استفاده از دسته PS4 در PS5

59
0
استفاده از دسته PS4 در PS5

آیا کنترلر های PS4 شما با PS5 جدید شما کار می کنند؟ در این مقاله به آموزش استفاده از دسته PS4 در PS5 می پردازیم.

استفاده از دسته PS4 در PS5

آیا به ارتقا از PS4 به PS5 فکر می کنید، یا می خواهید چند کنترلر ارزان خریداری کنید و به این فکر می کنید که آیا کنترلر های PS4 با کنسول جدید تر کار می کنند؟

بیایید ببینیم که آیا می توانید از کنترلر های PS4 در PS5 به همراه برخی نکات مهم دیگر در مورد لوازم جانبی بین نسلی استفاده کنید یا خیر.

آیا می توانید از کنترلر PS4 در پلی استیشن 5 استفاده کنید؟

بله، پلی استیشن 5 از کنترلرهای پلی استیشن 4 پشتیبانی می کند (DualShock 4 نام رسمی کنترلر است). با این حال، شما فقط می توانید از کنترلر های PS4 برای اجرای بازی های PS4 استفاده کنید. شما نمی توانید عناوین PS5 را با کنترلر PS4 پخش کنید. تنها استثنا این است که از Remote Play برای کنترل PS5 خود از دستگاه پشتیبانی شده دیگری استفاده کنید.

اگر نمی دانستید، پلی استیشن 5 تقریباً با تمام عناوین PS4 سازگار است. این بدان معناست که اگر مدل استاندارد PS5 را با درایو دیسک دارید، می توانید دیسک های PS4 خود را برای پخش آن عناوین وارد کنید. و در هر دو نسخه استاندارد PS5 یا PS5 Digital Edition، می توانید بازی های دیجیتال PS4 خود را در کنسول جدید دانلود کنید.

این تنها راه برای پخش عناوین PS4 در PS5 نیست. همه مشترکین پلی ‌استیشن پلاس می ‌توانند از مجموعه پلی ‌استیشن پلاس لذت ببرند، که مجموعه‌ ای از بازدید های PS4 را ارائه می ‌دهد که دارندگان PS5 می ‌توانند بدون هزینه اضافی دانلود کنند.

در نهایت، بسیاری از بازی‌ های PS4 برای بازی از طریق PlayStation Plus Extra و Premium در دسترس هستند. مرور کلی ما در مورد سطوح پلی استیشن پلاس را بررسی کنید تا بدانید کدام یک برای شما بهترین است.

آیا سایر لوازم جانبی PS4 روی PS5 کار می کنند؟

استفاده از دسته PS4 در PS5
استفاده از دسته PS4 در PS5

این فقط کنترلر DualShock 4 نیست که با پلی استیشن 5 کار می کند. بلاگ پلی استیشن لیستی از لوازم جانبی PS4 دارد که PS5 پشتیبانی می کند:

بلاگ پلی استیشن لیستی از لوازم جانبی PS4 دارد که PS5 پشتیبانی می کند:

  • گیم پدهای شخص ثالث دارای مجوز رسمی.
  • “تجهیزات جانبی ویژه، مانند چرخ ‌های مسابقه ‌ای دارای مجوز رسمی، چوب‌ های بازی، و چوب‌ های پرواز.”
  • هدست ‌های بی‌سیم رسمی پلی ‌استیشن پلاتینیوم و طلایی، به ‌علاوه هر هدست شخص ثالثی که از پورت USB یا جک صدا استفاده می‌ کند.
  • کنترلر هدف PS Move و PS VR (برای بازی های PS VR).
  • دوربین پلی استیشن (برای PS4) با یک آداپتور کار می کند که به صورت رایگان ارائه می شود.

اگر مطمئن نیستید که آیا لوازم جانبی خاصی برای PS4 کار می کند یا خیر، بهتر است با سازنده آن مشورت کنید. ما نشان داده ‌ایم که چگونه یک کنترلر PS4 را به PS5 خود متصل کنید، بنابراین برای شروع می توانید دیگر مقالت ما در این زمینه را دنبال کنید.

تفاوت کنترلر DualSense در چیست؟

در حالی که کنترلر های Xbox Series X و Series S مایکروسافت از طراحی تقریباً یکسانی با گیم پد Xbox One استفاده می کنند، سونی طراحی کنترلر را کمی برای PlayStation 5 تغییر داد. این کنترلر که DualSense نام دارد، از شکلی مشابه DualShock 4 استفاده می کند و دارای دکمه های کلاسیک صلیب، مربع، مثلث و دایره. اما چند مورد جدید نیز دارد.

سه تغییر بزرگ در DualSense عبارتند از:

  • تریگر های تطبیقی: برای بازی ‌های پلی ‌استیشن 5، توسعه‌ دهندگان می ‌توانند میزان فشاری را که باید روی تریگر ها اعمال کنید (دکمه‌ های L2 و R2) تغییر دهند تا در برخی شرایط فعال شوند. این بدان معناست که، برای مثال، می توانید تفاوت بین کشش ماشه یک تفنگ ساچمه ای و یک تپانچه را “احساس” کنید.
  • بازخورد لمسی: به‌جای یک عملکرد اصلی رامبل که به سادگی کنترل‌ کننده را تکان می ‌دهد، بازخورد لمسی روش دقیق ‌تری برای ارائه احساس به بازیکن است. این اجازه می دهد تا کنترلر در مکان های خاص و با شدت های خاص ارتعاش کند، بنابراین برای برخی از اقدامات “ضربه” و برای برخی دیگر “تصادف” احساس می کنید.
  • میکروفون داخلی: DualSense شامل یک میکروفون در داخل کنترلر است. در نتیجه برای برقراری ارتباط با بازیکنان دیگر نیازی به هدست ندارید.

و خوشبختانه برعکس آن نیز صادق است. می توانید از کنترلر DualSense برای بازی های PS4 که روی PS5 بازی می کنید استفاده کنید. با این حال، ویژگی ‌های مخصوص کنترلر جدید هنگام اجرای بازی ‌های PS4 کار نمی‌ کنند، بنابراین محرک ‌ها تنظیم نمی ‌شوند و شما به سر و صدا اولیه محدود می ‌شوید.

گزینه های کنترل شما در پلی استیشن 5

DualSense همراه با PS5 برای همه بازی ‌های PS5 و PS4 عالی عمل می ‌کند. اما اگر می ‌خواهید حس آشنای کنترلر PS4 خود را داشته باشید یا می ‌خواهید از بازی ‌های چندنفره مورد علاقه خود برای PS4 لذت ببرید، خوب است بدانید که می ‌توانید از کنترلر DualShock 4 بلافاصله استفاده کنید.

اگر تصمیم دارید خودتان را در برابر آینده محافظت کنید، گزینه های کنترل کننده PS5 بسیار خوبی نیز وجود دارد.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی کنترلر های پلی استیشن را به دست آورده باشید.

 

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس