معرفی 7 تا از بهترین سایت های خبری و نقد بازی

248
1
بهترین سایت های خبری و نقد بازی

اگر چه همه ساله، صدها بازی ویدیویی منتشر می‌شود؛ اما تعداد بازی های خوب و مهیج به قدری بالاست که زمان کافی برای امتحان کردن همه آن‌ها وجود ندارد. در واقع یکی از بزرگ‌ترین چالش هایی که در صنعت بازی وجود دارد؛ این است که بازیکنان نمی دانند کدام بازی ارزش وقت گذاشتن را دارد و کدام بازی ممکن است با سلایق آن‌ها جود در نیاید. بهترین سایت های خبری و نقد بازی را در ادامه با هم مرور میکنیم.

بهترین راه حل برای بررسی این که کدام بازی ها مناسب شما هستند بررسی سایت های نقد بازی است. سایت‌های بررسی و اخبار بازی‌های ویدیویی راه خوبی برای اطلاع از داستان و تمامی عوامل تشکیل دهنده بازی ها هستند و با مطالعه نقدهایی که در این سایت ها قرار داده می شوند، می توانید متوجه شوید که آیا آخرین نسخه های منتشر شده از یک بازی ارزش خرید دارد یا خیر.

در کنار اول نیوز باشید تا بهترین سایت های بررسی بازی ها و سایت های خبری بازی های ویدیویی را که می توانید در اینترنت پیدا کنید را با یکدیگر بررسی کنیم،چه بخواهید قبل از خرید یک بازی کیفیت آن را مشاهده کنید، یا این که فقط بخواهید با آخرین بازی های عرضه شده آشنا شوید، می توانید به یکی از وب سایت هایی که در ادامه میاوریم سر بزنید و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد همه جوانب بازی ها دریافت کنید. سایت های انتخاب شده در این مطلب، بهترین منابع بررسی بازی هستند و با وجود این ها دیگر نیازی نیست تا وقت خود را در سایت های نامرتبط و ابتدایی تلف کنید.

بهترین سایت های خبری و نقد بازی کدم‌اند؟

بخش نقد بازی‌های ویدیویی در دهه گذشته مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته است. از آنجا که بررسی جزییات این مشکلات از حوصله این بحث خارج است، کافی است بدانید که چندین وب سایت معروف نقد و بررسی بازی ها متهم به نقض قوانین اخلاقی از جمله روابط مالی فاش شده، تبانی و پارتی بازی در امور مالی شده اند و اکنون تنها بدنامی برای آن‌ها باقی مانده است.

علاوه بر این، برخی دیگر از سایت های بازی نیز تمرکز خود را از روی گیم پلی و کیفیت بازی تغییر داده و توجه بیشتری بر روی مسائل حاشیه ای دارند؛ در واقع، این سایت ها بیش از هر چیز بر مسائل اجتماعی و سیاسی تأکید دارند و یا حتی نویسندگان آن ها بعضا مطالب نا مربوطی را آپلود می کنند که ممکن است زمان شما را برای دسترسی به مطالب مورد نیاز خود بگیرند.

سایر سایت ها نیز در کنار بررسی و نقد بازی به پوشش سایر مطالب مانند فیلم، موسیقی، تلویزیون و سرگرمی های دیگر می پردازند که همین موضوع باعث می شود کیفیت کلی نقد و بررسی بازی ها در اولویت سایت قرار نگیرد.

توصیه می کنیم زمانی که می خواهید در مورد نقد و بررسی بازی ها بخوانید، نه تنها به سایت بلکه به نویسندگان مطالب آن نیز توجه داشته باشید، سعی کنید از قبل تحقیقات خود را انجام دهید و بعد یک سایت را به عنوان مرجع انتخاب کنید زیرا در زمینه نقد و بررسی، کیفیت مطالب ارائه شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

1. Destructoid

Destructoid
Destructoid

Destructoid یک سایت بازی همه جانبه و عالی است که در آن می توانید کمی اطلاعات عمومی هم پیدا کنید. این سایت مقالات نقد و بررسی بازی ها را به طور منظم منتشر می کند و تعداد زیادی پست خبری، بررسی و آیتم های مربوط به بازی ها را به صورت هفتگی در سایت قرار می دهد. آپدیت های سایت عمدتا شامل به ‌روزرسانی‌های بازی‌ های خاص، پیش‌ نمایش بازی ‌هایی که قرار است در آینده عرضه شود و نظرات منتقدین در مورد بازی ها است.

با این حال Destructoid فقط یک سایت خبری بازی نیست و در این سایت می توانید مطالب مربوط به بررسی بازی های کنسول و رایانه شخصی و همچنین بازی ها موبایل و حتی DLC را مشاهده کنید. نقدهایی که در این سایت قرار می گیرد همگی به زبان ساده بیان شده اند و شما می توانید پس از مطالعه نقد و بررسی بازی ها، به آن ها امتیاز دهید. وب سایت Destructoid یک منبع خبری قدرتمند است که همیشه می توانید مطالب و اخبار با کیفیت را در آن مطالعه نمایید.

2.بهترین سایت های خبری و نقد بازی: GamesRadar+

GamesRadar+
GamesRadar+

یکی دیگر از سایت ‌های خبری بازی که محتوای ساده و خوبی دارد، سایت GamesRadar+ می باشد، در این سایت می توانید اخبار، بررسی‌ ها، ویژگی ‌ها، دیدگاه های منتقدان به بازی‌های جدید و موارد دیگر را مطالعه کنید. همچنین این فرصت را دارید تا نظرات و راهنمای بازی ها را در سیستم مورد علاقه خود مشاهده کنید و یا از آخرین نسخه بازی ها مطلع شوید. با این حال قبل از این که GamesRadar+ را به عنوان منبع نقد بازی قرار دهید بهتر است بدانید که این سایت معمولاً همه بازی ها را مورد بررسی قرار نمی دهد و هر چند وقت یک بار، برخی از بازی های معروف را بررسی و نقد می کند، همچنین بیشتر بررسی های انجام گرفته در آن بررسی های نرم افزاری هستند.

در واقع بررسی های قرار گرفته در GamesRadar نشان می دهد که نویسندگان سایت وقت خود را برای بررسی همه بازی ها نمی گذارند اما به طور تخصصی و اصولی به بررسی برخی از مهم‌ترین نسخه ها می پردازند. در بررسی های سایت، معمولاً فهرستی از ویژگی های مثبت و منفی بازی ها قرار گرفته است که تصمیم گیری را برای مخاطبین آسان می کند؛ به طور کلی، GamesRadar+ محتوای با کیفیتی را برای بررسی و همچنین اخبار سریع برای مطلع شدن از اخبار بازی ارائه می‌کند.

3. Game Informer

Game Informer
Game Informer

Game Informer مجله قدیمی و پرطرفدار بازی های ویدئویی است که یک وب سایت نیز دارد. برخلاف سایر وب‌ سایت‌های بازی که محتواهایی مبتنی بر اخبار و رویداد های سینما و تلویزیون را نیز ارائه می‌کنند، این وب‌سایت کاملاً در مورد بازی‌ها است و گاهی اوقات فیلم‌های مبتنی بر بازی‌ها را پوشش می‌دهد. اخبار، پیش‌نمایش بازی‌های آینده، بررسی‌ها و ویژگی‌ های منحصر به فرد بازی ها را می توانید در این سایت بررسی نمایید.

Game Informer بازی های مختلف را مانند مجله های قدیمی بازی مورد نقد و بررسی قرار می دهد؛ بسیاری از نویسندگان و گردآورندگان این وب سایت همگی گیمرهای قدیمی و بعضاً حرفه ای می باشند و از همین رو، جستجو در آن، حس یک سایت حرفه ای را القا می کند. اغلب بررسی ها در اعداد و آمار خلاصه می شوند که می تواند کار مخاطب را برای بررسی بازی ها بسیار راحت تر کند؛ بررسی بازی ها بر اساس اعداد و آمار، کاری است که کمتر سایتی در حال حاضر آن را انجام می دهد.

به طور کلی، Game Informer توسط افرادی که عاشق بازی های ویدیویی هستند اداره می شود و منحصراً برای بازیکنان ساخته شده است. اگر چه این سایت هر بازی را بررسی نمی ‌کند، اما بازی هایی که در آن وجود دارد به صورت حرفه ای نقد و بررسی می شود.

4.بهترین سایت های خبری و نقد بازی: Metacritic

Metacritic
Metacritic

اگر تمایلی به خواندن بررسی های دقیق ندارید و فقط می خواهید سریعاً امتیاز اختصاص داده شده به بازی ها را بررسی کنید تا ببینید آیا یک بازی ارزش بازی کردن را دارد یا خیر، Metacritic برای شما مناسب خواهد بود. می توان گفت سایت Metacritic به خودی خود یک وب سایت نقد نیست؛ اما در عوض امتیازات اختصاص داده شده به بازی ها را از وب سایت های مختلف نقد بازی مانند Rotten Tomatoes و وب سایت های مشابه جمع آوری می کند.

پس از جستجو نام یک بازی در این وب سایت، با امتیازاتی که از 0 تا 100 اختصاص داده شده اند رو به رو می شوید و می توانید نظران دیگران را در مورد بازی ها مطالعه کنید و یا بررسی های منتقدان را با نظرات کاربران و بازی کنان مقایسه نمایید.

در بسیاری از مواقع، خلاصه کردن کیفیت یک بازی در یک عدد سخت است؛ از همین رو گیمرهای بسیاری هستند که با این ویژگی وب سایت Metacritic مشکل دارند. اما برای افرادی که به دنبال یک بررسی سریع و ساده از بازی هستند، این ویژگی می تواند عالی باشد.

5. Nintendo Life

Nintendo Life
Nintendo Life

Nintendo Life همان‌طور که از نامش پیداست، این یکی از بهترین وب سایت های بازی برای علاقه‌مندان به نینتندو است. Nintendo Life در پوشش مطالبی در مورد Nintendo Switch، 3DS، eShop و موضوعات مشابه تخصص دارد. شما در این سایت می توانید نظرات، اخبار، ویژگی‌ها و حتی ویدیوهای اصلی بازی ها را مشاهده و بررسی نمایید.

در این وب سایت، بخشی با عنوان راهنما وجود دارد که می تواند بسیار کاربردی باشد. راهنمای سایت Nintendo Life به جهت رفع مشکلات بازی کنان در این وب سایت قرار داده شده است و در مواردی مانند ضعف‌ در تایپ بازی پوکمون یا نحوه تشخیص نقاشی‌های جعلی در Animal Crossing می تواند بسیار کمک کننده باشد. همچنین بازی های قابل دانلود در eShop و نسخه های اصلی بازی ها را نیز مورد بررسی قرار داده شده اند؛ بنابراین روزانه مطالب بسیاری در Nintendo Life آپدیت می شوند که می توانید از آن ها بهره‌مند شوید.

وب سایت Nintendo Life دارای بخشی به نام تالار گفتمان و نظرات کاربران است که با ورود به آن با یک جامعه دوستانه و صمیمی رو به رو خواهید شد؛ بنابراین بررسی این سایت به همه علاقه‌مندان و گیمرهای نینتندو ضروری است!

6.بهترین سایت های خبری و نقد بازی: GameSpot

GameSpot
GameSpot

GameSpot یکی از شناخته شده ترین وب سایت های بازی است و مطالب با کیفیت و به روز آن، ارزش بررسی را دارد. با ورود به سایت متوجه خواهید شد که در صفحه اصلی آن، جدیدترین اخبار مربوط به بازی ها برای نمایش قرار داده شده است و همچنین می توانید از همین صفحه به فهرست بازی های آینده و بررسی های اخیر قرار گرفته شده در سایت، دسترسی پیدا کنید.

GameSpot همه بازی ها از جمله بازی های محبوب، ناشناخته، ساده و حرفه ای همه پلتفرم ها را مورد بررسی قرار می دهد. در کنار بررسی همه بازی ها می توانید به نمایش های ویدیویی مربوط به بازی ها و انجمن گفتمان سایت سر بزنید و با سایر گیمرها ارتباط برقرار کنید. اگر چه GameSpot یکی از با کیفیت ترین وب سایت های بررسی بازی می باشد؛ با این حال در برخی موارد ممکن است یک مطلب نقد بازی را تا انتها مطالعه کنید و ناگهان متوجه شوید که نویسنده مطلب، بازی را انجام نداده است! بنابراین برای اطمینان از دقیق بودن بررسی ها، ابتدا مطلب سایت را به طور اجمالی مورد مطالعه قرار دهید.

7.بهترین سایت های خبری و نقد بازی: Christ Centered Gamer

Christ Centered Gamer
Christ Centered Gamer

بسیاری از سایت های بازی، اغلب نظرات سوگیرانه ای را در بین انتقادات خود ارائه می دهند، اما باید بدانید که Christ Centered Gamer به دلیل بررسی ها و نقدهای واضح و صریحی که دارد، تحسین شده توسط بسیاری از افراد فعال در این صنعت می باشد و در بیشتر مواقع می توانید بررسی بازی ها را بدون سوگیری و سلایق شخصی در آن مطالعه نمایید.

سایت Christ Centered Gamer یکی از حرفه‌ای‌ترین امتیازدهی ها را به بازی ها دارد؛ شما می توانید برای بررسی امتیازات و نقد بازی ها از نظر فنی، گیم پلی، کنترل ها و سایر ویژگی ها به بخش مربوطه مراجعه کنید و اگر هم بخواهید بر اساس عواملی مانند زبان، محتوای جنسی و موارد مشابه با بازی ها آشنا شوید، به قسمت مربوطه در سایت مراجعه نمایید.

با این که سایت Christ Centered Gamer به اندازه سایر سایت هایی که در این لیست معرفی شدند، شناخته شده نیست، اما پیشنهاد می کنیم یک بار به آن سر بزنید و خواهید دید که فضای دقیق و محتواهای جذاب آن چگونه جذبتان خواهد کرد.

بهترین سایت های خبری و نقد بازی از نظر کاربران و گیمرها

سایت هایی که تا به این جا بررسی کردیم، همگی نشریات حرفه ای برای اخبار و نقد بازی هستند. با این حال، فراموش نکنید که هزاران منبع آنلاین برای خواندن نظرات کاربرانی که بازی ها را انجام داده اند نیز وجود دارد. از آنجایی که نظرات در مورد بازی‌ها سلیقه ای هستند، ایده بدی نیست که نظرات و بررسی های استریمرها و بازی کنان را نیز در که کنار بررسی های حرفه ای در نظر داشته باشید.

یوتیوب

امروزه، یوتیوب در بین همه افراد محبوب است و بنابراین، هر کسی که نظری در مورد یک بازی داشته باشد می تواند یک کانال یوتیوب بزند و یک ویدیو در مورد بازی مورد علاقه خود بسازد و یا آن را نقد کند. اگر ترجیح می دهید به جای مطالعه در مورد یک بازی، گیم پلی را تماشا کنید، تماشای ویدیوهای یوتیوب یک گزینه عالی به شمار می آید و این احتمال وجود دارد که بتوانید شخصی را پیدا کنید که در مورد بازی مورد علاقه شما صحبت می کند. برای شروع به بهترین کانال های بررسی بازی YouTube نگاهی بیندازید.

GameFAQs

GameFAQs
GameFAQs

GameFAQs علاوه بر اینکه یکی از بهترین مکان‌ها برای بررسی بازی‌ ها است، منبع مفیدی برای بررسی نظرات و سؤالات کاربران بازی‌ها نیز به شمار می‌رود. برای استفاده از اطلاعات موجود در سایت، ابتدا باید یک بازی را جستجو کنید و به قسمت نظرات آن بروید و آن ها را بررسی کنید تا ببینید دیگران در مورد آن چه فکر می کنند.

بهتر است بدانید که این بررسی‌ها از الگوی خاصی پیروی نمی ‌کنند و خیلی حرفه ای نیستند، بنابراین اغلب آن ها بر اساس سلیقه کاربران انجام می گیرند و این شما هستید که در نهایت باید انتخاب کنید که کدام نقد مفیدتر بوده است.

Steam

Steam
Steam

سایت Steam آخرین سایتی است که در این فهرست به معرفی آن می پردازیم، این سایت دارای یک سیستم بازبینی مفید است که از طریق آن به راحتی می‌توانید ببینید بسیاری از بازیکنان دیگر درباره بازی چه فکر می‌کنند.

فقط کافی است در صفحه هر بازی به پایین بروید و نگاهی به نظرات و ایده های سایر استریمرها و بازیکنان بیندازید. می ‌توانید فیلترهایی از جمله بررسی‌های مثبت یا منفی، مدت زمانی که بازبین بازی را انجام داده و معیارهای دیگر را در این صفحه اعمال نمایید. حتی این فرصت را دارید تا نموداری کامل از بررسی های انجام شده در طول زمان را مشاهده نمایید.

اگر چه، بسیاری از بررسی هایی که در سایت قرار گرفته اند، به نوعی بررسی های خنده دار هستند و جدی نوشته نشده اند و خیلی هم مفید نیستند، اما بررسی های جدی و دقیقی نیز وجود دارند و می توانید با استفاده از ابزارهای مختلف موجود در سایت همه این موارد را فیلتر کنید و موارد دلخواه خود را ببینید.

نقدهایی که به صورت دقیق و خوب نوشته شده باشند، مورد توجه سایر خوانندگان سایت قرار میگیرند و می توانید به آن ها امتیاز دهید، نقدهایی که امتیاز مثبت بالایی را دریافت کنند در صدر نقدهای دیگر قرار میگیرند. فرقی نمی کند که بر روی چه پلتفرمی بازی می کنید، بررسی نقد بازی های ویدیویی که در سایت Steam قرار میگیرند، می توانند بسیار مفید واقع شوند.

با انتخاب سایت های خوب نقد و بررسی بازی ها، در زمان خود صرفه جویی کنید!

بهترین وب سایت های بازی های ویدیویی، لزوماً آن‌هایی نیستند که معروفند و اغلب درباره آن‌ها می شنوید. بسیاری از وب‌ سایت‌های معروف و شناخته شده بازی، دارای اشکالات عمده‌ای هستند، این اشکالات می توانند فقدان اخلاق گردآورندگان، نقدهای توجیه ‌ناپذیر و ضعیف یا یک سوگیری رادیکال باشد. های که در این مطلب معرفی کردیم، می توانند سایت های خوبی برای دریافت اطلاعات لازم در مورد بازی های ویدیویی و همچنین برخی اخبار صنعت بازی باشند.

علاوه بر این، با کمی جستجو در سایت های معرفی شده بالا میتوانید با برخی از شخصیت های فعال Twitch آشنا شوید و از تماشای استریم ها و ویدیوهای آن‌ها لذت ببرید. همان طور که می دانید وب سایت های بازی از ده ها نویسنده و گردآورنده تشکیل شده اند و این موضوع باعث شده تا پیدا کردن فردی که هم نظر و ایده با شما باشد، سخت شود.

پیشنهاد میدهیم استریمری که نظرات و سلایقش مانند شما است را پیدا کنید و ببینید او چه بازی هایی را پیشنهاد می کند و کدام بازی را مورد نقد قرار می دهد. به علاوه، می توانید استریمرهایی را دنبال کنید که در طول روز بازی های مختلفی را انجام می‌دهند و دریابید که فضای بازی های مختلف، در حین بازی به چه صورت است.

5/5 - (2 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “معرفی 7 تا از بهترین سایت های خبری و نقد بازی

  1. سلام
    مقاله خوبی بود
    وبسایت ویوکریتیک هم در زمینه نمرات هستش مثل متاکریتیک و فکر کنم بجز اوپن کریتیک، تنها سایت رقیب متا هست. این رو هم معرفی کنید لطفا یا در لیست قرار بدید. سایت های ایرانی هم بعضیاشون بد نیستن مثلا سایت ویولت گیمرز سایت بررسی بازی و معرفی بازی نسبتا خوبیه.

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس