مقایسه iPhone SE و Google Pixel 6a و به همراه بررسی جزییات

48
0
مقایسه iPhone SE و Google Pixel 6a

پیکسل میان رده جدید گوگل بهتر از همیشه است، اما مقایسه مستقیم آن با آیفون SE با قیمت مشابه دشوار است. در این مقاله به مقایسه iPhone SE و Google Pixel 6a می پردازیم.

مقایسه iPhone SE و Google Pixel 6a

اپل گوشی های مقرون به صرفه ای تولید نمی کند. نزدیک ‌ترین مدلی که می‌توانید پیدا کنید آیفون SE است که تقریباً هر سال به‌روزرسانی می‌شود و از 429 دلار شروع می‌شود. در دنیای اندروید، گوشی های مقرون به صرفه زیادی وجود دارد به طوری که یک مدل کاملا جدید 300 دلار یا کمتر است. آن‌ها بد نیستند، اما بیشتر مردم، از چیزی «میان‌رده» خوشحال‌تر خواهند بود، و اینجاست که گوشی‌های سری a پیکسل گوگل وارد بازار می‌شوند.

مقایسه iPhone SE و Google Pixel 6a
مقایسه iPhone SE و Google Pixel 6a

جدیدترین گوشی مقرون به صرفه گوگل Pixel 6a است که به راحتی قابل مقایسه ترین مدل در دنیای اندروید با iPhone SE است: این(Pixel 6a) یک گوشی میان رده است که توسط همان شرکتی ساخته شده است که اکوسیستم نرم افزاری را که در آن کار می کند، می سازد و با قیمت 449 دلار هزینه آن تقریبا یکسان است. سایت خواهر ما TechAdvisor Pixel 6a را مورد بررسی قرار داد و آن را دوست داشت و گفت: «بهترین بخش‌های Pixel 6 و 6 Pro گران‌تر را با قیمتی بسیار مناسب در خود جای داده است».بنابراین اگر بین 400 تا 500 دلار برای خرید گوشی دارید، کدام را انتخاب کنید؟ بیایید تفاوت ها را با هم مقایسه کنیم.

iPhone SE و Google Pixel 6a : طراحی و نمایشگر

اپل و گوگل فلسفه های طراحی بسیار متفاوتی برای گوشی های میان رده خود دارند. گوگل سعی می کند گوشی خود را کاملاً مدرن کند و زیبایی شناسی هم نژاد گران قیمت خود را با نمایشگر لبه به لبه و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر تقلید کند. آیفون SE بدنه یک آیفون چند ساله را دارد که با حاشیه های بزرگ و دکمه هوم Touch ID کامل شده است و جدیدترین پردازنده آیفون را جایگزین قسمت داخلی می کند.

تفاوت این دو در اندازه و وزن:

iPhone SE: 5.45 x 2.65 x .29 inches, 5.09 ounces

Pixel 6a: 6.0 x 2.8 x .35 inches, 6.3 ounces

Pixel 6a به طور قابل توجهی بزرگتر و سنگین تر است، اما دارای صفحه نمایش بسیار بزرگتر با اندازه 6.1 اینچ در مقایسه با صفحه نمایش ناچیز 4.7 اینچی آیفون SE است. طراحی قدیمی Touch ID و حاشیه‌های بزرگ آیفون SE واقعاً آن را عقب نگه می‌دارد، در اینجا: طراحی‌های جدید اپل نمایشگر بسیار بیشتری را در بدنه‌ای به این اندازه جا می‌دهند (به عنوان مثال، آیفون 13 مینی از نظر فیزیکی کوچک‌تر است اما صفحه نمایش بسیار بزرگ‌تری دارد). Pixel 6a از نظر اندازه، وزن و سایز صفحه نمایش با آیفون 13 معمولی قابل مقایسه است.

گوگل از یک اسکنر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش استفاده می‌کند، بنابراین نمایشگر مانند آیفون‌های دارای Face ID به سمت لبه‌ها می‌رود. بسیاری از کاربران از پاسخ آهسته سنسور درون نمایشگر پیکسل 6 و 6 پرو ناراضی بودند، اما گوگل از سنسور متفاوتی در 6a استفاده می کند. نظرات متفاوت هستند، برخی می‌گویند که بسیار سریع‌تر و قابل اعتمادتر است، و برخی دیگر تفاوت زیادی نمی‌بینند. در هر صورت، سنسور آیفون SE بسیار سریع و قابل اعتماد است.

هر دو گوشی در سه رنگ عرضه می شوند. آیفون SE در رنگ‌های Midnight، Starlight و Product (قرمز) موجود است.  Pixel 6a در رنگ‌های Sage، Chalk و Charcoal موجود است. به عبارت دیگر، شما یک خاکستری بسیار تیره، سفید بسیار روشن و سبز یا قرمز دریافت می کنید.

برداشت ما: کسانی که گوشی‌های کوچک ‌تر و سبک ‌تر را ترجیح می‌دهند، از iPhone SE استقبال می‌کنند، اما از نظر طراحی با حاشیه بزرگ و دکمه هوم قدیمی هستند.

پردازنده، مشخصات و باتری

Pixel 6a امسال با پیکسل 5a سال گذشته کاملاً متفاوت است، به این معنی که از پردازنده Tensor خود گوگل به جای تراشه میان رده Qualcomm استفاده می کند. آخرین آیفون SE در اصل یک آیفون 8 از سال 2017 با آخرین پردازنده A15 در داخل است. در اینجا نحوه تجزیه مشخصات آمده است:

iPhone SE 

.پردازنده: A15 Bionic

. رم: 4 گیگابایت

. فضای ذخیره سازی: 64/128/256 گیگابایت

. باتری: 2018 میلی آمپر ساعت

. شارژ: لایتنینگ، 18 وات

. اتصال: 5G (فقط زیر 6 گیگاهرتز)، Wi-Fi 6

. مقاومت در برابر آب/گرد و غبار: IP67

. سیستم عامل: iOS 15 در حال حاضر، iOS 19 احتمالا

Pixel 6a

. پردازنده : Google Tensor

. رم: 6 گیگابایت

. فضای ذخیره سازی: 128 گیگابایت

. باتری: 4410 میلی آمپر ساعت

. شارژ: USB-C، 18 وات

. اتصال: 5G (فقط زیر 6 گیگاهرتز*)، Wi-Fi 6 و 6E

. مقاومت در برابر آب/گرد و غبار: IP67

. سیستم عامل: اندروید 12 در حال حاضر، اندروید 15 تضمین شده است

پردازنده Tensor گوگل همان پردازنده‌ای است که در پیکسل 6 و 6 پرو یافت می‌شود، اما از نظر عملکرد CPU و GPU به A15 نزدیک نمی‌شود. تراشه های اپل اساساً دو برابر سریعتر هستند. (Tech Advisor امتیاز 2745 چند هسته ای را در Geekbench 5 ثبت کرد در حالی که Phone SE 4713 را ارسال کرد).

اجازه ندهید RAM و تعداد باتری بالاتر Pixel شما را فریب دهد، همچنین: آیفون‌ها به دلیل انجام کارهای بسیار بیشتر ، کمتر در RAM و تعداد باتری معروف هستند. با توجه به اینکه عمر باتری یکی از شکایات اصلی ما در مورد iPhone SE است (اگرچه مدل 2022 نسبت به مدل وحشتناک 2020 بهبود یافته است)، اگر Pixel 6a بیشتر دوام بیاورد تعجب نخواهیم کرد. اکثر بررسی‌ها درباره عمر باتری آن مکمل هستند، به طوری که Tech Advisor عمر باتری را «عالی» می‌نامد.

هر دو گوشی از 5G پشتیبانی می کنند، اما فقط از شبکه های زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند. (Verizon در ایالات متحده نسخه ای از Pixel 6a را به قیمت 499 دلار می فروشد که از mmWave 5G پشتیبانی می کند.) همچنین با Pixel 6a شارژ بی سیم دریافت نمی کنید.)

برداشت ما: با نگاهی به معیارهای TechAdvisor در بررسی Pixel 6a، واضح است که اپل همچنان از نظر عملکرد در حال چرخش در اطراف گوگل است. اما ما نمی‌توانستیم یک روز کامل را بدون شارژ کردن آیفون SE پشت سر بگذاریم، و اکثر منتقدان می‌گویند که پیکسل جدید به راحتی روز را پشت سر می‌گذارد. آیا “به اندازه کافی سریع” با عمر باتری مناسب یا “فوق العاده سریع” با عمر باتری ناامید کننده می خواهید؟ حداقل می‌توانید بین سه مقدار حافظه مختلف با آیفون SE (64 گیگابایت، 128 گیگابایت و 256 گیگابایت) یکی را انتخاب کنید. Pixel 6a تنها با 128 گیگابایت در دسترس است.

دوربین

اپل و گوگل هر دو بر دوربین های مقرون به صرفه ترین ، گوشی های خود تاکید دارند. شما انتظار دارید همان کیفیتی را که در پرچمدارانی که دوبرابر قیمت دارند، داشته باشید، اما اینها هم دوربین های 400 دلاری با قیمت پایین نیستند:

iPhone SE

دوربین جلو: 7 مگاپیکسلی، ƒ/2.2

دوربین عقب: 12 مگاپیکسل عریض، ƒ/1.8، OIS

Pixel 6a

دوربین  جلو: 8 مگاپیکسلی، ƒ/2.0

دوربین عقب: 12.2 مگاپیکسل عرض، ƒ/1.7، OIS

دوربین عقب: 12 مگاپیکسل فوق عریض، ƒ/2.2

گوگل در اینجا با دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی که میدان دید 114 درجه دارد پیشتاز است. همچنین از حالت تاریک، معادل حالت شب گوگل، که در آیفون SE وجود ندارد، پشتیبانی می‌کند. بنابراین برای اکثر عکس ها، آیفون SE عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت. بدون حالت شب، در نور کم کمی مشکل دارد.

برداشت ما: Pixel 6a سخت‌افزار بهتری دارد و پردازش تصویر و ویژگی‌های Google برای عکاسی ثابت درجه یک هستند. بدون انجام یک مقایسه رودررو، ما فکر می‌کنیم که Pixel 6a احتمالاً گوشی بهتری برای گرفتن عکس‌های ثابت است، اما کیفیت ویدیوی اپل بی‌نظیر است.

تقاوت واقعی

مقایسه iPhone SE و Google Pixel 6a
مقایسه iPhone SE و Google Pixel 6a

 

البته لیست سخت افزارها و ویژگی ها فقط یک قسمت از داستان را بیان می کند. دلیل واقعی انتخاب یکی بر دیگری به دلیل اکوسیستم آنهاست. اندروید در مقابل iOS. گوگل در مقابل اپل. سیری در مقابل دستیار گوگل. بیشتر از هر یک از تفاوت‌های سخت‌افزاری، اینها چیزهایی هستند که به شما می‌گویند از کدام گوشی بیشتر لذت خواهید برد. 

اگر از مک یا آی‌پد استفاده می‌کنید، از عملکرد یکپارچه آیفون با آن‌ها قدردانی خواهید کرد. اگر اپل واچ می خواهید، تقریباً باید یک آیفون تهیه کنید. اگر به ایرپادها علاقه دارید ، روش کار آنها با تجهیزات اپل را دوست خواهید داشت، در حالی که آنها فقط یک جفت هدفون بلوتوثی دیگر هستند که در تلفن های اندرویدی استفاده می شوند.

اما اگر در دنیای ویندوز زندگی می‌کنید یا همیشه از نرم‌افزار و خدمات گوگل استفاده می‌کنید (Gmail، Maps، Assistant/Home، Chrome)، یک گوشی اندرویدی خوب، به‌ویژه پیکسل، لذت‌بخش ‌تر خواهید بود.

تلفن شما دیگر جزیره ای برای خودش نیست. بخشی از مرکز، یک زندگی دیجیتال کامل است. نحوه تطابق آن با سایر بخش های زندگی دیجیتالی شما بزرگترین ویژگی است.

نتیجه‌گیری

هر دوی این تلفن‌ها ارزش فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند، اما به روش‌های متفاوت. آنها هر دو عملکرد روان و دوربین های عالی را ارائه می دهند. اپل پردازنده بسیار سریع‌تری دارد، اما طراحی قدیمی‌تر با نمایشگر کوچک ‌تر و تنها یک دوربین عقب.

اگر اکوسیستم اپل در مقابل گوگل هیچ نگرانی برای شما ندارد، سخت است که به آنچه در اینجا ارائه می شود نگاه کنید و فکر نکنید که Pixel 6a در کل گوشی بهتری است. نه، Pixel 6a تقریباً به سرعت iPhone SE نیست، اما هنوز هم نسبت به قیمتش بسیار سریع است. طراحی مدرن آن با صفحه نمایش لبه به لبه تفاوت بزرگی ایجاد می کند و دوربین با پردازش سطح بالا همراه با یک دوربین فوق عریض عقب فوق العاده است. عمر باتری نیز بیشتر است.

قبلاً گفته بودیم، اما اپل هنگام استفاده مجدد از بدنه آیفون 8 در جدیدترین آیفون SE، اشتباه کرد. آیفون SE اصلی در سال 2016 از آیفون 5S استفاده می کرد، یعنی  2.5 سال از عمر آن گذشته است. نسل دوم آیفون SE در سال 2020 از بدنه آیفون 8 استفاده کرد که باز هم 2.5 سال از عمر آن گذشته است. اکنون مدل نسل سوم که در سال 2022 معرفی شد، از همان طراحی 4.5 ساله استفاده می کند و احتمالا تا دو سال دیگر به روز نخواهد شد.

اگر آیفون SE بعدی (احتمالاً در سال 2024 عرضه می شود) از طراحی آیفون 13 استفاده می کرد که در آن زمان 2.5 سال سن داشت، به کاربران آیفون خدمات بهتری می رسید. به جای تاکید بر آخرین پردازنده سری A، اپل می تواند از پردازنده نسل قبلی (در آن زمان A16) برای مقرون به صرفه ماندن آن استفاده کند. این احتمالاً آن را سریع‌تر از هر گوشی اندرویدی دیگری در محدوده قیمتی خود می‌سازد و پیشرفت‌های بزرگ در نمایشگر، دوربین و باتری که همراه با بدنه و طراحی جدیدتر هستند، تجربه کلی بسیار بهتری را ایجاد می‌کنند.

منبع : macworld

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس