مشخصات سونی Project Q

36
0
مشخصات سونی Project Q

درحالی‌که شایعات از توسعه یک کنسول بازی دستی جدید توسط سونی خبر می‌دادند، ژاپنی‌ها در مراسم دیشب خود از یک دستگاه قابل‌حمل رونمایی کردند که البته نمی‌توان آن را یک کنسول بازی دستی در نظر گرفت. این محصول سونی که Project Q نام دارد، درحقیقت دستگاهی برای استریم بازی‌های کنسول PS5 از طریق وای‌فای است. در این پست به بررسی مشخصات سونی Project Q می پردازیم.

مشخصات سونی Project Q

این دستگاه درحقیقت یک نمایشگر به همراه کنترلر DualSense است. به‌طور دقیق‌تر یک نمایشگر 8 اینچی LCD با رزولوشن اچ‌دی بین دو کنترلر قرار گرفته است که می‌تواند بازی‌ها با حداکثر رزولوشن 1080p و سرعت 60 فریم بر ثانیه را اجرا کند. این دستگاه از ویژگی‌های تریگرهای انطباقی و همچنین بازخوردهای هپتیکی کنترلر DualSense پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه جدید سونی در ادامه سال جاری میلادی از راه می‌رسد، بااین‌حال ژاپنی‌ها نگفته‌اند که دقیقاً در چه تاریخی باید منتظر این محصول باشیم یا اینکه قیمت آن چقدر خواهد بود.

طبق ارائه‌ای که سونی در مراسم خود داشت، بازی‌ها را می‌توان روی Project Q اجرا کرد که روی پلی استیشن 5 نصب شده باشند. بنابراین با یک دستگاه همراه برای پلی استیشن روبه‌رو هستیم، نه یک کنسول بازی دستی که خودش قادر به اجرای بازی‌ها به‌صورت داخلی و مستقل باشد و بتواند با محصولاتی مانند استیم دک رقابت کند. حتی امکان استریم بازی‌ها از روی گوشی هوشمند یا فضای ابری هم روی این دستگاه سونی وجود ندارد، البته شاید این موضوع تغییر کند.

سونی یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه سرویس بازی‌های ابری است، بنابراین شاید در آینده تصمیم بگیرد که پشتیبانی از بازی‌های ابری را هم به Project Q بیاورد تا تبدیل به دستگاهی کامل‌تر شود. درحقیقت با این‌کار هم فروش این دستگاه افزایش می‌یابد و هم سونی درآمد بیشتری از سرویس بازی‌های ابری‌اش خواهد داشت.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس