چگونه استودیو Ghibli برای هنرصنعت بازی الهام بخش بوده است

45
0
چگونه استودیو Ghibli برای هنرصنعت بازی الهام بخش بوده است

بازی Soulframe با الهام از Princess Mononoke معرفی شد که نشان می‌دهد استودیو Ghibli در حال تبدیل شدن به یک منبع الهام عظیم در هنرصنعت بازی است. در این مقاله از اول نیوز به این می‌پردازیم که چگونه استودیو Ghibli برای هنرصنعت بازی الهام بخش بوده است.

از سوی سازنده Warfame، بازی جدیدی به نام Soulframe معرفی شده است که در حال ساخت است. یکی از نکات مهم در تبلیغات آن این است که جهان بازی از انیمه شاهکار شاهزاده مونونوکه، یکی از معروف‌ترین آثار استودیو Ghibli الهام گرفته شده است. تریلر بازی حتی یک گرگ غول پیکر را نشان می‌دهد که توسط قهرمان داستان نجات می‌یابد، صحنه‌ای که بلافاصله حس نوستالژی برخی از طرفداران استودیو Ghibli را زنده می‌کند.

بازی Soulframe، تنها عنوانی در هنرصنعت بازی نیست که از آثار Studio Ghibli الهام گرفته. بسیاری از بازی‌های ویدیویی شروع به پرداختن به موضوعات مشابهی کرده‌اند که انیمه‌های استودیو Ghibli به آن‌ها پرداخته، مانند محیط‌گرایی، صلح‌طلبی، زیبایی طبیعت، اهمیت و سلامت آشپزی، نظافت و ساختن هنر و غیره. ساخته شدن این بازی‌ها نه تنها نشانه مهم بودن چنین مسائلی برای زمان کنونی است، بلکه بسیاری از دوستداران انیمه و افرادی که با Studio Ghibli بزرگ شده‌اند اکنون توسعه دهندگان بازی هستند.

 

چگونه استودیو Ghibli برای هنرصنعت بازی الهام بخش بوده است

بازی‌های الهام گرفته شده از آثار استودیو Ghibli

بازی Soulframe از جمله نخستین بازی‌هایی است که با افتخار اعلام می‌کند از استودیو Ghibli الهام گرفته است. طراح بازی داگلاس ویلسون، که روی بازی پسا آخرالزمانی برشی از زندگی، Mutazione کار می‌کرد، اشاره کرد که برخی از تم‌های بازی و موسیقی متن آن از استودیو Ghibli الهام گرفته شده است. در مصاحبه‌ای با Polygon، ویلسون گفت که فیلم خاص استودیو Ghibli که الهام بخش Mutazione بوده، Nausicaa of the Valley of the Wind است. موسیقی متن از آثار جو هیسایشی الهام گرفته شده است که اوج هنر موسیقایی او در Spirited Away بود. هانا نیکلین، سرپرست استودیوی Mutazione، همچنین خاطرنشان کرد که از اینکه استودیو Ghibli از تمرکز روی صحنه‌های داخلی ترسی ندارد، خیلی خوشش می‌آید. آثار آن‌ها باعث می‌شوند که امور دنیوی و به ظاهر عادی خیلی عالی به نظر برسند.

یکی دیگر از بازی‌های مستقل، Battle Chef Brigade، به الهامات از Ghibli در مصاحبه با Polygon اشاره کرد. مدیر هنری، اریک هوانگ، گفت که آن‌ها به طور خاص بر نحوه نشان دادن غذا توسط Studiio Ghibli تمرکز کردند. او در فهرست الهامات خود به نانوایی از سرویس تحویل کیکی، غذا از Spirited Away و زیبایی‌شناسی جادویی قلعه متحرک هاول اشاره کرد.

بازی Ori and the Blind Forest به طرز باورنکردنی تحت تاثیر شاهزاده مونونوکه بود. توماس مالر، یکی از بنیانگذاران استودیو Moon، به Polygon گفت که از دیدن این فیلم مسحور شده است و تماشای آن باعث شد تا ایده بازی را به ذهنش برساند. جلوه‌های بصری بازی بسیار شبیه جنگل شاهزاده مونونوکه است. استودیوی Moon همچنین از فیلم تیره‌تر استودیو Ghibli، یعنی Grave of the Fireflies، الهام گرفت. موضوعی که بر داستان‌گویی بازی تأثیر گذاشت.

بازی Boy and His Blob یکی دیگر از بازی‌های ویدیویی است که در لیست روزافزون بازی‌های الهام گرفته از Ghibli قرار دارند. مدیر هنری، مارک گومز، به Polygon گفت که در هنگام ساخت بازی، خیلی به My Neighbor Totoro فکر کرده است. او ایده ثبت شگفتی‌های کودکانه را بدون استفاده از کلمات زیاد دوست داشت و بازی او با استفاده از دیالوگ‌های کوتاه و داشتن دکمه “آغوش” برای پسر و حباب موفق شد.

یک چیز مشترک همه این بازی‌ها این است که آن‌ها بازی‌های مستقل هستند، نه بازی‌هایی که توسط توسعه دهندگان و ناشران متوسط ​​یا بزرگ ساخته شده‌اند. به دلیل داشتن تیم‌های کوچکتر، بازی‌های مستقل اغلب کنترل و آزادی بیشتری روی سبک هنری و تم‌های خود دارند. این ممکن است بخشی کلید این پرسش باشد که چرا بسیاری از بازی‌های مستقل از استودیو Ghibli الهام گرفته‌اند. پاسخ واضح است. به این دلیل که آن‌ها آزادی انجام این کار را دارند. با این حال، Soulframe اکنون ثابت می‌کند که الهامات Ghibli اکنون به بازی‌های AA و AAA نیز وارد می‌شود.

 

ori

چرا Ghibli الهام بخش بسیاری از بازی‌ها است؟

بسیاری از گیمرها انیمه را نیز دوست دارند، بنابراین جای تعجب نیست که انیمه بر بازی‌های ویدیویی تأثیر بگذارد. با این حال، این سوال همچنان وجود دارد که چرا این فیلم‌های استودیو Ghibli هستند که بر هنرصنعت بازی تأثیر می‌گذارند. پاسخ ممکن است در مورد زمان فعلی باشد. بین هرج و مرج اقلیمی، صنعتی شدن بیش از حد و مسائل دیگر، سیاست‌های محیط زیستی و ضد سرمایه داری فیلم‌های هایائو میازاکی ممکن است طرفداران زیادی پیدا کرده باشند. گیمرها در زمانی زندگی می‌کنند که داستان‌های ارواح جنگلی، غلبه طبیعت بر صنعت، و لذت‌های ساده خلق چیزی با دستان خود، همگی فوق‌العاده عاشقانه و خواستنی هستند.

بازی‌های ویدیویی آینده روشنی در پیش دارند، زیرا موضوعات و ژانرهای بیشتری را کشف می‌کنند. بازی‌های مستقل اغلب اولین بازی‌هایی هستند که زمینه‌های جدید را کشف می‌کنند و ریسک می‌کنند در حالی که شرکت‌های بزرگتر منتظرند ببینند چه چیزی می‌فروشد و چه چیزی نمی‌فروشد. با عرضه Soulframe، به نظر می‌رسد که شرکت‌های بزرگتر کم کم در حال پی بردن به ارزش دنیاها، تم‌ها و پیام‌های استودیو Ghibli هستند.

بازی Soulframe هم‌اکنون در حال ساخت است. نظر شما در خصوص استودیوی Ghibli و بازی‌های الهام گرفته از آثار این استودیو چیست؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس