نکاتی در مورد کار ترکیبی ( Hybrid workforce ) باید توجه داشت | ادغام دورکاری و حضوری

کار ترکیبی (Hybrid workforce) نوعی از کار است که با پایان پندمی کرونا در حال شکل گیری است و در حقیقت ادغام دورکاری و کار حضوری می‌باشد.

82
0
کار ترکیبی ( Hybrid workforce )

کار ترکیبی ( Hybrid workforce ) نوعی از کار است که با پایان پندمی کرونا در حال شکل گیری است و در حقیقت ادغام دورکاری و کار حضوری می‌باشد.

با ادامه روند واکسیناسیون گسترده، رهبران بیزنس‌ها باید برای بعد از پاندومی برای نیروی کار خود برنامه ریزی کنند. طبق آمار ۷۷٪ از کارمندان گفته‌اند که تمایل دارند کار خود از راه دور ادامه دهند و نظرسنجی دیگری نشان داد که در صورت نیاز برای بازگشت به دفتر کار، ۳۰٪ از افراد شغل خود را به طور کامل ترک می‌کنند.

اما هنوز هم بسیاری از کارمندان و کارفرمایان معتقدند کار حضوری مزایای خود را دارد. البته این عقیده نیز درست است زیرا در طی پاندومی استفاده زیاد از تماس‌ها و کنفرانس‌های ویدیویی باعث پدیده مدرنی به نام «خستگی زومی» (Zoom Fatigue) شده است. همچنین این فناوری به راحتی نمی‌تواند جایگزین تجربه کامل همکاری و مشارکت به صورت حضوری شود.

ترکیب دورکاری و حضوری | آشنایی با مدل ترکیبی کار و چالش‌های آن را هم بخوانید.

یک مدل کار ترکیبی یا هیبرید می‌تواند برای بسیاری از افراد و شرکت‌ها یک راه حل رضایت‌بخش باشد. این مدل انعطاف پذیری بیشتری در مورد مکان و نحوه کار به کارمندان ارائه می‌دهد. یک رویکرد ترکیبی می‌تواند تعادل بیشتری میان زندگی و کار را برای کارمندان ایجاد کنید، هزینه‌های دفتر کار را برای رهبران تجاری کاهش دهد و حتی استعداد بیشتری را به خود جذب می‌کند و همچنین باعث حفظ کارمندان در شرکت خواهد شد.

نکاتی مهم و کاربردی در مورد کار ترکیبی ( Hybrid workforce )

برای بهره بردن از مزایای نیروی کار ترکیبی، رهبران تجارت باید موارد زیر را در نظر بگیرند :

۱) سیاست ها و انتظارات را واضح توضیح دهید

کار ترکیبی ( Hybrid workforce ) چیست

یک رویکرد ترکیبی باید بر انعطاف پذیری تأکید کند. یک سیاست را به عنوان یک محدودیت در نظر نگیرید بلکه به عنوان راهنما در نظر بگیرید که به کارکنان کمک می‌کند انتظارات و سیاست شرکت را درک کنند. در ابتدا ببینید که کارمندان شما در حال حاضر چگونه کار می‌کنند، چگونه حس بهتری موقع کار کردن دارند و اینکه ترجیح می‌دهند در آینده چگونه کار کنند. از این اطلاعات برای آگاهی از مواردی مانند حضور در دفتر و ساعات کار استفاده کنید.

آیا حضور در دفترکار لازم است یا کاملاً اختیاری است؟ اگر تصمیم دارید روزهای کاری حضوری را اجباری کنید، حتماً دلیل آن را بیان کنید. اگر کارمندان هر روز باید ساعاتی مشخصی آنلاین باشند، این مورد را نیز در سیاست شرکت مشخص کنید. راهنمایی و انتظارات مربوط به نحوه برقراری ارتباط کارمندان در مواقعی که باید در آن ساعتها آفلاین باشند را در آن ذکر کنید.

Alexia Cambon، مدیر تحقیق اقدامات منابع انسانی Gartner، می‌گوید: “کار ترکیبی موثر به معنای برنامه ریزی هدفمند در مورد نحوه، مکان و زمان همکاری در چندین حالت کار است.

۲) شیوه های جدید مدیریتی

کار ترکیبی ( Hybrid workforce ) زنان

مدیریت یک نیروی کار ترکیبی به مهارت های مختلفی نیاز دارد. به طور کلی تمرکز در یک محیط ترکیبی باید از فرایندها به اهداف تغییر یابد. این مورد در مورد نحوه یا محل کار کارمندان نیست؛ بلکه در مورد کاری است که انجام می دهند. اگر کارمندان با اهداف مواجه شوند، روند کاری را می‌پذیرند و به بهترین نحو آن را انجام می‌دهند. این روش به کارمندان انعطاف پذیری بیشتری در کشف اینکه چگونه محیط هیبریدی روند انجام کارها را بهبود می‌بخشد، می‌دهد.

سیاست نیروی کار ترکیبی شما باید به کارمندان اجازه دهد که در مورد زمان و مکان کار خود تصمیم بگیرند، البته مدیران باید مراقب باشند که کارمندان را برای کار در دفترکار ترغیب نکرده و همچنین آن‌ها را برای کار در خانه سرزنش نکنند. کارمندان باید احساس کنند که انعطاف‌پذیری لازم را برای انتخاب دارند.

رهبران تصمیمات و چالش های بسیاری برای آماده سازی برای بازگشت به محل کار خود دارند. اشاره به “الزامات شغلی” به عنوان دلیل اصلی کارکنان برای بازگشت به دفتر کار موفق آمیز نخواهد بود. در عوض اگر کارمندان می‌خواهند بخشی از وقت کاری خود را در دفترکار حضور داشته باشند کارفرمایان باید یک گزاره ارزش محل کار ارائه دهند.

۳) پذیرش نیروی کار پراکنده

کار ترکیبی ( Hybrid workforce ) کدنویسی

شرکت‌هایی که با اطلاعات حساس سروکار دارند، به ویژه ارائه دهندگان خدمات مالی، رعایت مقررات نظارتی هنگام کار کردن از راه دور نیازمند توجه بیشتری است. کارمندان ممکن است اطلاعات را در دستگاه‌های شخصی به اشتراک بگذارند یا نظارتی در دفتر کار نیز صورت نگیرد.

یکی از راه هایی که کارمندان قوانین را بپذیرند و رعایت کنند این است که انجام کار را از هرجایی چه در خانه چه در دفتر یا حتی سفر برای آنها آسان‌تر کنید. برای مثال آنها باید بتوانند در هر زمان و به راحتی ارتباط خود را با شرکت برقرار کنند و گزاراشات محرمانه را تبادل کنند.

همانطور که Jennifer Sun مدیر عامل شرکت راه حل نرم افزاری انطباق مالی StarCompliance، در مقاله اخیر خود گفت: “در هر زمان که می‌توانید فرایند گزارش دهی خود را ساده کنید، با این کار مطمئن می‌شوید که کارمندان عملکرد درستی در رابطه با MNPI یا همان اطلاعات محرمانه شرکت دارند. همچنین میزان کار روزانه برای متخصصان انطباق کاهش می‌یابد“.

۴) نزدیکی به استعدادها

کار ترکیبی ( Hybrid workforce ) انواع

قابلیت مهم دیگر یک مدل ترکیبی این است که می‌تواند امکان جذب استعدادها را از هر جای دنیا فراهم کند. اگر این رویکرد را در پیش گرفتید، در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید تجارت را به آنها نزدیک کنید تا در صورت لزوم همکاری حضوری نیز آسان‌تر شود. Subash Alias مدیر عامل سازمان توسعه اقتصادی دولتی و خصوصی Missouri Partnership، در مقاله اخیر خود گفت: “برخی از نقش های شغلی را می توان از هر مکان انجام داد، اما ممکن است به کارمندان در دسترس نیز نیاز داشته باشید که بتوانند در طول هفته به مکان جدید شما رفت و آمد داشته باشند.

بعلاوه حدود ۶۸٪ از مدیران اجرایی معتقدند برای حفظ فرهنگ شرکت کارمندان باید حداقل سه روز در هفته در دفترکار حضور داشته باشند. اگر شهری که به آن نقل مکان می‌کنید دارای افراد با استعداد باشد، می‌توانید کارمندان مورد نیاز خود را برای گسترش کسب و کار خود پیدا کنید.

پاندمی اخیر کارمندان را وادار می‌کند به سرعت با شرایط سازگار شوند و روش‌های جدیدی برای بهبود عملکرد خود پیدا کنند و رهبران بیزنس‌ها بیش از گذشته، به پذیرش نوآوری‌ها ادامه خواهند داد. تغییر ساختار محيط کار زمان بر و نیازمند رسیدگی دقیق است، اما انعطاف پذيری آن براي کارمندان و سودي که در ازاي آن خواهيد ديد ارزش تلاش برای تغییر را دارد.

حالا که با نکاتی در مورد کار ترکیبی ( Hybrid workforce ) آشنا شدید، اگر یک کارفرما هستید که می‌خواهد شرکت خود را به بهترین نحو مدیریت کنید، پیشنهاد می شود از دیگر مقالات مدیریتی سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس