آیا می خواهید با دوستانتان ماینکرافت بازی کنید؟ در این مقاله نحوه راه اندازی بازی چند نفره Minecraft را آورده ایم.

173
0
نحوه بازی چند نفره Minecraft

تنها بازی کردن Minecraft یک تجربه عالی است. اما بازی Minecraft با دوستان یک دنیای کاملاً جدید و سرگرم کننده است. اگر هنوز مطمئن نیستید که چگونه Minecraft را با دوستان خود بازی کنید، نترسید! ما در این مقاله این کار را سریع و آسان برای شما انجام خواهیم داد. نحوه بازی چند نفره Minecraft را در ادامه بررسی میکنیم.

مطالب مرتبط:

نحوه وصل شدن به سرور Minecraft

آموزش یافتن اسکرین شات در Minecraft در نسخه جاوا

بهترین سرورهای ماینکرافت 2022

بهترین لپ تاپ برای بازی ماینکرافت ( Minecraft )

شما چند گزینه برای Minecraft Multiplayer دارید. برخی از آنها نیاز به اتصال به اینترنت دارند، در حالی که می توانید روش های دیگر را به صورت آفلاین و در مکان واحد انجام بدهید. ما دستورالعمل ‌هایی را برای Minecraft Java Edition (JE) و Minecraft Bedrock Edition (BE) آماده کرده ایم.

Minecraft Multiplayer برای سرورهای عمومی

نحوه بازی چند نفره Minecraft
نحوه بازی چند نفره Minecraft

نسخه جاوا

سرورهای عمومی همان چیزی است که اکثر کاربران جاوا برای پیوند با دیگران از آن استفاده می کنند. پیوستن به سرور ها رایگان است و می‌توانید با استفاده از هر یک از سایت ‌های فهرست ‌شده سرور مانند MinecraftServers.org آنها را پیدا کنید (برای یافتن سایت ‌های فهرست ‌بندی شده بیشتر، فقط «سرورهای Minecraft» را در مرورگر وب خود جستجو کنید).

  1. خیلی سریع میتوانید این کار را انجام بدهید.
  2. آدرس IP سروری که می خواهید به آن بپیوندید را کپی کنید. IP چیزی شبیه “makeuseof.example.com” خواهد بود.
  3. در Minecraft خود به صفحه Multiplayer  بروید. روی «افزودن سرور» یا «اتصال مستقیم» کلیک کنید.
  4. آدرس IP را در کادر با عنوان آدرس سرور جای‌ گذاری کنید.

اگر در مرحله 3 «افزودن سرور» را انتخاب کردید، یک نام به سرور بدهید و روی «انجام شد» کلیک کنید، سپس روی سرور از لیست خود دوبار کلیک کنید یا آن را انتخاب کنید و «پیوستن به سرور» را انتخاب کنید. اگر «اتصال مستقیم» را انتخاب کردید، روی «پیوستن به سرور» کلیک کنید.

  1. از بازی Minecraft با دوستان لذت ببرید!

نسخه bedrock

  1. Minecraft BE را شروع کنید. روی Play کلیک کنید و به صفحه سرور ها بروید.
  2. می‌توانید از فهرست سرورهای ویژه که تعداد بازیکنان بالایی دارند و حالت ‌های بازی مانند Skywars، Build Battle و غیره را دارند، انتخاب کنید.
  3. همچنین می‌توانید با کلیک روی «افزودن سرور» سرور دیگری اضافه کنید.
  4. نام سرور، آدرس IP و پورت را وارد کنید. برای نشانک ‌گذاری این سرور، روی «Save ذخیره» کلیک کنید.
  5. شما آماده اید! از بازی چند نفره Minecraft در Bedrock Edition لذت ببرید.

Minecraft Multiplayer برای سرورهای خصوصی

اگر دوست شما یک سرور خصوصی را از طریق رایانه شخصی خود یا از طریق خدمات میزبانی شخص ثالث اجرا می کند، به آدرس IP سرور نیاز دارید. آن را مانند یک آدرس سرور عمومی برای پیوستن کپی کرده و جایگذاری کنید.

بازی Minecraft چند نفره را با Realms آسان کنید.

Realm هم برای Minecraft Bedrock Edition و هم Minecraft Java Edition کار می‌کنند. البته با یکدیگر سازگار نیستند (کسی که در Java Edition بازی می‌کند نمی‌تواند در Realm بازیکن Bedrock Edition بازی کند).

Realms در Minecraft‌ مانند سرورهای شخصی است. این ساده ترین راه برای ایجاد یک دنیای خصوصی و بازی با دوستانتان است.

چگونه یک Realm ایجاد کنیم

نسخه جاوا: ابتدا باید یک اشتراک برای Realm خریداری کنید (می‌توانید قیمت ‌ها را در وبسایت Minecraft بررسی کنید). همچنین می‌توانید یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه را برای آزمایش فعال کنید.

هنگامی که یک طرح اشتراک دارید، Minecraft را باز کنید و روی Minecraft Realms کلیک کنید. اگر اولین باری است که یک realm ایجاد می‌کنید، کلیک کنید تا شروع شود. در اینجا می‌توانید Realm خود را نام‌ گذاری کنید و قبل از انتخاب نوع جهان، شرح مختصری را وارد کنید.

بین ایجاد یک دنیای جدید، ذخیره دنیای قبلی، یا کاوش در قالب‌ های جهان، ماجراجویی ‌ها و تجربیات Realms یکی را انتخاب کنید.

اکنون که Realm خود را ایجاد کردید، Configure Realm (نماد آچار) را انتخاب کنید و روی Players کلیک کنید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید تا دوست شما در لیست سرور قرار گیرد این است که روی دعوت از بازیکن کلیک کنید و نام کاربری او را تایپ کنید. دوست شما دعوتنامه ای برای پیوستن به Realm شما دریافت می کند.

نسخه Bedrock: Minecraft BE کمی متفاوت است.

  1. Minecraft BE را شروع کنید و روی Play کلیک کنید. به «Worlds» بروید و «ایجاد جدید Create new» را انتخاب کنید.
  2. دوباره Create New World را انتخاب کنید.
  3. از سمت چپ، Create on Realms را انتخاب کنید. ظرفیت ۲ یا 10 بازیکن را انتخاب کنید.
  4. برای 2 نفره: realm خود را نام ببرید، شرایط و ضوابط را بخوانید و با آن موافقت کنید و Create Realm را انتخاب کنید.
  5. برای ۱۰ نفره: از فهرست پیمایش، «اکنون خرید کنید» را انتخاب کنید. Realm خود را نام گذاری کنید، شرایط و ضوابط را بخوانید و با آن موافقت کنید و شروع آزمایشی رایگان را انتخاب کنید.

چگونه به یک Realm Minecraft بپیوندیم

نسخه جاوا: اگر دعوت نامه ای برای پیوستن به قلمرو دوست خود دریافت کرده اید، Minecraft را باز کنید و به Minecraft Realms بروید.

در بالای صفحه، در سمت راست Minecraft Realms، یک نماد پاکت کوچک وجود دارد. این پاکت حاوی دعوت‌ هایی است که دریافت کرده‌اید؛ روی آن کلیک کنید تا به قلمرو دوست خود بپیوندید.

Bedrock Edition: کد دعوت را از سازنده قلمرو بخواهید. این کد باید شبیه “realms.gg/abcxyz” باشد. ما فقط به کاراکتر های بعد از “realms.gg/” نیاز داریم.

Minecraft را راه اندازی کنید، سپس روی Play کلیک کنید. به Friends بروید و روی Join Realm کلیک کنید. کد دعوتی را که از مالک Realm دریافت کرده‌اید وارد کنید و روی Join کلیک کنید. شما آماده اید!

نحوه بازی Minecraft با دوستان: Cross-Platform

Minecraft Bedrock Edition بخشی از لیست رو به رشد بازی ‌هایی است که دارای بازی بین پلتفرمی هستند. تنها هشداری که در اینجا وجود دارد این است که باید از همان نسخه استفاده کنید. استفاده کننده های نسخه جاوا نمی توانند با کاربران Bedrock Edition بازی کنند.

با این حال، اگر می‌خواهید Bedrock Edition را در iPhone یا Android خود بازی کنید، در حالی که دوستتان در Xbox، PC یا Switch بازی می‌کند، راه هایی هست که میتوانید از آنها استفاده کنید. از یکی از روش های موجود در این لیست برای ارتباط با سایر بازیکنان استفاده کنید. Realms بهترین گزینه برای تجربه ای بی دردسر است.

نحوه بازی Minecraft LAN

نسخه جاوا

اگر تحت همان آدرس IP محلی پخش کننده ای هستید که می خواهید به آن بپیوندید، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. Minecraft را راه اندازی کنید و روی Multiplayer کلیک کنید. Minecraft به طور خودکار بازی های موجود در شبکه محلی شما را اسکن می کند.

اگر بازیکن دیگری برای پیوستن در دسترس داشته باشد، در لیست سرورهای شما نشان داده می شود. می‌توانید روی سرور دو ضربه سریع بزنید یا آن را برجسته کنید و روی «پیوستن به سرور» کلیک کنید.

نسخه Bedrock

Lan به طور پیش فرض در Bedrock Edition روشن است. فقط کافی است به برگه Worlds بروید، و اگر بازی‌ هایی در شبکه شما وجود داشته باشد، در اینجا برای شما ظاهر می‌شوند و میتوانید به آنها بپیوندید.

نحوه بازی چند نفره Minecraft
نحوه بازی چند نفره Minecraft

تقسیم صفحه نمایش برای بازی دو نفره Minecraft

همچنین می‌توانید Minecraft Bedrock Edition (فقط برای کنسول ‌ها) را در حالت تقسیم صفحه در حالی که از شبکه LAN استفاده می‌کنید، با پشتیبانی از حداکثر چهار بازیکن در یک زمان، بازی کنید.

می توانید Minecraft را به صورت چند نفره بازی کنید.

اکنون که می‌دانید چگونه با دوستان خود Minecraft بازی کنید، میتوانید به صورت آنلاین بازی کنید و یا یک مهمانی ترتیب بدهید و در کنار هم از بازی لذت ببرید.

ممکن است علاقمند باشید که بازی را با تعدادی از مود ها تقویت کنید. Forge بهترین راه برای مدیریت مود های شما و اطمینان از خراب نشدن بازی شما در هنگام راه اندازی است. برای این منظور هم می توانید مطلب نصب و راه اندازی Forge را بخوانید.

سرور ها را آماده کنید و بازی Minecraft چند نفره را شروع کنید!

3.8/5 - (13 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس