. “بنابراین، ما به نمایندگی از آنها اقدام می‌کنیم.”

بیانیه T-Mobile شرکت‌ها را با نام ذکر نکرده است، اما احتمالاً به Dish Network اشاره دارد. دو طرف بر سر اعلام T-Mobile مبنی بر بستن شبکه قدیمی Sprint به دلیل تأثیری که بر مشتریان Dish’s Boost Mobile خواهد داشت، درگیر شده‌اند.

T-Mobile اعلام کرد که خاموش شدن شبکه 3G را سه ماه به تعویق می‌اندازد تا اطمینان حاصل شود که شرکای آن زمان برای کمک به مشتریان داشته باشند. این شرکت در ابتدا برنامه ریزی کرده بود که شبکه را در ژانویه متوقف کند. آن تاریخ اکنون به ۳۱ مارس ۲۰۲۲ موکول شده است.

دیر یا زود ایران نیز به لیست کشور‌هایی که شبکه‌ی 3G را خاموش کرده‌اند می‌پیوندد، این باعث می‌شود حجم زیادی از افراد که تلفن‌های قدیمی دارند دیگر نتوانند از خدمات آنلاین مانند اسنپ و… استفاده کنند. ولی بخاطر دلایلی شاید این خاموشی شبکه دیر‌تر از دیگر کشور‌ها در ایران رخ دهد.

دلایل خاموشی شبکه

1 خاموش شدن شبکه 3G در سال 2022 و وضعیت ایران

فناوری شبکه 3G دو دهه است که در ایالات متحده وجود دارد. ورایزون اولین شبکه 3G را در سال ۲۰۰۲ راه اندازی کرد و 4G از سال ۲۰۱۰ وجود داشته است. در سال ۲۰۱۹ اپراتورها به آرامی شبکه‌های 5G را راه اندازی کردند و به زودی شرکت‌های بزرگ گوشی‌های هوشمند 5G را راه اندازی کردند. اکنون آنها باید منابع خود را بر روی ایجاد آن شبکه‌های جدیدتر متمرکز کنند، در حالی که در حفظ و نگهداری شبکه‌های قدیمی صرفه جویی می‌کنند.

ایان فاگ، معاون تحلیل شرکت تحلیلی موبایل Opensignal می‌گوید: «دلیلی که اپراتورها دوست دارند از فناوری قدیمی خلاص شوند، آزاد کردن طیف بی‌سیم است. «اگر فناوری قدیمی‌تر را در بیشتر بازارها، در بیش‌تر کشورها خاموش کنید، مجوز طیف به شما امکان می‌دهد از آن با شبکه‌های جدیدتر مانند 4G و 5G استفاده کنید.»

حال که با خاموش شدن شبکه 3G آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس