از مفهوم تا انتشار، بررسی بازی Halo Wars 2

48
0
بررسی بازی Halo Wars 2

از ۷ سال پیش یعنی زمان پایان دادن به Halo wars اصلی، ما Master Chief را با ماجراجویی‌ های متعددش دنبال کرده‌ایم، شاهد ظهور Prometheans بودیم و شاهد حضور Cortana با یک شنل جدید هستیم. بررسی بازی Halo Wars 2 را در ادامه می خوانید.

اکنون، پس از سال ‌ها برنامه ‌ریزی، توسعه و پشتیبانی، به زودی به آن خدمه افسانه ‌ای در ماجراجویی بعدی در Halo Wars 2 می‌پیوندیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازی از مفهوم تا نسخه ای که منتشر خواهد شد، با اعضای تیم سازنده آن صحبت کردیم. صحبت ما در مورد، 343 Industries and Creative Assembly در مورد شخصیت شرور جدید Atriox، حالت خلاقانه بازی Blitz و بازخورد صادقانه (و انتقادی) که به تیم کمک کرده است.

از مفهوم تا انتشار، بررسی بازی Halo Wars 2

بررسی بازی Halo Wars 2: درست انجامش بده

Dan Ayoub، رئیس استودیو توسعه بازی ‌های استراتژیک در صنایع 343 توضیح می‌دهد: «زمانی که ما برای ساختن Halo Wars 2 صرف کردیم، عوامل مختلفی دخیل بودند. «بعضی از آنها با ظرفیت 343 در مغایرت بود. ما روی ساخت استودیو متمرکز بودیم و می‌خواستیم به آن برسیم، اما فقط با صرف زمان توانستیم به آن ظرفیت دست پیدا کنیم.»

«انجام درست» هسته اصلی زنده کردن Halo Wars 2 بود و بخشی از آن یافتن یک شریک عالی برای کمک به دیدگاه خلاقانه 343 بود. علاوه بر این، طرفداران Halo خود نیروی محرکه ای بود تا به تیم یادآوری کند که علاقه قابل توجهی برای دیدن یک دنباله وجود دارد و به توسعه بازی کمک کرد.

Ayoub توضیح می دهد: “در نهایت، این صور و اشتیاق طرفداران است که باعث شد ساخت بازی اتفاق بیفتد.” با تصمیمی که برای حرکت به جلو گرفته شد، باید شریک مناسب را پیدا می‌کردیم. ذهن من بلافاصله به Creative Assembly رفت زیرا مدت زیادی است که از طرفداران کار آنها هستم و بازی های آنها عالی هستند.”

Creative Assembly سال‌ هاست که بازی ‌های استراتژی شگفت‌ انگیز و مورد تحسین منتقدان را به عنوان بخشی از مجموعه ‌های Total War منتشر کرده، و اخیرا بازی Total War: Warhammer را تولید کرده است. اما فعالیت آنها منحصر به بایی های استراتژیک نمیشود، بلکه بازی های ژانر وحشت را با مجموعه بازی های Alien تجدید قوا کرده است.

خیلی سریع مشخص شد که یک ارتباط بین تیم ها وجود دارد. یک تمایل مشترک نه تنها برای ساختن یک Halo RTS عالی، بلکه برای نوآوری در مورد اینکه چگونه می توانیم RTS را در دسترس تر کنیم.

343 و Creative Assembly نمی‌خواستند فقط یک بازی استراتژیک دیگر بسازند، بلکه می‌خواستند یک بازی بسازند که هیجان، سرگرمی و رقابت Halo را از طریق ژانر RTS به تصویر بکشد.

توافق شد که فرنچایز Halo برای بسیاری از گیمر ها، مانند آنهایی که عاشق ماجراهای Master Chief هستند، به عنوان یک نقطه عطف عمل کند. دیوید نیکلسون، تهیه ‌کننده اجرایی Halo Wars 2 برای Creative Assembly توضیح می‌دهد: «کاری که ما می‌خواهیم آنها انجام دهند این است که RTS را نیز دوست داشته باشند.

نیکلسون ادامه می‌دهد: « یک اشتیاق مشترک وجود داشت که بگوییم، خوب، ما می‌دانیم چگونه بازی ‌های RTS بسازیم و می‌دانیم که هسته اصلی لذت بردن از RTS چیست. ما بازی ‌های RTS را برای افرادی که عاشق بازی ‌های RTS هستند، می‌سازیم. بیایید با هم چالش ساخت بازی های RTS را برای افرادی که ممکن است ندانند هنوز بازی های RTS را دوست دارند، بپذیریم.

یکی از راه‌ هایی که 343 و Creative Assembly با این چالش مقابله کرده‌اند، از طریق حالت‌ های چند نفره است که در Halo Wars 2 راه‌ اندازی می‌شوند. نه تنها برای سرویس ‌دهی به بازیکنان هاردکور RTS، بلکه برای کسانی که تازه وارد این ژانر می‌شوند.

از مفهوم تا انتشار، بررسی بازی Halo Wars 2
از مفهوم تا انتشار، بررسی بازی Halo Wars 2

بازی Halo Wars 2 :جاه طلبی دیوانه

ایجاد Blitz، یک بازی ترکیبی جمع ‌آوری کارت در بازی RTS، یکی از اصلی ‌ترین ایده ‌هایی است که در سال ‌های اخیر در فضای RTS ظاهر شده است. این حالت این پتانسیل را دارد که عنصر جدیدی از بازی چند نفره رقابتی را نه تنها برای Halo Wars 2، بلکه برای سایر بازی ‌های استراتژیک نیز معرفی کند.

در طول فرآیند پالایش Blitz، تیم متعهد به بررسی این موضوع بود که Blitz چگونه می‌تواند برای همه گیمر ها کار کند. آنها از کار خود انتقاد کردند تا با اطمینان از پاسخ سه سوال مطمئن شوند.

Auoub ادامه می دهد: «قبل از اینکه به وضعیت امروز بپردازیم باید از قبل بگوییم، ما چندین شکست و شروع های نادرست داشتیم. “در هر تکرار همه ما می نشستیم و از خود می پرسیدیم، “آیا به هدف خود میرسیم؟” “آیا به اندازه کافی سرگرم کننده است؟” “آیا می توانیم بهتر انجام دهیم؟” وقتی به آنچه امروز داریم رسیدیم، همه فقط به یکدیگر نگاه کردیم. می دانستم که این همان چیز است.»

از مفهوم تا انتشار، بررسی بازی Halo Wars 2
از مفهوم تا انتشار، بررسی بازی Halo Wars 2

  ترکیبی فوق العاده از عناصر قدیمی و جدید

فراتر از حالت بازی Blitz، انواع واحدهای آشنا و بازگشتی برای بازی در طول کمپین و همچنین چند نفره در دسترس خواهند بود. Alister Hope، مدیر خلاق Creative Assembly می‌گوید: تانک ‌های Spartans، Warthogs و Scorpion و همچنین واحدهای جدیدی که بخشی از Atriox’s Banished هستند، در بازی وجود دارند و به بازیکنان اجازه می‌دهند «استراتژی، خلاقیت و تخیل خود را در یک میدان نبرد حماسی اجرا کنند».

او توضیح می‌دهد: «یکی از چالش‌ های طراحی این است که تعداد بیشماری ایده را بپذیریم و ایده ‌هایی اجرا کنیم که بهترین عملکرد را برای اهداف بازی دارند. در Halo Wars 2، تیم ما سخت کار کرده است تا به ترکیبی خارق‌ العاده از قدیم و جدید برسد.»

بخشی از آن «قدیمی» شخصیت ‌هایی از بازی اول خواهند بود که در حال بازگشت هستند، بدون در نظر گرفتن چارچوب موجود به Halo Wars 2 کمک می‌کند تا با هویتی تثبیت ‌شده به میدان برود. این آشنایی ذاتی در دیدن جهش Warthog ها از روی تپه های شنی و صدای تفنگ تهاجمی یک سرباز نیروی دریایی وجود دارد. تمام اجزای اصلی بعدی Halo RTS اینجا هستند، تا حد زیادی به لطف بازی اصلی که خود را به عنوان یک رهبر در RTS کنسول معرفی کرد.

Ayoub توضیح می‌دهد: «من فکر می‌کنم Halo Wars بهترین کار را انجام داده است که کنترل ‌های RTS را در دست گرفته و احساس خوبی در گیمر ایجاد کرده است. با این کار، ما از آنجا شروع کردیم و با در نظر گرفتن اینکه چگونه RTS تغییر کرده است کارهایی را انجام دادیم تا اقدامات اصلی RTS (مانند گروه بندی) را آسان کنیم. ما پایه محکمی برای کار داشتیم، و من احساس می‌کنم که آنها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیم.»

فراتر از اینکه بتوانید واحدهای خود را به سادگی کنترل کنید، این احساس حضور در نبرد است، یک نبرد Halo، جایی که Halo Wars 2 امید دارد هویت خود را در فضای شلوغ استراتژی زمان واقعی امروزی ایجاد کند.

در ادامه توضیح می دهد: “من فکر می کنم بزرگترین کاری که ما برای ارتقای ژانر انجام دادیم این است که ژانر را سریع تر، انفجاری تر و در دسترس تر کنیم.” من می گویم ما می خواستیم یک Action RTS بسازیم، این یعنی انفجارهای عظیم، صدا و گرافیک عالی، و واقعاً باعث می شود احساس کنید این ارتش های آینده نگرانه را با قدرتی باورنکردنی کنترل می کنید.

از مفهوم تا انتشار، بررسی بازی Halo Wars 2
از مفهوم تا انتشار، بررسی بازی Halo Wars 2

Halo Wars 2: داستانی برای گفتن

Atriox به ‌عنوان شرور اصلی در Halo Wars معرفی میشود، به نظر می‌رسد در میان گیمر ها و درون ‌بازی جای خود را بگیرد.

Dan Ayoub می‌گوید: «یکی از چیزهایی که من را در مورد بازی هیجان زده می‌کند، داستانی است که می‌گوییم، و Atriox بخش بزرگی از آن است. Atriox کاملاً جدید است و توسط تیم Halo Wars 2 به‌ طور خاص برای این بازی طراحی شده است. من هیجان زده بودم که یک شخصیت شرور با عمق ایجاد کنم، و فکر می کنم با Atriox آن را درست کردیم. او یک شرور کلاسیک نیست. داستان و عمق دارد و معتقد است که کار درستی انجام می دهد. این را با قدرت محض و حیله گری او ترکیب کنید و او را به یک دشمن بسیار خطرناک برای کهکشان تصور کنید.”

Halo Wars 2 ترکیبی از بازی استراتژیک انفجاری زمان واقعی را آغاز می کند. علاوه بر آن اولین بازی Halo خواهد بود که به طور همزمان در جهان عرضه می شود. Xbox one و ویندوز 10، دو پلتفرمی هستند که بازی برای آنها عرضه میشود.

Ayoub می گوید: «من واقعاً هیجان زده هستم که عنوان Xbox Play Anywhere روی بازی قرار دارد. این برای گیمر ها عالی است. با خرید بازی هم نسخه کنسول و هم نسخه رایانه شخصی دریافت می کنید. این یک راه عالی برای ادامه Halo Wars 2 بدون توجه به جایی است که هستید! میتوانید در کامپیوتر محل کار، مرحله ای که با کنسول در خانه رسیدید را بگذرانید»

از آنجایی که 343 Industries و Creative Assembly توسعه Halo Wars 2 را در این ماه‌ های پایانی کامل می‌کنند. ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا دوباره به خدمه Spirit of Fire بپیوندیم. این ماجراجویی بزرگ بعدی در جهان Halo خواهد بود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس