بررسی معایب کیبورد مکانیکی

40
0
معایب کیبورد مکانیکی

کیبورد‌های مکانیکی سال‌هاست که حضور دارند ولی در چند سال گذشته به لطف رونق شبکه‌های اجتماعی، محبوبیت آن‌ها چندین برابر شده است. در این میان به‌خصوص گیمرها و برنامه‌نویس‌ها علاقه‌ی زیادی به استفاده از کیبورد مکانیکی نشان می‌دهند. در این پست به بررسی بررسی معایب کیبورد مکانیکی می پردازیم.

بررسی معایب کیبورد مکانیکی

صدای نه‌چندان جذاب

برخی کاربران به‌شدت به سروصدای ایجاد شده توسط کلید‌های کیبورد‌های مکانیکی علاقه دارند ولی از سوی دیگر برخی افراد اصلا این صدا را دوست ندارند. این سروصدا در فضای کاری که افراد نزدیک یکدیگر هستند، به‌شدت آزاردهنده است و حتی در اتاق هم این سروصدای پیوسته می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

طبیعتا این موضوع کاملا سلیقه‌ای است ولی اگر صرفا تحت تاثیر تبلیغات می‌خواهید کیبورد مکانیکی بخرید، حتما قبل از خرید به این موضوع هم توجه کنید.

وزن و حجم بالا

بیشتر کیبورد‌های مکانیکی معمولا به طور قابل توجهی سنگین‌تر و بزرگ‌تر از کیبورد‌های معمولی هستند. این یعنی اگر میز کار شما فضای بسیار محدودی دارد، احتمالا این نوع کیبورد‌ها مشکل‌ساز می‌شوند. همچنین اگر پرتابل بودن کیبورد اهمیت زیادی برای شما دارد، طبیعتا بیشتر کیبورد‌های مکانیکی در این زمینه حرف زیادی برای گفتن ندارند.

با وجود اینکه برخی کیبورد‌های مکانیکی اندازه‌ی کوچک و جمع‌و‌جوری دارند، ولی ارتفاع کلید‌های آن‌ها معمولا همچنان زیاد است و برخی کاربران نمی‌توانند با این ارتفاع زیاد ارتباط برقرار کنند.

تجربه‌ی تایپ کردن

معمولا طرفداران کیبورد‌های مکانیکی می‌گویند که تجربه‌ی تایپ کردن با این نوع کیبورد‌ها، بسیار لذت‌بخش‌تر از تایپ با کیبورد‌های معمولی است. اما واقعیت این است که برای بخش قابل توجهی از کاربران، تایپ کردن با کیبورد مکانیکی دست را بیشتر خسته می‌کند. در این میان باید تاکید کنیم که طی چند سال گذشته، کیبورد‌های معمولی یا ممبرین، بسیار بهتر شده‌اند و می‌توانند تجربه‌ی تایپ بسیار خوبی را ارائه کنند.

مجیک کیبورد اپل یک محصول گران‌قیمت محسوب می‌شود ولی مکانیکی نیست. این کیبورد بر اساس ادعای بسیاری از خریداران، تجربه‌ی تایپ فوق‌العاده‌ای در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. ارتفاع کلید‌های استفاده شده در این کیبورد نه زیاد و نه کم است و در حد متعادلی قرار دارد. همین موضوع به همراه دیگر مشخصه‌های آن، منجر به افزایش جذابیت مجیک کیبورد شده است.

مزایای گیمینگ: هیاهوی بسیار برای هیچ؟

طرفداران کیبورد‌های گیمینگ معمولا ادعا می‌کنند که این نوع کیبورد‌ها، برای گیمرها یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند. با این حال، واقعیت این است که فقط درصد بسیار کوچکی از گیمرهای فوق‌حرفه‌ای می‌توانند از این موضوع بهره ببرند. اگرچه بازخورد لمسی که کلید‌های کیبورد مکانیکی ارائه می‌کند بدون شک برای گیمرهای زیادی لذت‌بخش است، ولی طبیعتا همین مزیت و دیگر موارد مشابه نمی‌تواند وضعیت گیمینگ کاربران را متحول کند.

قیمت بالا

کیبورد‌های مکانیکی به دلیل مشخصه‌هایی که دارند و البته ارائه‌ی دوام بالاتر، نسبت به بیشتر کیبورد‌های معمولی با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند. اگرچه دوام بالاتر و امکانات بیشتر برای شخصی‌سازی بدون شک ویژگی‌های مهمی هستند، اما آیا این مزایا واقعا ارزش پرداخت مبلغ بیشتر را دارند؟ واقعیت این است که با همان قیمت کیبورد‌های مکانیکی مناسب، می‌توانید کیبورد‌های ممبرین بسیار خوبی را پیدا کنید که تجربه‌ی تایپ جذابی در اختیار شما قرار می‌دهند.

زرق‌و‌برق زیاد

کیبورد‌های گیمینگ به‌عنوان بهترین مدل‌های کیبورد موجود در بازار شهرت پیدا کرده‌اند. با این حال این نوع کیبورد‌ها برای بسیاری از کاربران مناسب نیستند و انواع دیگری از کیبورد‌ می‌تواند برای طیف وسیعی از کاربران تجربه بهتری ارائه کند. تمام مزایایی که به‌عنوان نقطه قوت کیبورد مکانیکی مطرح می‌شود، برای تعداد زیادی از خریداران چندان اهمیت زیادی ندارد.

البته بار دیگر باید تاکید کنیم تمام این موارد مطرح شده تا حد زیادی سلیقه‌ای هستند. به همین خاطر شاید مثلا شما به بازخورد لمسی که از کلید‌های کیبورد مکانیکی دریافت می‌کنید علاقه بسیار زیادی دارید. اما در کل حتی اگر بودجه محدودی ندارید، قبل از خرید بهتر است چندین مدل از کیبورد‌ها را امتحان کنید تا بتوانید بهترین گزینه‌ی مطابق با سلیقه و نیازهای خود را انتخاب کنید. در چنین شرایطی نباید تحت تاثیر تبلیغات گسترده قرار بگیرید و این شما هستید که با توجه به اولویت‌های خود، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس