تجربه کسب درآمد از یوتیوب در سال 2021 از زبان Zulie Rane

در ادامه به تجربه کسب درآمد دلاری از یوتیوب در سال 2021 از زبان Zulie Rane نویسنده‌ی سایت Medium می‌پردازیم.

42
0
تجربه کسب درآمد از یوتیوب در سال 2021 از زبان Zulie Rane

در ابتدای این مقاله قصد دارم به شما بگویم که دقیقا چه چیزی باعث شد از یوتیوب درآمد کسب کنم. افرادی هستند که شانس آوردند و دقیقاً قبل از اینکه حوزه فعالیتشان اشباع شود جایگاه خود را در یوتیوب محکم کردند، البته دوستانی اینفلوئنسری هم داشتند که به آن‌ها کمک کردند و در نهایت در هر ماه ۱،۰۰۰،۰۰۰ دنبال کننده دارند و هر ساله ۱۰۰۰۰۰ دلار درآمد کسب می‌کنند. من از آن دسته از افراد نیستم و با این حال روش من دست یافتنی‌تر است. در ادامه به تجربه کسب درآمد از یوتیوب در سال 2021 از زبان Zulie Rane نویسنده‌ی سایت Medium می‌پردازیم.

تجربه کسب درآمد از یوتیوب در سال 2021 از زبان Zulie Rane

5 تجربه کسب درآمد از یوتیوب در سال 2021 از زبان Zulie Rane

YouTube می‌گوید که برای شروع کسب درآمد فقط به دو چیز نیاز دارید: ۱۰۰۰ سابسکرایبر و ۴۰۰۰ ساعت بازدید از ویدیویی که اپلود کرده‌اید.

این قانون باعث شد که من ۵۰ ویدیو آپلود کنم. آماده سازی هر ویدئو یک ساعت، ضبط آن یک ساعت و ویرایش هر ویدیو به طور معمول حداقل یک ساعت طول کشید. من به مدت یک سال هر یکشنبه ویدیو پست می‌کردم. هر هفته این کار را انجام می‌دادم حتی وقتی بیمار بودم یا مشکلی برایم پیش آمده بود.

همچنین باعث شد که از موقعیت راحت و بدون چالشم در زندگی خارج شوم تا به هدفی که در نظر دارم برسم. فرمت‌های مختلفی را تست کردم تا چیزی که بهترین است را پیدا کنم.

از ابتدا بگویم که کار آسانی نبود. من در یوتیوب درآمد میلیونی ندارم و فکر نمیکنم که در آینده هم بتوانم این مقدار را بدست بیاورم. اما با سخت کوشی، اراده محکم و یادگیری برنامه‌های ویرایش ویدیو بالاخره در سال ۲۰۲۰ موفق شدم از YouTube درآمد کسب کنم. شما هم می‌توانید. در ادامه تجربه نحوه کسب درآمد از یوتیوب را به شما خواهم گفت.

مرحله ۱: زمینه فعالیت خود را پیدا کنید

4 تجربه کسب درآمد از یوتیوب در سال 2021 از زبان Zulie Rane

در هر دقیقه در یوتیوب ۵۰۰ ساعت محتوای ویدیویی آپلود می‌شود. همه می‌خواهند که زودتر دیده شوند پس هر چه زودتر زمینه و بخش فعالیت خود را زودتر پیدا کنید بهتر است.

در زمینه فعالیت من چندین نفر یک یا دو ویدیو مشابه با ویدیوهایی که قصد داشتم بسازم ساخته بودند، اما هنوز هیچ کس کانال خاصی را به آن اختصاص نداده بود. به سوالاتی که توسط دوستان، خانواده یا مخاطبان آنلاین شما پرسیده می‌شود اهمیت دهید و عکس العمل نشان دهید. سوالاتی که از من پرسیده می‌شد از سمت مخاطبان خبرنامه من بود. اولین ویدئویی که ساختم تقریباً خودخواهانه بود. برای صرفه جویی در زمان برای پاسخ به سوالات بقیه یک ویدیو ساختم و پست کردم.

ویدیویی که ساختم بسیار مفید بود و به من انگیزه داد تا ویدیوهای بیش‌تری از خودم بسازم تا بتوانم به سوالات دیگران پاسخ دهم.

هنگام راه اندازی کانال یوتیوب این سوالات را در نظر بگیرید: در مورد چه چیزی از شما سوال می‌شود؟ آیا به موضوعاتی که میخواهید درباره آن ویدیو بسازید علاقه مند هستید؟ آیا در حال حاضر محتوای زیادی در این زمینه وجود ندارد؟

اگر پاسخ سوالات بالا مثبت است، ساخت کانال YouTube خود را شروع کنید.

مرحله ۲ برای تجربه کسب درآمد از یوتیوب: با ثبات باشید

3 تجربه کسب درآمد از یوتیوب در سال 2021 از زبان Zulie Rane

در ابتدای راه اندازی کانال یوتیوبم یک ساعت برای نوشتن محتوا، یک ساعت ضبط و سپس سه ساعت برای ویرایش ویدئو زمان صرف می‌شد و در نهایت فقط ۵۰ بازدید داشتم. و برای من خیلی سخت بود پس از تلاش و زحمت زیاد فقط ۵۰ بازدید داشته باشم. اما این باعث نشد ناامید بشوم.

موفقیت در YouTube نیز مانند کارهای دیگر به تلاش و کار زیاد روزانه نیاز دارد. شما نباید دست از تلاش بردارید حتی اگر در ابتدای کار به نتیجه نرسید. بسیاری از کانال‌های YouTube فقط با یک یا دو ویدیو شروع به کار می‌کنند و سپس ناامید و خسته می‌شوند و کانال خود را رها می‌کنند.

متأسفانه برای بیش‌تر افراد، در ویدیو اول شانسی برای موفق شدن وجود ندارد. این موفقیت در ویدیو ۲۵ یا ۵۰ یا حتی ویدیو ۱۰۰ام رخ می‌دهد. برای ایجاد مخاطب باید همیشه تمام تلاش خود را به کار بگیرید حتی وقتی حس انجام کاری را ندارید.

اولین ویدیوی من در ۲۴ ساعت اول ۲۲ بازدید داشت و ویدیو ۴۹ام ۲۸ برابر بیش‌تر از ویدیوی اول در ۲۴ ساعت اول بازدید داشت. البته این میزان بازدید نزدیک به آمار بازدید یوتیوبرهای موفق نیست، اما یک پیشرفت چشمگیر است. تصور کنید که اگر روند به همین صورت یک سال دیگر ادامه یابد، میتوانم در ۲۴ ساعت اول انتظار K10 بازدید از ویدیویی که ارسال می‌کنم داشته باشم.

مرحله ۳: از کانال های بازاریابی مختلف استفاده کنید

7 تجربه کسب درآمد از یوتیوب در سال 2021 از زبان Zulie Rane

در YouTube هرچه افراد محتوای شما را بیش‌تر ببینند و لایک کنند، یوتیوب بیش‌تر آن را به دیگران نشان می‌دهد. در ابتدا ویدیوهایی می‌ساختم که در آن به سوالاتی که از طریق ایمیل دریافت می‌کردم پاسخ می‌دادم و از خبرنامه خود به عنوان راهی برای تبلیغ آن‌ها نیز استفاده کردم. در ادامه از مقالاتم نیز استفاده کردم.

در هر شبکه اجتماعی که مخاطبی داشتم ویدیوهایم را به اشتراک گذاشتم. Medium مکانی عالی برای این کار است زیرا برای هر ویدیویی که می‌خواهید بسازید در این پلتفرم مخاطب وجود دارد. نشریه‌ای پیدا کنید که در مورد موضاعات مورد علاقه شما صحبت می‌کند.

فراموش نکنید لینک شبکه‌های اجتماعی دیگری که در آن‌ها فعالیت دارید را در بخش توضیحات (Description)  ویدیوی یوتیوب خود قرار دهید. به این ترتیب تعداد مخاطبان و بازدید در هر دو طرف یعنی در یوتیوب و در شبکه‌های اجتماعی دیگر شما افزایش می‌باید و در یک حلقه بازخورد مثبت باعث رشد یکدیگر می‌شوند.

مرحله ۴: از ابزارهای YouTube استفاده کنید

7 تجربه کسب درآمد از یوتیوب در سال 2021 از زبان Zulie Rane

من بعد از شش ماه فعالیت در یوتیوب متوجه شدم ابزاری به نام Analytics در یوتیوب وجود دارد. اشتباه من را تکرار نکنید. این قسمت آمار و اطلاعات مهمی را به شما می‌دهد.

YouTube می‌خواهد شما رشد کنید. در واقع شما را به ساختن محتوایی که دیگران از آن لذت می‌برند تشویق می‌کند و فاکتورهایی که باعث می‌شود ویدیوهای بهتری تولید کنید را به شما نشان می‌دهد، که در نهایت به رشد کانال شما نیز کمک می‌کند.

شما می‌توانید آخرین ویدیویی که آپلود کرده‌اید را با ده ویدیویی که پست کرده‌اید مقایسه کنید. این مقایسه بسیار مفید است زیرا می‌توانید آمار مربوط به هر ویدیو رو در هر زمانی متوجه شوید. من این ویدیو را یک ساعت بعد پست کردم و فهمیدم که در ساعات اولیه بازدید بیش‌تری داشته است و باعث شده عدد بخش Browse بیش‌تر باشد. همه این اطلاعات را یوتیوب به شما می‌دهد. منابع ترافیکی یک متریک بسیار مهم برای ردیابی است اطلاعاتی در مورد اینکه کدام روش برای کانال شما و ویدیوهای شما مناسب است، ارائه می‌دهد. به علاوه می‌توانید ببینید که مردم از چه منبع ترافیکی ویدیو شما را پیدا کرده‌اند.

با توجه به تصویر می‌بینید که بیشتر بازدید من از قسمت Search است، که علامت خوبی است زیرا نشان می‌دهد که مردم سوالات خود را سرچ کرده‌اند و برای پاسخ به ویدیو من رسیده‌اند.

تجربه کسب درآمد از یوتیوب در سال 2021 تحلیل

علاوه بر این می‌توان آمار جزیی‌تری را بدست آورید، مثلا چه کلید واژه‌هایی افراد را به سمت ویدئوهای من هدایت کرده است و این اطلاعات این امکان را به من می‌دهد که از این کلید واژه‌ها در عنوان و قسمت ویدیوهایم استفاده کنم.

مرحله ۴ اختیاری: از اینفلوئنسرها به نفع خود استفاده کنید

8 تجربه کسب درآمد از یوتیوب در سال 2021 از زبان Zulie Rane

دو اتفاق در یک ماه رشد کانال یوتیوبم را خیلی سریع‌تر کرد.

اول اینکه با PEYTON در مورد استراتژی‌های نوشتن که هرگز در مورد آن نشنیده بودم مصاحبه کردم. که در نهایت متوجه شدم که مخاطبانم نیز به این موضوع علاقه‌مند هستند و آن ویدیو همچنان یکی از محبوب‌ترین ویدیوهای من است.

و دوم Shelby Church یوتیوبری با ۱/۵ میلیون دنبال کننده، برای مصاحبه با من ارتباط برقرار کرد. وقتی شلبی به من ایمیل زد، خیلی هیجان زده شدم. بلافاصله جواب ایمیل را ندادم چون دستپاچه شدم و خیلی استرس داشتم. اما در نهایت به خودم مسلط شدم و جواب دادم. این اتفاق تعداد دنبال کنندگان من را دو برابر کرد و در نهایت به سمت کسب درآمد سوق داد.

به هر حال حتی اگر Shelby با من مصاحبه نکرده بود یا من هرگز با PEYTON مصاحبه نکرده بودم، در نهایت باید از این شرایط عبور می‌کردم. این دو اتفاق کمک کننده بود ولی فاکتورهای سرنوشت سازی نبودند زیرا من در مسیر خود قرار گرفته بودم. اما مهمتر از همه انگیزه‌ای به من داد که باعث شد با اینفلوئنسرهای دیگری در زمینه فعالیتم بتوانم مصاحبه کنم.

من متوجه شدم که مخاطبانم علاقه مند به شنیدن حرف‌های دیگران در مورد روش‌ها و استراتژی هایشان هستند، همچنین Shelby و PEYTON نیز ویدیویی که ساختم را به اشتراک گذاشتند زیرا اطلاعات مفیدی برای مخاطبان آن‌ها نیز داشت.

چهار مرحله برای کسب درآمد از YouTube در سال ۲۰۲۰

1 تجربه کسب درآمد از یوتیوب در سال 2021 از زبان Zulie Rane

اگر می‌خواهید از طریق ساختن ویدیو در یوتیوب کسب درآمد کنید، چهار نکته وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

ابتدا بخش فعالیت خود را پیدا کنید. به این صورت که باید در زمینه فعالیت خود حرفی برای گفتن داشته باشید و جلب توجه کنید.

دوم باید تعهد داشته باشید. ممکن است خوش شانس باشید و زود به موفقیت دست یابید، اما این احتمال بسیار ناچیز است. پس برای رسیدن به موفقیت زمان و تلاش زیادی لازم است.

سوم، از بازاریابی خود نترسید. به دلیل حلقه فیدبک مثبت YouTube، هر چقدر بتوانید ترافیک بیش‌تری داشته باشید، ویدیو شما توسط خود YouTube بیشتر تبلیغ می‌شود.

در نهایت درباره‌ی رقبای خود که در یک زمینه مشابه فعالیت می‌کنید تحقیق کنید. برای افزایش مخاطبان و جذب مخاطب جدید، به آن ها پیشنهاد مصاحبه بدهید.

اگر به ازای هر ویدیو بتوانم بیش از ۲۱/۶ دلار درآمد کسب کنم، که تا کنون این اتفاق نیفتاده است، هنوز این مقدار کمتر از حداقل دستمزد فدرال است. من این کار را برای پولدار شدن انجام نمی‌دهم، این کار را برای این انجام می‌دهم زیرا عاشق ایجاد محتوای ویدئویی هستم و علاقه زیادی به کمک به افراد دیگر در این زمینه دارم.

اگر می‌خواهید در سال ۲۰۲۰ از YouTube درآمد کسب کنید، در صورتی موفقیت می‌شوید که این کار را برای پول انجام ندهید بلکه به این دلیل که دوست دارید ویدیو بسازید.

حالا که با تجربه کسب درآمد از یوتیوب از زبان Zulie Rane آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالات سایت اول نیوز هم دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس