مهم‌ترین وقایع در تاریخچه‌ی مجموعه‌ی Elder Scrolls

124
0
مهم‌ترین وقایع در تاریخچه‌ی مجموعه‌ی Elder Scrolls

مجموعه بازی Elder Scrolls سرشار از مأموریت‌ها و شخصیت‌های به یادماندنی است. اما در این بین تعدادی از آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند. در این مقاله قرار است به مهم‌ترین وقایع در تاریخچه‌ی مجموعه‌ی Elder Scrolls بپردازیم. با اول نیوز همراه باشید.

مجموعه بازی‌های Elder Scrolls طرفداران بی‌شماری دارند. آثاری چون The Elder Scrolls 4: Oblivion و The Elder Scrolls 5: Skyrim توانستند این مجموعه‌ی اکشن-نقش‌آفرینی فانتزی را به اوج محبوبیت برسانند. در حال حاضر بتزدا کار روی The Elder Scrolls 6 را تأیید کرده است. ولی هیچ اطلاعی از بازه‌ی زمانی عرضه و یا جزئیات داستانی آن نداریم. با این وجود The Elder Scrolls 6 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های تاریخ است.

با توجه به موفقیت شگفت‌انگیز اسکایریم، انتظارات از The Elder Scrolls 6 بسیار بالاست. بیش از یک دهه از آخرین بازی عرضه شده در این مجموعه می‌گذرد و صبر طرفداران در حال لبریز شدن است. اسکایریم تبدیل به یک نماد برای سایر بازی‌های نقش‌آفرینی شده است و انتظار می‌رود که نسخه‌ی ششم نیز در همین سطح و حتی فراتر ظاهر شود. حال که زمان زیادی تا عرضه‌ی The Elder Scrolls 6 باقی مانده است، اجازه دهید به مهم‌ترین وقایع در تاریخچه‌ی مجموعه‌ی Elder Scrolls بپردازیم.

 

مهم‌ترین وقایع در تاریخچه‌ی مجموعه‌ی Elder Scrolls

همه چیز از اینجا آغاز شد

به مانند اکثر بازی‌های نقش‌آفرینی، مجموعه‌ی Elder Scrolls نیز دارای جهانی عمیق و گسترده است. بازی‌باز هر آنقدر که بخواهد در این جهان غرق خواهد شد. شما می‌توانید تجربه‌ای سطحی داشته باشید و اهمیت چندانی به داستان ندهید، و یا این‌که جست‌وجو کنید و همه‌ی وقایع داستانی و جهان بازی‌های الدر اسکرولز را کندوکاو کنید. با توجه به تعدد و گستردگی بازی‌های این مجموعه، داستان و درون‌مایه تا حدودی پیچیده است.

مذاهب، دسته‌ها و نژادهای مختلفی در مجموعه‌ی Elder Scrolls حضور دارند. در نتیجه تعریف یک خط زمانی واحد برای شروع داستان کمی دشوار است. ولی می‌توان گفت که تاریخ Aurbis به چند عصر تقسیم شده است. عصر طلوع آغاز کننده‌ی ماجراست. در این عصر ما شاهد پیدایش برادران Anu و Padomay بودیم که مظهر نظم و آشوب هستند. آن‌ها برای به دست آوردن عشق Nir با یکدیگر به نبرد پرداختند. این نبرد منجر به خلق خدایان خیالی بازی و شکل گیری جهان این مجموعه شد.

 

مهم‌ترین وقایع در تاریخچه‌ی مجموعه‌ی Elder Scrolls

تشکیل نخستین امپراطوری Cyrodil

به مانند سایر وقایع در مجموعه‌ی Elder Scrolls، یک شخص باعث و بانی اتفاقات اصلی است. Alessia در عصر نخست انسان‌ها را از اسارت Ayleids نجات داد. او در ادامه امپراطوری Cyrodil را بنا نهاد. اتفاقی که ادامه منجر به تسلط انسان‌ها بر بخش شمالی سرزمین‌های تامریل (سرزمین اصلی که وقایع بازی در آن رخ می‌دهند) شد. او در ادامه به عنوان نخستین ملکه‌ی Cyrodiil، پرستش ۸ ایزد را مرسوم کرد و ایزدان Ayleids را کنار گذاشت. جهان شگرف Elder Scrolls مملو از وقایع و امپراطوری‌های بزرگ است، اما نخستین امپراطوری Cyrodiil از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

مهم‌ترین وقایع در تاریخچه‌ی مجموعه‌ی Elder Scrolls

ناپدید شدن Dwemerها

مردمان بدنام Dwemer که به Dwarves نیز شناخته می‌شوند، شاخه‌ای از نژاد Mer هستند که در غالباً در سرزمین‌های Dwemereth زندگی می‌کردند. این نژاد فوق پیشرفته و هوشمند سازه‌های عجیبی از خود بر جای گذاشته‌اند. قطعاً یکی از آزمایشگاه‌های آن‌ها را در خلال تجربه‌ی اسکایریم و یا دیگر بازی‌ها مشاهده کرده‌اید. این نژاد به یک‌باره در عصر اول ناپدید شدند! این راز برای قرن‌هاست که ذهن همه‌ی ساکنین تامریل را مشغول کرده است.

نژاد باستانی و فوق هوشمند Dwemer در خلال جنگ کوه سرخ ناپدید شدند. برخی باور دارند که جادوگری به نام Kagrenac در پشت این ماجرا بوده است. این جادوگر آزمایش‌هایی روی «قلب لورخان» انجام داده بود و برای همین شبهات زیادی پیرامون او شکل گرفته. به هر حال ناپدید شدن Dwemerها هر دلیلی که داشته است، تأثیر زیادی بر جهان الدر اسکرولز گذاشته. طرفداران امیدوارند که بازی جدید، راز ناپدید شدن آن‌ها را برملا کند.

 

انجمن جادوگران اسکایریم

شکل‌گیری انجمن جادوگران

جادو نقش مهمی در جهان Elder Scrolls بازی می‌کند. تقریباً همه‌ی نژادها توانایی استفاده از جادو را دارند. در عصر نخست جادو به ابزار سیاستمداران تبدیل شده بود و جادوگران بزرگ نقش کلیدی را ایفا می‌کردند. در این بین Galerion یکی از بزرگ‌ترین ساحران عصر خود، انجمن جادوگران را تأسیس کرد تا با استفاده کنندگان از جادوی سیاه مقابله کند. این موضوع در عصر دوم منجر به شکوفایی جادو و جادوگری شد ولی مشکلاتی نیز به همراه داشت. انجمن جادوگران دچار اختلافات داخلی و جنگ شد.

 

الدر اسکرولز 6

هجوم Ra Gada

ناوگان مهاجم Yokudans که در عصر نخست خود را به سواحل تامریل رسانده بود، نقش کلیدی در تاریخ مجموعه بازی می‌کند. این ناوگان متشکل از افرادی بودند که سرزمین‌های نفرین شده‌ی خود را رها کرده‌اند و به Hammerfell پناه آورده‌اند. پس از درگیری با ساکنین اصلی منطقه، سرانجام در Hammerfell ساکن شدند. پس از این‌که سرزمین Yokuda به طور کامل به زیر آب رفت، افراد بیش‌تری به تامریل آمدند. آن‌ها بعدها به Redguards معروف شدند، نژادی که با ساکنین اصلی درگیر می‌شدند و زمین‌های آن‌ها را غصب می‌کردند. آمدن این نژاد نظم تامریل را بر هم زد، ولی از یک جهت خیلی مهم است. چرا که طبق شایعات Hammerfell منطقه‌ی اصلی The Elder Scrolls 6 خواهد بود.

 

اژدها در بازی اسکایریم

نبرد اژدهایان

اژدهایان محبوب طرفداران الدر اسکرولز هستند. تمرکز اصلی اسکایریم روی این موجودات جذاب بود. اژدهایان در عصر Merethic بر انسان‌ها و سایر نژادها حکمرانی می‌کردند و حتی مورد پرستش واقع می‌شدند. اما رفته رفته متکبر و فاسد شدند. از این رو آشوب به پا شد و فرمانروایی آن‌ها پایان گرفت. در اصل انسان‌ها باید ممنون دار اژدهایی به نام Paarthurnax باشند. چرا که او فریاد اژدها را به انسان‌ها آموخت و موجب پیروزی آن‌ها شد. در ادامه انسان‌ها به کمک سایر نژادها اژدهایان را شکار کردند و آن‌ها را تا مرز انقراض پیش راندند. این وقایع منجر به غیبت اژدهایان شد. غیبت طولانی آن‌ها شکوفایی تامریل و سایر نژادها را به همراه داشت. تا این‌که در اسکایریم شاهد بازگشت آن‌ها بودیم.

بازی The Elder Scrolls 6 در دست توسعه است.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ فهرست مهم‌ترین وقایع در تاریخچه‌ی مجموعه‌ی Elder Scrolls را دوست داشتید؟ برای تجربه‌ی The Elder Scrolls 6 مشتاق هستید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس