هر آنچه از رویداد سرفیس مایکروسافت 2021 می دانیم

مایکروسافت یک ایونت برگزار می‌کند جایی که در مورد دستگاه‌ها و ویندوز ۱۱ صحبت خواهد کرد در ادامه به رویداد سرفیس مایکروسافت می‌پردازیم

56
0
هر آنچه از رویداد سرفیس مایکروسافت 2021 می دانیم

مایکروسافت یک ایونت سرفیس در ۲۲ سپتامبر برگزار می‌کند، جایی که “شرکت در مورد دستگاه‌ها و ویندوز ۱۱ صحبت خواهد کرد.” با عرضه ویندوز ۱۱ در ۵ اکتبر، ما انتظار داریم که چهار دستگاه جدید Surface که آخرین ویژگی‌های نرم افزاری را در سیستم عامل جدید نشان می‌دهند، مشاهده کنیم. هرچند که همه‌ی دستگاه‌ها ویندوزی نخواهند بود. مایکروسافت هفته آینده نسخه دوم دستگاه تاشو Surface Duo را با سیستم عامل اندروید روانه بازار خواهد کرد. ایونت سرفیس مایکروسافت در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت ایران روز ۲۲ سپتمابر برگزار می‌شود. در ادامه به رویداد سرفیس مایکروسافت 2021 می‌پردازیم.

محصولاتی که در رویداد سرفیس مایکروسافت معرفی خواهند شد

SURFACE PRO 8

سرفیس پرو پرچمدار اصلی دستگاه سرفیس است و از زمان ویندوز ۸ در سال ۲۰۱۲ وجود داشته‌اند. مایکروسافت در حال حاضر قصد دارد سرفیس پرو ۸ جدیدی را برای ویندوز ۱۱ عرضه کند.

ما منتظر تغییرات بزرگ طراحی در Surface Pro 8 نیستیم، فقط به این دلیل که مایکروسافت قبلاً اعلام کرده است که اتصال پورت Surface و طراحی سخت افزاری کلی را حفظ می‌کند تا با لوازم جانبی قدیمی سازگار باشند.

با این اوصاف، یک منبع آشنا با برنامه‌های مایکروسافت به The Verge می‌گوید که این شرکت در نظر دارد یک صفحه نمایش بزرگ‌تر در Surface Pro 8 با حاشیه‌های کوچک‌تر را روانه‌ی بازار کند. ما همچنین می‌دانیم که مایکروسافت برای پشتیبانی از Thunderbolt حداقل در یک مدل Surface Pro 8 اقدام می‌کند. این اولین بار است که مایکروسافت از Thunderbolt در دستگاه Surface پشتیبانی می‌کند، پس از نگرانی در مورد امنیت. مایکروسافت همچنین در حال برنامه ریزی برای حذف پورت‌های USB-A در حداقل یک مدل Surface Pro 8 نیز می‌باشد.

مایکروسافت همچنین سرفیس پرو 8 خود را با جدیدترین تراشه‌های نسل 11 اینتل و پشتیبانی از SSD‌های قابل تعویض مانند Surface Pro X و Surface Laptop 4 عرضه می‌کند.

SURFACE BOOK 4

1 هر آنچه از رویداد سرفیس مایکروسافت 2021 می دانیم

مایکروسافت همچنین هفته آینده از Surface Book جدید خود رونمایی خواهد کرد. این Surface Book 4 دارای تغییرات قابل ملاحظه در طراحی است که شامل حذف صفحه نمایش جدا شونده می‌شود. Windows Central اولین بار این جزئیات را ماه گذشته گزارش کرد.

این طراحی جدید همچنین به مایکروسافت اجازه می‌‌دهد تا صفحه نمایش Surface Book 4 را ارتقا دهد. ما می‌دانیم که مایکروسافت از صفحه نمایشی با نرخ تازه سازی بالا در Surface Book 4 استفاده می‌کند. (احتمالاً ۱۲۰ هرتز) همچنین گفته می‌شود نرخ تازه سازی صفحه نمایش برای بیش‌تر شدن عمر باتری پویا خواهد بود.

SURFACE PRO X

همچنین انتظار می‌رود مایکروسافت هفته آینده مدل جدیدی از Surface Pro X را روانه بازار کند. در حالی که هیچ تغییر عمده‌ای در طراحی ایجاد نمی‌شود، ما منتظر ارتقاء تراشه داخلی و احتمالاً نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا هستیم. ما شنیده‌ایم که مایکروسافت در حال آزمایش نمایشگرهایی با نرخ تازه سازی بالا در خط Surface Pro یا Surface Pro X است و هفته آینده خواهیم فهمید که آیا مایکروسافت توانسته نمایشگرهای خود را در خطوط Surface Pro ارتقا دهد یا خیر.

SURFACE GO 3

آخرین دستگاه سرفیس مجهز به ویندوز که هفته آینده منتظر آن هستیم Surface Go 3 است. این سرفیس همان طراحی کوچک‌تر را حفظ می‌کند اما با یک ارتقاء بزرگ در داخل. به ما گفته می‌شود حداقل یک مدل با پردازنده Core i3 اینتل عرضه می‌شود و عملکرد بهتری را برای این سرفیس کوچک‌تر نسبت به مدل‌های پردازنده Pentium Gold موجود ارائه می‌دهد.

SURFACE DUO 2

5 هر آنچه از رویداد سرفیس مایکروسافت 2021 می دانیم

به نظر می‌رسد مایکروسافت اولین گوشی سرفیس بعدی خود را معرفی کند. جانشین Surface Duo قبلاً به صورت آنلاین لیک شده است و نگاهی اجمالی به آنچه انتظار می‌رود ارائه می‌دهد. بزرگ‌ترین ارتقاء سخت افزاری Surface Duo 2 یک سیستم دوربین سه گانه است که شامل لنزهای فوق عریض، تله فوتو و دوربین استاندارد می‌شود.

همانطور که در عکس‌های فاش شده در اوایل سال جاری مشاهده می‌شود، سیستم دوربین سه گانه یک برآمدگی دوربین را به قسمت پشتی دستگاه اضافه می‌کند. Surface Duo 2 همچنین باید با جدیدترین پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام، با پشتیبانی از 5G و NFC عرضه شود، که هر دو در نسل اول وجود نداشت.

مایکروسافت برخی تغییرات جزئی دیگر را در سخت افزار Surface Duo 2 اعمال می‌کند، از جمله انتقال اثر انگشت به دکمه پاور در Duo 2 و قرار دادن پورت USB-C در سمت راست.

سوالات اصلی در مورد Surface Duo 2 تغییرات نرم افزاری آن خواهد بود. سرفیس Duo با پشتیبانی نرم افزاری خود برای نمایشگرهای دوگانه مشکل داشته است و انتظار می‌رود جانشین آن با اندروید ۱۱ عرضه شود. این امر به پشتیبانی از صفحه نمایش دوگانه کمک می‌کند.

حال که با رویداد سرفیس مایکروسافت آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس