نحوه تنظیم و استفاده از تایید دو مرحله ای در واتس اپ

25
0
تایید دو مرحله ای در واتس اپ

اکانت WhatsApp خود را حتی بیشتر ایمن کنید. وقتی صحبت از اکانت های آنلاین شما می شود، ایمنی و امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که محصولاتی مانند مدیریت رمز عبور و ویژگی هایی مانند تأیید دو مرحله ای بسیار محبوب هستند. در این مقاله به آموزش راه اندازی تایید دو مرحله ای در واتس اپ می پردازیم.

اگرچه واتس اپ رمز عبوری برای اکانت شما ندارد، اما دارای تاییدیه دو مرحله ای است که می توانید در صورتی که بازیگران بد اطلاعات اکانت شما را در اختیار داشته باشند، آن را فعال کنید. این مقاله نحوه تنظیم و استفاده از تایید دو مرحله ای در واتس اپ را به شما نشان می دهد.

تایید دو مرحله ای در واتس اپ

تایید دو مرحله ای در واتس اپ
تایید دو مرحله ای در واتس اپ

تایید دو مرحله ای یک ویژگی امنیتی است که از اکانت واتس اپ شما در صورت افتادن به دست افراد نادرست محافظت می کند. همچنین از افزودن آن به دستگاه دیگری توسط شخص دیگری جلوگیری می کند.

مانند بسیاری از پلتفرم های آنلاین، اکانت واتس اپ شما می تواند قربانی کلاهبرداری، تهدید و خطرات امنیتی شود. ویژگی تأیید دو مرحله ای واتس اپ یک لایه حفاظتی اضافه شده است که از اکانت شما در چنین سناریوهایی محافظت می کند.

فرآیند راه‌اندازی آن شامل ایجاد یک پین شش رقمی است که هر بار که اکانت WhatsApp خود را در دستگاه جدیدی ثبت می‌کنید باید آن را وارد کنید. علاوه بر تنظیم پین، در صورتی که نیاز به تنظیم مجدد پین داشته باشید، باید یک آدرس ایمیل نیز ارائه دهید.

نحوه تنظیم تاییدیه دو مرحله ای در واتس اپ

تایید دو مرحله ای در واتس اپ
تایید دو مرحله ای در واتس اپ

تنظیم تأیید دو مرحله ای در واتس اپ آسان است. قبل از شروع، مطمئن شوید که آخرین نسخه واتس اپ را روی گوشی خود نصب کرده اید تا بتوانید از این ویژگی استفاده کنید. برای انجام این کار، برنامه را در اپ استور یا گوگل پلی پیدا کرده و در آنجا به روز کنید.

پس از انجام این کار، برای شروع مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه واتس اپ را روی تلفن همراه خود باز کنید.
  2. روی آیکون تنظیمات در گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک کنید.
  3. اکنون روی Account کلیک کنید.
  4. در صفحه اکانت، روی Two-Step Verification > Enable کلیک کنید.
  5. پین شش رقمی خود را وارد کنید، سپس برای تایید دوباره آن را در صفحه بعدی وارد کنید.
  6. سپس آدرس ایمیل خود را وارد کرده و در صفحه بعد آن را تایید کنید.
  7. در نهایت روی Done کلیک کنید.

خودشه. راستی‌آزمایی دو مرحله‌ای را با موفقیت در واتس‌اپ راه‌اندازی کردید.

همیشه توصیه می شود در محافظت از اکانت های آنلاین خود فعال باشید. راه های مختلفی وجود دارد که واتس اپ خود را ایمن تر و خصوصی تر کنید. تایید دو مرحله ای یکی از آنهاست.

نحوه استفاده از تایید دو مرحله ای در واتس اپ

تایید دو مرحله ای در واتس اپ
تایید دو مرحله ای در واتس اپ

 

هنگامی که پین ​​خود را تنظیم کردید، می‌توانید جزئیات تأیید دو مرحله‌ای خود را با تغییر پین و آدرس ایمیل در صورت لزوم مدیریت کنید. همچنین اگر از درخواست‌های دائمی برای وارد کردن پین خود آزار می‌دهید، می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید، به خصوص اگر همیشه تلفن خود را در دست دارید.

در اینجا نحوه مدیریت تأیید صحت دو مرحله ای در واتس اپ آورده شده است:

  1. اپلیکیشن WhatsApp را روی گوشی خود باز کنید.
  2. روی آیکون تنظیمات در گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک کنید.
  3. سپس روی Account کلیک کنید.
  4. اکنون، روی تأیید دو مرحله ای کلیک کنید.
  5. بسته به تغییراتی که می خواهید ایجاد کنید، گزینه مربوطه را انتخاب کرده و ادامه دهید.

WhatsApp به صورت تصادفی و دوره‌ای از شما می‌خواهد که وقتی برنامه را باز می‌کنید، پین خود را وارد کنید تا تأیید کنید هنوز هم از اکانت خود استفاده می‌کنید.

فعال کردن تأیید دو مرحله ای تضمین می کند که شما تنها فردی هستید که می توانید از اکانت WhatsApp خود استفاده کنید، حتی اگر آن را به دستگاه دیگری اضافه کنید. فقط اشتباه نکنید که پین ​​خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید، زیرا این هدف را شکست می دهد. و اقدامات لازم را برای حفظ امنیت اکانت ایمیل خود انجام دهید.

تأیید دو مرحله ای یکی از چندین ویژگی است که واتس اپ برای بهبود پلتفرم خود در سال 2022 اضافه کرده است. با این حال، ویژگی هایی وجود دارد که واتس اپ همچنان به آنها نیاز دارد تا از سایر جایگزین های امن پیشی بگیرد و حتی مفیدتر شود.

با تایید دو مرحله ای از اکانت واتساپ خود محافظت کنید

همانطور که می دانید، واتس اپ مانند هر پلتفرم پیام رسانی یا رسانه اجتماعی دیگری مستعد تهدید است. به همین دلیل است که هرگز نمی توانید خیلی مراقب باشید. خوشبختانه راه های مختلفی برای محافظت از اکانت واتساپ شما وجود دارد.

با فعال کردن تأیید صحت دو مرحله ای، اکانت واتس اپ خود را ایمن تر کنید. و البته، همان قوانین قدیمی هنوز هم اعمال می‌شود: از رها کردن تلفن همراه خود اجتناب کنید و از رمزهای عبور قوی برای محافظت از اکانت ‌های ایمیل خود استفاده کنید.

اگر فکر می کنید حریم خصوصی شما به هر طریقی به خطر افتاده است، رمز عبور اکانت و پین تأیید دو مرحله ای خود را فوراً در واتس اپ تغییر دهید.

makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس