8 تکنیک برای یادگیری فتوشاپ

73
0
تکنیک برای یادگیری فتوشاپ

روش های مختلفی برای یادگیری فتوشاپ از ابتدا وجود دارد. این تکنیک‌های ساده می‌توانند به هر کسی در یادگیری فتوشاپ کمک کنند. تکنیک برای یادگیری فتوشاپ را بیشتر بشناسید.

مطالب زیر هم برای شما مفید خواهد بود:

نحوه حذف پس زمینه در فتوشاپ

نحوه ویرایش فیلم در فتوشاپ: راهنمای کامل

10 تا از مشکلات رایج فتوشاپ و نحوه رفع آنها

بهترین جایگزین های فتوشاپ در سال 2022

Adobe Photoshop دروازه بسیاری از مشاغل است. طراحی گرافیک و عکاسی رایج ترین هستند. توسعه دهندگان فرانت اند و دستیاران تولید نیز می توانند با مهارت های فتوشاپی خود پیش بروند. اما چگونه می توان مهارت های فتوشاپ را یاد گرفت و به آن مسلط شد؟

ساده ترین پاسخ در آن قطعه حکمت قدیمی است، “چگونه یک فیل را می خوری؟ یک لقمه در یک زمان.”

از آنجایی که هر کس باید از جایی شروع کند، بیایید به چند ایده نگاه کنیم تا به شما کمک کند بدون اینکه خسته شوید، فتوشاپ را یاد بگیرید.

1. ابتدا اصول طراحی گرافیک را بیاموزید

تکنیک برای یادگیری فتوشاپ
تکنیک برای یادگیری فتوشاپ

به راحتی می توان طراحی گرافیک را مسلم دانست. از این گذشته، شما به سختی متوجه مفاهیمی مانند تراز، کنتراست، فضای منفی و ریتم می شوید، مگر اینکه اشتباه پیش بروند. اگر آستین های خود را بالا بزنید و در تسلط بر اصول اولیه طراحی خوب پیش بروید، مدرسه هنر برای شغل یک طراح گرافیک ضروری نیست.

منابع بی‌شمار رایگان و پولی برای یادگیری نکات ظریف طراحی وجود دارد. شما هنوز مجبور نیستید فتوشاپ بخرید. در عوض، با مدرسه طراحی Canva شروع کنید. همچنین HackDesign یک دوره خبرنامه عالی دارد که هر هفته یک درس طراحی برای شما ارسال می کند.

آیا عجله دارید؟ سپس روی بهبود حس رنگ خود در کمتر از یک ساعت تمرکز کنید.

2. با فضای کاری فتوشاپ آشنا شوید

Adobe به شما در درک فضای کاری در فتوشاپ کمک می کند. آموزش شروع با فتوشاپ به شما نشان می دهد که چگونه از فضای کاری استفاده کنید. نمونه تصویر ارائه شده را باز کنید و دستورالعمل های موجود در ویدیو را دنبال کنید. همچنین، یاد بگیرید که چگونه از فضاهای کاری سفارشی فتوشاپ برای گردش کار سریع تر استفاده کنید.

اگر نیاز به مراجعه به ابزاری دارید، صفحه پشتیبانی از مبانی Workspace را نشانک‌گذاری کنید. همچنین، فتوشاپ دارای Rich Tooltips است که به شما توضیحات متنی و یک درس ویدیویی می دهد تا به شما در درک عملکرد هر ابزار کمک کند. فقط نشانگر موس را روی یک ابزار قرار دهید. از طرف دیگر، برای یادگیری تعاملی به Help > Hands-on Tutorials در نرم افزار بروید.

3.تکنیک برای یادگیری فتوشاپ: روزی یک ابزار را انتخاب کنید

پالت ابزارهای فتوشاپ در سمت چپ ممکن است باریک و بلند باشد. همچنین برای دسترسی به ابزارهای مخفی، روی فلش کوچک زیر برخی از آنها کلیک کنید. نزدیک به 65 ابزار برای انتخاب، کراپ و برش، روتوش، نقاشی، طراحی و تایپ سازماندهی شده است. بنابراین، در اینجا آزمایشی وجود دارد که می توانید سعی کنید با هر یک از آنها آشنا شوید:

هر روز یک ابزار را انتخاب کنید. سپس، یک آموزش اساسی را جستجو کنید که نحوه استفاده از آن در یک پروژه واقعی را به شما نشان دهد. به عنوان مثال، از این راهنمای تمبر شبیه سازی برای اصلاح چند تصویر تمرینی استفاده کنید.

به عنوان مثال، یک پرس و جو ساده مانند “آموزش ابزار عصای جادویی فتوشاپ” درس های گام به گام بسیاری را در یوتیوب به شما ارائه می دهد. Rich Tooltps در فتوشاپ نیز نقطه شروع خوبی است. از ویژگی جستجو در فتوشاپ برای یافتن لینک های مرتبط استفاده کنید.

با یادگیری یک ابزار فتوشاپ در هر زمان احساس ناراحتی نخواهید کرد. همچنین، این یک راه عالی برای به خاطر سپردن میانبرهای صفحه کلید فتوشاپ از همان ابتدا است.

4.تکنیک برای یادگیری فتوشاپ: بر روی مهارت ریز فوتوشاپ تمرکز کنید

Adobe Photoshop نرم افزاری است که عکاسان باید یاد بگیرند که تصاویر خود را پردازش کنند. به گزارش Adobe Blog:

اما آیا می دانستید که حتی می توانید ویدیوها را در اینجا ویرایش کنید؟ یا پوسترهای تایپوگرافی فوق العاده ایجاد کنید؟ حتی می توانید یک ایمیل، خبرنامه HTML یا تی شرت نیز طراحی کنید. شاید، رئیس شما از شما می خواهد که ماکت های سه بعدی طراحی کنید. شما فرصت های زیادی دارید تا مهارت یا زمینه ای را که به آن علاقه دارید انتخاب کنید و با فتوشاپ آشنا شوید.

نکته: فتوشاپ دارای سه فضای کاری اصلی است (Essentials، Photography، Graphic و Web). اما می توانید فضای کاری سفارشی خود را ایجاد کنید و از آن برای تمرکز بر مهارت های خرد استفاده کنید.

5. یک متخصص فتوشاپ را دنبال کنید

ساده ترین راه برای یادگیری فتوشاپ از یک متخصص است. پیدا کردن یک مربی دنیای واقعی ممکن است دشوار باشد، اما دستیابی به مربیان مجازی بسیار ساده تر است. بنابراین ابتدا در مورد حوزه ای که می خواهید تسلط داشته باشید تصمیم بگیرید و کارشناسان آنلاین متخصص در آن حوزه را جستجو کنید.

به عنوان مثال، زمانی که می خواهید نقاشی دیجیتال را یاد بگیرید، هنرمند دیجیتالی را پیدا کنید که آموزش های نقاشی دیجیتال را ارائه می دهد.

کارشناسان فتوشاپ Adobe، مانند جولیان کوست و تری وایت می توانند به شما در شروع کار کمک کنند. می توانید آنها را در کانال Adobe YouTube نیز پیدا کنید. همچنین، سایت‌هایی مانند Lynda.com و KelbyOne دوره‌های آموزشی را از نام‌های برتر در این زمینه ارائه می‌دهند.

6. خود را با کارهای کوچک به چالش بکشید

می توانید با یک ایده تقریبی در مورد چگونگی کسب درآمد از مهارت های فتوشاپ خود برای آینده شروع کنید. سایت‌های Microjob مانند Fiverr و DesignCrowd می‌توانند به شما کمک کنند در اوقات فراغت خود مقداری درآمد کسب کنید. اما ممکن است هنوز برای یک پروژه رقابتی آماده نباشید. بنابراین، چرا ساده‌ترها را به‌عنوان محل آزمایش استفاده نکنید و ببینید که آیا می‌توانید با چالش روبرو شوید.

تکالیف معمولا ساده هستند. برای مثال، ممکن است شخصی از شما بخواهد که پس‌زمینه مجموعه‌ای از عکس‌ها را حذف کنید. یا یک تصویر آسیب دیده را بازیابی کنید. یا چند عکس را در یک عکس ترکیب کنید. این رویکرد “غرق یا شنا” برای یادگیری فتوشاپ است، اما با درجه ای از مسئولیت همراه است.

البته، به عنوان یک مبتدی، نمونه کارها ممکن است توجه شما را جلب نکند. ولی باید از یک جایی شروع کنی. از طرف دیگر، می‌توانید از مهارت‌هایی که دیگران تبلیغ می‌کنند به عنوان الگوی آموزش خود استفاده کنید.

نکته پاداش: به دنبال فرصت های داوطلبانه مجازی باشید. پلتفرم هایی مانند OnlineVolunteering.org و Creatives Without Borders نه تنها می توانند به شما در یادگیری مهارت های فتوشاپ کمک کنند، بلکه تجربه کاری جایگزین ارزشمندی را نیز به شما می دهند.

7.تکنیک برای یادگیری فتوشاپ: یک چالش 30 روزه انجام دهید

مدت زمان چالش کمتر از عادت به یادگیری اهمیت دارد. یک دوره 30 روزه ایده آل است زیرا نه خیلی طولانی و نه خیلی کوتاه است. به علاوه، پیگیری یک ماه راحت تر از یک سال کامل است.

عکس

اگر ساختار را دوست دارید، Behance اغلب چالش‌های خلاقانه فتوشاپ را برگزار می‌کند. Udemy چندین دوره رایگان دارد و محبوب ترین دوره آموزشی آن در فتوشاپ فقط چند دلار به شما کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که نسخه فتوشاپ شما با نسخه استفاده شده در دوره مطابقت دارد.

و اگر عاشق یوتیوب هستید، می توانید کانال عالی آموزش فتوشاپ را امتحان کنید. هیچ کمبودی در آموزش فتوشاپ وجود ندارد که می توانید با جستجوی وب به صورت آنلاین دریافت کنید. کافی است چیزی مانند «چالش آموزشی 30 روزه فتوشاپ» یا چیزی شبیه به آن را در قسمت جستجو تایپ کنید.

8. محدودیت های خود را با دستورات طراحی آزمایش کنید

تکنیک برای یادگیری فتوشاپ
تکنیک برای یادگیری فتوشاپ

ژنراتورهای سریع طراحی می‌توانند محدودیت‌های شما را آزمایش کنند، اما همچنین شما را وادار می‌کنند راه‌حل‌هایی را خودتان پیدا کنید. این ژنراتورهای طراحی گرافیکی را برای آزمایش عضلات خلاق خود امتحان کنید:

میانبری برای یادگیری فتوشاپ

یادگیری میانبرهای صفحه کلید بهره وری شما را افزایش می دهد. اما این تنها میانبری است که فتوشاپ به شما ارائه می دهد. روش های مختلفی برای یادگیری نرم افزار وجود دارد، اما هیچ کدام آسان نیستند. با این حال، اگر با هدف نزدیک شوید، می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

عکس

ارزش تمرین عمدی را فراموش نکنید. چند آموزش انتخاب کنید، آنها را کپی کنید و سپس سعی کنید با خلاقیت خود آنها را اصلاح کنید. ببینید این فرآیند به شما چه می آموزد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس