معرفی 7 تا از بهترین موتور بازی سازی برای ساخت بازی های 3D و 2D

به دنبال بهترین موتور بازی سازی برای شروع پروژه‌ی خود هستید؟ در اینجا ما گزینه‌های خود برای بهترین موتور بازی سازی را توضیح داده‌ایم.

80
0
معرفی 7 تا از بهترین موتور بازی سازی برای ساخت بازی های 3D و 2D

بازی برای دهه‌ها یک تجارت بزرگ بوده است و این روند قرار هم نیست متوقف شود. پیش بینی می‌شود این بازار تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار ارزش داشته باشد. توسعه دهندگان و مدیران در زمینه بازی‌ها باید در انتخاب پلتفرم موتور بازی سازی (به ابزارهایی، معمولا در قالب نرم افزار و کتابخانه برنامه نویسی که ساخت بازی را را برایمان راحت‌تر می‌کنند.) مناسب با توجه به نیازهای خود و با وجود راه حل‌های متنوع موجود، تصمیم درستی بگیرند. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بهترین تصمیم را برای نیازهای تجاری و عملی خود بگیرید. داشتن هرگونه شناختی در این زمینه مهم است. پس بیایید شروع کنیم. در اینجا ما گزینه‌های خود را برای بهترین موتور بازی سازی توضیح داده‌ایم.

موتورهای بازی سازی مدرن

1 معرفی 7 تا از بهترین موتور بازی سازی برای ساخت بازی های 3D و 2D

در حالی که در مقایسه‌ای که ادامه آورده شده، می‌توانید به بررسی عمیق موتورهای بازی سازی برتر بپردازید، مهم این است که مطمئن شوید راه حل انتخابی شما، به شما این امکان را می‌دهد که چندین مسئله را در یک مکان حل کنید. یک موتور بازی سازی به طور معمول باید بتواند راه‌هایی را برای ساده سازی کارهای مهم، مانند موارد زیر، در اختیار شما قرار دهد:

  • فیزیک: درگیر شدن در بازی/فیزیک باید دارای تعادلی مناسب بین کیفیت شبیه سازی و محدودیت‌های توان محاسباتی برای کاربر نهایی باشد.
  • ورودی: این یک مسئله بسیار رایج در توسعه چند پلتفرمی است. آیا موتور بازی سازی شما این مشکل را برای شما حل کرده است؟
  • پردازش موجودی‌های بصری: نورپردازی، سایه زنی، نگاشت بافت (تبدیل داده پردازش شده به پیکسل) و عمق دید هنگام استفاده از موتورهای بازی سازی به برنامه نویسی کمتری نیاز دارد.

به طور خلاصه، موتور بازی سازی انتخابی شما باید به شما توانایی انجام کارهای ذکر شده را با کاهش میزان برنامه نویسی بدهد. این به کوتاه شدن زمان توسعه کمک می‌کند و به تیم ها اجازه می‌دهد تا بر طراحی بازی‌های خود تمرکز کنند تا تجربه کاربری منحصر به فرد و ویژه‌ای را ارائه دهند.

بهترین موتور بازی سازی در سال ۲۰۲۱

Unreal Engine

Unreal Engine را می‌توان بهترین موتور بازی سازی دانست که متعلق به Epic Games است. این در اصل یک موتور چند پلتفرمی توسعه بازی است که برای همه تجارت‌ها در هر اندازه‌ای که باشند، طراحی شده است و به استفاده از فناوری آنی و بدون وقفه برای تبدیل ایده‌ها به محتوای بصری جذاب کمک می‌کند.

نسخه اصلی در سال ۱۹۹۸ منتشر شد و ۱۹ سال بعد از آن، همچنان برای بزرگ‌ترین بازی‌ها استفاده می‌شود. نقطه قوت Unreal Engine این است که می‌تواند به اندازه کافی اصلاح شود تا بازی‌ها بتوانند تجربیات بسیار منحصر به فردی را ایجاد کنند. با این حال، این موتور به توسعه دهندگانی ماهر و باتجربه ای وسیع و گسترده نیاز دارد.

علاوه بر این Epic Games ،Quixel را خریداری کرده است، که دارای یک کتابخانه عظیم از تصاویر دنیای واقعی است که می‌تواند برای ایجاد انیمیشن و بازی‌های ویدئویی استفاده شود. کاربران Unreal Engine قادر خواهند بود از ابزارهای همراه Quixel (Bridge و Mixer) و همه موجودی‌های کتابخانه Quixel’s Megascans به صورت رایگان استفاده کنند. سال ۲۰۲۱ سال جالبی خواهد بود زیرا Unreal Engine 5 در اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود و چه انتظاری باید داشته باشیم؟ خوب، واقعاً باید بی‌صبرانه منتظر آن باشید، زیرا موارد زیادی با ادعاهای خیلی خوبی در فروشگاه وجود دارد: PlayStation 5 ،Xbox سری X و Nanite (موتوری که متریال منبع عکاسی با جزئیات بالا را وارد می‌کند با بهره گیری از خرید قبلی Quixel) آمده‌اند تا انقلابی در این حرفه ایجاد کنند.

نقاط قوت: مقیاس پذیری، تنوع ویژگی‌ها، قابلیت‌های سفارشی سازی غنی دو بعدی و سه بعدی

قیمت گذاری: رایگان (حق امتیاز بر درآمد ناخالص)

Amazon Lumberyard

2 معرفی 7 تا از بهترین موتور بازی سازی برای ساخت بازی های 3D و 2D

همانطور که از نام محصول مشخص است، Lumberyard پیشنهاد جامع آمازون است. این یک موتور بازی سازی سه بعدی است که برای ایجاد بازی‌ها و انجمن‌هایی برای طرفداران طراحی شده است. این موتور، حالت پیش نمایش VR، ابزارهای اسکریپتینگ بصری و همچنین ادغام Twitch را ارائه می‌دهد.

به کمک خدمات وب آمازون، یک پلتفرم ابری ایمن توسط آمازون ساخته و نگهداری شده است، و ادغام به واسطه Lumberyard به این معنی است که ساخت بازی از طریق بازی آنلاین، بسیار ساده‌تر است. این نرم افزار پشتیبانی خوبی از C ++ ، P2P و مکان شناسی مشتری دارد. Lumberyard همچنین از Autodesk Maya و Adobe Photoshop پشتیبانی می‌کند.

نقاط قوت: پلتفرمی غنی از ویژگی‌ها، قابلیت های گسترده

قیمت: رایگان

CryENGINE

3 معرفی 7 تا از بهترین موتور بازی سازی برای ساخت بازی های 3D و 2D

CryENGINE یک پلتفرم رایگان برای استفاده است که در آن بدون نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه‌ای برای مجوز، سورس کد کامل و تمام ویژگی‌های موتور را دریافت می‌کنید. این پلتفرم یک گزینه عالی برای خرید موجودی‌های درون بازی است که می‌توانید آن را در Cryengine Marketplace پیدا کنید، به این ترتیب زمان کمتری در بازار صرف می‌کنید.

CryEngine همچنین منابع یادگیری رایگان زیادی را ارائه می‌دهد، اگرچه تأثیرشان قابل بحث است. غول بازی Ubisoft یک نسخه اصلاح شده داخلی CryEngine از Far Cry اصلی به نام Dunia Engine را در اختیار دارد که در نسخه‌های بعدی سری محبوب Far Cry به شدت مورد استفاده قرار گرفته است.

نقاط قوت: رابط قابل اطمینان، قابلیت های بصری خیره کننده، پشتیبانی چشمگیر از VR

قیمت: رایگان. عضویت از ۵۰ دلار در ماه شروع می‌شود.

Unity

4 معرفی 7 تا از بهترین موتور بازی سازی برای ساخت بازی های 3D و 2D

Unity یک موتور بازی سازی چند پلتفرمی است که به شما امکان می‌دهد محتوای سه بعدی تعاملی را به سادگی ایجاد کنید. این موتور بازی سازی امروزه به دلیل عملکرد عالی، محتوای با کیفیت بالا و قابلیت استفاده برای هر نوع بازی، انتخاب بسیاری از سازمان‌های بزرگ است. این موتور از محتوای دو بعدی و سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

Unity با ویرایشگر همه کاره خود، با Windows ،Mac ،Linux ،IOS ،Android ،Switch ،Xbox ،PS4 و سایر پلتفرم ها سازگار است. رابط کاربر پسند توسعه را آسان‌تر کرده و نیاز به آموزش را کاهش می‌دهد. Unity Asset Store مجموعه وسیعی از ابزارها و محتواها را که روزانه ایجاد می‌شود را ارائه می‌دهد.

نقاط قوت: نسخه رایگان، پشتیبانی از چند پلتفرم، مناسب برای تیم ها با هر اندازه‌ای، دو بعدی و سه بعدی

قیمت: رایگان برای استفاده شخصی. برنامه‌های پولی از ۳۵ دلار در ماه شروع می‌شود.

GameMaker: Studio

5 معرفی 7 تا از بهترین موتور بازی سازی برای ساخت بازی های 3D و 2D

GameMaker بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا نیازی به داشتن دانش برنامه نویسی برای استفاده از آن ندارید. در عوض، کاربران می‌توانند با “حرکت دادن اشاره گر و کلیک کردن”، بازی‌ها را بسیار سریعتر از ساخت از طریق برنامه نویسی با زبان‌های بومی، ایجاد کنند. برخی از بهترین بازی‌های ساخته شده با GameMaker عبارتند از Spelunky ،Hotline Miami و Super Crate Box.

مشکل GameMaker و دیگر موتورهای “اشاره و کلیک” این است که توسعه دهندگان با استفاده از آنها بسیار بیش‌تر از موتورهای دیگر محدود می‌شوند.

اخیراً YoYo Games (سازنده‌ی GameMaker Studio) توسط Opera خریداری شده است.

نقاط قوت: استفاده آسان، رابط شهودی (عملیات در صورتی شهودی است که کار را چنان خوب انجام دهد که کاربر بتواند بدون نگاه به کتاب راهنما یا مکث، چگونگی انجام عملیات را حدس بزند)

قیمت: رایگان. عضویت از ۳۹ دلار در ماه شروع می‌شود.

Godot

6 معرفی 7 تا از بهترین موتور بازی سازی برای ساخت بازی های 3D و 2D

استفاده از Godot رایگان است و از طریق مجوز MIT منبع باز است. بدون حق امتیاز، بدون هزینه اشتراک، بدون رشته پنهان. موتور Godot برای ساخت بازی‌های دو بعدی و سه بعدی عالی است. این موتور، مجموعه عظیمی از ابزارهای رایج را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید تنها روی ساخت بازی خود بدون نیاز به ساخت مجدد چرخ، تمرکز کنید.

Godot دارای انجمنی است که دائما اشکالات را برطرف می‌کند و ویژگی‌های جدیدی را توسعه می‌دهد. انجمن فعال به معنای پاسخ به حتی اختصاصی‌ترین سوالات مربوط به Godot شما است. همچنین به دیگر HUBS اینترنتی خود از جمله انجمن‌های Reddit، گروه‌های Facebook، انجمن steam، انجمن‌های Godot و موارد دیگر لینک می‌دهد.

نقاط قوت: استفاده آسان، رابط شهودی

قیمت: رایگان

Cocos2d

7 معرفی 7 تا از بهترین موتور بازی سازی برای ساخت بازی های 3D و 2D

همه نسخه های Cocos2d با استفاده از نسخه پایه ای که به عنوان Sprite شناخته شده، کار می‌کنند. یک Sprite را می‌‌توان به عنوان یک تصویر ساده دو بعدی در نظر گرفت، اما می‌تواند حاملی برای Sprite‌های دیگر نیز باشد. Sprite‌ها کنار هم قرار می‌گیرند تا صحنه‌ای را ایجاد کنند، مانند سطح بازی یا منو. کدهای Sprite‌ها سپس بر اساس رویدادها، حرکت‌ها یا انیمیشن‌ها دستکاری می‌شوند.

Cocos2d-x از پلتفرم های iOS ،Android ،Tizen ،Windows ،Linux و MacOS با زبان‌های API که شامل C ،Lua و Javascript است، پشتیبانی می‌کند.

نقاط قوت: استفاده آسان، رابط شهودی

نقاط ضعف: قابلیت‌های محدود، فقط ۲ بعدی، بهترین گزینه برای استودیوهای بزرگ نیست

قیمت: رایگان

آیا موتور بازی سازی شما شتاب دهنده است؟

03 معرفی 7 تا از بهترین موتور بازی سازی برای ساخت بازی های 3D و 2D

داشتن بهترین موتور بازی سازی برای سازماندهی وظایف توسعه عالی است. با این حال، این تنها چیز مورد نیاز در بازار پرمخاطب امروز نیست. استودیوها با ددلاین‌های فشرده‌ای کار می‌کنند، زیرا بیشتر اکران‌ها در تابستان و قبل از فصل تعطیلات انجام می‌شود. خوشبختانه شتاب دهنده‌های چرخه توسعه بازی در بازار وجود دارند.

به عبارت دیگر، نداشتن موتور بازی سازی شتاب دهنده اغلب باعث ایجاد مشکلات در زمان‌های اوج، استرس مدیران فناوری اطلاعات و کند شدن زمان ورود به بازار می‌شود.

راه حل‌های شتابدهی می‌توانند با موتورهای بازی سازی پیشرو کار کنند تا با استفاده از تمام توان محاسباتی آزاد در شبکه شرکت شما، عملکرد آنها را افزایش دهند. این قدرت می‌تواند توسعه دهندگان و ماشین‌های منحصر به فردی را فراهم کند و سرورهایی با توان محاسبه اضافی ایجاد کند و آنها را به طور کامل به ابر کامپیوترهای مجازی تبدیل کند.

علاوه بر این، می‌تواند برای پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ابزارهای سفارشی و راه حل های شخص ثالث گسترش یابد، که این چیزی است که هزینه‌های IT را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

رایج ترین مزایای استفاده از موتور بازی سازی شتاب دهنده عبارتند از:

  • تسریع در اجرای فرآیند و کاهش زمان انتظار برای اجراهای همزمان و وقت گیری که به یک CPU نیاز دارد (کامپایل کد و شیدر (مجموعه‌ای از دستورهای نرم‌افزاری که وظیفه انجام محاسبات مربوط به رنگ را بر عهده دارد.)، آزمایش، رندرینگ (فرایند نمایش تصاویر سه بعدی بر روی صفحه نمایشگر دو بعدی)، تبدیل داده، ادغام مداوم، تحویل مداوم و سایر فرایندها).
  • ابزارهای تجسم نه تنها شفافیت و نگرش و شناخت را به ساختار پروژه شما اضافه می‌کنند، بلکه در پیگیری اجراهای قدیمی، تشخیص خطاها یا اشکالات، محدودیت‌ها و توابع مکان یابی در هر لحظه نیز کمک می‌کنند.
  • هنگامی که فرایندهای فوق سریعتر اجرا شوند، دستیابی به کیفیت گرافیکی بهتر امکان پذیر می‌شود. با تکرارهای سریعتر و روانتر، هنرمند می‌تواند تغییرات مختلفی را امتحان کند و بیشتر آزمایش کند، به جای اینکه به خروجی‌های با کیفیت متوسطی که در بازار هستند، بسنده کند.
  • همه ذینفعان می توانند مزایای آن را در هر لحظه مشاهده کنند. زمان انتظار کمتر، همه را موثرتر و خلاق‌تر می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا به جای انتظار برای تکمیل کارهای توسعه، بر نوآوری تمرکز کنند.
  • باعث افزایش قدرت با ماشین‌های مجازی میزبان در مواقعی که به قدرت پردازشی بیشتری نیاز است. پیاده سازی بدون هیچ تاخیری اتفاق می‌افتد، و نیازی به تغییر سورس کد، سخت افزار اضافی یا تغییرات زیرساختی ندارد. این موضوع در زمان اوج یا هنگام اضافه کردن ویژگی‌های جدید، بسیار مفید است.

به طور خلاصه، داشتن پیشرفته‌ترین موتور بازی سازی، صرفا اولین قدم برای ارائه بازی‌هایی با امکانات  زیاد است. برای نوآوری باید شتاب ببخشید.

حال که با بهترین موتور بازی سازی آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس