راکستار نباید اجازه دهد رد دد ردمپشن به سرنوشت Bully دچار شود

64
0
راکستار نباید اجازه دهد رد دد ردمپشن به سرنوشت Bully دچار شود

اخیراََ کمپینی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده با هشتگ #SaveRedDeadOnline که خواستار بهبود وضعیت مجموعه‌ی محبوب راکستار است. این کمپین به خوبی مشخص می‌کند که چرا راکستار گیمز باید مانع از افول رد دد شود. راکستار نباید اجازه دهد رد دد ردمپشن به سرنوشت Bully دچار شود. با اول نیوز همراه شوید تا به این موضوع حساس و داغ بپردازیم.

در دوران PS3 و Xbox 360 بازی‌بازان انتخاب‌های زیادی داشتند. راکستار بازی‌های متنوعی را نشر می‌داد. اما همه چیز در سال 2013 و پس از عرضه‌ی موفقیت آمیز جی تی ای 5 تغییر کرد. جالب است که از آن موقع به بعد راکستار تنها یک بازی جدید عرضه کرده است. اهداف و سیاست‌های آن‌ها به کلی تغییر کرده است. ما شاهد جدایی 2 فرد کلیدی از شرکت بوده‌ایم. حال حتی آینده‌ی Red Dead Redemption نیز در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

به لطف موفقیت جی تی ای 5! راکستار همه‌ی تمرکز خود را معطوف این بازی کرده است. این موضوع زمانی آزار دهنده می‌شود که وضعیت Red Dead Redemption 2 را نظاره کنیم. طرفداران 5 سال است که منتظر یک بخش آنلاین درست و حسابی هستند. ولی دریغ از ذره‌ای توجه. دلایل زیادی وجود دارد که راکستار گیمز باید مانع از پیوستن Red Dead Redemption به سرنوشت Bully و Midnight Club بشود. در ادامه به چند تای آن‌ها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

راکستار نباید اجازه دهد رد دد ردمپشن به سرنوشت Bully دچار شود

وضعیت Red Dead Online

علیرغم محبوبیت شدید و اقبال گسترده‌ای که به بازی Red Dead Redemption 2 شد، بخش چندنفره‌ی بازی گویی از روی شکم سیری طراحی شده است. این بخش فاقد محتواست. به‌روزرسانی راکستار هر چند ماه به چند ماه می‌آید و هیچ چشم‌انداز درخشانی را ترسیم نمی‌کند. این موضوع کاملاً برخلافِ جی تی ای آنلاین است که نزدیک به یک دهه قدمت دارد. طرفداران سال‌هاست نارضایتی خود را از این موضوع اعلام می‌کنند ولی سازندگان کوچک‌ترین ارزشی برای خواسته‌ی آن‌ها قائل نمی‌شوند. در عوض بخش آنلاین جی تی ای را بزرگ و بزرگ‌تر می‌کنند و محتوای داستانی به آن می‌افزایند.

پس از عرضه‌ی GTA 5 و موفقیت گسترده‌ی آن، مشخص بود که راکستار قصد دارد تا آخرین قطره از شیر این گاو شیر ده را بدوشد. این موضوع تا حدی منطقی است. طبق جدیدترین آمارها این بازی حدود 165 میلیون نسخه فروخته است. این آمار فروش شگفت‌انگیز و استثنایی است. از طرفی نسخه‌ی نسل 9 به تازگی برای PS5 و Xbox Series X/S عرضه شده و انتظار می‌رود در خلال نسل جاری آمار فروش از این هم فراتر برود. با توجه به اینکه بخش آنلاین جی تی ای یکی از فاکتورهای اصلی موفقیت آن بوده‌اند، قابل انکار نیست که عرضه‌ی بسته‌های گسترش دهنده‌ برای ناشر سودآوری داشته و دارند.

رد دد آنلاین

اما راکستار تا کی می‌خواهد این روند را ادامه دهد؟ تمرکز روی یک بازی فوق‌العاده کار خطرناکی است. آن‌ها در باد موفقیت جی تی ای 5 خوابیده‌اند و قصد بیدار شدن ندارند. این بازی در حال حاضر دومین عنوان پرفروش تاریخ است. این‌که راکستار صرفاً چراغ سبز پروژه‌های جدید را اعلام کند و انتظار داشته باشد در سطح جی تی ای 5 موفقیت کسب کنند احمقانه است. به صورت طبیعی هیچ عنوانی قابل رقابت با جی تی ای 5 نخواهد بود. بعید است در شرایط عادی عنوانی بتواند حتی نزدیک به موفقیت این بازی بشود.

بی توجهی راکستار به بخش آنلاین رد دد طرفداران را نگران کرده است که شاید مدیران این مجموعه را فراموش کرده‌اند. طی 5 سال گذشته هیچ به‌روزرسانی قابل توجهی برای بازی عرضه نشده است. آیا راکستار انتظار موفقیتی همچون جی تی ای آنلاین را از رد دد ردمپشن داشته است که حال با نا امیدی آن را رها کرده است!؟ اگر چنین باشد که خیلی احمقانه است.

اوضاع پيرامون Red Dead Redemption به اندازه‌ای بغرنج شده است که حتی واکنش مدیر عامل شرکت مادر راکستار به کمپین #SaveRedDeadOnline نیز نتوانست خشم طرفداران را آرام کند. جناب Strauss Zelnick صرفاً به طرفداران اطمینان داد که به‌روزرسانی‌های جدید در راه هستند. این پاسخ گنگ طرفداران را بیش‌تر عصبانی کرد. پس از گذشت نزدیک به 5 سال سازندگان باید پاسخ شایسته‌تری می‌دادند.

 

راکستار نباید اجازه دهد رد دد ردمپشن به سرنوشت Bully دچار شود

Red Dead Remastered

با توجه به برنامه‌ی اخیر راکستار، ظاهراً آن‌ها ترجیح می‌دهند عناوین قدیمی را ریمستر کنند. آن‌ها ریمستر بازی‌های قدیمی را بر ساخت عناوین جدید ارجح می‌دانند. به عنوان مثال می‌شود معرفی بازسازی مکس پین و عرضه‌ی GTA: Trilogy اشاره کرد. این در حالی است که هیچ خبری از GTA 6 نیست.

کاملاً مشخص است که هدف آن‌ها کاهش هزینه و مخاطرات پروژه‌ی جدید است. شاید آن‌ها علاقه‌ای به عرضه‌ی بسته‌های گسترش دهنده‌ی بزرگ برای Red Dead Redemption 2 نداشته باشند، ولی نباید به طور کلی این مجموعه‌ی محبوب را کنار بگذارند.

در این میان ریمستر کردن Red Dead Redemption و یا بازسازی Red Dead Revolver می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد. راکستار با این کار مانع از فراموش شدن فرانچایز رد دد می‌شود. این کار می‌تواند نگرانی طرفداران را تا حدودی کاهش دهد.

البته شاید این پرسش مطرح شود که Bully و Midnight Club که اکنون فراموش شده‌اند نیز طرفداران زیادی دارند ولی راکستار به آن‌ها توجهی نمی‌کند. درست است که آن بازی‌ها نیز در بین طرفداران خودشان فوق‌العاده محبوب هستند، ولی به نظر می‌رسد که Red Dead Redemption به سطحی رسیده باشد که قابل کنار گذاشتن نیست. همین بازی اخیر یعنی Red Dead Redemption 2 به تنهایی حدود 44 میلیون نسخه فروخته است. این آمار فروش فوق‌العاده و کم نظیر است. البته اگر راکستار دست از توهم بردارد و انتظار فروش بالای 100 میلیون نسخه‌ای از عنوانی که در غرب وحشی جریان دارد را نداشته باشد! با توجه به این محبوبیت، موفقیت ریمستر رد دد ردمپشن تضمین شده است. البته به شرطی که شاهد فاجعه‌ی GTA: Trilogy نباشیم.

 

بازی جدید راکستار

بازی‌های جدید راکستار

درست است که عرضه‌ی ریمستر به تنهایی برای قرار دادن فرانچایز در کانون توجهات کافی است، ولی طبیعتاً هیچ چیزی مثل یک بازی جدید طرفداران را خشنود نخواهد کرد. با توجه به موفقیت تجاری بازی Red Dead Redemption 2 و جذابیت‌های بی انتهای فضاسازی غرب وحشی، ساخت دنباله کار راحتی خواهد بود. طرفداران نیز که بی صبرانه منتظر محتوای جدید هستند تا جایی که برای به‌روزرسانی بخش آنلاین التماس می‌کنند و کمپین راه می‌اندازند. چنین طرفدارانی در صورت ساخت نسخه‌ی جدید برای بازی سر و دست خواهند شکاند.

از لحاظ لجستیکی نیز راکستار مشکلی با ساخت چند بازی به صورت هم‌زمان ندارد. آن‌ها بیش از 10 استودیو و نزدیک به 2000 کارمند دارند. با این حال تقريباً همه‌ی آن‌ها روی محتوای جدید جی تی ای آنلاین کار می‌کنند. این موضوع هدر دادن منابع است و در دراز مدت راکستار را دچار مشکل خواهد کرد.

بهترین بازی های راکستار

در همین راستا سال گذشته مدیر عامل تیک تو (شرکت مادر راکستار) جناب Strauss Zelnick عنوان کرد روی کاغذ احتمال ساخت دنباله‌ی Red Dead Redemption وجود دارد. ولی با توجه به سرنوشت شوم Bully و Midnight Club طرفداران نگران هستند و به این صحبت‌های کلی و غیر مستقیم باور ندارند. از طرفی طی سال‌های اخیر بازی‌های مشابه Bully و Midnight Club کم‌تر و کم‌تر شده‌اند تا جایی که امروزه تقريباً هیچ شرکتی بازی‌های مشابه را عرضه نمی‌کند. تنها راکستار توان ارائه‌ی آن بازی‌ها را دارد. برای همین به نظر می‌رسد که آن‌ها اندکی محتاط شده‌اند و در حال بررسی وضعیت بازار هستند. باید دید آینده چه چیزی را به ارمغان می‌آورد. امیدواریم شاهد نسخه‌ی جدید عناوین پرطرفدار راکستار باشیم.

بازی Red Dead Redemption 2 هم‌اکنون برای PC, PS4, Xbox One و Xbox Series X در دسترس است.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ شما هم موافقید که راکستار نباید اجازه دهد رد دد ردمپشن به سرنوشت Bully دچار شود؟ آیا امیدوار به ساخت Red Dead Redemption 3 هستید؟ لطفاً نظرات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس