راه های صرفه جویی در فضای ذخیره ی Xbox

Xbox Series X و Xbox Series S از SSD‌هایی با عملکرد سریع بهره می‌برند، اما اندازه‌ی فضای ذخیره ی Xbox می‌توانند دردسر ساز باشد.

46
0
0 راه های صرفه جویی در فضای ذخیره ی Xbox

Xbox Series X و Xbox Series S از SSD‌هایی با عملکرد سریع بهره می‌برند، اما اندازه‌ی فضای ذخیره‌ی Xbox می‌توانند دردسر ساز باشد. با حجم بازی‌های امروزی پر کردن حافظه داخلی آسان است. ما همه راه حل‌های بدون دردسر برای خالی کردن فضای ذخیره ی Xbox را جمع آوری کرده‌ایم.

راه های صرفه جویی در فضای ذخیره ی Xbox

به دلیل گران قیمت بودن SSD‌ها، خیلی از افراد توانایی خرید آن‌ها را ندارند که در ادامه‌ی راه های صرفه جویی در فضای ذخیره ی Xbox با ما همراه باشید.

add-ons‌های مخفی را پاک کنید

فضای ذخیره ی Xbox کم کردن

آزاد کردن فضای ذخیره سازی Xbox به معنای حذف بازی‌های مورد علاقه خود نیست و یک ویژگی کمتر شناخته شده وجود دارد، Xbox Series X و Xbox Series S هر دو یک منوی اختصاصی برای پاک کردن add-ons‌ها را دارند.

add-ons‌های باقیمانده در Xbox Series X و Xbox Series S می‌توانند به مرور زمان با حذف عناوین در SSD جمع شوند. در حالی که حذف بازی‌ها معمولاً محتوای مرتبط را از بین می‌برد، ممکن است add-ons‌ها، Map pack‌ها و سایر محتوای قابل دانلود (DLC) با گذشت زمان روی هم جمع شوند. این بدان معناست که ممکن است یک بازی Xbox از My games and Apps ناپدید شود، اما add-ons‌های آن باقی می‌ماند.

چگونه add-ons‌ها را پاک کنیم؟

  • My games and Apps را در Xbox Series X | S باز کنید.
  • Manage Tab را انتخاب کنید.
  • کاشی Free up space را انتخاب کنید.
  • حذف نصب را انتخاب کنید.

بازی‌های خود را در Xbox Series X ،Series S کوچک کنید

2 راه های صرفه جویی در فضای ذخیره ی Xbox

مایکروسافت همچنان قابلیت کوچک کردن بازی‌ها را به شما می‌دهد، به این صورت که شما می‌توانید texture پک‌هایی را که بازی از آن استفاده نمی‌کند را پاک کنید، این ویژگی در درجه اول باعث صرفه جویی در فضای کنسول‌های Xbox Series S می‌شود و با توجه به هدف 1080p تا 1440p، هرگونه بافت 4K را که به کنسول راه پیدا می‌کند را از بین می‌برد.

چگونه بازی‌ها را کوچک کنیم؟

  • My games and Apps را در Xbox Series X | S باز کنید.
  • Manage Tab را انتخاب کنید.
  • کاشی Free up space را انتخاب کنید.
  • Shrinkable games را انتخاب کنید.
  • Shrink all را انتخاب کنید.

بازی‌های خود را روی هارد ‌(HDD) منتقل کنید

3 راه های صرفه جویی در فضای ذخیره ی Xbox

به دلیل قیمت بالای SSD‌های اختصاصی Xbox، خیلی از افراد توانایی خرید آن‌ها را ندارند، ولی قیمت HDD‌ها رو به کاهش است، شما می‌توانید دیتای بازی‌هایی که دارید را روی HDD منتقل کنید و هر زمان که به آن نیاز داشتید دوباره آن را بر روی SSD کنسولتان منتقل کنید، توجه داشته باشید تنها بازی‌های بکوارد را می‌توانید بر روی HDD بازی کنید.

حال که با راه‌های صرفه جویی در فضای ذخیره ی Xbox آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس