بهترین دوربین اکشن زیر آب

127
0
بهترین دوربین اکشن زیر آب

غواصان و غواصان غواصی دیگر نیازی به خرید مسکن سنگین برای بردن دوربین های خود به عمق ندارند. اکنون می توانید بسیاری از دوربین های زیر آب را تا حدود 50 فوت پایین بیاورید، در حالی که برخی از دوربین های درجه یک می توانند بسیار عمیق تر شوند.

موج سواران، قایق سواران، قایق سواران و تقریباً هر کس دیگری که به فعالیت های آبی می پردازد نیز می تواند گوشی های هوشمند خود را با خیال راحت در خانه بگذارد. یک دوربین اختصاصی زیر آب این اطمینان را به شما می دهد که بدون نگرانی از نشتی، عکس و فیلم بگیرید.

SeaLife Micro 3.0

SeaLife Micro 3.0 یکی از معدود دوربین‌های زیر آب است که می‌تواند بدون نیاز به محفظه به عمق 200 فوتی برسد. این ویژگی آن را به یک انتخاب عالی برای غواصان تبدیل می کند. همچنین یک گزینه آسان برای استفاده و بادوام برای هر فعالیت دیگر مبتنی بر آب است.

فیلم‌برداری با کیفیت K4 با سرعت 30 فریم در ثانیه یا عکس‌های 16 مگاپیکسلی در حین غواصی به شما امکان می‌دهد از رنگ‌های پر جنب و جوش و زندگی فراوان در عمق عکس بگیرید. دیافراگم f/2.8 فوکوس ثابت است، در حالی که محدوده از 38 سانتی متر متوسط ​​تا بی نهایت است.

کنترل ها بسیار ابتدایی هستند. دکمه‌ها بزرگ هستند و به راحتی در زیر آب مدیریت می‌شوند، در حالی که وقتی به چیدمان عادت کردید، نمایش منو نیز بسیار راحت است. غواصان غواصی این امر را به خصوص خوشایند می یابند زیرا در بستر اقیانوس چیزهای بسیار مهم تری نسبت به کنترل های دست و پا گیر دوربین وجود دارد که باید نگران آن ها باشند.

نقاط نشتی احتمالی، مانند اسلات کارت SD، با دادن فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی به دوربین برطرف می شود. علاوه بر این، تا سه ساعت عمر باتری دارد، برای غواصی کافی و برای سایر فعالیت های آبی کافی است.

ویژگی های کلیدی

. حافظه داخلی 64 گیگابایت

. فیلمبرداری K4

. عکس های 16 مگاپیکسلی

. حالت های زیر آب و زمین

مشخصات فنی

. نام تجاری: SeaLife

. اندازه سنسور: 2.3/1 اینچ CMOS

. وضوح فیلم:4K4 با سرعت 30 فریم در ثانیه

. وضوح عکس: 16 مگاپیکسل

. باتری: Uo تا 3 ساعت

. اندازه: 2.1×2.9×4.2 اینچ

. وزن: 11.6 اونس

. مقاومت در برابر آب: تا 200 فوت / 60 متر

. لنز: 19 میلی متر (فول فریم)، ​​f/2.8

دلایل خرید:

+ ساده برای استفاده

+ ساخت بادوام

+ ضد آب تا 200 فوت

دلایل اجتناب :

-گران

-گرفتن در خشکی اثر چشم ماهی خفیفی دارد

Olympus Tough TG-6

Olympus Tough TG-6 یک انتخاب عالی برای کسانی است که از فعالیت های مبتنی بر آب لذت می برند. تنها استثنا غواصان غواصی هستند که مایل به رفتن به عمق بیش از 50 فوت هستند. برای عمیق تر شدن، باید از مسکن خریداری شده جداگانه استفاده کنید. با این حال، شما اغلب رنگارنگ ترین مرجان ها و ماهی ها را در اعماق کم پیدا می کنید. این نزدیکی به سطح همچنین به این معنی است که شما از آفتاب باشکوه استفاده می کنید که رنگ ها را تقویت می کند.

اما دارای دیافراگم f/2 است که آن را برای شرایط کم نور ایده آل می کند. حتی اگر آن پرتوهای باشکوه به اندازه کافی آب را سوراخ نکنند، باز هم می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید. برای عکاسی ماکرو زیر آب نیز مناسب است. چهار حالت عکاسی ماکرو عالی و حالت کنترل میکروسکوپ با بزرگنمایی چشمگیر 44 برابری دارد.

کیفیت تصاویر 12 مگاپیکسلی است که برای چاپ معمولی کافی است. اما اگر می‌خواهید عکس‌هایی را تا اندازه پوستر بگیرید، دوربینی با وضوح بهتر انتخاب عاقلانه‌تری خواهد بود. کیفیت ویدیوها K4 است، البته با سرعت 30 فریم در ثانیه، در حالی که طول نوری بین 25 تا 100 میلی متر است.

این دوربین علاوه بر ضد آب بودن، از دوام بالایی نیز برخوردار است. ضد ضربه، گرد و غبار، ضد له شدن و حتی ضد یخ زدگی تا 14 درجه فارنهایت است. این تخریب ناپذیری آن را به یک انتخاب عالی برای تمام فعالیت هایی که نیاز به دوربین مقاوم دارند تبدیل می کند.

ویژگی های کلیدی

. دیافراگم F/2 برای عکسبرداری در نور کم

. ضد آب تا 50 فوت/15 متر

. حالت های ماکرو خوب

. حالت کنترل میکروسکوپ x44

. تثبیت کننده تصویر خوب

مشخصات فنی

. نام تجاری: Olympus

. اندازه سنسور: 2.3 /1اینچ (BSI CMOS)

. وضوح فیلم: K4 با سرعت 30 فریم در ثانیه

. وضوح عکس: 12 مگاپیکسل

. باتری: 340 CIPA

. اندازه: 2.6×4.4×1.3 اینچ

. وزن: 8.9 اونس

. مقاومت در برابر آب: تا 50 فوت

. لنز: 25 تا 100 میلی متر

دلایل خرید

+ عمر باتری خوب

+ سخت و بادوام

+ عکس های با کیفیت

دلایل اجتناب :

-میانگین فیلم برداری

Kodak PIXPRO WPZ2

اگر به دنبال یک دوربین مقاوم و ضد آب با قیمت مناسب تر هستید، Kodak PIXPRO WPZ2 خوش ساخت و مقرون به صرفه است. نسبت به رقبای خود ارزان تر است، اما بسیاری از ویژگی های مشابه را ارائه می دهد. این یک دوربین ساده برای استفاده است که به طور موثر یک نقطه و عکاسی است که می توانید تا 49 فوت پایین بیاورید. این عمق برای غواصی عمیق کافی نیست. اما این یک گزینه عالی برای غواصان غواصی و غواصان کم عمق است که به دنبال ثبت زندگی مرجانی و اقیانوسی در نزدیکی سطح هستند.

می‌توانید عکس‌های ۱۶ مگاپیکسلی بگیرید که با رقبای گران‌تر رقابت می‌کند. با این حال، با این قیمت، باید ویدیوهای K4 را به p1080 کاهش دهید. اما با دریچه دیافراگم f/3، بازه ISO 100 تا 3200 و لرزشگیر الکترونیکی تصویر، ثبت حیات اقیانوسی در نور کم بیش از حد ممکن است. برای حیوانات عصبی مانند ماهی یا لاک پشت، زوم اپتیکال 4 برابر به شما امکان می دهد فاصله خود را حفظ کنید تا تصاویری با جزئیات خوب ثبت کنید. علاوه بر این، حالت ماکرو شما را قادر می سازد تا برای گرفتن عکس های عالی به مرجان ها یا حیوانات نه چندان خجالتی نزدیک شوید.

اسلات کارت SD فقط تا 32 گیگابایت را پشتیبانی می کند و یک مهر و موم قوی از ورود هر مایع به آن جلوگیری می کند. این دوربین علاوه بر ضد آب بودن، ضد گرد و غبار و ضربه نیز می باشد، به این معنی که جای خود را در خشکی نیز دارد.

ویژگی های کلیدی

. ضد آب تا 49 فوت

. زوم اپتیکال 4 برابر

. تثبیت کننده تصویر دیجیتال

. کابل USB گنجانده شده است

مشخصات فنی

. برند: کداک

. اندازه سنسور: 2.3/1اینچ BSI CMOS

. وضوح ویدئو: x1080p1920 با سرعت 30 فریم بر ثانیه

. وضوح عکس: 16 مگاپیکسل

. باتری: 200 CIPA

. اندازه: 3.7×2.5×1 اینچ

. وزن: 6.2 اونس

. مقاومت در برابر آب: تا 49 فوت / 15 متر

. لنز: 27 – 108 میلی متر (معادل فول فریم)

دلایل خرید

+ ضد آب، ضد گرد و غبار و ضد ضربه

+ انتخاب رنگ

+ اتصال Wi-Fi

دلایل اجتناب

-ویدیو K4 نیست

-کارت SD گنجانده نشده است

GoPro Hero 11

GoPro Hero 11 آخرین نسخه از سری GoPro Hero است. اکنون دارای یک باتری Enduro عالی برای طول عمر بیشتر و عملکرد همه جانبه بهتر است. این باتری زمانی یک لوازم جانبی مجزا بود، اما اکنون بخشی از بسته بندی آن است. اگر دوربین را روی آب بردارید، خبر بسیار خوبی است زیرا اکنون می توانید حدود یک ساعت و نیم فیلمبرداری K5 داشته باشید.

ویدیوها بسیار عالی هستند، به خصوص زمانی که با کیفیت K5 با سرعت 60 فریم در ثانیه عکس می گیرید. با این حال، slo-mo 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه یک جایگزین عالی است و تمام رنگ ها و جزئیات را در حرکت آهسته فوق العاده به تصویر می کشد. قفل 360 درجه Horizon Lock و Hypersmooth 5.0 تثبیت کننده ویدیو از ویژگی های فوق العاده ای هستند. آنها واقعاً ویدیوهای شما را شبیه کار یک فیلمبردار حرفه ای می کنند.

دوربین 27 مگاپیکسلی نیز عکس‌های مناسبی را ثبت می‌کند و حتی می‌توانید لحظاتی را از ویدیوهای خود تشخیص دهید. اما این ویدئوها هستند که بیشتر از همه در مورد آنها هیجان زده خواهید شد، به خصوص زمانی که ماجراجویی های آبی خود را به صورت زنده در فیس بوک پخش می کنید.

از آنجایی که در درجه اول یک دوربین اکشن است، برای انواع فعالیت های مبتنی بر آب با اکتان بالا عالی است. اینها شامل رفتینگ در آبهای سفید، جت اسکی و موج سواری است. غواصان نیز از نتایج لذت خواهند برد، اگرچه غواصان غواصی به مسکن اضافی نیاز دارند زیرا فقط تا عمق 33 فوتی ضد آب است.

ویژگی های کلیدی

. فیلمبرداری K5 با سرعت 60 فریم بر ثانیه

. باتری اندرو

. پخش زنده HD

. تثبیت کننده ویدیوی فوق روان

. قفل 360 درجه Horizon

مشخصات فنی

. نام تجاری: GoPro

. اندازه سنسور: 1.9/1 اینچ

. وضوح ویدئو: k5 با سرعت 60 فریم بر ثانیه

. وضوح عکس: 27 مگاپیکسل

. باتری: 137 دقیقه با کمترین وضوح

. اندازه: 2.6×1.3×1.85 اینچ

. وزن: 16 اونس

. مقاومت در برابر آب: بله

. لنز: 12 میلی متر

دلایل خرید:

+ ویدیوهای معمولی و اسلوموشن برجسته

+ عملکرد حرارتی بهبود یافته است

+ ضد آب تا 33 فوت

+ کوچک و سبک

دلایل اجتناب:

-تصاویر ساکن در میانه راه

-غواصان نیاز به خرید مسکن دارند

Ricoh WG-70

ریکو WG-70 سعی نمی کند چیزی غیر از آنچه هست باشد. این یک دوربین مقاوم، مقاوم و ضد آب است که تصاویر خوبی از امور مبتنی بر آب شما ارائه می دهد. به عنوان یک رقیب میان رده برای Olympus Tough TG-6، به اندازه کافی با رقیب گران‌تر خود رقابت می‌کند، البته به جز عدم وجود ویدیوی K4.

برای ماجراجویی های زیر آب، این دوربین قبل از نیاز به مسکن برای 46 فوت مناسب است. غواصان غواصی ممکن است از این موضوع ناامید شوند، اما برای غواصان غواصی، غواصان آزاد و دیگر ماجراجویان آبزی عالی است.

حالت میکروسکوپ دیجیتالی به عکاسی نزدیک کمک می‌کند که به شما امکان می‌دهد به مرجان‌ها و زندگی عجیب اقیانوس‌ها نزدیک شوید. شش لامپ LED تعبیه شده به سوژه شما در مواقع ضروری کمک می کند. آنها در شرایط کم نور کمک می کنند زیرا محدوده دیافراگم دوربین از f/3.5 تا f/5.5 است. با بازه ایزو 125 تا 6400 که می توانید به صورت دستی تنظیم کنید، همچنین می توانید کیفیت مناسب را در زمانی که نور خورشید به سطح نفوذ نمی کند، بیابید. برای تیراندازی به حیوانات عصبی، برد اپتیکال 5 برابری از 28 تا 140 میلی متر دارید. لنز نیز به صورت داخلی انباشته شده است، بنابراین هنگام بزرگنمایی بیرون نمی زند.

کیفیت فیلمبرداری در x1080p1920 در 30 فریم بر ثانیه به حداکثر می رسد، بنابراین دوربین بهتری برای گرفتن عکس است. تصاویر با کیفیت 16 مگاپیکسل با رنگ های خوب و تصاویر دقیق هستند. با این حال، زمانی که خورشید می تابد، نتایج بسیار بهتر است. ویژگی حالت زیر آب با بهینه سازی رنگ، کنتراست و تعادل رنگ سفید برای تصاویر طبیعی تر کمک بیشتری می کند.

ویژگی های کلیدی

. زوم اپتیکال 5 برابر

. حالت میکروسکوپ دیجیتال

. ضد آب تا ارتفاع 46 فوت تا دو ساعت

. پورت HDMI

. حالت زیر آب

مشخصات فنی

. برند: ریکو

. اندازه سنسور: 2.3 /1اینچ CMOS

. وضوح فیلم: x1080p1920 با سرعت 30 فریم در ثانیه

. وضوح عکس: 16 مگاپیکسل

. باتری: 300 CIPA

. وزن: 6.1 اونس

. مقاومت در برابر آب: تا 46 فوت

. لنز: 28 تا 140 میلی متر (فول فریم)

دلایل خرید:

+ محدوده ISO خوب

+ ضد ضربه، ضد گرد و غبار و ضد یخ (تا 14 درجه فارنهایت)

+ انتخاب دو رنگ

دلایل اجتناب :

-بازترین دیافراگم F/3.5

-کیفیت فیلم متوسط

DJI Osmo Action 3

اگر به دنبال جایگزین ارزان‌تری برای دوربین اکشن GoPro Hero 11 هستید، به دوربین DJI Osmo Action 3 نگاه نکنید. این دوربین ارتقاء قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود دارد و کمی رقابت را به GoPro ارائه می‌کند. ناهموار، بادوام و مهمتر از همه تا عمق 52.5 فوتی ضد آب است. باز هم، غواصانی که دوست دارند به اعماق تیره بروند، باید آن را در خانه محصور کنند. اما غواصان کم عمق و هر کس دیگری، از موج سواران تا غواصی، این دستگاه را دوست خواهند داشت.

چندین ویژگی مفید برای شرکت در فعالیت های آبی دارد. اینها شامل یک سیستم نصب آسان با ترکیب آهنرباها و گیره‌ها، کنترل‌های ساده و سیستم منویی است که به راحتی قابل پیمایش است. همچنین دارای تثبیت کننده تصویر چشمگیر و تراز کننده افق است که رقیب همتای خود GoPro است.

کیفیت تصویر ثابت به لطف وضوح متوسط ​​12 مگاپیکسل عقب مانده است. اما می‌توانید از فایل‌های RAW عکس بگیرید و نوردهی‌ها را تا حدی به صورت دستی کنترل کنید. کنتراست و جزئیات ممکن است گاهی اوقات ناامید شوند. با این حال، حالت رنگ D-Cinelike می تواند تا حدودی جبران کند، در حالی که دقت رنگ بسیار خوب است.

مانند GoPro Hero 11، DJI Osmo Action 3 نتایج خود را با کیفیت ویدیو ارائه می دهد. فیلمبرداری با کیفیت K4 با سرعت 120 فریم بر ثانیه کاملاً شبیه ویدیوهای K5 قابل توجه GoPro نیست، اما فیلمبرداری همچنان از کیفیت بالایی برخوردار است. با این حال، هنگام عکاسی با حداکثر وضوح، عمر باتری چندان طولانی نمی شود. در رزولوشن‌های پایین‌تر، امکان دریافت بیش از 2.5 ساعت ویدیو وجود دارد که به GoPro چیزی برای تأمل می‌دهد.

ویژگی های کلیدی

. صفحه نمایش لمسی جلو و عقب

. تراز کننده HorizonSteady

. واترپوف تا 52.5 فوت

. حالت D-Cinelike کنتراست را افزایش می دهد

. لنز واید که در حالت فول فریم برابر با 12.7 میلی متر است

مشخصات فنی

. برند: DJI

. اندازه سنسور: CMOS 1/1.7 اینچی

. وضوح ویدئو: K4

. وضوح عکس: 12 مگاپیکسل

. باتری: تا 160 دقیقه

. اندازه:2.78×1.74×1.29 اینچ

. وزن: 3.8 اونس

. مقاومت در برابر آب: تا 52.5 فوت

. لنز: F/2.8

دلایل خرید:

+ کیفیت ویدیو عالی

+ لوازم جانبی خاص زیر آب موجود است

+ نصب بدون زحمت

+ کوچک و سبک

دلایل اجتناب:

-بدون حافظه داخلی و کارت SD به طور جداگانه فروخته می شود

-عکس های متوسط

Panasonic DMC-TS25D

آخرین دوربین زیر آب در این لیست پاناسونیک DMC-TS25D است. این یک دوربین «سخت» دیگر است که می تواند گرد و غبار، شوک، سرما و البته آب را تحمل کند. با این حال، این دوربین تنها تا 23 فوت ضد آب است. غواصان نیاز به استفاده از مسکن اضافی دارند. برای بقیه، این یک انتخاب خوب دیگر است.

این در دو رنگ قابل توجه موجود است و دارای وضوح عکس 16 مگاپیکسلی است که عکس‌های با جزئیات خوبی را حتی در نور کم ارائه می‌کند. لنز معادل 25-100 میلی متر فول فریم است. فوکوس خودکار سریع و دقیق و لرزشگیر اپتیکال خوبی دارد. با این حال، بازترین دیافراگم f/3.9 است که ممکن است برای برخی به اندازه کافی بزرگ نباشد.

حالت پیشرفته زیر آب، برای کسانی که به دنبال ثبت تصاویری پر جنب و جوش از ماجراجویی های آبی خود هستند، قرمزهایی را که اغلب در زیر آب گم می شوند، افزایش می دهد. همچنین خاکستری را کاهش می دهد که باعث می شود تصاویر پویاتر و طبیعی تر شوند. همچنین دارای یک چراغ قوه مفید است که می توانید هنگام عکاسی از نمای نزدیک در حالت ماکرو از آن استفاده کنید.

ویژگی های کلیدی

. زوم اپتیکال 25-100 میلی متر

. تثبیت کننده تصویر

. حالت پیشرفته زیر آب

مشخصات فنی

. برند: پاناسونیک

. اندازه سنسور: سنسور CCD 1/2.3 اینچی

. وضوح فیلم: p720

. وضوح عکس: 16 مگاپیکسل

. باتری: 250 CIPA

. اندازه: 6.3×5.5×1.13 اینچ

. وزن: 5 اونس

. مقاومت در برابر آب: تا 23 فوت

. لنز: F/3.9، 25 میلی متر (فول فریم)

دلایل خرید:

+ AF و ردیابی خوب

+ در نور کم عملکرد خوبی دارد

+ کوچک و سبک

دلایل اجتناب:

-عمر باتری متوسط

-کنترل دستی محدود

سوالات متداول

آیا می توان با دوربین اکشن غواصی کرد؟

این بستگی به این دارد که چقدر عمیق خواهید رفت. برخی از غواصان، مخصوصاً مبتدیان، خیلی در پایین فرو نمی روند، اما بسیاری از غواصان به عمق 130 فوت یا 40 متر می رسند. در نتیجه، اگر به دنبال رسیدن به چنین عمقی هستید، به یک دوربین کاملاً ضد آب نیاز خواهید داشت.

آیا تثبیت‌کننده تصویر الکترونیکی (EIS) مهم است؟

اگر می‌خواهید تایم لپس یا عکس‌هایی با زاویه باز ساده از مناظر داشته باشید، خیر، EIS مهم نیست. با این حال، اگر می‌خواهید فیلم‌های سریع‌تری مانند دوچرخه‌سواری در کوهستان، موج‌سواری، غواصی در آسمان یا هر چیز دیگری بگیرید، بهتر است از دوربینی استفاده کنید که دارای EIS است.

اگر دوربین ضد آب را خیلی عمیق بگیرید چه اتفاقی می افتد؟

وقتی یک دوربین دارای درجه بندی ضد آب یا عمق مشخص است، به این معنی است که آزمایش شده است که در آن عمق موثر است. در نتیجه، اگر می‌خواهید از دوربین زیر آب خود محافظت کنید، نباید از این تجاوز کنید. هر چه بیشتر زیر آب بروید، فشار بیشتر می‌شود. این فشار می تواند بر روی الکترونیک داخلی دوربین شما و همچنین سخت افزار خارجی آن تاثیر بگذارد. به طور خلاصه، عمق بیش از حد می تواند دوربین شما را غیر قابل تعمیر کند، بنابراین مراقب عمق غواصی خود باشید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس