مشکلات دامین گران قیمت | دلایلی که چرا نباید دامین گران خرید

ما دامنه گرانی را قبل از داشتن یک محصول خریداری کرده بودیم. در ادامه مشکلات دامین گران قیمت از زبان Martin Delaney با ما همراه باشید.

59
0
مشکلات دامین گران قیمت چیست

من برای بدست آوردن یک دامنه ۲۵۲۸۰ دلار هزینه کردم. خوب، در حقیقت نه فقط شخص من، بلکه اولین شرکتی بود که مدیر عامل و بنیانگذار آن بودم. آن دامنه FancyDressCostumes.co.uk بود. این قضیه به سال ۲۰۱۱ بر می‌گردد و ارزش معامله به اندازه کافی قابل توجه بود که در مجلات خبری صنعت آن زمان ذکر شود. در ظاهر، منطق تجاری در پشت این تصمیم وجود داشت. اما در واقع یک تصمیم ناقص و احمقانه بود. در ادامه مشکلات دامین گران قیمت از زبان Martin Delaney با ما همراه باشید.

ما دامنه را قبل از داشتن یک محصول کارآمد خریداری کرده بودیم. زمانی که کل کسب و کار چیزی بیش‌تر از یک طرح و پیش فرض نبود.

بخشی از دلیل پرداخت ۲۵۲۸۰ دلار ما مربوط به “دامنه مطابقت دقیق” آن بود. این اصطلاح مربوط به بهینه سازی موتور جستجو برای دامنه‌ای است که دقیقاً با کلمات کلیدی مشتریان که برای جستجوی محصول یا خدمات جستوجو می‌کنند مطابقت داشته باشد.

در آن زمان الگوریتم‌های Google تاثیر و اهمیت خاصی به وب سایت‌هایی با دامنه مطابقت با نام دقیق اختصاص می‌داد.

اگر بتوانید از پتانسیل دامنه با استفاده از تکنیک‌های خارق العاده بهینه سازی موتور جستجو استفاده کرده و به بالای نتایج جستجو برسید، می‌تواند به میزان قابل توجهی فروش شما را افزایش بدهد. این مسئله می‌تواند یک مزیت رقابتی مادی منحصر به فرد باشد.

بعلاوه، نام تجاری می‌تواند به عنوان یک مرجع تخصصی و معتبر‌تر در جایگاه تجارت الکترونیکی قرار بگیرد و از لحاظ تئوری تصمیم جالبی است. اما در همان مرحله تئوری، فقط اینگونه به نظر می‌رسد.

خوب چه اشتباهی رخ داده است؟

5 مشکلات دامین گران قیمت دلایلی که چرا نباید دامین گران خرید

بلافاصله پس از راه اندازی دامین گران قیمت ما (۲۵۲۸۰ دلاری)، دامنه توسط گوگل بسته شد، زیرا شرکت بهینه سازی که استخدام کرده بودیم، اقدامات نادرستی انجام داده بود.

این اتفاق، تجارت ما را از بین برد. این سناریو منحصر به فرد است اما داستان این است که بسیاری از موارد ممکن است به محض راه اندازی اشتباه عمل کنند و از بین بروند. اشتباهاتی صورت بگیرد، بازارها تغییر می‌کنند. نادرست بودن فرض‌های تجاری ثابت می‌شود.

این نکته برای شمایی که هنوز وارد بازار نشدید بسیار حائز اهمیت است. اتفاقات پیش بینی نشده‌ی بسیار زیادی وجود دارد، و شما نباید سرمایه خود را صرف دامین گران قیمت بکنید.

صرف کردن هزینه قبل از راه اندازی کار، یک آزمایش با ریسک بالا است. شما باید به صرفه‌ترین راه‌ها را برای تجارت خود انتخاب کنید.

باید تاثیر هر دلار را که خرج می‌کنید را در پایان کار خود احساس کنید. دلار‌هایی که برای یک دامین گران قیمت خرج می‌شوند این کار را نمی‌کنند.

مسئله ورود همه جانبه

1 مشکلات دامین گران قیمت دلایلی که چرا نباید دامین گران خرید

یک استدلال نادرست گاهی اوقات این بحث را مطرح می‌کند که “هیچ کس تصمیم به شکست نمی‌گیرد” بنابراین شما باید از ابتدا اقدام به خرید یک دامنه خوب بکنید.

کسانی که این حرف را می‌زنند، این واقعیت را نادیده می‌گیرند که سرمایه اولیه در ابتدا بسیار محدود است، به خصوص اگر توسط سرمایه گذاران فرشته، دوستان و خانواده تأمین مالی شود.

اگر بیشتر پول خود را برای خرید دامین گران قیمت خرج کنید، برای کار‌های دیگر پول کمی باقی می‌ماند. به دست آوردن یک دامنه خوب به زمان نیاز دارد. فرآیند خرید دامنه از صاحب آن زمان بر است. ممکن است سال‌ها طول بکشد.

بعلاوه، همیشه خرید یک دامنه گران قیمت خطر دارد. بازخورد مشتریان بسیار حائز اهمیت است. باید دامنه شما با محصول یا خدمات شما مرتبط باشد.

فروش دامنه‌های گران قیمت آسان نیست بنابراین وقتی قصد فروش دارید، سرمایه شما برای مدت طولانی راکد است مگر اینکه با تخفیف بالا بفروشید. در ادامه مقاله به شما توصیه می‌کنیم چه کنید.

ابتدا مخاطب بسازید، مشتری پیدا کنید

اگر قبل از رسیدن به کشش بازار برای محصول شما، یک نام دامنه‌برتر خریداری کنید، چیزی که نیاز ندارید خریدید.

در هنگام شروع کار، منابع شما محدود است و شما بهتر است این منابع را برای کاهش قیمت محصول، افزایش کیفیت و یا یادگیری بیش‌تر خرج کنید.

با اینکار شما یک کارآفرین با محصول عالی هستید. با نظر سنجی می‌توانید نظر مشتریان را راجع به محصول خود بدانید. می‌توانید قبل از ایجاد سایت محصول خود را تبلیغ کنید تا بدانید چقدر مشتری دارد.

نداشتن دامین گران قیمت چندان مورد توجه نیس

4 مشکلات دامین گران قیمت دلایلی که چرا نباید دامین گران خرید

من شخصاً این را بارها آزمایش کرده‌ام. دامنه دو کسب و کاری که ایجاد کرده ام کلماتی مانند Wahoha و Yavli را شامل بود. توانستم دامنه‌ها را با ۲۰ دلار بخرم. هر دو موفق بودند و درآمد چند میلیون دلاری کسب کردند.

از دامنه‌های دیگری که آزمایش کرده‌ام اما طولانی و تخصصق بودند می‌توانم healthylivingconsumer.com و quickmoneyanswers.com را نام ببرم.

دامنه‌های اولی مسخره به نظر می‌رسیدند، چه کسی Wahoha را جستجو می‌کند؟ در ابتدا فکر می‌کردم هیچ کس، اما آن‌ها موفقیت آمیز بودند.

زمان بررسی دامنه خود، زمانی است که مخاطبان خود را ایجاد کرده یا پیدا کنید و از یک بستر ثابت برای رشد برخوردار شوید.

هنگامی که به این مرحله می‌رسید، میزان تبدیل شما بسیار مهم می‌شود. تبدیل یعنی از هزینه‌هایی که کردید، یا کار‌هایی که انجام دادید، چقدر سود به شما می‌رسد.

ویژگی‌هایی که باید در نام تجاری شما ملاحظه شود: اقتدار، قابلیت به یاد ماندنی بودن، قابلیت دسترسی و اخلاق.

داشتن یک دامنه ارتقا یافته می‌تواند این مورد را ارتقا ببخشد اما اگر شما تصمیم دارید برند خود را با یک کلمه ساخته باشید، ممکن است نیازی به یک دامنه خاص نداشته باشید.

به محض مشاهده کشش بازار، در صورت لزوم برای به دست آوردن یک دامنه خاص اقدام کنید. وقتی کشی و کار شما یک شکل به خود بگیرد، آن زمان می‌توانید به فکر جذب سرمایه گذاری هم باشید.

ممکن است هزینه بیش‌تری برای یک دامنه بپردازید، شاید مالکی که از آن خرید می‌کنید از موفقیت شما آگاه بوده و حق بیمه مطالبه کند، اما موفقیت هیچ تضمینی ندارد.

نمونه‌های اصلی

2 مشکلات دامین گران قیمت دلایلی که چرا نباید دامین گران خرید

برخی از موفق‌ترین استارت آپ‌های این قرن، کار خود را با یک دامنه عادی شروع کردند.

فیسبوک در سال ۲۰۰۴ در thefacebook.com راه اندازی شد. پس از ایجاد جامعه مخاطبان، آنها سال بعد سرمایه گذاری کردند و facebook.com را به مبلغ ۲۰۰۰۰۰ دلار خریداری کردند.

توییتر در سال ۲۰۰۶ در دامنه twttr.com راه اندازی شد. هنگامی که آن‌ها به موفقیت اولیه رسیدند، twitter.com را به قیمت ۷،۵۰۰ دلار خریداری کردند.

Groupon در سایت pointpoint.com شروع به کار کرد پس از موفقیت‌های چشم گیر، آنها پیشنهادی به مالک groupon.com ارائه دادند و دامنه را با قیمت ۲۵۰،۰۰۰ دلار به دست آوردند.

Uber.com با عنوان ubercab.com شروع به کار کرد.

Airbnb.com با عنوان airbedandbreakfast.com شروع به کار کرد.

Google.com در google.stanford.edu شروع به کار کرد.

نکته مهم در اینجا این است که اگر شما هنوز کار خود را شروع نکردید، برای دامنه‌ای که استفاده می‌کنید بیش از حد وقت و پول خرج نکنید. تاثیر کمی در نتیجه دارد.

بعضی اوقات بنیانگذاران در چرخه فکری گرفتار می‌شوند که برای حرفه‌ای به نظر رسیدن به یک دامنه برتر احتیاج دارند. در حقیقت، بیش‌تر نیاز به احساس حرفه‌ای بودن دارند، و ممکن است اشتباه من را مرتکب شوند.

دامنه ارزان را آزمایش کنید. اگر موفق شدید، یک نام تجاری دارید و اکنون می‌توانید یک دامین گران قیمت بخرید.

حال که با مشکلات دامین گران قیمت آشنا شدید می‌توانید از دیگرد مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس