۷ نکته ی مهم در کارآفرینی که باید بدانید و اجرا کنید

کارآفرینی یک سفر سخت و طولانی برای بسیاری از مردم است. در ادامه شما را با ۷ نکته ی مهم در کارآفرینی که باید بدانید، آشنا می‌کنیم.

131
0
۷ نکته ی مهم در کارآفرینی که باید بدانید

کارآفرینی یک سفر سخت و طولانی برای بسیاری از مردم است. برخی خوش شانس هستند و موفقیت اولیهسریعا نصیبشان می‌شود. برای من، این گونه نبود. من همچنان به یادگیری و رشد ادامه می‌دهم در طول راه، من درس‌های زیر را برداشتم که اکنون این تجربیات در هر زمینه‌ای کاربرد دارد. در ادامه شما را با ۷ نکته ی مهم در کارآفرینی که باید بدانید، آشنا می‌کنم.

۷ نکته ی مهم در کارآفرینی

نکته ی مهم در کارآفرینی که بدانید

۱. نوآوری می‌تواند ساده باشد

 برای مدت طولانی فکر کردم باید چیزی را که قبل از رسیدن به موفقیت انجام نداده بودم توسعه بدهم. در حالی که این تا حدودی درست است، گاهی اوقات نوآوری می‌تواند بسیار ساده باشد. باشگاه Sheffel dollar راه‌هایی برای مقرون به صرفه‌تر کردن کار‌ها پیشنهاد می‌دهد. Pillows.com پس از آن آغاز شد که بنیانگذار آن نمی‌تواند بالش‌های هتل را در هر جایی برای خرید در دسترس ببیند. خالق Orabrush خواستار جایگزینی برای کمک به افراد مبتلا به آسم و کمک به آن‌ها بود. این ایده‌های پایه‌ای و بدون تکنولوژی فوق العاده نوآورانه است. آن‌ها نیاز‌های اساسی زندگی را برآورده می‌کنند. موفقیت می‌تواند از ایده‌های ساده با پیچ و تاب باشد.

۲. آن را تست کنید انجام بدهید.

بیش از چند بار من به یک ایده فکر کرده‌ام و سپس سناریو‌های مختلف را در نظر داشتم و چگونه می‌توان آن را عملی کرد. من هر جنبه‌ای را تجزیه و تحلیل کردم و سعی کردم حدس بزنم و تمام احتمالات را در نظر داشته باشم. این مورد تا حدودی مورد نیاز است، اما بهترین روش این است که فقط شروع به ساخت و آزمایش یک ایده کنید. Brainstorm (طوفان یا بارش فکری) یک راه سریع برای یافتن محصولات اساسی و قرار دادن اساسی‌ترین نوع محصول برای ارسال به مشتریان است. این فرایند بازخورد واقعی را برای کمک به شما در مورد ایده ارائه می‌دهد.

۳. برای کوتاه مدت و انطباق فکر کنید

نکته ی مهم در کارآفرینی باید بدانید

در مدرسه من آموختم که طرح‌های کسب و کار پنج ساله را ایجاد کنم. اما چگونه می‌توانید پنج سال برنامه ریزی کنید که چشم انداز تغییر نکند؟ طرح‌ها را بسازید، اما آینده کوتاه مدت را مدنظر قرار بدهید. من اکنون دوست دارم شش ماهه یا یک ساله پیش برنامه ریزی کنم، بسته به نوع و میزان سرمایه گذاری که می‌خواهم انجام بدهم. من همچنین در زمان برنامه ریزی به احتمالات و اتفاقات میش بینی نشده هم فکر کردم و برای آن‌ها هم درصد خطا در نظر گرفتم.

۴. سخت کار کنید

داستان در مورد کارآفرینان بسیار سخت کوش فراوان است. هفته‌های ۸۰ ساعته و این مفهوم که کسانی که تمام وقت کار نمی‌کنند، کارآفرینان جدی و موفقی نیستند. بله، کارآفرینی دشوار است و شما باید ساعت‌های کاری طولانی را تحمل کنید، بیش از افراد دیگر کار کنید. اما خانواده، زندگی اجتماعی و سرگرمی را قربانی کار نکنید. من به شدت تاکید می‌کنم که این مسائل حیاتی را کنار نگذارید. اگر شما ساعات طولانی کار کنید و ارتباط خود را با دنیا قطع کنید به هیچ چیز نخواهید رسید. حتی اگر کسب و کار شما SkyRockets باشد بالاخره یک روز خسته می‌شوید و دست از کار می‌کشید.

می‌خواهید بدون خستگی و با روند ثابت در کار پیشرفت کنید؟ زمان خود را مدیریت کنید و آن را به خود اختصاص دهید. روز‌ها را فراموش کنید برای ساعت برنامه ریزی کنید. وقت خود را برای اجتماعی شدن و وقت گذاشتن با خانواده و دوستان خود صرف کنید. این کار‌ها خستگی شما را از بین می‌برد و می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید.

۵. همه چیز در مورد شما و ایده شما نیست

۷ نکته ی مهم در کارآفرینی باید بدانید

وقت خود را صرف خدمت و کمک به دیگران کنید. اما تمرکز اصلی من بر کسب و کار خود من است فقط من، من، من. این یک تجربه بود و تاثیر منفی بر من و کسب و کارهای من تاثیر گذاشت. من از آن زمان تغییر کرده‌ام و در حال حاضر به طور مداوم برای دیگران زمان صرف می‌کنم. من به دنبال فرصت‌هایی برای کمک به مردم و خدمت به آن‌ها هستم. این نه تنها باعث می‌شود که من در مورد خودم احساس خوبی کنم، بلکه به کسب و کار من کمک می‌کند. انتظار نداشته باشید چیزی در عوض دریافت کنید. این کار باید کاملا فی سبیل الله و بدون چشم داشت باشد. گاهی اوقات افرادی که کمک کرده‌اید به شما کمک خواهد کرد. مهم نیست که چه چیزی کمک می‌کند بلکه اصل کار مهم است.

۶. یک دریای عمیق بهتر از یک اقیانوس کم عمق است

من خودم را یک اقیانوس کم عمق می‌دانم. من کمی درباره بسیاری از صنایع و تخصص‌های مختلف می‌دانستم. این عالی است برای مدیریت تیم‌ها، اما من به طور مداوم خودم را به طور متوسط پیدا کردم و فهمیدم در مسائل مورد نیازم متخصص نیستم. من برای هر چیزی ساخته نشده‌ام و لزومی ندارد همه چیز را بدانم. حدود دو سال پیش تصمیم گرفتم بر روی یک چیز تمرکز کنم و اکثریت زمان و تلاش من را به توسعه این مهارت و تبدیل شدن به بهترین در آن، قرار دهم. من کتاب‌ها و مقالات را می‌خوانم، مقالاتی را درباره آنچه که من آموخته‌ام و با کارشناسان گفتگو می‌کنم. وقتی زمان کسب و کار می‌آید، سعی نکنید در همه چیز خوب باشید دانستن هر چیز برای اطلاعات عمومی خوب است اما این نباید جلوی تخصص داشتن در کار را از شما بگیرد. زمان و انرژی خود را صرف کسب مهارت کنید.

۷. موفقیت‌های کوچک را جشن بگیرید

۷ نکته ی مهم در کارآفرینی که بدانید

شروع یک کارآفرینی سخت است، رشد سخت است و باید تلاش کنید. جشن گرفتن روزانه می‌تواند خسته کننده باشد. گاهی اوقات احساس می‌کنم که من در مقایسه با دیگران موفق نیستم و جشن گرفتن این موفقیت‌های کوچک درست نیست. اما در برنامه کوتاه مدت خود، پیروزی‌های کوچک را برای جشن گرفتن، شناسایی کنید. شناخت پیروزی‌های کوچک می‌تواند روحیه شما را افزایش دهد و انرژی شما را برای ادامه کار افزایش دهد. استرس شما را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند در ادامه کار با انرژی بیشتری کار کنید.

حال که با ۷ نکته ی مهم در کارآفرینی آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز مانند: 4 گام اساسی برای ایجاد انگیزه در کارمندان برای انجام پروژه های کاری، دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس