چگونگی رفع مشکل عدم دریافت پیامک از اندروید به آیفون

81
0

اگر شما هم به تازگی برخی اوقات نمی توانید هیچ پیامی از کاربران اندروید در آیفون خود دریافت کنید، پس در این مقاله با ما همراه باشید تا چگونگی رفع مشکل عدم دریافت پیامک از اندروید به آیفون را آموزش دهیم.

اکثر کاربران آیفون به وسیله ی iMessage ارتباط برقرار می کنند که با cellular دیتا یا Wi-Fi کار می کند.  سرویس iMessage اپل امکان برقراری ارتباط سریع با سایر کاربران اپل را فراهم می کند و در عین حال ویژگی هایی مانندMemoji و read receiptsرا ارائه می کند.

رفع مشکل عدم دریافت پیامک از اندروید به آیفون

 اگر آیفون از اندروید هیچ پیامی دریافت  نکند ، در اینصورت چه باید کرد؟ اگر این اتفاق برای شما می افتد، باید بگویم شما تنها نیستید.  روزانه بسیاری از مردم گزارش می دهند که با این مشکل روبرو هستند.

خوشبختانه، چند راه حل وجود دارد که باعث می شود در کمترین زمان دوباره پیام ها را از تلفن های اندروید دریافت کنید.

 1. مطمئن شوید که MMS و Group Messaging فعال باشد

 در حالی که همه آیفون‌ها به‌طور پیش‌فرض می‌توانند پیام‌های متنی دریافت کنند، در برخی از آنها ممکن است MMS و پیام‌های گروهی غیرفعال باشند.  اگر یک کاربر اندرویدی تصویر، ایموجی، استیکر یا پیامی ارسال کند، تا زمانی که گزینه‌های MMS و پیام‌رسانی گروهی فعال نشود، آن پیام را در آیفون خود دریافت و مشاهده نخواهید کرد.

اگر عکس‌ها یا شکلک‌هایی را از طریق iMessage از سایر کاربران آیفون دریافت می کنید، ممکن است متوجه نشوید که این ویژگی ها را غیرفعال کرده‌اید.  دلیل آن هم این است که iMessage برای دریافت تصاویر نیازی به فعال بودن ویژگی MMS ندارد.

 برای فعال کردن پیام‌های MMS و گروپ مسیجینگ، به Settings > Messages > MMS Messaging بروید و گزینه مورد نظر را فعال کنید.  سپس، «Group Messaging» را که درست در زیر آن است،  را هم فعال کنید.

عدم دریافت پیامک از اندروید به آیفون
عدم دریافت پیامک از اندروید به آیفون

این رایج‌ترین راه برای حل این مشکل است، اما اگر این روش برای شما کار نکرد، هنوز چندین راه‌حل دیگر وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید.

  1. مطمئن شوید که شماره مورد نظر مسدود نشده است

 اگر به طود تصادفی یا به عمد شماره‌ای را مسدود کنید، به هیچ وجه از آن شخص پیامی دریافت نخواهید کرد. مهم نیست چه نوع تلفنی داشته باشد.  اگر به هیچ عنوان از کسی پیامی دریافت نمی‌کنید، بررسی اینکه آیا آن فرد را مسدود کرده‌اید، کار بسیار ساده ای است.

برای بررسی شماره‌های مسدود شده ی خود، به Settings > Messages > Blocked Contacts  بروید و هرکسی را که نمی‌خواهید مسدود بماند را از فهرست حذف کنید.  می‌توانید این کار را با کشیدن انگشت به چپ و ضربه زدن روی گزینه Unblock انجام دهید.

عدم دریافت پیامک از اندروید به آیفون
عدم دریافت پیامک از اندروید به آیفون

اگر شماره مورد نظر را مسدود نکرده‌اید، سعی کنید مرحله بعد را امتحان کنید.

  1. تمام پیام های متنی قدیمی خود را حذف کنید

 اگر پیام های متنی خود را بیش از حد در آیفون خود نگه دارید، ممکن است به دلیل حافظه ناکافی، پیام های جدیدتر را از دست بدهید.  اگر مدتی است پیام‌های متنی خود را حذف نکرده‌اید یا اعلان هایی را به منظور پر شدن فضای ذخیره‌سازی در آیفون خود دریافت کرده اید، حذف پیام‌های قدیمی می‌تواند به شما در حل این مشکل کمک کند.

 برای حذف پیام‌ها، به برنامه Messages بروید و روی Edit > Select Messages  ضربه بزنید و هر پیامی را که نیاز ندارید حذف کنید.

عدم دریافت پیامک از اندروید به آیفون
عدم دریافت پیامک از اندروید به آیفون

وقتی این پیام‌ها را حذف کردید، سعی کنید از شخصی که تلفن اندرویدی دارد بخواهید پیام جدیدی برای شما ارسال کند.  اگر پیام را دریافت کردید، پس مشکل این بوده است و شما موفق به حل آن شده اید.  در غیر اینصورت، راه حل بعدی را امتحان کنید.

  1. با شرکت ارائه دهنده خدمات مخابراتی خود تماس بگیرید

 اگر راه حل های بالا در مورد شما کارساز نبود، باید با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید تا ببینید آیا مشکلی در سرویس تلفن همراه شما وجود دارد یا خیر.  به هر حال، ارائه‌دهنده شبکه تلفن همراه شما ممکن است اطلاعاتی در مورد اینکه چرا گوشی آیفون شما پیام‌های متنی را دریافت نمی‌کند، داشته باشد.

برخی از کاربران آیفون پیشنهاداتی در مورد بازنشانی تنظیمات شبکه یا بازنشانی آیفون داده اند، اما به نظر می‌رسد که این کار چندان راهگشا نیست.  می توانید قبل از برقراری تماس این روش ها را هم امتحان کنید، اما تماس گرفتن با شرکت مخابراتی را هم در نظر داشته باشید.

 اگر با شرکت مخابراتی با مشکل روبرو شده اید، می‌توانید برای ادامه استفاده از iMessage از Wi-Fi در iPhone، iPad و Mac استفاده کنید.  از طرف دیگر، می‌توانید در انجمن پشتیبانی اپل مشکل خود را در قالب یک پست متشر کنید تا ببینید آیا کاربر دیگری راه‌حل جدیدی پیدا کرده است یا خیر.

آیفون پیام های ارسالی از اندروید را دریافت نمی کند؟

 دریافت نکردن پیامک به معنای از دست دادن رویدادهای اجتماعی، اطلاعات مهم کاری ، قرار ملاقات ها و پیام های عزیزان می باشد.  این روزها پیامک یک ابزار ارتباطی حیاتی است، بنابراین دریافت نکردن آن میتواند تا حدود زیادی دردسر ساز شود.

رایج‌ترین راه‌حل‌ها برای رفع این مشکل را در خلال این مقاله بررسی کردیم، اما اگر این راه‌حل‌های ساده برایتان کارساز نبود، باید با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید.  امیدواریم که آنها بتوانند مشکل را برای شما برطرف کنند و آیفون شما بتواند دوباره از کاربران اندروید پیام دریافت کند.

makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس