دورکاری هیبریدی (ترکیبی) چیست؟

66
0
دورکاری هیبریدی

همه گیری COVID-19 کارفرمایان در سراسر جهان را مجبور به پذیرش کار از راه دور کرد. اگرچه بسیاری از کسب و کارها رونق گرفتند، شرکت ها و سازمان های بزرگتر با گلوگاه های گردش کار مواجه شدند. جمعیت زیاد کارکنان آنها، عملیات از راه دور را چالش برانگیز می کرد. دورکاری هیبریدی را بیشتر بشناسید.

اکنون که جامعه در حال به دست آوردن حس عادی بودن است، شرکت ها در حال گذار به مدل جدیدی هستند: کار از راه دور هیبریدی (ترکیبی). اما بسیاری هنوز با آن آشنا نیستند. در اینجا به معنای کار از راه دور هیبریدی (ترکیبی)، تفاوت آن با کار از راه دور و اینکه چرا باید به آن فرصت بدهید، آمده است.

ریموت هیبریدی به چه معناست؟

کار از راه دور ترکیبی ترکیبی از تنظیمات در دفتر و کار از راه دور است. شرکت هایی که از این رویکرد پیروی می کنند، کارکنانی دارند که در محل، از راه دور یا هر دو کار می کنند. اکثر آنها پس از اینکه دولت‌های محلی محدودیت‌های همه‌گیر را در زمانی که به تیم‌های داخلی نیاز داشتند، برداشتند، اما نتوانستند استراتژی‌های پشت به‌کار در مقیاس کامل را اجرا کنند، آن را اتخاذ کردند.

انواع مختلفی از کار از راه دور هیبریدی وجود دارد، به این معنی که کارفرمایان می توانند ارزیابی کنند که چه رویکردی با صنعت، گردش کار و استعدادهای آنها سازگار است.

مدل هیبریدی انعطاف پذیر

رویکرد هیبریدی انعطاف پذیر به کارمندان کنترل کاملی را در مورد اینکه آیا در داخل یا خارج از دفتر کار می کنند، می دهد. از برنامه های ثابت پیروی نمی کند. می‌توانید برای همکاری‌های پروژه‌ای به دفتر گزارش دهید و هنگام اتمام کارهای فردی از راه دور کار کنید—فقط با سرپرست خود هماهنگ کنید.

مزیت اصلی این مدل اعتمادسازی است. شرکت ها می توانند با دادن استقلال به کارگران خود روحیه را تقویت کنند، رضایت شغلی را بهبود بخشند و روابط کاری سالم را تقویت کنند. سیاست های محدود کننده به ندرت وفاداری کارکنان را بهبود می بخشد.

اما یک نقطه ضعف این است که فاقد ساختار است. رهبران محل کار ممکن است در ایجاد تعادل بین تیم های از راه دور و در محل مشکل داشته باشند، به خصوص اگر کارمندان در آخرین لحظه برنامه را تغییر دهند.

Remote-First Model Hybrid

مدل هیبریدی اول از راه دور برای شرکت هایی مناسب است که کار از راه دور را در اولویت قرار می دهند و گهگاه جلسات حضوری برگزار می کنند. آنها لزوماً به یک دفتر فیزیکی نیاز ندارند. برخی فقط فضاهای کار مشترک یا مکان های رویداد را در Airbnb برای گردهمایی های خود اجاره می کنند.

استارت‌آپ‌ها اغلب از این استراتژی برای تنظیم هزینه‌ها در حین مقیاس‌سازی عملیات استفاده می‌کنند. آنها قبل از سرمایه‌گذاری در یک دفتر فیزیکی، نحوه واکنش کارکنان دورکارشان به جلسات حضوری و همکاری‌های پروژه را ارزیابی می‌کنند. به همین ترتیب، این رویکرد همچنین به شرکت ها کمک می کند تا تیم های داخلی خود را کوچک کنند و به تدریج به کار از راه دور تغییر کنند.

فقط توجه داشته باشید که مدل های کاملاً از راه دور و مدل های کار اول از راه دور تفاوت های ظریفی دارند. ممکن است همچنان احساس انزوا کنید زیرا فقط در مواقع برنامه ریزی شده با همکاران خود ملاقات خواهید کرد – اغلب فقط یک یا دو بار در ماه.

مدل هیبریدی Office-First

دورکاری هیبریدی
دورکاری هیبریدی

مدل هیبریدی آفیس اول، تیم های داخلی را در اولویت قرار می دهد. کارفرمایان می توانند برنامه هایی را با روزهای کاری بسیار کم از خانه دنبال کنند یا تیم های راه دور را به X درصد از جمعیت کارمندان محدود کنند. در هر صورت، منابع آنها در درجه اول به عملیات در محل تخصیص می یابد.

این رویکرد در میان سازمان‌های بزرگی که به مدیران سطح متوسطی که مرتباً بر کارگران نظارت می‌کنند نیاز دارند، رایج است. آنها احتمالاً به دلیل بیماری همه گیر مجبور شدند کار از راه دور را اتخاذ کنند.

به عنوان مثال اپل را در نظر بگیرید. همانطور که توسط بلومبرگ گزارش شده است، اپل به سرعت از کارمندان خود درخواست کرد تا پس از کاهش محدودیت های همه گیر در سراسر کشور در سال 2022، به دفتر خود گزارش دهند. این شرکت روزهای کاری از راه دور خود را تا 75 درصد کاهش داد.

شاید بارزترین نقطه ضعف این مدل این باشد که به سختی با راه اندازی سنتی در دفتر متفاوت است. همچنان در بیشتر روزهای کاری به دفتر می آیید. و از کارفرمایان انتظار دارید که در نهایت اگر رتبه‌بندی بهره‌وری آنها سقوط کرد، کار هیبریدی را کنار بگذارند.

Remote-Friendly Hybrid Model

شرکت‌هایی که از رویکرد ترکیبی دوستدار از راه دور پیروی می‌کنند، اهمیت یکسانی را برای کارگران در دفتر و از راه دور قائل هستند. آنها معمولاً برنامه های ثابتی ایجاد می کنند – کارمندان نمی توانند فقط برای خودشان تصمیم بگیرند. تعداد روزهای کاری از راه دور به موقعیت و مسئولیت آنها بستگی دارد. برخی ممکن است مجبور باشند بیشتر به دفتر بیایند.

این مدل به کارفرمایان اجازه می دهد تا از بخش های راه دور بدون به خطر انداختن ساختار و کارایی استفاده کنند. آنها می توانند در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهند. به عنوان مثال، اگر یک بخش هنگام کار از خانه شروع به تولید خروجی کمتر از حد نصاب کند، احتمالاً روزهای کاری از راه دور کمتری خواهد داشت.

مزایای کار از راه دور هیبریدی چیست؟

شرکت های بیشتری در حال تغییر از کار در دفتر و از راه دور به یک مدل کار از راه دور ترکیبی هستند. کارمندان و کارفرمایان به طور یکسان از انعطاف پذیری، کارایی و تعادل بین کار و زندگی سود می برند.

کارمندان به تنظیمات داخلی یا کار از راه دور محدود نمی شوند

می‌توانید تنظیمات کار در دفتر و از راه دور را در شرکت‌های کار از راه دور ترکیبی به حداکثر برسانید. البته همه کارفرمایان به شما اجازه نمی دهند برنامه خود را دیکته کنید. اما شما می توانید با سرپرست خود بنشینید و ترتیب ایده آلی را که رتبه بندی بهره وری شما را افزایش می دهد توضیح دهید.

کارفرمایان می توانند کارمندان خود را بهتر نظارت کنند

دورکاری هیبریدی
دورکاری هیبریدی

ترتیبات ترکیبی (هیبریدی) کار از راه دور، رهبران محل کار را قادر می سازد تا کارگران را بدون اعمال سیاست های بازگشت به دفتر نظارت کنند. بر کسی پوشیده نیست که برخی از کارمندان از مدل های کار کاملاً از راه دور استفاده می کنند. آنها از انجام کارهای کمتر از حد لازم فرار می کنند زیرا سرپرستان آنها نمی توانند شخصاً آنها را ردیابی کنند. به هر حال، ابزارهای نظارت بر کارکنان همیشه دقیق نیستند.

متأسفانه این تخلفات به سایر کارکنان نیز آسیب می زند. اگر همکار شما در حال تقلب در ردیاب های زمان دستگیر شود، سرپرست شما احتمالاً محدودیت های سخت تری را برای کل بخش اعمال می کند.

کارگران هیبریدی از راه دور به حداکثر کارایی دست می یابند

گذراندن روزهای زیاد کار در دفتر یا خارج از آن به بهره وری آسیب می رساند. رفت و آمد روزانه به دفتر باعث اتلاف وقت می شود، اما کار دائمی از خانه حواس پرتی را به همراه دارد. از طرف دیگر، ترتیبات ترکیبی محیط کار رقابتی در محل را بهینه می‌کنند و در عین حال به کارکنان استقلال و انعطاف‌پذیری کار از راه دور را می‌دهند.

کار از راه دور ترکیبی (هیبریدی) به کارکنان اجازه می دهد زمان را بهتر مدیریت کنند

مدل‌های کار از راه دور هیبریدی نسبت به راه‌اندازی‌های داخل دفتر، آزادی عمل و انعطاف‌پذیری بیشتری را ارائه می‌دهند. دستیابی به تعادل بین کار و زندگی تقریباً غیرممکن است وقتی که روزانه به دفتر گزارش می دهید. با در نظر گرفتن زمان صرف شده برای لباس پوشیدن، رفت و آمد، و نشستن پشت میز، می تواند زمان در دسترس برای سایر امور را محدود کند.

ملاقات های حضوری برنامه ریزی شده روحیه را تقویت می کند

اگرچه کار از راه دور باعث انعطاف پذیری می شود، اما احساس تنهایی نیز می کند. کارمندانی که به محیط‌های اداری عادت کرده‌اند، ممکن است پس از مدت‌ها کار از خانه، انزوا را تجربه کنند. داشتن تعامل اجتماعی بسیار ناسالم است.

خوشبختانه، مدل کار ترکیبی از طریق جلسات برنامه ریزی شده با احساس تنهایی و انزوا مبارزه می کند. حتی گزارش دادن به دفتر و دیدن دوستانتان می تواند شاداب باشد.

آیا کار از راه دور ترکیبی آینده کار شرکتی است؟

با توجه به مزایایی که مدل کار از راه دور ترکیبی برای کارفرمایان و کارمندان ارائه می دهد، قطعاً اینجاست که می ماند. شرکت های بیشتری در سراسر جهان این مدل را بررسی خواهند کرد. ممکن است هنگام بررسی لیست های شغلی بیشتر با آنها روبرو شوید.

همچنین، مقایسه کنید که چگونه کار از راه دور و از راه دور ترکیبی در برابر تنظیمات سنتی در دفتر کار قرار می گیرد. جوانب مثبت و منفی را بررسی کنید. اگر خودتان را به مدل های کاری خاص محدود کنید، بسیاری از فرصت ها را از دست خواهید داد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس