آینده‌ی مجموعه‌ی Jak and Daxter چه خواهد بود؟

54
0
آینده‌ی مجموعه‌ی Jak and Daxter چه خواهد بود؟

مجموعه‌ی محبوب ناتی داگ یعنی Jak and Daxter مدت‌هاست که به فراموشی سپرده شده است. ولی به نظر می‌رسد که می‌توانیم در آینده‌ی نزدیک شاهد بازگشت آن باشیم. به نظر شما آینده‌ی مجموعه‌ی Jak and Daxter چه خواهد بود؟ ما در اول نیوز به این موضوع پرداخته‌ایم. با ما همراه شوید.

طی سال‌های اخیر ناتی داگ با نام‌هایی همچون The Last of Us و Uncharted عجین شده است. بازی‌های متعدد، اقتباس‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و مواردی از این دست. اما زمانی بود که گل سر سبد بازی‌های ناتی داگ مجموعه‌ی سکوبازی Jak and Daxter بود. مجموعه‌ای که کار خود را از سال 2001 و بازی Jak and Daxter: The Precursor Legacy آغاز کرد و در دوران PS2 به محبوبیت بالایی دست یافت. ولی علیرغم این محبوبیت 2 نسل است که خبری از نسخه‌ی جدید این مجموعه نیست. البته شاهد بازعرضه و کالکشن بازی‌های قدیمی برای PS3 و PS4 بوده‌ایم. اما کالکشن و ریمستر که جای نسخه‌ی جدید را نمی‌گیرد.

طرفداران مجموعه‌ی Jak and Daxter در این فکر هستند که آیا ناتی داگ برنامه‌ای برای ادامه‌ی آن دارد یا خیر. خوشبختانه طی ماه‌های اخیر زمزمه‌هایی به گوش می‌رسند که طرفداران را امیدوار نگه داشته‌اند. به نظر می‌رسد که خیلی زود شاهد خبرهایی در این خصوص باشیم. شاید نسخه‌ی جدید بازی Jak and Daxter دور از انتظار باشد، ولی اقتباس سینمایی از آن چندان بعید نخواهد بود.

 

آینده‌ی مجموعه‌ی Jak and Daxter چه خواهد بود؟

فیلم Jak and Daxter

طبیعتاً خیلی‌ها دوست دارند شاهد بازی جدید Jak and Daxter باشند. ولی هنرصنعت بازی‌های ویدیویی تنها مدیوم برای پرداختن به جهان جک و دکستر نیست. سونی در سال‌های اخیر علاقه‌ای ویژه‌ای به گسترش آی‌پی‌های خود به سایر مدیوم‌ها نشان داده است. ما فیلم آنچارتد را داشته‌ایم، سریال تلویزیونی The Last of Us در دست ساخت قرار دارد، فیلم Ghost of Tsushima تایید شده است و نمایش تلویزیونی Twisted Metal در حال تولید است. از طرفی مدیر عامل بخش سرگرمی‌های سونی جناب جیم رایان از در دست ساخت قرار داشتن پروژه‌های بیش‌تری خبر داده است. بیش از 10 پروژه‌ی اقتباسی در دست ساخت قرار دارند.

روبن فلچر کارگردان فیلم آنچارتد به صورت ناخواسته لو داد که اقتباس سینمایی Jak and Daxter در حال تولید است. شاید بگویید او فرد مناسبی برای این پروژه نیست ولی از آن‌جایی که آنچارتد در حال حاضر ششمین فیلم اقتباسی پر فروش تاریخ است، سخت بتوانید بی کفایتی وی را اثبات کنید. جا دارد اشاره کنیم که فلچر نخستین کسی نیست که به اقتباس سینمایی از Jak and Daxter علاقه نشان داده، پیش از او Blockade Entertainment در سال 2013 علاقه‌مندی خود به خلق انیمیشن سینمایی جک و دکستر را اعلام کرده بود. ولی آن پروژه به ثمر نرسید.

مجموعه‌ی Jak and Daxter برای اقتباس سینمایی فوق‌العاده است. این مجموعه دارای جهان شگفت‌انگیز فانتزی، استیم پانکی و خیال‌انگیز است. یک اقتباس سینمایی و یا حتی تلویزیونی جذاب می‌تواند نام این مجموعه را سر زبان‌ها بیاندازد. شاید در این صورت موجبات ساخت دنباله‌ی بازی نیز فراهم شود.

 

آینده‌ی مجموعه‌ی Jak and Daxter چه خواهد بود؟

بازگشت Jak and Daxter به واسطه‌ی پلی استیشن پلاس جدید

بعید است که طرفداران به این زودی شاهد نسخه‌ی جدید Jak and Daxter باشند. ناتی داگ سال 2009 ایده‌ی بازی جدید را پیگیری کرد ولی به سرانجام نرسید. آن‌ها به جای کنار گذاشتن ایده ساخت جک و دکستر را رها کردند و ایده‌ی آن‌ها منجر به خلق The Last of Us شد. شاید این موضوع به عقیده‌ی خیلی‌ها خوشایند باشد، ولی منجر به فراموشی جک و دکستر شده است. اتفاقی که برای طرفداران این مجموعه دلنشین نیست.

مدیران ناتی داگ در سال 2021 میلادی مصاحبه‌ی جالبی در این راستا انجام داده‌اند. وقتی از آن‌ها پرسیده شد که آیا علاقه‌ای به ساخت بازی‌های خانوادگی هم‌چون گذشته دارند، آن‌ها در پاسخ گفتند: ما کاری که اینسومنیاک گیمز با راچت و کلنک انجام داده است را دیدیم. پیش خودمان گفتیم که ای کاش ما هم می‌توانستیم این کار را انجام دهیم. ولی زمان و منابع لازم برای انجام آن را نداریم. ما پوشه‌ای از ایده‌های استفاده نشده در استودیو داریم. اجرایی کردن همه‌ی آن‌ ایده‌ها تقریباً غیرممکن است.

آخرین امید برای بازگشت Jack and Daxter پلی استیشن پلاس جدید. سونی پلی استیشن پلاس را متحول کرده است. آن‌ها 3 سطح برای این اشتراک تعریف کرده‌اند. PS Plus Essential که مطابق همین پلی استیشن پلاس فعلی است. PS Plus Essential که دارای 400 بازی پلی استیشن 4 و 5 است. در نهایت نیز PS Plus Premium که شامل بازی‌هایی از تمام نسل‌های پلی استیشن می‌شود. در مجموع بیش از 700 بازی در اشتراک پلی استیشن پلاس پرمیوم وجود خواهند داشت. بازی‌های کلاسیک PS1, PS2, PS3 و حتی PSP.

Jak and Daxter ps5

سونی در زمان نگارش این مقاله از فهرست 700 تایی پلی استیشن پلاس پرمیوم پرده‌برداری نکرده است. ولی هیچ بعید نیست که بازی‌های Jak and Daxter در میان آن‌ها باشند. بازی Daxter که سال 2006 برای PSP عرضه شده است نیز به احتمال زیاد در این فهرست قرار داشته باشد.

بازی‌های جک و دکستر عناوین مهمی در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌روند. جا دارد اشاره کنیم که طراحی مراحل این بازی کلاس درسی برای سایر بازی‌سازان بوده است و فناوری به کار رفته در خلق و اجرای این مجموعه روی PS2 تا سال‌ها نقل محافل بوده است. این مجموعه یکی از افتخارات ناتی داگ به شمار می‌رود. آن‌ها نقش مهمی در شکل گیری هویت پلی استیشن ایفا کرده‌اند. آینده‌ی این مجموعه در حال حاضر به مانند گذشته تیره و تار نیست. شاید ما به این زودی شاهد Jak and Daxter 4 نباشیم، ولی قطعاََ می‌توان انتظار یک اقتباس سینمایی را داشت. خدا را چه دیدید شاید در ادامه اتفاقات بهتری نیز رخ داد. فعلاً باید منتظر ماند و به آینده امیدوار بود.

خب دوستان نظرتان چیست؟ به نظر شما آینده‌ی مجموعه‌ی Jak and Daxter چه خواهد بود؟ شاهد Jak and Daxter 4 خواهیم بود؟ یا یک اقتباس سینمایی از راه خواهد رسید؟ لطفاً نظرات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس