معنی نام سامسونگ چیست؟

100
0
معنی نام سامسونگ

سامسونگ از بزرگترین شرکت های تکنولوژی در جهان است. این شرکت بزرگ محصولات زیادی را از گوشی های هوشمند گرفته تا یخچال می سازد. اما نام “سامسونگ” از کجا آمده است و آیا معنی خاصی دارد؟

تاریخچه سامسونگ

سامسونگی که امروز می شناسیم کاملاً با شرکت اصلی متفاوت است. سامسونگ 1938 توسط لی بیونگ چول در کره تاسیس شد. این شرکت یک شرکت تجاری کوچک و فروشگاه مواد غذایی بود که تنها حدود 40 کارمند داشت.

دهه 1960 سامسونگ وارد صنعت الکترونیک شد و شامل چند بخش الکترونیکی از جمله Samsung Electronics چیزی که امروزه بیشتر مردم وقتی در مورد سامسونگ صحبت می کنند به آن اشاره می کنند.

سامسونگ تا سال 1992 به بزرگترین تولید کننده تراشه های حافظه در جهان تبدیل شد. ده سال بعد این شرکت بزرگترین تولید کننده نمایشگرهای کریستال مایع یا اِل‌سی‌دی در جهان بود.

بخش Samsung Electronics حدود 70 درصد از کل درآمد سامسونگ را تشکیل می دهد. از سال 2019 این شرکت دومین شرکت بزرگ فناوری در جهان از نظر درآمد بود. گوشی های هوشمند سامسونگ تا آوریل 2022 23 درصد از فروش جهانی گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده اند و در رتبه اول قرار گرفته است.

معنی نام سامسونگ

نام سامسونگ توسط بنیانگذار آن لی بیونگ چول انتخاب شد و به معنای “سه ستاره” است. طبق سوابق رسمی سامسونگ چشم انداز لی بیونگ چول این بود که این شرکت “مثل ستارگان آسمان قدرتمند و جاودانه” باشد. این سه ستاره در لوگوی اصلی و بعدی حضور داشتند تا اینکه این شرکت در سال 1993 لوگویی را که امروز می شناسیم معرفی کرد.

سامسونگ به‌عنوان شرکتی که بیش از ۸۰ سال قدمت دارد و صنعت فناوری را در بسیاری از زمینه‌ها رهبری می‌کند، به نظر می‌رسد به هدف بنیان‌گذار خود یعنی قدرت و جاودانگی دست یافته است.

لوگو سامسونگ در طول زمان
لوگو سامسونگ در طول زمان
امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس