آشنایی با پیام پنهان در چتر مریخ نورد ناسا | معنی پیام مخفی مریخ نورد

هفته گذشته چترهایی که به کاوشگر Perseverance ناسا کمک کرد تا بر مریخ فرود آید، در ادامه به پیام پنهان در چتر مریخ نورد ناسا می‌پردازیم.

143
0

هفته گذشته چترهایی که به کاوشگر Perseverance ناسا کمک کرد تا بر مریخ فرود آید، یک الگوی رنگ را در کلیپ‌های ویدئویی فرود مریخ نورد آشکار کرد. اما ماجرا چیز دیگری هم داشت: مقامات ناسا بعداً گفتند که این رنگ‌ها حاوی یک پیام مخفی است که با کد باینری کامپیوتر نوشته شده است. در ادامه به پیام پنهان در چتر مریخ نورد ناسا می‌پردازیم.

پیام پنهان در چتر مریخ نورد ناسا

1 آشنایی با پیام پنهان در چتر مریخ نورد ناسا معنی پیام مخفی مریخ نورد

الگوی قرمز و سفید در حلقه‌ی درونی چتر “Dare Mighty Things” را نوشته است. این گفته شعار تیم Perseverance است و همچنین بر روی دیوارهای کنترل ماموریت ناسا، مقر فرماندهی جنوب کالیفرنیای نقش بسته است.

حلقه بیرونی چتر به نظر می‌رسد یک مختصات JPL ترجمه می‌شود: 34 ° 11’58 “N 118 ° 10’31” W.

آلن چن، رهبر تیم فرود Perseverance، مردم را به حل و پی بردن پیام طی یک کنفرانس مطبوعاتی در روز دوشنبه دعوت کرد. وی گفت: “علاوه بر توانایی علمی باورنکردنی ناسا، ما امیدواریم که تلاش‌های ما در مهندسی بتواند الهام بخش دیگران باشد.”

“گاهی اوقات ما پیام‌هایی را در کار خود می‌گذاریم تا دیگران برای آن منظور پیدا کنند، بنابراین از همه شما دعوت می کنیم که به آن سر بزنید و کار خود را نشان دهید.”

آدام استلتزنر، مهندس ارشد Perseverance، پیام را اواخر دوشنبه شب در توییتر تأیید کرد.

دیگر پیام‌های مخفی مریخ نورد

2 آشنایی با پیام پنهان در چتر مریخ نورد ناسا معنی پیام مخفی مریخ نورد

پیام “Dare Mighty Things” تنها چیز عجیب و غریبی نبود که به مریخ وارد شد. بزرگنمایی یکی از چندین هزار تصویری که ناسا این هفته از مریخ نورد منتشر کرده است، یک پرتره کوچک از گذشته مریخ نورد و هلی کوپتر Ingenuity را نشان می‌دهد.

ناسا در گذشته پیام‌های پنهانی را روی مریخ نوردهای خود قرار داده است. مریخ نورد Curiosity، که در سال ۲۰۱۲ روی سیاره سرخ فرود آمد، در چرخ‌های آلومینیومی توخالی آن سوراخ‌های کوچکی داشت که باعث می‌شد سنگریزه‌های مریخ در داخل آن گیر بیفتند.

این سوراخ‌ها در کد مورس “JPL” را می‌خوانند. بنابراین هنگامی که Curiosity بر روی مریخ حرکت می‌کرد، “JPL” را با کد مورس بر روی خاک مریخ نوشت (اگرچه کمی بعد توسط باد مریخ پاک شد).

مهندسان Perseverance ممكن است پیام های پنهان‌تری را فراتر از كد “Dare Mighty Things” در چتر نجات خود روی مریخ نورد قرار دهند پس حواستان به عکس‌هایی که ناسا منتشر می‌کند باشد.

حال که با پیام پنهان در چتر مریخ نورد ناسا آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس