معرفی اپلیکیشن سیگنال | پیام رسان خصوصی

اپلیکیشن سیگنال یک پیام رسان رمزگذاری شده است. این پیام رسان از اینترنت برای ارسال پیام‌های یک به یک و گروهی استفاده می‌کند

60
0

سرویس پیام رمزگذاری شده سیگنال در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد و در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بیش‌تر مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، ریشه‌های Signal به برنامه‌های صوتی و متنی رمزگذاری شده اولیه به اوایل سال ۲۰۱۰ بر می‌گردد. در ادامه‌ی معرفی اپلیکیشن سیگنال با ما همراه باشید.

اپلیکیشن سیگنال چیست؟

1 معرفی اپلیکیشن سیگنال پیام رسان خصوصی

سیگنال یک سرویس پیام رسانی رمزگذاری شده است. این پیام رسان از اینترنت برای ارسال پیام‌های یک به یک و گروهی استفاده می‌کند که می‌تواند شامل پرونده‌ها، پیام‌های صوتی، تصاویر و فیلم‌ها باشد. همچنین می‌توان برای برقراری تماس صوتی و تصویری یک به یک و گروهی استفاده کرد، و نسخه Android می‌تواند به صورت اختیاری به عنوان برنامه پیامکی (SMS) عمل کند.

سیگنال از شماره تلفن‌های همراه استاندارد به عنوان شناسه استفاده می‌کند و تمام ارتباطات را با سایر کاربران سیگنال با رمزگذاری پایان به پایان (E2EE) ایمن می‌کند. این برنامه شامل مکانیزمی است که به وسیله آن کاربران می‌توانند به طور مستقل هویت مخاطبین خود و یکپارچگی کانال‌ها را تأیید کنند.

نرم افزار Signal رایگان و اپن سورس است. client آن تحت مجوز GPLv3 منتشر می‌شود و که کد سرور آن تحت مجوز AGPLv3 منتشر می‌شود. برنامه رسمی Android به طور کلی از سرویس‌های اختصاصی Google Play (نصب شده در اکثر دستگاه‌های Android) استفاده می‌کند. سیگنال همچنین دارای یک برنامه رسمی برای iOS و برنامه‌های دسک تاپ برای ویندوز، MacOS و Linux است و تا دسامبر ۲۰۲۰ تقریباً ۲۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است.

ویژگی‌های سیگنال

2 معرفی اپلیکیشن سیگنال پیام رسان خصوصی

  • هر چیزی که می‌خواهید بگویید: رمزگذاری پیشرفته پایان به پایان (E2EE) مکالمات شما را ایمن نگه می‌دارد.
  • سرعت بالا: پیام‌ها حتی با اینترنت کند به سرعت و با اطمینان ارسال می‌شوند. سیگنال برای کار در محدودترین شرایط ممکن بهینه شده است.
  • احساس راحتی کنید: سیگنال یک سازمان غیرانتفاعی کاملاً مستقل است که توسط کاربرانی مانند شما پشتیبانی و توسعه می‌یابد. بدون تبلیغات بدون ردیاب است.
  • کیفیت بالای تماس: کیفیت صوتی و تصویری پیشرفته Signal باعث می‌شود که دوستان و خانواده شما نزدیک‌تر باشند.
  • تم تاریک (dark theme) برای برنامه موجود است.

حال که با اپلیکیشن سیگنال آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس