موشک ماه پیمای ناسا آماده پرتاب است

22
0
موشک ماه پیمای ناسا

تیم‌ پرتاب مرکز فضایی کندی در فلوریدا آخرین روز از مرحله آماده‌سازی موشک نسل بعدی ناسا را سپری کردند و برای آغاز برنامه سفر از “ماه تا مریخ” موشک آرتمیس، 50 سال پس از پایان دوران آپولو، آماده شدند.  در این خبر به بررسی موشک ماه پیمای ناسا می پردازیم.

موشک ماه پیمای ناسا

مقامات ناسا روز یکشنبه اعلام کردند کلیه سیستم‌ها برای این پرتاب آماده هستند؛ از سوی دیگر، به احتمال 80 درصد پیش‌بینی‌های آب‌وهوایی، شرایط مساعدی را برای پرتاب دو ساعته برنامه ریزی شده برای روز دوشنبه پیش بینی کرده اند.

اگر شمارش معکوس پرتاب به هر دلیلی متوقف شود، ناسا روزهای 2 و 5 سپتامبر (11 و 14 شهریور) را به عنوان تاریخ راه اندازی نسخه پشتیبان تعیین کرده است.

جف اسپولدینگ (Jeff Spaulding)، مدیر ارشد آزمایشات ناسا در ماموریت برجسته آرتمیس (Artemis I) گفت:

” تا به امروز همه چیز خوب به نظر می رسد، علی رغم اصابت رعدوبرق در محل پرتاب در روز یک شنبه، مشکل نگران کننده ای در سیستم های زمینی مشاهده نشده و فضاپیما یا تاسیسات پرتاب هیچ آسیبی ندیده است.”

این موشک سامانه پرتاب فضایی (SLS) قرار است یک کپسول بدون سرنشین به نام “اوریون” را به دور ماه ارسال و طی یک پرواز آزمایشی شش هفته ای به زمین برگرداند. SLS که به عنوان قدرتمندترین و پیچیده ترین موشک در جهان شناخته می شود، بزرگترین سیستم پرتاب عمودی جدید ناسا است که از زمان Saturn V که برای آپولو پرواز کرد ساخته شده است.

در صورت موفقیت آمیز بودن دو مأموریت اول آرتمیس، ناسا قصد دارد در سفر بعدی فضانوردان را به ماه بازگرداند. ناگفته نماند که آخرین انسانی که بر روی ماه قدم گذاشت، تیم دو نفره فرود “آپولو 17” در سال 1972 بود پس از آن، 10 فضانورد دیگر طی پنج ماموریت دیگر این ماموریت را انجام دادند که همزمان با پروژه آپولو 11 در سال 1969 آغاز شده بودند.

برنامه آرتمیس به دنبال ایجاد یک پایگاه بلند مدت در ماه است که اولین پله سفرهای جاه طلبانه فضانوردان به مریخ تلقی می شود. هدفی که به گفته مقامات ناسا دست کم تا اواخر دهه 2030 به طول خواهد انجامید.

منبع: investing

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس