بهترین بازی های پلتفرم اندروید و iOS در سال 2022

65
0
بازی های پلتفرمر

بازی های پلتفرمر یا سکو بازی، یکی از سبک های بازی های ویدیویی است که به جز کنسول های بازی برای سیستم عامل اندروید و ios هم ساخته می شود. سبک بازی های پلتفرمر شامل حرکت به چپ و راست، پریدن روی سکوها و گذشتن از موانع است. گیمر به عنوان شخصیت کنترل گر بازی، باید حرکات کاراکتر بازی را کنترل کند و با پریدن و حرکت به چپ و راست مانع افتادن کاراکتر از سکوها شود. بازی هایی که نمی توان پریدن را در آن کنترل کرد، از بازی های پلتفرمر نیست. سبک پلتفرمر از قدیمی ترین بازی های ویدیویی است.

بازی های پلتفرمر در اوایل دهه 1980 میلادی با گرافیک دو بعدی به بازار آمدند. بازی های سه بعدی این سبک در اواسط دهه 1990 میلادی وارد بازار شد. اغلب اوقات سبک پلتفرمر با سبک های دیگر بازی ادغام می شود. تا زمانی که پریدن قسمت اصلی بازی باشد می توان آن را به عنوان سبک بازی های پلتفرمر در نظر گرفت. ساده تر بودن طراحی این بازی ها و عدم محدودیت در کنترل های صفحه لمسی یا اندازه صفحه نمایش، دست طراحان را برای ایجاد خلاقیت در این بازی ها باز گذاشت. این سبک محبوب بازی سازها و استودیوهای مستقل است.

در سبک پلتفرمر، بازی های زیادی برای انواع سلیقه ها وجود دارد. در ادامه این مقاله از اول نیوز ما تعدادی از بازی های پلتفرمر مناسب تلفن های همراه را به شما معرفی می کنیم.

بازی Limbo

بازی Limbo

قیمت: ۳.۹۹ دلار؛ بدون پرداخت‌ های درون برنامه‌ ای

سازنده:  Playdead

سیستم عامل: اندروید و iOS

حجم: ۱۴۳ مگابایت

آنلاین: خیر

توسه دهنده: پلی دد

ناشر: استودیو مایکروسافت

کارگردان: آرنت جنسن

طراح: ژپه کارلسن

برنامه نوی: توماس کروگ

تاریخ انتشار: 21 ژولای 2010

ژانر: معمایی، سکوبازی

Limbo یک بازی ویدیویی دوبعدی در بک معمایی، سکوبازی است که توسط شرکت مستقل دانمارکی پلی دد ساخته شد. موزیک، گرافیک و صداگذاری این بازی بسیار عالی است. د، از طناب و نردبان بالا برود، بپرد و اشیا را بکشد یا هل دهد. محیط بازی خاکستری و تیره رنگ است و با صداگذاری جذاب یک محیط ترسناک را ایجاد کرده است که ممکن است پسرد در هر لحظه شکار شود. پسرک این بازی باید از همه تله های پنهان ده به سلامت بگذرد تا بتواند خواهرش را از قلمرو Limbo نجات دهد.

 با اینکه بازی Limbo  زمان نسبتاً کوتاهی را از شما می گیرد، اما تجربه کردن آن بسیار جذاب خواهد بود. معماهای بازی بدون اینکه کمی خسته شوید، کاملا هوشمندانه است و شما پس از کامل کردن آنها احساس موفقیت جالبی را تجربه خواهید کرد.

بازی Witcheye

بازی Witcheye

قیمت: ۲.۹۹ دلار؛ بدون پرداخت‌ های درون برنامه‌ ای

سازنده:  DevovlerDigital

سیستم عامل: اندروید و iOS

حجم: ۱۱۶ مگابایت و ۱.۱ گیگابایت

آنلاین: خیر

بازی Witcheye در سال 2017 توسط یک برنامه نویس مستقل به نام پیتر ملمود اسمیت با حال و هوای نوستالژیک ارائه شد. این بازی با ژانر ماجراجویی و با گرافیک پیکسل آرت ارائه شد. در ابتدای ورود به بازی شما یک انیمیشن درباره خلاصه داستان بازی به شما نمایش داده می شود. در این بازی شما در نقش چشم یک ساحره جوان هستید. ساحری که در یک غار در حال آماده‌ سازی یک معجون است اما یک شوالیه از راه می‌رسد و عناصر اصلی معجون و یک‌ سری جواهر را از ساحره می دزدد. این ساحره  به یک چشم پرنده تبدیل می‌شود و در پی پیدا کردن شوالیه می رود تا عناصر و جواهرات به سرقت رفته را پس بگیرد. داستان بازی در همین اندازه است و جزئیات بیشتری هم نیاز ندارد.

شما در این بازی پلتفرمر پرش را به طور مستقیم انجام نمی دهید؛ بلکه کنترل یک چشم درحال پرواز را دارد. باید با کشیدن انگشتان خود بر روی صفحه موبایل، آین چشم را به حرکت دربیاورید. برای توقف حرکت چشم باید روی آن ضربه بزنید. چشم ساحره با حالت ارتجاعی با برخورد به هر سطح و جسمی برمی‌گردد. این ارتجاعی بودن باعث می‌شود که کنترل چشم تا حدی سخت باشد. ممکن است در مسیر این چشم به جایی برخورد کند که باعث کم شدن یکی از جان‌ها می شود. سرعت و دامنه حرکت چشم  هم محدودیت دارد و این ممکن است گاهی اذیت کننده باشد.

 بازی The Cave

 بازی The Cave

قیمت: ۲.۹۹ و ۱۴.۹۹ دلار؛ بدون پرداخت‌ های درون برنامه‌ ای

سازنده:  DevovlerDigital

سیستم عامل: اندروید و iOS

حجم: ۱.۲ گیگابایت

آنلاین: خیر

توسعه دهندهک دابل فاین پروداکشن

ناشر: سگا

کارگردان: رون گیلبرت

برنامه نویس: چاد داوسون

طراح: جی پی لبرتون

تهیه کننده: مت هنسون

غار یک بازی ویدیویی ماجراجویی تک نفره و از بازی های پلتفرمر است که توسط دابل فاین پروداکشن توسعه و توسط سگا نشر پیدا کرد. وقتی این بازی را اجرا می کنید به شما حق انتخاب سه کاراکتر از میان هفت کاراکتر را می دهد. هفت کارکتر این بازی شوالیه، هیل بیلی، دانشمند، ماجراجو، مانک، مسافر زمان و دو قلوها  هستند. پس از انتخاب سه کاراکتر که از اسمشان مشخص است چه شخصیتی دارند، وارد غار اسرار آمیز پر از معما می شوید

در این غار باید معماهایی را حل کنید که برخی آسان بوده و تک نفره حل می شود؛ اما بعضی از معماها باید از هر سه شخصیت استفاده کنید. بازی  غار برای پلتفرم های استیم (ویندوز، مک، لینوکس)، ایکس باکس لایو (Xbox 360)، پلی استیشن نتوورک (PlayStation 3)، نینتندو نتوورک (Wii U)، کنسول اویا و در نهایت iOS و اندروید ارائه شد. البته سیستم کنترل این بازی کمی خسته کننده است، ولی قطعا این بازی ارزش تجربه کردن را دارد.

بازی Dadish

بازی Dadish

قیمت: رایگان؛ دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای

سازنده:  Thomas K Young

سیستم عامل: اندروید و iOS

حجم: ۳۵ مگابایت و ۷۵ مگابایت

آنلاین: خیر

یازی Dadish توسط استودیو بازی سازی Thomas K Young منتشر شد. ماجرای این بازی های پلتفرمر درباره یک پدر مهربان است که 40 بچه کوچولو دارد. این پدر که یک تربچه است یک روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب می فهمد همه بچه هایش گم شدند. این پدر باید چهل مرحله بازی انجام دهد تا بتواند بچه هایش را پیدا کند. شما در این بازی ماجراجویی باید با خطرات مختلف مقابله کنید، دشمنان فست فودی مانند سیب زمینی سرخ کرده و همبرگر بزرگ را شکست دهید، و معما های پیچیده را حل کنید تا بتوانید در هر مرحله یکی از بچه ها را پیدا کنید. Dadish یک بازی سررراست با فضایی کلاسیک است

بازی Oddmar

بازی Oddmar

قیمت: رایگان (گوگل پلی) – ۴.۹۹ دلار (اپ استور)؛ همراه پرداخت درون برنامه‌ ای

سازنده:  .Mobge Ltd

سیستم عامل: اندروید و آی او اس

حجم: ۵۰۳ و ۲۷۱ مگابایت

آنلاین: خیر

تولید کننده: استودیو Mobge Ltd

 این بازی در گوگل پلی به صورت رایگان عرضه شد، اما نسخه موجود در گوگل پلی نسخه محدود این بازی است و برای تجربه کامل این بازی باید  از طریق پرداخت درون برنامه ای افزودنی های بازی را بخرید. بازی Oddmar یک بازی مهیج است که داستان یک وایکینگ قهرمان را روایت می کند. این وایکینگ زندگی سختی داشته و به قهرمانی متفاوت تبدیل شد. وایکینگ بازی به یک ماموریت عجیب ماجراجویی می رود تا بتواند چیزی که می خواهد را به دست آورد. در انیمیشن ابتدای بازی داستان این شخصیت بازگو می شود. آدمار در کودکی پدر و مادرش را از دست می دهد.

شخصیت آدمار که تنها و نا امید است، خواب می بیند که یک موجود افسانه ای از جنگل به سراغ او آمده است و به او می گوید که اگر مأموریت خاصی را انجام دهد، می تواند به بهشت وایکینگ ها جایی که پدر و مادرش در آنجا هستند برود. کاراکتر آدمار تصمیم می گیرد که چیزی را که در خواب دیده به واقعیت تبدیل کند. در بازی Oddmar شما در نقش این شخصیت باید وارد یک ماجراجویی شوید و برای رسیدن به هدف اصلی و نجات مردم شهر از دست دشمنان و پادشاه بی لیاقت نلاش کنید. شما فقط با یک تبر  راهی این ماجراجویی می شوید و به مکان های خاصی سفر می کنید و مأموریت های زیادی را انجام می دهید.

بازی Dead Cells

بازی Dead Cells

قیمت: ۸.۹۹ دلار؛ بدون پرداخت‌های درون برنامه‌ای

سازنده:  DevovlerDigital

سیستم عامل: اندروید و iOS

حجم: ۴۶۲ مگابایت و ۱.۱ گیگابایت

آنلاین: خیر

بازی Dead Cells  یک بازی ویدیویی است که در سال 2018 و توسط Motion Twin منتشر شد. این بازی در سبک اکشن و برای سیستم کامپیوتری، گوشی های اندروید و ios ارائه شده است. این بازی اکشن پلتفرمری با مضمون ماموریت یک شخصیت قهرمان در یک قلعه شیطانی است. شما در نقش قهرمان اصلی فیلم، به نبرد با دشمنان اهریمنی می روید و ماموریت های خطرناکی را انجام می دهید. اگر در این بازی بمیرید، به ابتدای بازی برمی گردید.

 بازی Leo’s Fortune

 بازی بازی های پلتفرمر Leo’s Fortune

قیمت: ۴.۹۹ دلار؛ بدون پرداخت‌ های درون برنامه‌ ای

سازنده: 1337 & Senri LLC

سیستم عامل: اندروید و iOS

حجم: ۶۱۵ و ۶۰۴ مگابایت

آنلاین: خیر

در بازی Leo’s Fortune شما در نقش شخصیت اصلی بازی به نام لئو هستید. که باید به دنبال کسی که طلاهای شما را دزدید بگردید. کسی که طلای Leo را دزدید از خود ردی به جای می گذارد تا به او کمک کند به دنبال طلاهای خود برود و آن ها را پیدا کند. هر مرحله این بازی احساس خاص و منحصر به فرد خود را دارد. در این بازی شما در مسیر یک ماجراجویی قرار می گیرید. کیفیت، صداگذاری مهیج، کنترلرهای عالی و گیم پلی یونیک از ویژگی های این بازی است.

بازی Dandara

بازی Dandara

قیمت: ۳.۹۹ دلار؛ بدون پرداخت‌های درون برنامه‌ای

سازنده:  DevovlerDigital

سیستم عامل: اندروید و iOS

حجم: ۴۶۲ مگابایت و ۱.۱ گیگابایت

آنلاین: خیر

بازی Dandara، یک بازی ماجراجویی از استودیوی بازیسازی Raw Fury برای اندروید است که با قیمت 3.99 دلار در گوگل پلی عرضه شد. توسعه دهنده بازی Dandara را این گونه معرفی می کند: “در دنیای تاریکی که آغشته به ظلم و ستم است، قهرمان ما، داندارا، بیدار شده تا این دنیا را به سوی نور هدایت کند! بازی زیبا، پیکسلی و دو بعدی Dandara هم با گیم پد و هم به صورت لمسی قابل کنترل است و می توان از هر دو برای تجربه سریع و لذت بخش استفاده کرد!”

در این بازی  شما نقش کارکتر اصلی بعنی داندارا را دارید. باید در یک صفحه دو بعدی (2D) با طراحی پیکسلی ماجراجویی را برای رسیدن به هدف اغاز کنید و در این راه ممکن است با ده ها چالش مختلف روبرو شوید.

بازی Downwelll

بازی بازی های پلتفرمر Downwelll

قیمت: ۳.۹۹ دلار؛ بدون پرداخت‌ های درون برنامه‌ ای

سازنده:  DevovlerDigital

سیستم عامل: اندروید و iOS

حجم: ۴۶۲ مگابایت و ۱.۱ گیگابایت

آنلاین: خیر

بازی Downwell یک بازی کامپیوتری ساخته دیوولور دیجیتال است که در سال ۲۰۱۵ برای آی‌اواس و مایکروسافت ویندوز منتشر شد. چند ماه بعد نسخه اندروید آن هم در ژانویه ۲۰۱۶ وارد بازار شد و در می ۲۰۱۶ نسخه پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ویتا آن منتشر شد. در این بازی شخصیت اصلی پس از یک سکوت در زیر نور مهتاب، وارد یک چاه در کنارش می شود و به دنیایی زیرزمینی پای می گذارد. این شخصیت اصلی که برای زندگی در این دنیای زیرزمینی آماده است، به پوتین های تیر انداز مجهز است.

این شخصیت اصلی بازی، توانایی پریدن و جاخالی دادن و پشتک زدن را داراست و می تواند روی سر دشمنانش بپرد.در واقع با کمک این شخصیت اصلی چاه نوردی را یاد می گیرید و با خطرات چاه مواجه می شوید. این بازی های پلتفرمر به شدت اعتیاد آور و جذاب است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس