یک سرمایه گذاری 1000 دلاری بر روی بیت کوین شما را پولدار نخواهد کرد

در ادامه مقاله‌ی ” سرمایه گذاری 1000 دلاری بر روی بیت کوین شما را پولدار نخواهد کرد ” از زبان Jamie Bullock با ما همراه باشید.

47
0
یک سرمایه گذاری 1000 دلاری بر روی بیت کوین شما را پولدار نخواهد کرد

رشد خیره کننده بیت کوین باعث می‌شود هرگونه سرمایه گذاری یا حتی نگهداری سرمایه در تاریخ احمقانه به نظر برسد. من بیت کوین دارم. اوایل وارد آن شدم. مردم از ریسک پذیری و سرمایه گذاری بر روی فناوری‌های جدید متنفّر هستند. مردم گاهی اوقات برداشت‌های اشتباهی از مقالات من انجام می‌دهند. آن‌ها فکر می‌کنند من به بیت کوین بیش از حد اهمیت می‌دهم. اما این اشتباه است، تنها هدف من در زندگی این است که مردم را به فکر فرو ببرم. من نمی‌توانم شما را شستشوی مغزی بدهم. در ادامه مقاله‌، به این سوال پاسخ می‌دهیم که چرا سرمایه گذاری ۱۰۰۰ دلاری بر روی بیت کوین شما را پولدار نخواهد کرد؛ از زبان Jamie Bullock نویسنده‌ی سایت The Medium با ما همراه باشید.

مردم فکر می‌کنند قیمت هر بیتکوین در نهایت به ۱۰۰۰۰۰ دلار آمریکا خواهد رسید. گرچه افزایش ارزش برای ما صاحبان اولیه بیت کوین خوب است، اما این ارز برای خریداران جدید اینگونه نیست.

بیت کوین می‌تواند به ۱۰۰ هزار دلار برسد. من فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ بدهد، اما در صورتی که قیمت گذاران تصمیم بگیرند، پس همینطور خواهد بود. احساس می‌کنم تفکری پشت بیتکوین است که می‌خواهد جهان را درگیر به بیتکوین کند، آن‌ها می‌خواهند وابسته شدن جهان به بیتکوین از هر بیماری واگیر داری سریع‌تر اتفاق بیافتد. پس چشم‌هایتان را خوب باز کنید: بیت کوین یک سرمایه گذاری عالی نیست. بیت کوین یک راه سریع ثروتمند شدن نیست پس بیت کوین شما را پولدار نخواهد کرد.

یک سرمایه گذاری ۱۰۰۰ دلاری بیت کوین شما را ثروتمند نخواهد کرد

1 یک سرمایه گذاری 1000 دلاری بر روی بیت کوین شما را پولدار نخواهد کرد

اگر بیت کوین رشد سریع خود را ادامه دهد، بنیان جامعه امروزی تغییر می‌کند. جامعه بر اساس تمرکز بنا شده است. جامعه توسط دولت‌ها راه اندازی می‌شود. جامعه را نژاد‌های محدود تشکیل می‌دهند که در مرز‌ها محصور شده‌اند. بیت کوین مرز ندارد. بیتکوین قانون ندارد. هیچ دفتر رسمی برای بیت کوین وجود ندارد.

شما نمی‌توانید از صاحب ثروتمند بیت کوین شکایت کنید. خالق بیت کوین در سایه است هیچکس نمی‌داند او کیست. شما آزادید که بیت کوین استخراج کنید. شما در خرید بیت کوین آزاد هستید. شما آزادانه می‌توانید بیت کوین را معامله کنید.

مردم به راحتی در چرخه‌ای مانند اعتیاد به مواد مخدر در بیت کوین گرفتار می‌شوند، آن‌ها می‌خواهند خودشان خرید کنند و سود کنند در حالیکه این کار را برای دیگران مجاز نمی‌دانند.

این نکته‌ای است که فراموش شده است: بیت کوین به سرمایه و سختی‌های شما اهمیتی نمی‌دهد. بیت کوین احساسات شما را درک نمی‌کند. برای خالقان بیتکوین اهمیتی ندارد که شما ثروتمند هستید یا خیر.

بیت کوین یک اعتراض آرام است

5 یک سرمایه گذاری 1000 دلاری بر روی بیت کوین شما را پولدار نخواهد کرد

در نهایت، مانند تلفن همراه، مانند اینترنت، همه ما از Bitcoin استفاده خواهیم کرد. بیت کوین یک سیستم اطلاعاتی پول است که روی یک پلتفرم فناوری داخلی به نام بلاکچین ساخته شده است. بلاکچین با شما در نهایت صداقت و درستی کار خواهد کرد، می‌توانید با استفاده از آن دارایی‌های فراوانی را در جهان از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کنید.

بیت کوین عوام فریبی و تقطیع همه چیز است. این ایده تقریباً هر روز در توییتر در حال بحث است. عده‌ای از افراد با تفکرات خاص خودشان، بیتکوین را نقد می‌کنند و به دیگران می‌گویند از آن دور باشند. رسانه‌های اجتماعی محتوایی را مطرح می‌کنند که باعث می‌شود مردم درمورد آن بحث و گفتگو کنند. تقریباً هر شبکه اجتماعی یک محیط گفتگو دارد، که اکثر آن‌ها از بحث در مورد بیتکوین خالی نیستند.

 بیت کوین همیشه اجتناب ناپذیر بوده است. یک سیستم مالی که افراد را از قواعد قدیمی راحت می‌کند، کار مردم را راحت‌تر می‌کند. مردم هم علاقمند به تغییر هستند، پس از این ایده استقبال می‌کنند.

بیت کوین ممکن است محصول نهایی نباشد. Pets dot com قبلاً به عنوان یک وب سایت کلاسیک در حال فعالیت بود. آنها گرچه از اولین وبسایت‌ها بودند اما از بین رفتند. بسیاری دیگر از غول‌های اولیه فن آوری نیز نابود شدند. همین اتفاق می‌تواند برای بیت کوین رخ دهد.

بیت کوین شروعی برای تکامل اینترنت است. ممکن است بروزرسانی یا نسخه نهایی نباشد. اگرچه به نظر من بعید است رقیب بیت کوین یعنی جانشین بعدی آن یک ابزار برای ذخیره ارزش ساخته شده باشد. رقیب بیت کوین قبل از اینکه فرصت رشد کردن و خودنمایی را پیدا کند، احتمالاً ساکت خواهد شد.

بیت کوین یک تصادف است

3 یک سرمایه گذاری 1000 دلاری بر روی بیت کوین شما را پولدار نخواهد کرد

این فناوری به صورت کاملا پنهان شکل گرفت و دولت‌ها هیچ توجهی به آن نکردند. در سال ۲۰۱۷ یک فرصت مناسب برای ممنوعیت استخراج و معامله بیت کوین وجود داشت اما این اتفاق نیفتاد. اکنون که بیت کوین بسیار بزرگ‌تر شده است و بسیاری از مردم و شرکت‌ها در آن سرمایه گذاری کرده‌اند، و شرکت‌های عمومی مانند تسلا (با مدیر عامل‌های قدرتمند) از سرمایه گذاران آن هستند، ممنوعیت استخراج و معامله آن، غیر ممکن است.

این دیدگاه خوش بینانه است. هنوز هم بیت کوین می‌تواند به یک ابزار تبدیل شود. یک فناوری بهتر می‌تواند به وجود بیاید. بیت کوین می‌تواند K56 اولین اینترنت جهان باشد. Ethereum می‌تواند آن رقیبی باشد که بیت کوین را می‌بلعد. البته این احتمال را اندک می‌دانم، چون هر دو در آینده جایگاه ویژه خود را دارند.

بیت کوین بدون مشکل کار می‌کند زیرا عملکرد آن بسیار ساده است. یک کاربری ساده و همگانی دارد. سرعت آن بسیار بالا است. هر کسی می‌تواند بفهمد Bitcoin چیست حتی اگر هرگز در اینترنت در مورد آن تحقیق نکرده باشد.

بیت کوین جایی است که شما وقت خود را ذخیره می‌کنید

9 یک سرمایه گذاری 1000 دلاری بر روی بیت کوین شما را پولدار نخواهد کرد

از بیتکوین با تعبیر گزینه‌هایی برای جایگزینی ساعت‌های پدربزرگ هستند یاد می‌شود. می‌توانید بیت کوین را نادیده بگیرید. می‌توانید وانمود کنید که بد است. وقتی به سوال آیا بیت کوین شما را پولدار می‌کند؟ جواب نه می‌دهیم به آن معنی نیست که سرمایه گذاری روی آن کار بدی است. بیت کوین می‌تواند سرمایه‌ی شما را زنده نگهدارد.

سپس گزینه‌های زیر جهت سرمایه گذاری پیش روی شما قرار دارد:

  • سهام: دارای نوسانات زیاد، غیر قابل پیش بینی سود ناچیز
  • طلا: نیازمند دستگاه‌های سنگین فکس، گران قیمت، معاملات کم و محدود، کنترل شدن توسط سازمان‌های جهانی و دولت‌ها.
  • املاک و مستغلات: اگر بتوانید هزینه‌های سنگین پیش پرداخت و خطرات حباب جهانی املاک را جبران کنید، گزینه خوبی است.
  • اوراق قرضه: سود اندکی دارد و تورم بر آن تاثیر گذار است.
  • حساب پس انداز: معطل نگه‌ داشتن سرمایه در بانک مانند این است که پول خود را روی پیاده رو بیندازید و دویست بار روی آن قدم بگذارید. این کار بسیار احمقانه ایست زیرا شما سرمایه خود را در اختیار بانک قرار دادید تا با استفاده از آن خود را ثروتمند تر کند.

گزینه‌های نگهداری سرمایه جهت نگه داشتن ارزش آن برای آینده، اصلا قابل پیش بینی نیستند. پس بیت کوین شما را پولدار نمی‌کند، بلکه سرمایه‌ی شما را به بهترین شکا نگهداری می‌کند! از این رو دلیل جالب توجه بودن بیت کوین و تا حدودی اتریوم برای شما مشخص می‌شد. می‌توانید ببینید که چرا ایده بیت کوین در حال جلب توجه است. رویای صد هزار دلاری شدن هر بیتکوین باعث جذب مردم شده است. با استفاده از بیتکوین، نه تورم برای شما معنی دارد و نه مجبور به پرداخت مالیات بر دارایی هستید. در سال ۲۰۲۰ مردم راجع به چاپ پول اطلاعات بیش‌تری کسب کردند. آن‌ها آگاه‌تر شدند.

چاپ پول چیزی است که دولت‌ها از هیچ اسکناس چاپ می‌کنند تا بتوانند بودجه خود را تامین کنند. آن‌ها با چاپ پول باعث کاهش ارزش پول ملی می‌شوند. این فرآیند هر پولی را که دارید بی‌ارزش‌تر می‌کند.

اگر همه پول خود را خرج کنید و با آن املاک و یا دارایی‌های با ارزش دیگر خریداری کنید، شاید فکر کنید که اکنون از کاهش ارزش ایمن هستید.

اما چالش این است که با خلق پول و یا به اصطلاح چاپ پول بدون پشتوانه، قیمت هر چیز نسبت به پول جدید افزایش می‌یابد، و واقعی‌تر می‌شود. در واقع چیزی گران نشده است، این ارزش پول ملی کشور‌ها است که کاهش پیدا کرده است. این اتفاق بر شما تأثیر می‌گذارد: محاسبه ارزش یک دارایی دشوار می‌شود. وقتی از ارزش واقعی یک دارایی خود خبر ندارید، شاید از افزایش ۲۰ درصدی سهام خود خوشحال شوید، اما اشتباه می‌کنید! این افزایش قیمت به دلیل‌ کاهش ارزش پول است که خود آن باعث افزایش مالیات می‌شود!

فریب شما با این عنوان که ثروتمند‌تر می‌شوید یکی از بزرگ‌ترین دروغ‌های جوامع کاپیتالیستی امروزی است. شما فکر می‌کنید ثروتمند‌تر می‌شوید بنابراین می‌توانید از شیوه‌های سنتی ذخیره دارایی استفاده کنید، و درگیر پرداخت مالیات می‌شوید!

بیت کوین واسطه‌ها و قوانین قدیمی را از بین می‌برد

4 یک سرمایه گذاری 1000 دلاری بر روی بیت کوین شما را پولدار نخواهد کرد

شما می‌توانید به یک مرد اعتماد کنید، یا می‌توانید به یک رمز حاوی چند کد اعتماد کنید. نکته به شدت مهم و البته ساده بیت کوین این است.

تصمیم بگیرید، بیتکوین بخرید یا نخرید شما می‌توانید هر کاری با سرمایه خود بکنید. اما در صورتی که قیمت بیتکوین روزی به ۱۰۰ هزار دلار رسید شاید تاسف بخورید، و یا نسبت به آن بی‌تفاوت باشید.

دو قلو‌های Winklevoss در فیسبوک بهترین حرف را زدند: پول از همه شبکه‌های اجتماعی بزرگ‌تر است.

چارچوب‌های اجتماعی در حال تغییر هستند زیرا باید تغییر کنند. تعداد اندکی نمی‌توانند با قواعد جدید جهانی ادامه دهند. چند شرکت نمی‌توانند برای مردم تصمیم بگیرند، اکنون زمان آن است که مردم آینده را مشخص کنند.

چه کسی اهمیت می‌دهد که بیت کوین به ۱۰۰۰۰۰ دلار برسد؟ در صورتی که باعث شود قدرت خرید شما کاهش یابد، شما را خوشحال نخواهد کرد.

بیت کوین ایده‌ای است که مالکیت را به چالش می‌کشد. وقتی مالکیت تغییر می‌کند، همه چیز تغییر می‌کند. در برابر تغییر اجتناب ناپدیر، با آن همراه باشید. این نکته اصلی بیت کوین است که به نظر می‌رسد فراموش شده است.

حال که فهمیدید چرا بیت کوین شما را پولدار نمی‌کند، می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس