معرفی کوچکترین گوشی های موبایل در سال ۲۰۲۱ | خرید گوشی موبایل کوچک

181
0
کوچکترین گوشی های موبایل

آیا به دنبال یک گوشی آیفون یا اندروید کوچک هستید که بتوانید به راحتی آن را در دست بگیرید؟ در این مقاله به معرفی کوچکترین گوشی های موبایل در سال ۲۰۲۱ می پردازیم.

کوچکترین گوشی های موبایل در سال ۲۰۲۱

تلفن‌های صفحه‌نمایش بزرگ مانند Pixel 6 Pro، iPhone 13 Pro Max و Samsung Galaxy S21 Ultra  قطعا مزایای خود را دارند. امکانات پیشرفته و دوربین‌های شگفت‌انگیز اغلب در بدنه بزرگ‌تر قرار می‌گیرند، در حالی که نمایشگر بزرگ می‌تواند برای تماشای ویدیو در حال حرکت عالی باشد. صفحه نمایش 6.7 اینچی 13 Pro Max به این معنی است که قرار دادن آن در جیب های شلوار جین تنگ بعید است و استفاده از آن با یک دست برای افرادی که دست های کوچکتری دارند تقریبا غیرممکن است.

مقاله های مرتبط:

معرفی بهترین گوشی های 5G

مزایای 5G چیست؟ چگونه امروز (و فردا) به شما کمک می کند

اندازه تلفن‌ها در طول سال‌ها به‌طور پیوسته افزایش یافته است، به طوری که گوشی‌های 6 اینچی یا بزرگ‌تر در حال حاضر عادی هستند. این برای تماشای ویدیو یا بازی در حالی که در اتوبوس در راه خانه هستید عالی است، اما اگر به صفحه نمایش اهمیتی نمی دهید و فقط یک تلفن عالی می خواهید که بتوانید در جیب شلوار جین خود جای دهید چه؟

متاسفانه باید بگویم که گزینه های شما محدود است، اما هنوز چند گوشی جمع و جور عالی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.  تعریف هر کس از “کوچک” متفاوت است و یک اندازه راحت برای شما ممکن است برای شخص دیگری احساس ناراحتی ایجاد کند. با در نظر گرفتن این موضوع، من گوشی هایی را با اندازه صفحه نمایش 6 اینچی و کمتر در نظر می گیرم، اما اگر نگران اندازه آن هستید، ارزش آن را دارد که با یک گوشی در نزدیک ترین فروشگاه خود آن را  امتحان کنید.

کوچکترین گوشی های موبایل
کوچکترین گوشی های موبایل

بهترین گوشی های کوچک

Google Pixel 5

با 6 اینچ، پیکسل 5 در بالاترین سطح از نظر اندازه  در این لیست قرار دارد، اما قاب باریک اطراف صفحه نمایش آن را به یک گوشی هوشمند جمع و جور شگفت‌ انگیز تبدیل می‌کند.  که بسیار بهتر از S21 Ultra بزرگ 6.8 اینچی است. با ویژگی هایی همچون دوربین مناسب، 5G و رابط سریع و روان  در این بررسی ما را تحت تأثیر قرار داد.

 البته جدیدترین پرچمدار گوگل نیست – پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو هستند – اما حتی کوچکتر از پرچمداران جدید 6.4 اینچ است.

کوچکترین گوشی های موبایل
کوچکترین گوشی های موبایل

iPhone 13 Mini

آیفون 13 مینی یکی از معدود گوشی‌های کوچکی است که شما را مجبور به نادیده گرفتن قدرت و عملکرد نمی‌کند.  این گوشی دارای همان پردازنده A15 Bionic است که در تمامی گوشی های سری 13 یافت می شود و عمر باتری بیشتری نسبت به نسل قبلی آیفون 12 مینی دارد.  این آیفون مینی یک گوشی همه کاره عالی است و تنها 5.4 اینچ است، یکی از بهترین گوشی های کوچکی است که می توان خرید.

کوچکترین گوشی های موبایل
کوچکترین گوشی های موبایل

Google Pixel 4A

ما عملکرد مناسب Pixel 4A را به همراه قیمت پایین آن در هنگام عرضه در سال 2020 دوست داشتیم. اندازه صفحه نمایش 5.8 اینچی آن را در قسمت گوشی های کوچک و امروزی قرار می دهد.  اما چیزی که این گوشی کوچک اندرویدی ندارد 5G است، که اگر بخواهید از سرعت داده های فوق سریع استفاده کنید که همه درباره آن صحبت می کنند، ممکن است کمی برایتان مشکل ساز شود.

 هنگامی که گوگل 5G را به ارزان‌ترین تلفن همراه خود اضافه کرد، اندازه صفحه نمایش کوچک‌تر را نیز تا 6.2 اینچ افزایش داد، در حالی که پیکسل 5A جدیدتر آن، نمایشگر 6.34 اینچی و حتی بزرگ‌تری دارد.

iPhone SE (2020)

ارزان‌ترین آیفون اپل با یک پردازنده قدرتمند و یک دوربین تکی که قادر به گرفتن عکس‌های زیبا است، قیمت بسیار خوبی دارد.  مانند Pixel 4A، این گوشی 5G ندارد، اما اگر نتوانید بودجه خود را به iPhone 12 Mini مجهز به 5G اختصاص دهید، ممکن است این گزینه انتخاب بدی نباشد.  اندازه صفحه نمایش 4.7 اینچی آن کوچک است، اما حاشیه های عریض آن در بالا و پایین به این معنی است که خود گوشی خیلی کوچکتر از آیفون 13 نیست.

iPhone 12 Mini

آیا شما توان مالی برای خرید iPhone 13 Mini را ندارید ؟  12 Mini هنوز به طور رسمی توسط اپل فروخته می شود و اکنون از 599 دلار شروع می شود.  صفحه نمایش 5.4 اینچی آن را قطعا مناسب جیب های شما می کند، در حالی که دوربین خوب و عملکرد قوی آن، استفاده از آن را به طور کلی تبدیل به یک انتخاب عالی می کند.

Sony Xperia 5 II

با 6.1 اینچ، این تلفن اندرویدی از نظر فنی از آستانه 6 اینچی که در این مقاله قرار داده‌ام خارج می‌شود. این گوشی دارای نسبت تصویر 21:9 است که طول آن را  بیشتر از عرض آن می کند.  با عرض تنها 2.68 اینچ، در واقع باریکتر از Pixel 4A ذکر شده در بالا است، که باعث می شود در دست گرفتن آن مانند هر تلفن کوچک دیگری راحت باشد.

کوچکترین گوشی های موبایل
کوچکترین گوشی های موبایل

همچنین مجهز به فناوری‌های برتر است، از جمله تنظیمات دوربین و اتصال 5G (اگرچه 5G فقط در تلفن‌های Xperia 5 II که در خارج از ایالات متحده فروخته می‌شوند پشتیبانی می‌شود).  صفحه نمایش زیبا که نسبت تصویر آن را برای ویدیوهای عریض عالی می کند.  اگر می‌خواهید تلفن خوش دستی داشته باشید، اما همچنان می‌خواهید از تماشای ویدیوها در حال حرکت لذت ببرید، می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد.

iPhone 11 Pro

اپل رسما تولید آیفون 11 پرو را در 2019 متوقف کرده است، اما همچنان می توانید آن را در فروشگاه های مختلف پیدا کنید.  صفحه نمایش آن 5.8 اینچ است. که، همراه با حاشیه‌های باریک، آن را به راحتی با جیب شما سازگار می کند.

 این گوشی پرقدرت است و سیستم دوربین سه‌گانه‌اش قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.  نه، 5G ندارد، اما اگر آن را پسندیده اید،این هم یک گوشی کوچک است که باید در نظر بگیرید.

Samsung Galaxy Z Flip 3

باید به Z Flip 3 اشاره ویژه ای کرد. در حالی که صفحه اصلی آن 6.7 اینچ است، این گوشی هوشمند جمع و جور به طور کامل از وسط تا می شود.  می تواند بسته شود تا به راحتی در کف دست شما جا بگیرد یا در جیب شما قرار بگیرد بدون اینکه برجستگی ناخوشایندی ایجاد کند.  که می تواند یک سازگاری ایده آل برای اندازه قابل حمل باشد، اما با یک صفحه نمایش بزرگ خوب برای زمانی که می خواهید از آن استفاده کنید.

کوچکترین گوشی های موبایل
کوچکترین گوشی های موبایل

 برای این گوشی باید هزینه گزافی پرداخت کنید، زیرا گوشی‌های تاشو مانند Z Flip (یا Moto Razr 5G موتورولا که تقریبا همان مفهوم را ارائه می‌کند) بسیار بیشتر از تلفن‌های هوشمند معمولی هزینه دارند.  شما باید تصمیم بگیرید که آیا مایل به پرداخت این مقدار پول فقط برای اندازه مناسب دلخواه خود هستید یا خیر.

منبع: cnet

3/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس