تکنولوژی های 2021 که باعث تحول زندگی ما می‌شوند

همه گیری باعث شد تا از فناوری‌های مفید استقبال کنیم. در ادامه شما را با تکنولوژی های 2021 که باعث تحول زندگی ما می‌شوند آشنا می‌کنیم.

30
0
تکنولوژی های 2021 که باعث تحول زندگی ما می‌شوند

قبل از اینکه ویروس کرونا زندگی ما را دگرگون کند، لیست فناوری‌هایی جدید هر ساله شامل لوازم خانگی جدید، تلویزیون‌های منحنی و یا خودرو‌های خودران جدید بود. اما همه گیری ما را وادار کرده است تا از فناوری مفیدی که اغلب نادیده گرفته می‌شد، استقبال کنیم. بحران کرونا باعث شد از وسایل به ظاهر ساده و مبتنی بر سرگرمی گذاشته، در زندگی کنونی خود برای بقا استفاده کنیم. در ادامه شما را با تکنولوژی های 2021 که باعث تحول زندگی ما می‌شوند آشنا می‌کنیم.

از برنامه‌های کیف پول همراه مانند Apple Pay و Square استفاده کنید. با این که از سال‌ها قبل وجود داشته است، اما افراد بسیاری از آن استفاده نمی‌کردند، اما ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا ما را مجبور به کنار گذاشتن شیوه‌های سنتی کرده است.

کاربرد اصلی واقعیت افزوده اکنون نمایان می‌شود. مانند گذشته نمی‌توانیم برای خرید لباس و یا امتحان کردن چندین نمونه از یک اکسسوری یا لوازم آرایشی به بیرون برویم، فناوری واقعیت مجازی به کمک ما آمده است. ما می‌توانیم در خانه بنشینیم و تمامی این وسایل را امتحان کنیم.

تکنولوژی های 2021 که باعث تحول زندگی ما می‌شوند

Carolina Milanesi، استراتژیست و تحلیلگر داده‌های مصرف کننده، گفت: “همه آن چیزهایی که ما در طول همه گیری ویروس کرونا به آن نیاز پیدا کردیم، در دسترس ما بود اما ما بی‌توجه بودیم. به این فکر کنید که تماس ویدیویی تا مدت‌ها مورد توجه واقع نمی‌شد، اما اکنون کاربرد وسیع و گسترده آن را در زندگی کشف کردیم.”

با در نظر داشتن این موضوع، در ادامه تکنولوژی های 2021 را به شما معرفی می‌کنیم که به احتمال زیاد زندگی ما را در سال جاری متحول خواهد کرد.

تکنولوژی های 2021 | فناوری جایگزین فروشگاه‌های کنونی ما

1 تکنولوژی های 2021 که باعث تحول زندگی ما می‌شوند

 

شاید هنگام خرید آنلاین متوجه آن نشده باشید اما سبک زندگی ما در حال تغییر است.

جستجو کردن در مرورگر و یافتن محصولات و نمونه‌های بی پایان به بخشی جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده است. ما با گشتن در وبسایت‌های مختلف دقیقا همان به بازار رفتن سنتی را انجام می‌دهیم. در برخی موارد چت با ربات‌ها، کار ما را راه می‌اندازند.

ما سال‌ها است که چت با ربات‌ها را آزمایش کرده‌ایم. فیسبوک یک نمونه از آن است که در آن چت بات‌ها به ابزاری برای ارتباط بازرگانان و مردم شده است. جزء فروشان مانند آمازون از گپ بات برای پاسخگویی به سوالات مشتریان استفاده کرده‌اند و وقتی ربات‌ها نتوانند به شما کمک کنند، یک اپراتور میتواند مسئولیت پاسخ دادن به سوالات شما را بر عهده بگیرد.

Julie Ask تحلیلگر فناوری Forrester Research، گفت است: اکنون که رفتن به فروشگاه‌ها برای خرید فیزیک بسیار کاهش یافته، از این فناوری برای رسیدگی به خریداران می‌توان استفاده کرد.

وی در ادامه گفت: جستجو کردن، کلیک کردن هم یک شیوه خرید قدیمی است. اکنون بایستی خرید‌های اینترنتی مبتنی بر گفتگو و چت باشند. در حال حاضر مثال‌های زیادی وجود دارد. اخیرا، من از Beckett Simonon، یک جفت کفش خریداری کردم، یک نفر در چت اندازه پای من را پرسید و یک جفت کفش در اندازه درست برای من فرستاد.

خانم Ask گفت که شرکت‌های بیشتری از واقعیت افزوده برای کمک به افراد در خرید آنلاین استفاده می‌کنند. شرکت عینک Jins، که عینک‌های طبی تولید کرده و به فروش می‌رساند، به شما اجازه می‌دهد قبل از تصمیم گیری در مورد خرید عینک، از صورت خود عکس بگیرید تا عینک را امتحان کنید. شرکت Snapchat، با مارک‌های لوکس مانند گوچی و دیور همکاری کرده و آزمایش‌های مجازی را برای شروع همکاری انجام داده است.

واقعیت افزوده امسال در آستانه رسیدن به محبوبیت است. تلفن‌های هوشمند پیشرفته از هر دو سیستم عامل IOS و اندروید دارای سنسور‌هایی برای تشخیص عمق هستند که باعث می‌شود برنامه‌های واقعیت افزوده بتوانند اشیایی مانند مبلمان را در فضا‌های فیزیکی راحت‌تر قرار دهند.

زندگی ما به کلی وارد عرصه دیجیتال شده است، پس انتظار دیدن تبلیغات گسترده را داشته باشید. به گفته شرکت تحقیقاتی eMarketer، پیش بینی می‌شود امسال تبلیغ کنندگان حدود ۲.۴ میلیارد دلار برای تبلیغات واقعیت افزوده هزینه کنند، این رقم در سال گذشته ۱.۴ میلیارد دلار بود.

Wi-Fi هوشمند‌تر می‌شود

2 تکنولوژی های 2021 که باعث تحول زندگی ما می‌شوند

یکی از مشکلاتی که تقریبا همه با آن مواجه بودند، ارتباطات اینترنتی کند و دارای قطع و وصلی فراوان بود. سال گذشته، در حالی که مردم می‌خواستند با قرنطینه خانگی مانع شیوع ویروس کرونا شوند، سرعت متوسط ​​اینترنت در سراسر جهان کاهش یافت، بخشی از این امر به این دلیل بود که چندین سرور به دلیل حجم بالای ترافیک اینترنتی، از بین رفتند.

خوشبختانه، فناوری Wi-Fi همچنان در حال بهتر شدن است. امسال شاهد ورود نسل جدیدی از روتر‌های جدید اینترنت خواهیم بود که شامل Wi-Fi 6، یک استاندارد جدید شبکه هستند. برخلاف به روزرسانی‌های گذشته، Wi-Fi ۶ با تقسیم پهنای باند در تعداد زیادی از دستگاه‌ها، نه بر روی سرعت بلکه به کارایی متمرکز خواهد شد.

بگذارید بگوییم خانواده شما تلفن‌های هوشمند متعدد، چندین رایانه و یک کنسول بازی دارند. اگر از همه آن‌ها همزمان برای اتصال به اینترنت استفاده کنید، WIFI-6  به هر کدام از آن‌ها یک سرعت مشابه می‌دهد، و فرقی بین ترافیک‌های دریافتی آن‌ها نیست.

طبق تحقیقات Cisco، به طور متوسط​​، انتظار می‌رود که تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت به ازاء هر نفر تا سال ۲۰۲۳ به حدود ۴ دستگاه برسد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۸، ۲ دستگاه بوده است.

فناوری که باعث میشود افراد دستشان را در جیبشان قرار بدهند!

3 تکنولوژی های 2021 که باعث تحول زندگی ما می‌شوند

سال گذشته نقطه عطفی برای پرداخت‌های اینترنتی بود. حتی کوچک‌ترین کسب و کار‌ها در دورافتاده‌ترین نقاط هم از شیوه‌های سنتی پرهیز می‌کنند، پول نقد نمی‌پذیرند و فقط با کارت‌های اعتباری سر و کار دارند.

طبق نظرسنجی Forrester در مجموع ۶۷ درصد از خرده فروشان آمریکایی، پول نقد قبول نمی‌کنند، در حالی که در سال ۲۰۱۹ این میزان ۴۰ درصد بود. در میان افراد مورد بررسی، ۱۹ درصد اظهار داشتند که برای اولین بار پرداخت اینترنتی انجام دادند.

فناوری Hands-off تنها به کیف پول‌های موبایل ختم نمی‌شود. این فناوری موسوم به Ultra-Wide Band است، یک فناوری رادیویی نسبتاً جدید که ممکن است امسال فرصت رشد و خودنمایی پیدا کند. این فناوری که از امواج رادیویی برای تشخیص اشیا با دقت بسیار زیاد استفاده می‌کند، از زمان معرفی آن برای تلفن‌های هوشمند یعنی از حدود ۲ سال پیش تا کنون، آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت.

بنابراین چگونه ممکن است از Ultra-Wide Band استفاده شود؟ بگذارید بگوییم شما یک تلفن هوشمند دارید و به کافی شاپ می‌روید، صاحب کافی شاپ یک تبلت دارد و هر دو به فناوری رادیویی مجهز هستند. اگر تلفن همراه شماردر مقابل تبلت قرار گرفته باشد، هزینه کافی شاپ از طریق این فناوری پرداخت می‌شود. این فناوری همچنین می‌تواند به ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه‌ها بدون نیاز به حضور کارکنان و تمام هوشمند کمک کند.

فناوری مجازی سازی برای محافظت از خود و موقعیت شغلی

4 تکنولوژی های 2021 که باعث تحول زندگی ما می‌شوند

همه گیری ویروس کرونا کاملا ثابت کرده است که برگزاری کنفرانس‌های ویدئویی چه مورد علاقه شما واقع شده باشد چه نه، تنها راه ادامه فعالیت‌ها است. در سال ۲۰۲۱ انتظار داشته باشید که محصولات بیش‌تری برای دیجیتالی کردن نحوه کار ارائه شود.

بسیاری از شرکت‌ها به دنبال مجازی برگزار کردن جلسات کاری، و شبیه سازی اتاق کار کارکنان، برای راحتی آن‌ها هستند.

به عنوان مثال Microsoft’s AltspaceVR به شما و همكارانتان اجازه می‌دهد از هدست استفاده كنید تا جلسات را به صورت صوتی برگزار کنید. Oculus با همکاری فیسبوک، گفته است که در حال تسریع در برنامه خود برای آوردن واقعیت مجازی به دفاتر است. این شرکت قصد دارد جدیدترین هدست خود، Oculus Quest 2 را با نرم افزاری آماده برای فعالیت‌های تجاری کند و برای این محصول ۸۰۰ دلار قیمت گذاری کرده است.

با بسته شدن بیش‌تر باشگاه‌های ورزشی، تنها راه حفظ تناسب اندام استفاده از فناوری است

سال گذشته، آمازون اولین محصول خود را برای بررسی تناسب اندام معرفی کرد که شامل نرم افزاری است که چربی بدن شما را اسکن می‌کند. اپل اخیرا Fitness +، کپی برداری از Peloton، را ارائه کرده است که توصیه‌های برای ورزش خانگی می‌دهد. خانم Ask گفت این روند در سایر جنبه‌های سلامتی مانند سلامت اعصاب و روان هم ادامه خواهد یافت.

مثل همیشه، بعضی از این فناوری‌ها در زندگی روزمره به کار ما می‌آیند و برخی دیگر بدون فرصت برای خودنمایی از بین می‌روند. امکان دارد پس از گذشت یک یا دو سال زندگی مثل گذشته شود، که احتمال دارد پایانی برای این فناوری‌ها باشد، شاید هم این شرایط همچنان ادامه داشته باشد و ما مجبور به استفاده از این فناوری‌ها باشیم.

حال که با تکنولوژی های 2021 که باعث تحول زندگی ما می‌شوند، آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس