خبر همکاری ال جی و تسلا در جهت توسعه خوردروهای برقی

قبلا شرکت LG همکاری‌هایی با شرکت تسلا داشته است ولی خبرها حاکی از آن است که همکاری ال جی و تسلا بیشتر از گذشته خواهد شد.

113
0
Tesla-LG-Chem همکاری ال جی و تسلا

شرکت تسلا یکی از بهترین شرکت‌های خوردوسازی جهان است که چشم انداز رو به رشدی را به جهت تولید خودروهای برقی پیش رو دارد. قبلا شرکت LG همکاری‌هایی با شرکت تسلا داشته است ولی خبرها حاکی از آن است که همکاری ال جی و تسلا بیشتر از گذشته خواهد شد.

باتری های شرکت LG برای خودروهای برقی

شرکت کره‌ای ال جی در حال حاضر هم به عنوان یکی از تامین‌ کنندگان باتری محصولات تسلا بوده و خودروهای برقی موجود در بازار چین هم، از باتری ساخت شرکت ال جی سود می‌برند.

شرکت‌های باتری سازی در دنیا به شدت به بازار خودرو‌های برقی از جمله شرکت تسلا چشم دوخته‌اند. ایلان ماسک سپتامبر گذشته از سلول‌های استوانه‌ای بزرگ 4680 رونمایی کرد. این سلول‌ها قرار است در دو کارخانه تگزاس و آلمان تولید شده و در مدل‌های آتی کمپانی مورد استفاده قرار بگیرند. انتظار می‌رود با بکارگیری این سلول‌ها، هزینه ساخت کاهش یافته و به لطف بهبود عملکرد باتری، مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ افزایش پیدا کند.

این نوع باتری‌ها ساخت انبوهشان سخت و دشوار است و هر شرکتی که بتوانید به خوبی این باتری ها را بسازد، احتمالا با تسلا قرارداد می‌بندد.

برنامه همکاری ال جی و تسلا

همکاری ال جی و تسلا

ال جی نیز به تولید نمونه‌های اختصاصی از سلول 4680 رو آورده، اما به خاطر موانع و چالش‌های تکنولوژیک فعلا نتوانسته ظرفیت تولید را به رقم مناسبی برساند. شاید به همین خاطر است که ال جی موفق به امضای قرارداد برای تامین باتری 4680 برای تسلا نشده است.

ال جی با تاسیس یک کارخانه جدید در ایالات متحده یا اروپا، می‌خواهد از سال 2023 برای تسلا پک باتری بسازد. ال جی ماموریت تولید سلول باتری برای خودروهای الکتریکی و سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی را به کارخانه جدید خود محول خواهد کرد. این کمپانی امیدوار است تسلا یکی از مشتریان دائمی تولیدات این کارخانه باشد.

تسلا در حال مذاکره با کمپانی‌های مختلف برای تولید این نوع باتری‌ پیشرفته است که شانس LG از همه بالاتر است.

به غیر از ال جی، پاناسونیک نیز برای راه‌اندازی و تست یک خط تولید اختصاصی سلول 4680 برنامه‌ریزی کرده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این خط تولید اواخر امسال بطور آزمایشی در ژاپن شروع به کار خواهد کرد.

البته شرکت ال جی قصد دارد صنایع باتری سازی خود را برای ورود احتمالی کارخانه‌های خودرو سازی آمریکایی به حوزه خودرو برقی آماده کند. اگر دیگر شرکت‌های آلمانی یا آمریکایی هم ماشین‌های برقی خود را معرفی کنند، شرکت ال جی از فروش باتری، سود زیادی به دست خواهد آورد.

خبر همکاری ال جی و تسلا می‌تواند توجهات بیشتری را به این حوزه جلب کند. پیشنهاد می‌شود دیگر مقالات اول نیوز در رابطه با انرژی های سبز را مطالعه کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس