8 نکته برای راه اندازی کانال بازی

87
0
راه اندازی کانال بازی

کسب درآمد از بازی برای گیمرها یک فرصت بسیار عالی است. زیرا در عین لذت بردن از بازی مورد علاقه خود میتوانید کسب درآمد کنید. برای راه اندازی کانال بازی خود و جذب فالوو چند نکته اساسی وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم. با ما همراه باشید.

1- راه اندازی کانال بازی: بر روی یک موضوع تمرکز کنید

بر روی یک موضوع تمرکز کنید
بر روی یک موضوع تمرکز کنید

بازی های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد. تقریباً برای درباره هر موضوعی میتوانید ویدیو بسازید، اما اگر اول راه هستید بهتر است روی یک موضوع تمرکز کنید. در این صورت گیمرها میدانند برای محتوای مربوط به یک بازی به کدام کانال مراجعه کنند.

همچنین هنگام انتخاب یک بازی لازم نیست حتما بازی های AAA را انتخاب کنید. بازی‌های AAA معمولاً دارای پایگاه گیمرهای بزرگی هستند و شما باید با سازندگان بیشتری نیز رقابت کنید. اگر یک موضوع خاص با گیمرهای کمتر انتخاب کنید، اما محتوای باکیفیت ایجاد کنید، شانس خود را برای تبدیل شدن به کانال اصلی برای گیمرهای آن بازی افزایش می دهید.

با این وجود هر بازی را که انتخاب می کنید، باید از بازی انتخابی خود لذت ببرید. در غیر این صورت ممکن است در این مسیر خسته شوید یا نتوانید محتوای جالب ایجاد کنید.

2- برای محتوای خود برنامه ریزی کنید

وقتی تصمیم گرفتید که در مورد چه بازی‌ای محتوا تولید کنید، باید در مورد ویدیوهایی را که قرار است آپلود کنید برنامه ریزی کنید. با وجود تولیدکنندگان محتوای زیاد اگر می‌خواهید کانال خود را رشد دهید، برنامه ریزی میتواند به شما کمک کند. باید به طور مداوم پست کنید، زیرا مردم همیشه به دنبال محتوای جدید هستند.

راهنمای گام به گام راه اندازی کانال بازی

این نوع محتوا معمولاً ساده ترین راه برای شروع یک کانال است. اگر در حال انجام یک بازی جدید هستید، می توانید یک راهنما در مورد داستان بازی برای گیمرها و علاقه مندان به خرید این بازی ایجاد کنید. برای ساخت این ویدیو میتوانید قسمت های خسته کننده را برش دهید و حذف کنید تا ویدیو بر روی خط داستانی بازی تمرکز داشته باشد. یا می توانید اطلاعات مربوط به بازی را بین کات سین ها (cutscene) وارد کنید.

همه چیز به نحوه انجام آن بستگی دارد، اما نکته مهم این است که شخصیت شما باید از طریق ویدیوها نشان داده شود.

1- آموزشی

آموزشی
آموزشی

با ساخت ویدیوهای آموزشی به خصوص برای گیمرهایی که در چالش یا سطح خاصی گیر کرده اند، فالوورهای زیادی به دست خواهید آورد. از طرف دیگر می‌توانید راهنماهایی مانند نحوه تیونینگ ماشین‌ها در Forza Horizon 5 یا بهترین شخصیت‌های ساخته شده در Apex Legends ایجاد کنید که به سایر گیمرها کمک می‌کند تا عملکرد بازی خود را بهبود بخشند.

2- ویدیوهای کوتاه

اگر می خواهید با کلیپ های کوتاه شروع کنید، این گزینه خوبی است. می‌توانید کلیپ‌های زیر ۱ دقیقه‌ بسازید که شامل صحنه‌های خنده‌دار یا جذاب بازی باشد. این نوع محتوای کوتاه TikToks و Reels برای معرفی کانال شما عالی است.

3- پخش زنده

پخش زنده
پخش زنده

پخش زنده از روند بازی با اینکه راحت است ولی کم اثرترین راه برای جذب فالوور است. مگر اینکه در حین بازی شوخی های سرگرم کننده داشته باشید یا یک تیم محبوب را نقد کنید.

3- تجهیزات مناسب داشته باشید

ایجاد محتوای بازی نیاز به تجهیزاتی دارد. علاوه بر یک رایانه مخصوص گیم و روشی برای ضبط ویدیو از صفحه نمایش تجهیزات دیگری نیز وجود دارد که برای ساخت ویدیو به آن نیاز خواهید داشت.

1- میکروفون

میکروفون
میکروفون

اگر ویدیوهای طولانی آپلود می کنید به یک میکروفون برای صداگذاری بر روی ویدیوهای خود نیاز خواهید داشت. فالوورها هنگام تماشای ویدیوها به احتمال زیاد تمایلی به خواندن زیرنویس ندارند. بنابراین بهتر است صدای خودتان را به ویدیوها اضافه کنید.

2- دوربین و نورپردازی

برخی از گیمرها چهره خود را پنهان می کنند، اما اگر تصمیم گرفتید خود را نشان دهید به یک دوربین مناسب نیاز خواهید داشت. دوربین داخلی اکثر لپ‌تاپ‌ها معمولاً کیفیت بالایی ندارند، بنابراین روی یک وب‌کم مناسب سرمایه‌گذاری کنید. همچنین باید نور مناسبی برای فیلم برداری داشته باشید. نور لامپ سقفی یا چراغ مطالعه برای اینکار کافی نیست. زیرا باعث ایجاد سایه میشود و حواس بینندگان را پرت می کند. بنابراین اگر می خواهید تصویر خوبی داشته باشید یک رینگ لایت یا چراغ های LED تهیه کنید.

3- ضبط ویدیو از صفحه نمایش

اگر در حال استریم بازی هستید یا میخواهید آن را برای آپلود بعدی ضبط کنید، باید از صفحه نمایش خود فیلم بگیرید تا بتوانید آن را برای فالوورها به اشتراک بگذارید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد: یا از رایانه گیمینگ خود استفاده کنید یا از یک رایانه دیگر برای ضبط صفحه نمایش خود استفاده کنید.

4- از یک برنامه ضبط صفحه نمایش استفاده کنید

برنامه ضبط صفحه نمایش
برنامه ضبط صفحه نمایش

اگر رایانه دیگری برای اینکار ندارید، باید از یک برنامه برای ضبط صفحه نمایش استفاده کنید. OBS Studio یک راه عالی و در عین حال رایگان برای انجام این کار ارائه می دهد. از این برنامه میتوانید برای ضبط یا استریم مانیتور خود استفاده کنید، بنابراین برای هر نوع محتوایی که می سازید کار می کند.

اما نقطه ضعف اصلی این برنامه این است که منابع رایانه شما را مصرف می کند. بنابراین اگر در حال بازی کردن یک بازی سنگین مانند Tomb Raider یا Call of Duty هستید، ممکن است در حین بازی دچار افت فریم یا تاخیر شوید.

4- یک کارت کپچر تهیه کنید

کارت کپچر
کارت کپچر

کسانی که اخیراً رایانه گیمینگ خود را ارتقا داده اند و هنوز رایانه قدیمی خود را دارند، می توانند از کارت کپچر برای ضبط بازی استفاده کنند. این کارت ها سخت افزارهای کم هزینه ای هستند که به کامپیوتر یا لپتاپ متصل شده و توسط آن می توانید سیگنال ویدیویی خروجی از دستگاه پخش را به فرمت دیجیتال تبدیل کنید. با این روش دیگر قدرت رایانه گیمینگ شما کم نمی‌شود.

5- برند خود را بسازید

وقتی صحبت از ویدیوها میشود، باید یک برند یا هویت داشته باشید. در این صورت فالوورهای شما می دانند که شما چه کسی هستید و به راحتی محتوای شما را میشناسند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید انجام دهید این است که یک مقدمه و پایان مناسب برای ویدیوهای خود ایجاد کنید. همچنین میتوانید از عناصر ثابت در ویدیوهای خود استفاده کنید.

6- پلتفرم خود را انتخاب کنید

پلتفرم خود را انتخاب کنید
پلتفرم خود را انتخاب کنید

پلتفرم های مختلفی از جمله Facebook، YouTube، TikTok و غیره وجود دارد که می توانید ویدیوهای بازی را در آنها آپلود کنید. شما میتوانید ویدیوهای خود را به پلتفرم‌های مختلف ارسال کنید، اما عاقلانه است که از یک پلتفرم استفاده کنید یا حداقل برای هر کدام محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید. بهتر است سرویسی را انتخاب کنید که میزبان همه ویدیوهای اصلی شما باشد تا فالوورها دچار سردرگمی نشوند.

برخی از این پلتفرم ها به شدت با یکدیگر رقابت می کنند و همیشه به دنبال تولیدکنندگان محتوای وفادار هستند. بنابراین اگر به طور مداوم محتوای اصلی را در یک کانال خاص ایجاد و آپلود کنید، این کار شانس شما را برای ورود به برنامه های پولی آنها افزایش می دهد.

7- سئو را رعایت کنید

سئو را رعایت کنید
سئو را رعایت کنید

از آنجایی که بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در پلتفرم‌های ویدیویی رقابت می‌کنند، شما باید با SEO آشنا شوید تا ویدیوهای خود را در بالای نتایج جستجو قرار دهید. سئو نمی تواند جایگزین محتوای باکیفیت شود، اما به ارائه بهتر محتوای شما کمک می کند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید سئوی خود را بهبود دهید این است که محتوای خود را بر اساس آن چه مردم جستجو میکنند قرار دهید. برای ایجاد تصاویر کوچک و جالب وقت بگذارید تا ویدیوی شما در بین صدها ویدیوی مشابهی که در نتایج جستجوی یک پلتفرم نشان داده میشود بهتر ظاهر شود.

8- قوانین را رعایت کنید

ممکن است گاهی با مشکلات کپی رایت یا عدم کسب درآمد مواجه شوید، به خصوص زمانی که تازه کار هستید. بنابراین برای جلوگیری از هر گونه مشکلات این موارد را در نظر داشته باشید.

1- با قوانین کپی رایت آشنا شوید

برخی از پلتفرم ها در ویدیوهایی که دارای موسیقی هستند، صدا را قطع می‌کنند. برای جلوگیری از این مشکل باید از کپی رایت موسیقی که در بازی پخش میشود اطلاع داشته باشید. به عنوان مثال بازی های مانند Grand Theft Auto 5 یا Forza Horizon 5 دارای رادیوهای درون بازی هستند.

بازی ها برای استفاده از موسیقی ها در بازی های خود هزینه کرده است، ولی برای شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا این امکان وجود ندارد. به همین دلیل خاموش نگه داشتن رادیو درون بازی در طول بازی ضروری است. حتی ممکن است در مقدمه بازی هایی مانند Burnout: Paradise، که Guns N’ Roses’s Paradise City که موسیقی پخش شود هم این مشکل پیش بیاید.

2- قوانین را رعایت کنید

قوانین را رعایت کنید
قوانین را رعایت کنید

هر پلتفرم ویدیویی دستورالعملی در مورد استانداردهای جامعه دارد و شما باید از آن آگاه باشید. این امر مخصوصاً اگر بازی‌های واقع‌گرایانه‌ای انجام می‌دهید که حاوی محتوای خون یا محتوای جنسی هستند، صادق است. اگر محتوایی ایجاد کنید که خلاف این استانداردها باشد، ممکن است از پلتفرم ساسپند شوید.

کانال بازی خود را با راه اندازی کنید

یکی از بهترین چیزها در زندگی این است که بتوانید کاری را که به آن علاقه دارید انجام دهید و در عین حال از آن درآمد کسب کنید. بنابراین اگر یک گیمر هستید می توانید با تولید محتوا به درآمد برسید.

5/5 - (4 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس