معرفی 11 برنامه ویرایش ویدیوی برای مک

40
0
برنامه ویرایش ویدیوی برای مک

اگر مدت هاست به دنبال نرم افزارهای ویرایش ویدیو برای دستگاه های مک هستید، در ادامه این راهنما همراه ما باشید تا بهترین برنامه ویرایش ویدیوی برای مک را در کنار هم بررسی کنیم، با استفاده از این ویرایشگرها می توانید بدون هیچ هزینه ای از قابلیت های متعدد ویرایش برخوردار شوید. رایانه های اپل مدت هاست که افراد حرفه ای و خلاق را مورد هدف قرار داده اند و برخی از نرم افزارهای ویرایش عکس و ویدیو نیز قابلیت های بسیاری را برای افراد تخصصی ارائه می دهد، اما متأسفانه برخی از حرفه ای ترین نرم افزارهای پیشرو در صنعت مانند Adobe Premiere، After Effects و Final Cut Pro خود اپل ارزان نیستند.

برنامه ویرایش ویدیوی برای مک

اما نا امید نشوید! در حال حاضر، طیف گسترده ای از برنامه های ویرایش ویدیو رایگان برای رایانه های مک وجود دارد که می توانند برای همه افراد بسیار کاربردی باشند، برخی از آن‌ها برای مبتدیان ساخته شده اند، در حالی که برخی دیگر به لطف مجموعه ویژگی های چشمگیر می توانند به خوبی حرفه ای ها و متخصصان را راضی کنند. 

برنامه iMovie

iMovie برای کاربران دستگاه های مک رایگان است. به علاوه، نسخه iOS این برنامه به صورت رایگان برای همه دارندگان آیفون و آی پد در دسترس است. این نرم‌ افزار مشتریانی را هدف قرار می‌ دهد که می‌ خواهند به سرعت فیلم های بلندی را با فیلم های ذخیره شده در گالری گوشی خود ایجاد کنند. برای تسهیل این امر، iMovie از یک ویرایشگر timeline ساده استفاده می ‌کند. iMovie با ارائه ویرایش خطی و رابط کاربری مبتدی، یک برنامه بهینه سازی شده است که می تواند ویدیوهای 4K و فیلم هایی که دارای صفحه سبز هستند را مدیریت کند. این به شما امکان می‌ دهد بتوانید فیلم های خود را بسازید، ویژگی های مختلف را بر روی ویدیوها بکشید و رها کنید و برخی از آیتم های گرافیکی جذاب را اضافه کنید. همچنین این نرم افزار از قابلیت تصویر در تصویر ویدیو و جلوهای بصری متنوع از جمله حرکت آهسته و سریع نیز پشتیبانی می کند. 

برنامه ویرایش ویدیوی برای مک
برنامه ویرایش ویدیوی برای مک

iMovie دارای موسیقی و جلوه های صوتی آماده نیز می باشد و می تواند با استفاده از فیلمی که شما تهیه می کنید، تریلرهایی به سبک هالیوود تولید کند. علاوه بر این، این برنامه به شما امکان می دهد ویدیوهای خود را مستقیماً به YouTube و Vimeo با وضوح حداکثر 4K آپلود کنید. بنابراین، اگر به دنبال یک ویرایشگر ویدیوی همه کاره و رایگان برای مک خود هستید که استفاده از آن ساده باشد، iMovie همان چیزی است که به دنبال آن هستید. این نرم افزار یک ویرایشگر ویدئویی رایگان و درجه یک برای کاربران مک است که برای سخت افزار اپل به خوبی بهینه شده و برای اکثر پروژه های شخصی مناسب است.

برنامه DaVinci Resolve

نسخه استودیویی DaVinci Resolve  حدود 295 دلار قیمت دارد، اما نسخه اصلی آن کاملاً رایگان است و همچنان همان توانایی های پردازش تصویر با کیفیت بالا را مانند نسخه گران تر خود ارائه می دهد. شما با استفاده از این نرم افزار یک ویرایشگر ویدیوی قدرتمند، برخی از بهترین قابلیت‌های تصحیح رنگ و حتی پشتیبانی از پنل ‌های سخت‌افزار خارجی برای امکان ویرایش سریع‌ تر دریافت خواهید کرد. البته محدودیت هایی وجود دارد. یکی از اصلی ‌ترین موارد این است که Resolve فقط می ‌تواند از خروجی های SD، HD یا Ultra HD پشتیبانی می کند، اگرچه به احتمال زیاد این قابلیت ها برای اکثر کاربران کافی خواهد بود. همچنین، ممکن است کاربران حرفه ای در هنگام استفاده از دستگاه با محدودیت هایی رو به رو شوند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که تسلط بر DaVinci Resolve   ممکن است کمی زمان بر باشد، اما از آنجا که DaVinci Resolve یکی از قدرتمندترین ویرایشگرهای موجود حال حاضر به شمار می رود و شما قابلیت های بسیار زیادی را به صورت رایگان دریافت می کنید، قطعا ارزش یادگیری را خواهد داشت. DaVinci Resolve   یک ابزار ویرایش قوی است که معمولا حرفه ای ها از آن استفاده می کنند. 

برنامه OpenShot

OpenShot یک ابزار بین پلتفرمی و منبع باز است که از سال 2008 در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. این ابزار برای ارائه قابلیت های ویرایش ویدیو به صورت پایدار، رایگان و در دسترس ساخته شده است. OpenShot سالانه چندین به روز رسانی اصلی ارائه می کند که قابلیت های جدید و کاربردی را برای پروژه های منبع باز ارائه می دهد. از همین رو، لیست ویژگی های OpenShot در طول سال ها افزایش یافته و شامل پشتیبانی عالی از فرمت های مختلف، فریم های کلیدی انیمیشن و آهنگ های ویدیویی یا صوتی نامحدود می شود. همچنین از قابلیت هایی مانند انتقال و ترکیب، ساخت فیلم و مجموعه ای از ویژگی های اضافی دیگر نیز پشتیبانی می کند و هر آنچه از یک ویرایشگر ویدیویی انتظار دارید را در اختیار شما قرار می دهد. به طور کلی، OpenShot یک ویرایشگر ویدیوی منبع باز برای مک است که لیستی چشمگیر از ویژگی ها را ارائه می دهد، با این حال، رابط کاربری آن تا حدودی قدیمی است.

برنامه Shotcut

Shotcut یک ویرایشگر ویدیوی منبع باز، رایگان و کراس پلتفرم است. لیست ویژگی های Shotcut به اندازه OpenShot متعدد و چشمگیر است، اما Shotcut از یک رابط کاربری زیباتر برخوردار می باشد که آن را شبیه به یک نرم افزار حرفه ای کرده است.

برنامه ویرایش ویدیوی برای مک
برنامه ویرایش ویدیوی برای مک

این برنامه دارای طیف گسترده ای از فایل ها و فرمت های ویدئویی از جمله  K4، ProRes و DNxHD می باشد. شات کات همچنین دارای قابلیت های صوتی عالی است و لیست چشمگیری از جلوه های ویدیویی از جمله ترکیب و انتقال ویدیوها را به همراه یک رابط کاربری انعطاف پذیر ارائه می دهد. نکته قابل توجه Shotcut پشتیبانی از ویژگی های پیشرفته مانند صدای فراگیر 5.1، تصحیح رنگ سه طرفه و تعداد زیادی فیلترهای ویدئویی و صوتی است. حتی مجموعه کاملی از آموزش‌ های ویدیویی رسمی در وب‌ سایت Shotcut وجود دارد که می ‌توانید برای کار با نرم افزار آن‌ها را تماشا کنید. 

برنامه Blender

Blender یک برنامه رایگان برای مدل سازی و ترکیب سه بعدی است که بسیاری از افراد حرفه ای و متخصص از آن استفاده می کنند. Blender یک ویرایشگر ویدیویی بسیار کاربردی است اما برای استفاده از این نرم افزار باید برای یادگیری استفاده از قابلیت های مختلف آن وقت بگذارید. شما می‌ توانید از Blender برای کات کردن و اتصال ویدیو، میکس و همگام‌ سازی صدا، اعمال آیتم ‌های مختلفی از تنظیمات و انواع فیلترها استفاده کنید. شاید ویرایش یک فیلم بلند با این نرم افزار سخت باشد، اما برای اقدامات اصلی ویرایش می توانید به راحتی از آن استفاده نمایید. در کل، باید بدانید که Blender ساده ترین نرم افزار برای ویرایش ویدیو نخواهد بود، اما قابلیت های بسیار خوبی را ارائه می دهد. 

برنامه Lightworks

Lightworks یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن های این لیست است. اما به دلیل این که استفاده از قابلیت های مختلف آن رایگان نیست، در صدر لیست بهترین نرم افزارهای ویرایش قرار نگرفته است. نسخه رایگان Lightworks شامل جلوه ‌های ویدیویی، قابلیت ویرایش چندگانه و چندین امکانات دیگر است که از یک ویرایشگر جامع انتظار می رود. متأسفانه در این نرم افزار رندر ویدیوهای مختلفی برای Vimeo و YouTube به کیفیت 720p محدود شده است.  بنابراین اگرچه Lightwork دارای طیف وسیعی از ابزار ویرایش است، اما نمی توان آن را جزو ویرایشگرهای برتر رایگان مک دانست، مگر این که بخواهید در ابتدا آن را به صورت رایگان استفاده کنید و بعداً ارتقا دهید. 

  • Download: Lightworks (Free, premium version available)

برنامه Avidemux

Avidemux همچنین به عنوان یکی از  بهترین ویرایشگرهای ویدیوی لینوکس نیز شناخته می شود. اگرچه  Avidemux نرم افزار مبتدی است، اما برای ویراش های ساده، عملکرد خوبی را ارائه می دهد. این برنامه از انواع فرمت های ورودی و خروجی پشتیبانی می کند و همچنین در سال چندین به روز رسانی برای آن ارائه می شود. قابلیت هایی که Avidemux برای لینوکس ارائه می کند با قابلیت های ورژن مک این نرم افزار یکسان است، شما می توانید از Avidemux برای کارهای ساده ای مانند کاهش اندازه یک ویدیو، اعمال فیلترهای ویدیویی و یا فیلترهای صورت استفاده کنید. پیش از استفاده، پیشنهاد می دهم که حتماً برای مطالب آموزشی Avidemux Wiki را بررسی کنید تا بتوانید به راحتی از امکانات آن بهرهمند شوید. 

برنامه HitFilm Express

HitFilm Express یک نرم افزار ویرایش ویدیو رایگان برای دستگاه های مک و ویندوز است که در دو نسخه عرضه می شود. در اینجا ما بر روی نسخه رایگان، HitFilm Express تمرکز خواهیم کرد، که می توانید از آن برای مدیریت تمام نیازهای اولیه خود در ویرایش استفاده کنید. این ابزار برای پروژه های مبتدی و متوسط ​​مناسب است. در صفحه اصلی نرم افزار، تمام اخبار صنعت و مجموعه ای از نکات و ترفند برای استفاده از ابزارهای مختلف نرم افزار در اختیار شما قرار می گیرد. می ‌توانید فیلم ‌ها، تصاویر و فایل ‌های موسیقی را با یک کلیک به داخل پنل نرم ‌افزار بکشید و فوراً شروع به کار کنید. HitFilm Express یک ویرایشگر ویدیوی رایگان مک با بیش از 500 افکت، ابزار ویرایش، ترکیب دو بعدی و سه بعدی و بسیاری ویژگی های دیگر است.  و قابلیت VFX را نیز ارائه می دهد.

Download: HitFilm Express (Free, premium version available)

برنامه InVideo

Canva یک ویرایشگر ویدیوی عالی برای افراد مبتدی است که ابزار آنلاین طراحی گرافیک را نیز به صورت رایگان ارائه می دهد. این ویرایشگر به صورت آنلاین کار می کند و تنها کافی است فایل مورد نظر خود را آپلود کنید و مستقیماً از مرورگر خود آن را ویرایش نمایید، از همین رو دیگر با مشکلات ابزارهای آفلاین رو به رو نخواهید شد. InVideo با بیش از 5000 قالب ویدیویی و 3 میلیون تصویر در گالری خود، یکی از بهترین ابزارهای ویرایش آنلاین مک به شمار می رود. با استفاده از InVideo می توانید قالب های فیس بوک، میم، کاور ویدیو یوتیوب و یا نمایش اسلاید و موارد دیگر را ایجاد کنید. نسخه رایگان این نرم افزار، مزایایی مانند 1 گیگابایت فضای ذخیره‌ سازی ابری رایگان، تبدیل خودکار متن به گفتار و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می دهد.

  • Register: InVideo (Free, premium version available)

برنامه Final Cut Pro

برنامه ویرایش ویدیوی برای مک
برنامه ویرایش ویدیوی برای مک

Final Cut Pro به عنوان یک نسخه ارتقا یافته از نرم افزار iMovie شناخته می شود که کاربردهای بسیاری را در اختیار کاربران اکوسیستم اپل قرار می دهد. اگرچه Final Cut Pro یک ویرایشگر پولی است، اما اپل یک دوره آزمایشی رایگان 90 روزه را ارائه می دهد که می توانید قبل از خرید اشتراک از آن استفاده نمایید. برای آن دسته افرادی که به تازگی وارد دنیای ویرایش ویدیو شده اند و یا تنها می خواهند چند پروژه ویدیویی را ویرایش کنند، نسخه آزمایشی رایگان Final Cut Pro می تواند یک گزینه عالی باشد. تنها کافی است فایل های خود را با کشیدن و رها کردن وارد نرم افزار نمایید و از تعداد زیادی جلوه های ویدیویی مختلف و قابلیت دیگر استفاده نمایید. همچنین این نرم افزار از محتوای 360 درجه پشتیبانی می کند و قابلیت های متنوعی را برای هدست های VR ارائه می دهد. در مجموع، Final Cut Pro یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو است که هنرمندان و متخصصان از آن استفاده می کنند. 

برنامه Cyberlink PowerDirector

Cyberlink PowerDirector همانطور که از نامش پیداست یک نرم افزار قدرتمند ویرایش ویدیو برای مک است.

هنگامی که برای اولین بار با آن روبرو می شوید، طیف وسیعی از قابلیت های ویرایشی قدرتمند و حرفه ای آن می تواند نظر شما را جلب کند که اکثر این قابلیت ها به صورت رایگان در دسترس هستند. این برنامه ویرایش مک، بیش از 3000 افکت و قالب را در خود جای داده است و حدود 6.4 میلیون ویدیو و عکس را در اختیار شما قرار می دهد.

مجموعه ای از ویژگی های دیگر Cyberlink PowerDirector که شایسته ذکر ویژه هستند عبارت‌اند از:

  • پشتیبانی از وضوح تصویر 4K
  • حذف نویز صدا
  • ردیابی مانیتور
  • سازگاری با لیست گسترده ای از فرمت های ویدئویی
  • طراحی کلاژ ویدئو
  • تنظیم PiP
  • تنظیم سرعت
  • Download: Cyberlink PowerDirector (Free, premium version available)

این‌ها همه بهترین ویرایشگرهای ویدیوی مک هستند !

بنابراین، در جواب سوال بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو رایگان برای مک کدام است؟ باید بگوییم که اگر می خواهید در حد ابتدایی از یک برنامه استفاده کنید احتمالاً iMovie برای شما مناسب ترین گزینه خواهد بود، چرا که این نرم افزار رایگان بوده و استفاده از آن آسان است و با دقت برای سخت‌افزار اپل بهینه‌ سازی شده است. ویژگی های زیادی در iMovie برای جلب رضایت کاربران مبتدی و متوسط ​​وجود دارد. با این حال، این نرم افزار فاقد قابلیت های ویژه و قدرت کافی برای رقابت با Final Cut یا Premiere Pro است. با این اوصاف، اگر به‌ جای یک ویرایشگر ویدیوی کامل به دنبال یک برنامه تبدیل ویدیوی ساده هستید، مبدل‌های ویدیویی زیادی برای macOS وجود دارد که می‌ توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس