مهمترین خبرهای ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

34
0
مهمترین خبرهای ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

بسته شدن دفتر رایزن فرهنگی ایران در باکو

خبرگزاری دولت نوشت: یک منبع آگاه در مورد تلاش دولت آذربایجان برای بستن دفتر رایزنی فرهنگی ایران در باکو گفت: بسته شدن دفتر رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو پس از اخراج نماینده آن سازمان، بهانه جویی‌های دولت آذربایجان به دلیل اختلافات اخیر میان دو کشور است.

مجمع تشخیص همه دستگاه‌ها را ملزم به شفافیت کرد به جز خودش

روح الله نجابت، عضو کمیسیون امور داخلی مجلس اعلام کرد که طرح مجلس شورای اسلامی درخصوص شفافیت در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف شد.بنابر مصوبه دیرور، متاسفانه مجمع به شفافیت خود و هیأت عالی نظارت رأی نداد! بر اساس طرح مجلس قرار بود مجمع تشخیص، هیأت عالی نظارت، مجلس، هیأت وزیران، شوراها و قوه قضائیه شفاف بشود اما با مصوبه دیروز مجمع، همه دستگاه‌ها به غیر از مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت عالی نظارت که زیرمجموعه آن قرار دارد، شفاف شدند.

غرق شدن افسران اطلاعاتی موساد و ایتالیا

روز گذشته (سه‌شنبه، ۳۰ می) بود که منابع رسانه‌ای اسرائیلی، از مرگ یک مقام سابق اطلاعاتی این رژیم بر اثر واژگونی قایق تفریحی در ایتالیا خبر دادند. نام و چهره این مقام سابق اطلاعاتی به دلیل پروتکل‌های امنیتی افشا نشد اما اعلام شد که سه فرد دیگر کشته شده، از نیروهای سابق سازمان اطلاعات ایتالیا بودند. یک مقام دولت اسرائیل تایید کرده که مامور بازنشسته موساد که خبر غرق شدن او در آب‌های ایتالیا چند روز پیش گزارش شد، برای «تفریح» آنجا نبوده است.

درخواست مجوز حرفه ای آبی ها در کمیته استیناف هم رد شد

با رد اعتراض باشگاه استقلال در کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای، این باشگاه شانس بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد. یکی از اعضای کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای این خبر را تائید و اعلام کرد اسامی باشگاه‌های مجوز گرفته قرار است توسط فدراسیون فوتبال اعلام شود.

قالیباف: ما مدیران سالی ۱۰۴ میلیارد دلار ثروت را هدر می‌دهیم

رئیس مجلس با ابراز تأسف از اینکه ما مدیران سالی ۱۰۴ میلیارد دلار به قیمت سال ۱۴۰۰، ثروت را هدر می‌دهیم، گفت: منظور بد استفاده کردن ثروت نیست بلکه منظور این است که ثروت خود را از بین برده و به آتش می‌کشیم.

برنامه حجاب برای ۷۵ ایستگاه مترو

علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: گسلی از سوی عده‌ای در موضوع حجاب ایجاد شد؛ اتفاقاتی را رقم زدند که از جنبه‌های شرعی و قانونی خروج اتفاق افتاد. برای ۷۵ ایستگاه مترو برنامه فرهنگی ایجابی داریم؛ جداسازی واگن‌ها در همین راستا اتفاق افتاد.

گم شدن فرش در سعدآباد

موزه فرش ایران درباره فرش‌های ناپدیدشدۀ ساختمان حافظیه سعدآباد که زیرنظر نهاد ریاست جمهوری است و انتقال آن‌ها به این موزه توضیحات کوتاهی را به این شرح منتشر کرد: در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۷ دو تخته قالی از کاخ بوستان (نهاد ریاست جمهوری) به شماره اموالی ۵۱ – طبقه ۸ بافت مشهد و شماره اموالی ۷۷ – طبقه ۸ بافت بیرجند، هر دو با طرح شیخ صفی‌الدین(لچک ترنج) به موزه فرش ایران به طور امانی منتقل شد.این فرش‌ها در تاریخ ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۵ به طور قطعی تحویل موزه شد و اکنون در این موزه قرار دارند.»

امیرعبداللهیان: شرایط در افغانستان قابل درک است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی گفت: در روز‌های اخیر درگیری‌های پراکنده‌ای در برخی از نقاط مرزی صورت گرفت و مقامات هیأت حاکمه افغانستان به صراحت اعلام کردند که هیچ برنامه هدفمندی پشت سر این درگیری‌ها نبوده است. برای ما شرایط در افغانستان قابل درک است.

تکذیب آزادی قریب الوقوع سیامک نمازی

حجت کرمانی، حقوقدان و وکیل سیامک نمازی هرگونه تماس از سوی سیامک نمازی مبنی بر اینکه به زودی آزاد خواهد شد را تکذیب کرد.

ادعای واشنگتن‌پست: ایران به دنبال تشدید حملات به نظامیان آمریکایی در سوریه است

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی اختصاصی می‌گوید که ایران در چهارچوب یک استراتژی مورد حمایت روسیه به دنبال تشدید حملات مرگبار به نظامیان آمریکایی در سوریه است تا آمریکا را به کمرنگ کردن حضورش در منطقه وادارد. چند کارشناس و تحلیلگر امور نظامی و بین‌الملل به واشنگتن‌پست گفته‌اند که با توجه به فروپاشی برجام و درگیری روسیه در جنگ اوکراین، تشدید حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به آمریکایی‌ها می‌تواند به آغاز چرخه خطرناکی از تشدید تنش بینجامد.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس