آموزش تغییرات کیبورد iPad (جدا کردن و شناور کردن کیبورد)

iPad یک تبلت همه کاره است که می‌تواند نیازهای مختلفی را برآورده کند. در ادامه آموزش تغییرات کیبورد ipad با ما همراه باشید.

57
0
0 آموزش تغییرات کیبورد ipad ( جدا کردن و شناور کردن کیبورد )

iPad یک تبلت همه کاره است که می‌تواند نیازهای مختلفی را برآورده کند. چه یک هنرمند حرفه‌ای باشید و یا یک حسابدار، به احتمال زیاد صفحه کلید مجازی iPad را برای یادداشت برداری یا ارسال ایمیل استفاده می‌کنید. البته که این ویژگی خوبی به حساب می‌آید، اما استفاده از آن می‌تواند تا حدودی ناامید کننده باشد. پس شما ممکن است صفحه کلید‌های ساده‌تری مانند Magic Keyboard خود اپل انتخاب کنید. اگر می‌دانید چگونه آن را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید، نسخه نرم افزار داخلی می‌تواند به عنوان یک راه حل جامع عمل کند. در ادامه آموزش تغییرات کیبورد iPad با ما همراه باشید.

آموزش تغییرات کیبورد iPad

در این جا راه‌های تقسیم و شناور کرن کیبورد گفته شده است.

تقسیم صفحه کلید

1 آموزش تغییرات کیبورد ipad ( جدا کردن و شناور کردن کیبورد )

احتمالا شما از iPad چندین بار در روز استفاده می‌کنید. به شما یک منطقه دید عریض می‌دهد که برای سرگرمی، هنر دیجیتال یا گشت و گذار در صفحات وب بسیار کارآمد و عالی است.

وقتی صفحه کلید را برای نوشتن متن بالا می‌آورید، ممکن است نگه داشتن آن و تایپ همزمان برایتان دشوار باشد. یک روش جالب برای مقابله با این مسئله، تقسیم صفحه کلید است. در اینجا نحوه تنظیم این امکان آورده شده است.

قدم اول: برای نمایش صفحه کلید، روی یک متن در iPadOS یا یک برنامه ضربه بزنید.

قدم دوم: در پایین سمت راست صفحه، روی نماد صفحه کلید ضربه بزنید و نگه دارید تا منوی گزینه در بالای آن ظاهر شود.

قدم سوم: گزینه Split را انتخاب کنید.

با این کار صفحه کلید به دو قسمت تقسیم شده و نیز از پایین صفحه آزاد می‌شود. فقط کافی است روی نماد صفحه کلید به آرامی ضربه بزنید و بکشید تا رابط صفحه به سمت بالا یا پایین برود.

همین نماد صفحه کلید به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان که خواستید به صفحه کلید پیش فرض برگردید. فقط کافی است Dock و Merge را انتخاب کنید تا به چیدمان استاندارد برگردید. همچنین می‌توانید صفحه کلید را به سمت پایین صفحه بکشید تا به طور خودکار ادغام شود و دوباره در جای خود قفل شود. متأسفانه این ویژگی که امکان تقسیم صفحه کلید را به شما می‌دهد در iPad Pro 11 یا ۱۲/۹ اینچی در دسترس نیست.

بازکردن صفحه کلید

2 آموزش تغییرات کیبورد ipad ( جدا کردن و شناور کردن کیبورد )

اگر می‌خواهید مکان صفحه کلیدتان را تغییر دهید و نیز تمام کلیدها را در یک جا باز کنید، مراحلی مشابه فرآیند تقسیم را باید انجام دهید.

قدم اول: برای نمایش صفحه کلید، روی یک متن در iPadOS یا یک برنامه ضربه بزنید.

قدم دوم: در پایین سمت راست صفحه، روی نماد صفحه کلید ضربه بزنید و نگه دارید تا منوی گزینه در بالای آن ظاهر شود.

قدم سوم: گزینه Undock را انتخاب کنید.

پس از جدا شدن، بر روی نماد صفحه کلید به آرامی ضربه بزنید و نگه دارید تا بتوانید کل صفحه کلید خود را به سمت بالا و پایین صفحه بکشید.

همچنین با فشار دادن طولانی مدت روی نماد صفحه کلید پایین سمت راست، با انتخاب گزینه Merge می‌توانید یک صفحه کلید جدا شده را به حالت اولیه برگردانید.

برعکس، می‌توانید یک صفحه کلید بدون اتصال را از این طریق ایجاد کنید.

بازگشت به صفحه کلید عادی یعنی همان خاموش کردن ویژگی تقسیم. از منوی نماد صفحه کلید Dock را انتخاب کنید یا آن را به پایین صفحه بکشید. بازکردن صفحه کلید کامل در محدوده رایانه لوحی iPad Pro نیز در دسترس نیست.

صفحه کلید شناور

3 آموزش تغییرات کیبورد ipad ( جدا کردن و شناور کردن کیبورد )

اگر از iPadOS استفاده می‌کنید، نوع صفحه کلیدی که برای همه دارندگان iPad در دسترس است، صفحه کلید شناور است. این مدل، شکل مینیاتوری شبیه صفحه کلیدی است که ممکن است اغلب در آیفون ببینید.

می‌توانید آزادانه آن را در صفحه نمایش به تقریباً هرجایی که می‌خواهید منتقل کنید. صفحه کلید شناور را هم مانند سایر موارد فعال کنید.

قدم اول: برای نمایش صفحه کلید، روی یک متن در iPadOS یا یک برنامه ضربه بزنید.

قدم دوم: در پایین سمت راست صفحه، روی نماد صفحه کلید ضربه بزنید و نگه دارید تا منوی گزینه در بالای آن ظاهر شود.

قدم سوم: گزینه Floating را انتخاب کنید.

همچنین یک روش دیگر برای روشن کردن این حالت وجود دارد. روی یک متن ضربه بزنید، همانطور که معمولاً صفحه کلید iPad را در مواقع لزومتان بالا می‌آورید.

سپس دو انگشت خود را روی صفحه کلید بگذارید و به سمت هم بکشید تا به نسخه شناور تنظیم شود.

با قرار دادن انگشت خود روی نوار پایین و کشیدن آن به هر جهتی می‌توانید صفحه کلید را حرکت دهید.

کافی است صفحه کلید را با انگشتانتان به بیرون یا به پایین صفحه بکشید تا دوباره به اندازه کامل برگردد.

ویژگی دیگر این صفحه کلید مینیاتوری این است که می‌توانید با انگشت خود روی آن بکشید تا مانند آیفون تایپ کنید. با کشیدن انگشت خود بر روی حروف کلمات مورد نظر، متن شما ایجاد می‌شود. یک شیوه متفاوت و مفید برای نوشتن متن‌های مورد نظر شما خواهد بود.

حال که با آموزش تغییرات کیبورد ipad آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس