بازی Assassin’s Creed Rift نیازمند یک مکانیک پارکور عالی است

68
0
بازی Assassin's Creed Rift نیازمند یک مکانیک پارکور عالی است

طبق گزارشات بازی Assassin’s Creed Rift قرار است به فرمول اصلی مجموعه بازگردد. بنابراین این بازی نیازمند یک پارکور فوق‌العاده است. اما چرا؟ در ادامه با اول نیوز همراه شوید تا به این مهم بپردازیم که چرا بازی Assassin’s Creed Rift نیازمند یک مکانیک پارکور عالی است.

بازی شایعه شده‌ی Assassin’s Creed Rift که اطلاعات زیادی درباره‌ی آن فاش شده نسبت به بازی‌های اخیر اساسین کرید متفاوت است. این بازی در مقیاس به مراتب کوچک‌تر است و قرار است به ریشه‌های سری بازگردد. با توجه به این تفاسیر، بازی مذکور باید اصول اولیه را تماماً رعایت کند.

یکی از اصول اولیه‌ی اساسین کرید بدون شک پارکور است. حال که Rift قرار است تجربه‌ای وفادار ارائه دهد، باید این سیستم را بی عیب و نقص پیاده‌سازی کند. این بازی قرار است تجربه‌ای خطی را ارائه دهد، در نتیجه اهمیت این سیستم بیش‌تر هم می‌شود. پارکور باید درگیر کننده، چالش برانگیز و جذاب باشد.

 

بازی Assassin's Creed Rift نیازمند یک مکانیک پارکور عالی است

تفاوت Assassin’s Creed Rift با بازی‌های قبلی در چیست؟

طبق شایعات بازی Assassin’s Creed Rift در ابتدا قرار بود یک DLC برای اساسین کرید والهالا باشد. همین موضوع خود گویای مقیاس بازی و رویکرد سازندگان در قبال آن است. بنابراین بدون شک نباید انتظار یک اساسین کرید اصلی و وسیع را داشته باشیم. این بازی قرار است تجربه‌ی محدود و خطی را ارائه دهد.

بازی‌های اساسین کرید از سال ۲۰۱۷ دچار یک تغییر سبک شدند. عناصر جهان‌باز در کنار مکانیک‌های نقش‌آفرینی به صورت گسترده به مجموعه تزریق شدند و تجربه‌ی کلی را تغییر دادند. این تغییرات به مذاق عده‌ای خوش نیامد اما اکثریت طرفداران که از رویکرد تکراری سری خسته شده بودند از این تغییرات استقبال کردند. به علاوه این‌که مخاطبان جدیدی هم مجموعه جذب شدند. با توجه به این موضوع عده‌ای از این‌که Assassin’s Creed Rift قرار است رویکرد خطی و کلاسیک مجموعه را ارائه دهد خوشحال شدند.

شخصیت اصلی بازی Basim Ibn Ishaq از اساسین کرید والهالا است. این شخصیت یکی از افراد بالا رده‌ی Hidden Ones در عراق است. بازی‌های اساسین کرید هم معمولاً بسته به محیط و دوره‌ی زمانی تغییر سبک می‌دهند. این نسخه قرار است به بازی‌های کلاسیک مجموعه نزدیک باشد. بنابراین انتظار می‌رود شاهد مکانیک‌های قدیمی در این بازی باشیم. یکی از محبوب‌ترین مکانیک‌های مجموعه که در سال‌های اخیر کمرنگ شده پارکور است. حال که جهان وسیع و عناصر نقش‌آفرینی کنار گذاشته شده‌اند، پارکور فرصت خودنمایی بیش‌تری خواهد داشت.

 

=بازی Assassin's Creed Rift نیازمند یک مکانیک پارکور عالی است

چرا مکانیک پارکور در Assassin’s Creed Rift حائز اهمیت است؟

به عقیده‌ی طرفداران اساسین کرید، سازندگان در سال‌های اخیر روی تنوع مبارزات و گستردگی جهان بازی متمرکز بوده‌اند و برای همین مکانیک پارکور خیلی حضور پر رنگی نداشته است. بازی‌های اخیر خیلی وسیع بوده‌اند و طبیعتاً سازندگان برای کاهش بار پردازشی از حجم محیط‌های پرجزئیات و متراکم به شدت کاستند. این موضوع درست برخلافِ رویکرد بازی‌های ابتدایی مجموعه است.

طبق شایعات شهر اصلی بازی Assassin’s Creed Rift بغداد خواهد بود. این شهر معماری غنی و شناخته شده‌ای دارد سازندگان می‌توانند از آن به نحو احسن استفاده کنند. پارکور در پشت‌بام‌های بغداد می‌تواند بی انتها باشد و سازندگان هیچ محدودیتی از این بابت نخواهند داشت. چرا که معماری شهری این اجازه را به آن‌ها خواهد بود.

کوچک بودن محیط بازی به این معنا خواهد بود که نیاز اصلی به اسب در بازی نیست. محیط بازی به احتمال زیاد به صورت پیاده هم قابل دسترس خواهد بود و پارکور در این بین نقشی اساسی را ایفا خواهد کرد. با توجه به این‌که بازی‌باز کنترل یک اساسین کارکشته را به دست می‌گیرد، مهارت‌های پارکور او باید بالا باشند. این مهارت باید در گیم پلی نیز نمود پیدا کند.

بسیم

مکانیک پارکور باید به بهترین نحو در بازی پیاده‌سازی شود. انیمیشن‌های نرم و طبیعی که لذت وصف ناشدنی را هنگام گشت و گذار به مخاطب القا می‌کنند. محیط‌های چند لایه که از عمق بالا برخوردار باشند. طبیعتاً هر چیزی که کم‌تر از این باشد طرفداران را به شدت نا امید خواهد کرد. چرا که سازندگان قول یک تجربه‌ی کلاسیک و وفادار به ریشه‌ها را داده‌اند. باید منتظر ماند و دید عاقبت چه خواهد شد.

بازی Assassin’s Creed Rift هم‌اکنون در دست توسعه قرار دارد. نظر شما در خصوص شایعات پیرامون بازی چیست؟ شما هم موافقید که بازی Assassin’s Creed Rift نیازمند یک مکانیک پارکور عالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس