7 دلیل برای اینکه چرا از تلگرام استفاده نکنیم!

35
0
چرا از تلگرام استفاده نکنیم

تلگرام یک پیامرسان قوی است، اما کامل نیست. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از استفاده از تلگرام به آنها فکر کنید. چرا از تلگرام استفاده نکنیم؟

دلایل مختلفی برای استفاده از تلگرام وجود دارد، از همگام سازی راحت چند دستگاهی آن گرفته تا استیکرهای سرگرم کننده و سایر ویژگی های چت. تلگرام در سال های اخیر محبوبیت خود را به شدت افزایش داده است، اما برخی جنبه های منفی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت.

بیایید به برخی از دلایلی که ممکن است بخواهید از تلگرام فاصله بگیرید، نگاهی بیاندازیم. این دلایل برای همه صدق نمی‌کنند، اما خوب است نقاط ضعف هر اپلیکیشنی را که از آن استفاده می‌کنید بدانید.

1. چت های تلگرام به صورت پیش فرض رمزگذاری نشده‌اند

اگر زیاد با تلگرام آشنایی ندارید، ممکن است تصور کنید که همه چت های شما با رمزگذاری سرتاسر محافظت می‌شوند، مانند آنچه در واتس‌اپ و سیگنال هستند. اما اینطور نیست.

تلگرام پیام های شما را در حین حرکت بین دستگاه شما و سرور تلگرام رمزگذاری می‌کند. با این حال، این پیام ها روی سرور قرار می‌گیرند تا بتوانید از چندین دستگاه به آنها دسترسی داشته باشید. بنابراین، نقض سرورهای تلگرام می‌تواند منجر به افشای پیام های شما شود.

این سرویس رمزگذاری سرتاسری را در چت های مخفی خود ارائه می‌دهد، اما شما باید این را به صورت دستی شروع کنید. اگر فراموش کردید یکی را شروع کنید، یا شخص دیگری چت غیرمحرمانه ای را با شما آغاز کرد، از حفاظت های حریم خصوصی برخوردار نیست.

2. تلگرام اطلاعات تماس شما را جمع آوری می‌کند

به طور پیش‌فرض، تلگرام اطلاعات اولیه مخاطبین گوشی شما را جمع‌آوری می‌کند. این شرکت می‌گوید این کار را انجام می‌دهد تا وقتی شخصی که می‌شناسید در تلگرام ثبت نام کرد به شما اطلاع دهد. وقتی شخصی که می‌شناسید به تلگرام می‌پیوندد، نامی را که برای مخاطب ذخیره کرده‌اید، در نام صفحه تلگرام او را می‌بینید.

تلگرام فقط نام و نام خانوادگی و شماره تلفن مخاطبین شما را ذخیره می‌کند، این موضوع هنوز برای اپلیکیشنی که بر حریم خصوصی تمرکز دارد کمی نگران کننده است. همچنین، دریافت اعلان هر بار که یکی از دوستان به برنامه ملحق می شود، دردسرساز است، به خصوص اگر اعلان های دیگر را خاموش کرده باشید.

تلگرام همچنین از شماره تلفن استفاده می‌کند تا بفهمد کدام یک از مخاطبین شما بیشترین کاربران تلگرام را می‌شناسند، همانطور که در سیاست حفظ حریم خصوصی تلگرام آمده است:

“الگوریتم های خودکار ما همچنین می‌توانند از مجموعه های ناشناس شماره تلفن برای محاسبه تعداد تقریبی مخاطبین احتمالی که یک شماره تلفن ثبت ‌نشده در تلگرام داشته باشد، استفاده کنند. وقتی رابط «دعوت از دوستان» را باز می‌کنید، آمار حاصل را در کنار مخاطبین شما نمایش می‌دهیم تا به شما بگوئیم که چه کسی از عضویت در تلگرام بیشترین سود را می‌برد.”

3. هیچ رسید خواندن فردی در چت های گروهی وجود ندارد

اگر از یک برنامه پیام‌رسان برای چت های گروهی استفاده می‌کنید، تلگرام فاقد ویژگی مفیدی است که می‌تواند دردسرساز باشد. چت های گروهی تلگرام شامل رسید خواندنی می‌شود، اما هر فردی که پیام شما را خوانده است را ردیابی نمی‌کند.

در عوض، به محض اینکه یکی از اعضای گروه پیامی را باز کرد، دو تیک ظاهر می‌شود. هیچ راهی برای اطمینان از اینکه چه کسی هنوز پیام را ندیده است وجود ندارد، به غیر از استفاده از وضعیت آخرین بازدید افراد برای استنباط اینکه چه کسی مدتی است برنامه را باز نکرده است. بسته به اینکه از چت های گروهی برای چه کاری استفاده می‌کنید، ممکن است باعث شود به برنامه دیگری بروید.

4.چرا از تلگرام استفاده نکنیم: تلگرام پشتیبانی محدودی دارد

امیدواریم هرگز با تلگرام مشکلی نداشته باشید که لازم باشد با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

تلگرام پشتیبانی محدودی ارائه می‌دهد. گزینه های اصلی تماس با توییتر، بازدید از فرم پشتیبانی تلگرام یا رفتن به تنظیمات > پرسیدن سوال در برنامه است. این کار توسط داوطلبان انجام می شود، بنابراین اگرچه ممکن است پاسخی برای درخواست خود دریافت کنید، اما هیچ تضمینی برای درستی آن وجود ندارد. اگر نمی‌توانید با تماس گرفتن پاسخی دریافت کنید، باید امیدوار باشید که در سؤالات متداول باشد.

اگر مشکلات جدی تری با برنامه دارید، تماس گرفتن با کسی که واقعاً در شرکت کار می‌کند ممکن است دشوار باشد. این یک ضربه بزرگ به تلگرام نیست، اما می‌تواند برای برخی نگران کننده باشد.

5. دوستان شما ممکن است از آن استفاده نکنند

بسیاری از دلایل بالقوه برای اجتناب از تلگرام مربوط به قابلیت استفاده، حریم خصوصی و امنیت است. اما دلیل عملی دیگری وجود دارد که به راحتی می‌توان از آن چشم پوشی کرد: اگر دوستان شما در تلگرام نیستند، استفاده از آن فایده ای ندارد.

ممکن است بتوانید چند دوست را متقاعد کنید که یک حساب کاربری در تلگرام ایجاد کنند تا با آنها چت گروهی داشته باشند، اما این فقط تا اینجا پیش می رود. وقتی واتس‌اپ، iMessage، SMS یا هر چیز دیگری که قبلاً از آن استفاده می‌کنند برای نیازهایشان کافی است، اکثر مردم نمی‌خواهند دانلود یک برنامه پیام‌رسان ثانویه را فقط برای صحبت با شما انجام دهند.

اگر تنها از تلگرام استفاده می‌کنید، همچنان ارزشش دارد. کانال های خوب زیادی در این پیامرسان وجود دارد. اما هر پیامرسان زمانی بهتر است که بتوانید با اکثر دوستان خود در آن صحبت کنید.

6.چرا از تلگرام استفاده نکنیم: تبلیغات و طرح اشتراک

اپلیکیشن هایی مانند تلگرام باید به نحوی پول در بیاورند، به‌ویژه که صدها میلیون کاربر دارند. اکثر اوقات اپلیکیشن ها با نمایش تبلیغات کسب درآمد را معرفی می‌کنند و تلگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در اواخر سال 2021 و اوایل سال 2022، تلگرام شروع به پخش تبلیغات در برنامه خود کرد. این تبلیغات در پیام های یک به یک یا چت های گروهی ظاهر نمی‌شوند. در عوض، آنها محدود به کانال های عمومی با بیش از 1000 دنبال کننده هستند و فقط در مناطق خاصی ظاهر می شوند.

این تبلیغات غیر مزاحم و آگاه به حفظ حریم خصوصی هستند، اما دیدن آنها در برنامه‌ای که زمانی کاملاً رایگان بود، همچنان آزاردهنده هستند.

در ژوئن 2022، تلگرام Telegram Premium را معرفی کرد، یک سرویس اشتراک اختیاری که به شما چیزهای اضافی می‌دهد. از جمله این موارد می‌توان به دو برابر کردن محدودیت حجم فایل، ارائه برچسب های منحصر به فرد، امکان ایجاد پوشه های بیشتر برای سازماندهی چت ها و حذف تبلیغات اشاره کرد.

با قیمت ۵ دلار در ماه، Telegram Premium برای اکثر مردم ارزش آن را ندارد. اما آزاردهنده است که این برنامه برخی از ویژگی های مفید را در پشت دیوار پرداخت قفل می کند، به خصوص در مقایسه با سایر برنامه های پیامرسان که شامل تبلیغات یا هیچ اشتراکی نیستند.

7.چرا از تلگرام استفاده نکنیم: دغدغه های متفرقه تلگرام

ما در بالا به برخی از دلایل اصلی که ممکن است بخواهید از تلگرام دور شوید را بررسی کرده ایم. چند نکته جزئی دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر داشت، از جمله:

این به ترجیحات شخصی بستگی دارد، برخی از افراد شکایت دارند که رابط کاربری تلگرام از نظر بصری خوشایند نیست. با این حال، تلگرام از تم های سفارشی پشتیبانی می‌کند، که باید در اینجا مشکلات را برطرف کند.

فقط با شماره تلفن همراه می‌توانید ثبت نام کنید. هیچ گزینه ای برای ثبت نام فقط با یک آدرس ایمیل یا چیز دیگری وجود ندارد. این محدودیت ممکن است یک مانع برای شما باشد.

به شما بستگی دارد که از تلگرام استفاده کنید یا خیر

هدف این مقاله این نیست که شما را متقاعد کند که بلافاصله استفاده از تلگرام را متوقف کنید. در عوض، این مجموعه ای از ملاحظات است که هنگام انتخاب استفاده از این سرویس باید در نظر داشته باشید. برخی از این نکات ممکن است برای شما مشکلی نداشته باشند یا می‌توانید با تنظیمات مناسب آنها را اصلاح کنید.

اگر می‌خواهید تلگرام را ترک کنید، مطمئن شوید که از یک برنامه پیامرسانی امن استفاده می کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس