معرفی 12 مورد از بهترین برنامه های واقعیت مجازی برای اندروید

128
0
بهترین برنامه های واقعیت مجازی

اکثر برنامه های واقعیت مجازی در اندروید عالی نیستند. اما این 12 برنامه که در این مقاله معرفی شده اند، عالی هستند. برای استفاده از آن ها تنها چیزی که نیاز دارید یک تلفن با دوربین است! بهترین برنامه های واقعیت مجازی اندروید را بشناسید.

برنامه های واقعیت افزوده برای اندروید همه چیز در مورد ترکیب دنیای اطراف شما با دنیای دیجیتال روی تلفن شما است. از بینندگان مدل گرفته تا افکت ‌ها بر روی برخی برنامه‌ های رسانه‌ های اجتماعی، این فناوری به دلیل سرگرم‌کننده بودن استفاده از آن مشهور است.

همچنین برخی از برنامه‌ های واقعیت افزوده وجود دارد که می ‌توانند ابزار بسیار خوبی را به شما ارائه دهند. اگر علاقه مند به آشنایی با 12 برنامه برتر AR برای اندروید هستید، ادامه مطلب را بخوانید!

1.بهترین برنامه های واقعیت مجازی: Google Translate

Google Translate از ترجمه ‌های متنی ساده بر اساس ورودی ‌های صفحه ‌کلید به تجربه‌ ای تبدیل شده است که اکنون به یک تجربه در حال تغییر جهان تبدیل شده است. این اپلیکیشن دائما در حال پیشرفت است و استفاده از واقعیت افزوده نیز در آن بسیار عالی است.

در حالی که برنامه می تواند کلمات گفتاری و نوشتاری را به طور موثر ترجمه کند، زمانی که با دوربین شما استفاده می شود بسیار چشمگیر است. این برنامه می تواند کلمات ضبط شده توسط دوربین شما (مانند علائم یا منو ها) را در زمان واقعی ترجمه کند. همچنین می‌ توانید از آن برای گرفتن عکس یا وارد کردن تصاویر برای ترجمه نسبتاً دقیق ‌تر متن در آن تصاویر استفاده کنید.

دانلود: Google Translate (رایگان)

2.بهترین برنامه های واقعیت مجازی: Assemblr Studio

Assemblr Studio یک برنامه واقعیت افزوده فراگیر و پر از ویژگی است که به کاربران امکان می دهد محصولات واقعیت افزوده خود را بدون هیچ گونه مهارت کدنویسی یا طراحی ایجاد کنند. دارای انواع قالب های از پیش ساخته شده است، که به آسانی می توانید ویژگی ها را برای صنایع و دسته بندی های مختلف مانند بازاریابی، چاپ و ارائه آزمایش کنید.

این برنامه به شدت حول محور ارائه ابزار های AR مولد برای تیم ها و کارآفرینان می چرخد. شما می توانید، با خلاقیت های از پیش ساخته شده و خانگی، از بخش ساخت Assemblr برای ایجاد صحنه های منحصر به فرد استفاده کنید.

هنگامی که یک صحنه را جمع آوری کردید، می توانید آن را در نمایه Assemblr خود ذخیره کنید. نسخه رایگان تمام آثار شما را در دسترس عموم قرار می دهد. این برنامه همچنین یک کد QR برای آثار شما ایجاد می کند که می توانید آن را چاپ یا به اشتراک بگذارید. هر کسی که کد QR را اسکن کند از طریق مرورگر یا برنامه Assemblr هدایت می شود تا صحنه شما را مشاهده کند.

دانلود: Assemblr Studio (خریدهای درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

3. Compass AR

قطب‌نمای AR یک قطب ‌نمای سه‌بعدی را در بالا یا وسط صفحه نمایش می‌ دهد و نمای بالایی از موقعیت جغرافیایی شما را نشان می ‌دهد. پس ‌زمینه پیش‌ فرض قطب ‌نما روی فید دوربین شما تنظیم شده است.

شما می توانید تنظیمات کمی را با نسخه رایگان تغییر دهید. برخی از این تنظیمات عبارتند از وضوح دوربین، سرعت به روز رسانی قطب نما، قدرت فیلتر قطب نما، و رنگ یا موضوع نمایشگر.

همچنین چند کلید مفید برای مشاهده وجود دارد. می توانید نشانگر چرخش، نشانگر زمین و ژیروسکوپ را تغییر دهید. نشانگر چرخش چرخش تلفن شما را نشان می دهد، در حالی که نشانگر ارتفاع زاویه بین دید دوربین شما و سطح زمین را نشان می دهد.

در حالی که AR Compass در ابتدا ممکن است تا حدودی یک حقه به نظر برسد، دقت بالا و سهولت استفاده آن را به یک برنامه فوق العاده تبدیل کرده است.

دانلود: AR GPS Compass Map 3D (رایگان، نسخه پرمیوم موجود)

4. Halo AR

Halo AR یکی از چشمگیر ترین و مفید ترین برنامه های واقعیت افزوده موجود است. می‌ توانید از آن برای ایجاد پوشش‌ هایی شامل تصاویر، فیلم‌ ها، متن، مدل ‌های سه بعدی و فایل‌ های صوتی برای تقریباً هر شی در محیط اطراف خود استفاده کنید. این راهی برای تبدیل محیط شما به یک تجربه واقعیت افزوده جذاب است.

برای افزودن یک پوشش تعاملی، روی دکمه ایجاد ضربه بزنید و یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. پس از آن، باید شی ای را اسکن کنید که دارای الگوی نسبتاً منحصر به فردی است. پس از اسکن، موردی را که می خواهید به عنوان همپوشانی اضافه کنید انتخاب کنید.

و کل کاری که باید انجام دهید، همین است! اکنون، هر بار که از دوربین Halo AR استفاده می ‌کنید و به شیئی که اسکن کرده‌ اید اشاره می ‌کنید، باید پوشش ظاهر شود. تعداد زیادی پتانسیل خلاقانه در این برنامه وجود دارد.

دانلود: Halo AR (خرید های درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

5. View

View یکی دیگر از برنامه های AR است که می توانید برای مشاهده مدل ها از آن استفاده کنید. این برنامه متمایز است زیرا مدل‌ هایی که می ‌توانید پیش ‌نمایش کنید، تجربیات منحصر به ‌فردی را ارائه می‌ دهند. می توانید “ThingMarks” را در محیط اطراف خود اسکن کنید یا از مدل های از پیش بارگذاری شده در برنامه استفاده کنید.

برخی از تجربیات View شامل مونتاژ و جداسازی جزئی هلیکوپتر، موشک میان برد و ماشین آب بندی صنعتی است. تجربه پیش ‌فرض خوش ‌آمد گویی شامل یک موتورسیکلت دقیق است که می ‌توانید بزرگنمایی و کوچک ‌نمایی کنید و حتی قسمت ‌های داخلی آن را ببینید.

تصاویر بسیار چشمگیر هستند و استفاده از برنامه آسان است. برای شروع، روی یک تجربه ضربه بزنید، از دوربین خود برای اسکن یک سطح صاف استفاده کنید، سپس برای قرار دادن شی ضربه بزنید. سپس می ‌توانید روی تنظیمات مختلف ضربه بزنید تا شیء را مونتاژ یا جدا کنید یا با فشار دادن صفحه نمایش، بزرگ ‌نمایی و کوچک ‌نمایی کنید.

دانلود: Vuforia View (رایگان)

6.بهترین برنامه های واقعیت مجازی: Dulux Visualizer

Dulux Visualizer استفاده نوآورانه ای از AR را نشان می دهد، شما می توانید از آن برای آزمایش طیف گسترده ای از پالت های رنگی بر روی دیوار های خانه خود استفاده کنید.

Visualizer تنها با یک ضربه، رنگ دلخواه شما را روی هر دیواری که به آن اشاره می کنید، می پاشد. این برنامه همچنین دارای چند ویژگی دیگر است، مانند ابزار انتخاب رنگ، کاتالوگ محصول، و بخشی که می توانید برای الهام گرفتن از آنها استفاده کنید.

Dulux Visualizer قفل منطقه ای است و فقط به طور رسمی در بریتانیا در دسترس است. با این حال، می‌ توانید آن را در وب‌ سایت‌ های شخص ثالث ایمن که میزبان فایل ‌های APK هستند، پیدا کنید.

دانلود: Dulux Visualizer (رایگان)

7.بهترین برنامه های واقعیت مجازی: WannaKicks

Wanna Kicks یک برنامه واقعیت افزوده است که می توانید از آن برای مرور انواع مختلفی از کفش ها استفاده کنید. این یکی از راه هایی است که می توانید از AR برای خرید آنلاین استفاده کنید. در حالی که اطلاعاتی مانند قیمت گذاری برای هر کالا را ارائه می دهد، از این نظر منحصر به فرد است که می توانید از آن برای پیش نمایش نحوه ظاهر هر جفت کفش روی پای شما استفاده کنید.

می توانید کفش های بیش از 40 برند مختلف را پیدا کرده و امتحان کنید. اینها عبارتند از Converse، Crocs، Dior، Gucci، Jordan، Nike و Puma. هر جفت دارای توضیحات مختصری و دکمه خرید است. با زدن دکمه خرید به یک برنامه یا فروشگاه رسمی برای خرید می ‌روید.

استفاده از برنامه بسیار ساده است. با باز کردن Wanna Kicks، دوربین شما روشن می‌ شود و نواری در پایین صفحه چند نمونه از کفش ‌هایی را نشان می ‌دهد که می ‌توانید امتحان کنید. برای مرور همه مدل ‌های موجود، به سادگی روی دکمه جستجو در سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید.

دانلود: Wanna Kicks (رایگان)

8. Zenni Optical

Zenni Optical اپلیکیشن دیگری است که می توانید از آن برای امتحان کردن اقلام قبل از خرید استفاده کنید. در این مورد، همه چیز در مورد عینک است. تنوع در اینجا چشمگیر است. نه تنها با انواع عینک ها تا لبه بسته بندی شده است، بلکه اکثر آنها دارای تنوع رنگی نیز هستند.

شروع کار ساده است. این برنامه از شما می خواهد که صورت خود را که مستقیماً در دوربین نگاه می کنید اسکن کنید و سپس سر خود را به آرامی به چپ و راست بچرخانید. این به این دلیل است که وقتی انواع مختلف عینک را امتحان می ‌کنید، می ‌توانید انگشت خود را بکشید تا سر خود را حرکت دهید تا ببینید که چگونه از چندین زوایای مختلف می‌آیند.

این یک راه عالی برای صرفه جویی در زمان در سفر به یک فروشگاه است، و واقعاً بسیار سرگرم کننده است که فقط تمام عینک های موجود را امتحان کنید. بهتر از همه، همه آنها پیوند های مستقیمی به جایی دارند که می توانید آنها را خریداری کنید. بنابراین، فقط چند ضربه با سفارش عینکی که احساس می ‌کنید مناسب شما است، فاصله دارید.

دانلود: Zenni Optical (رایگان)

9.بهترین برنامه های واقعیت مجازی: Goodstyle

Goodstyle یک برنامه ساده با پیاده سازی AR محدود است. با این حال، با توجه به کاربرد آن، شایان ذکر است. این برنامه به شما امکان می دهد صورت خود را اسکن کرده و آن را به بدن اضافه کنید تا لباس ها را امتحان کنید. مشابه Wanna Kicks، می ‌توانید طیف گسترده ‌ای از لباس ‌ها را امتحان کنید و از نحوه تناسب آن ‌ها با صورت خود ایده بگیرید.

شایان ذکر است که تنها لباس موجود در برنامه توسط SHEIN ساخته شده است. این تنها برندی است که پیدا خواهید کرد. با این حال، با توجه به تنوع، می توانید قطعات مشابه با برند های دیگر را پیدا کنید.

دانلود: Goodstyle (خرید های درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

10. AR Ruler

AR Ruler اپلیکیشنی است که می توانید با استفاده از واقعیت افزوده و دوربین گوشی، اشیاء موجود در محیط خود را اندازه گیری کنید. عملکرد هایی که می توانید در واقعیت افزوده در نسخه رایگان استفاده کنید شامل خط، ارتفاع، زاویه و فاصله است، در حالی که نسخه Pro بسیار بیشتر است.

استفاده از برنامه آسان است. ابتدا روی گزینه اندازه گیری که می خواهید استفاده کنید ضربه بزنید. دوربین شما باید باز شود و از شما بخواهد برای شروع اندازه گیری، روی صفحه ضربه بزنید. تلفن خود را در جهتی که انتخاب می کنید حرکت دهید و سپس دوباره ضربه بزنید تا بین این دو نقطه اندازه گیری کنید.

از نظر گزینه ها، چیز زیادی برای تغییر دادن وجود ندارد. منوی تنظیمات به شما امکان می دهد واحد های اندازه گیری، تایمر فیلم، ضبط صدای ویدیو، فوکوس خودکار و چسبندگی AR را تغییر دهید.

دانلود: AR Ruler (خرید های درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

11.بهترین برنامه های واقعیت مجازی: Google Lens

Google Lens در رابطه با عملکرد AR خود مشابه Google Translate عمل می کند. از دوربین گوشی شما برای اسکن دنیای اطراف شما استفاده می کند. در حالی که می تواند متن را در زمان واقعی ترجمه کند، اما در درجه اول برای شناسایی گیاهان، حیوانات، مکان های دیدنی و موارد مختلف تجاری و غیر تجاری استفاده می شود.

پس از شناسایی یک کالا، برنامه فهرستی از موارد مشابه و در صورت وجود، فروشگاه ها و مکان هایی را که می توانید آن را خریداری کنید، جمع آوری می کند. عملکرد واقعیت افزوده در لنز همچنین می ‌تواند برای اسکن مکان‌ ها، ساختمان ‌ها و نشانه‌ های خاص استفاده شود. سریع، کارآمد و بسیار دقیق است. البته هنوز جا برای رشد دارد، اما از امتحان کردنش غافل نخواهید شد.

دانلود: Google Lens (رایگان)

12.بهترین برنامه های واقعیت مجازی: AR Viewer

AR Viewer به شما امکان می ‌دهد هر مدل AR را که ایجاد کرده ‌اید، خریداری کرده ‌اید، یا در وب پیدا کرده ‌اید، و همچنین چند مدل را که با برنامه ارائه می ‌شوند، می ‌توانید پیش ‌نمایش کنید.

از نظر نوآوری چیز زیادی ارائه نمی دهد. با این حال، به عنوان یک برنامه AR استاندارد برای مشاهده محتوای سه بعدی در محیط اطراف شما، عالی است. مدل ‌ها در جای خود ثابت می‌ شوند و برنامه می‌ تواند آنها را حتی زمانی که از صفحه خارج می‌ شوند ردیابی کند. کیفیت بصری آن ثابت است، بزرگ ‌نمایی و کوچک ‌نمایی آسان است، و ابزار های کافی برای ارائه آن برای طراحان و طرفداران مدل‌ های سه‌ بعدی نیز در برنامه ارزشمند است.

دانلود: AR Viewer (خرید های درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

برنامه های کاربردی AR اندروید

واقعیت افزوده به شما امکان می دهد دنیای واقعی را با محتوای دیجیتالی در زمان واقعی ترکیب کنید. بسیاری از برنامه ‌هایی که این فناوری را پیاده ‌سازی می‌ کنند، موارد استفاده بسیار ابتدایی مانند افزودن برچسب یا متن به فید ویدیویی را ارائه می ‌کنند. با این حال، دیگران می توانند به شما در اندازه گیری، رنگ آمیزی، پیچ و تاب کردن، شناسایی و اضافه کردن به دنیای اطرافتان کمک کنند.

این فناوری هر روز جایگاه خود را در موارد استفاده بیشتر و بیشتری پیدا می کند. با این حال، بازی های واقعیت افزوده اغلب با بازی های واقعیت جایگزین اشتباه گرفته می شوند. قبل از اینکه به هر کدام بپردازید، ممکن است در مورد تفاوت بین این دو بیاموزید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید بهترین گزینه برای بررسی ویژگی AR در تلفن های همراه اندرویدی خود بیابید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس