12 کد امنیتی مخفی اندروید

42
0
کد امنیتی مخفی اندروید

امروزه اندروید محبوب ترین سیستم عامل موبایل در جهان است. اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، احتمالا از کدهای USSD مطلع باشید. کدهای USSD که به عنوان “کدهای مخفی” نیز شناخته می شوند، کدهایی هستند که برای باز کردن قفل ویژگی های پنهان در گوشی ها استفاده می شوند. USSD در واقع مخفف عبارت Unstructured Supplementary Service Data به معنی سرویس اطلاعات سازمان نیافته است و در فارسی به عنوان کد دستوری نیز شناخته میشوند. USSD یک پروتکل رابط کاربری است که می‌توانید از آن برای دسترسی به ویژگی‌های پنهان موبایل استفاده کنید. کد امنیتی مخفی اندروید را بیشتر بشناسید.

برای اجرای هر کد امنیتی اندروید باید آن را مستقیماً در شماره گیر وارد کنید. اگر کد را به درستی وارد کنید، به طور خودکار پاسخی را دریافت میکنید. اما رایج ترین کدهای امنیتی اندروید کدامند؟ “کدهای مخفی” در واقع چه کاری انجام میدهند؟

1. # 3855*2767* (پاکسازی کامل موبایل و نصب دوباره firmware)

این کد یکی از کاربردی ترین کدهای امنیتی اندروید است که می توانید برای پاک کردن سریع تمام اطلاعات گوشی خود از آن استفاده کنید. در واقع مانند بازنشانی داده کارخانه (Reset Factory) است. این کد را در شماره گیر خود تایپ کنید و آن را اجرا کنید، در این صورت تمام داده ها از گوشی شما حذف می شود. همچنین firmware موبایل را دوباره نصب میکند.

توجه: این کد یک هارد ریست است و همه چیز را پاک می کند، بنابراین فقط در مواقع اضطراری از آن استفاده کنید.

2. *#*#7780#*#* (بازنشانی به تنظیمات کارخانه)

اگر نمی خواهید هارد ریست را اجرا کنید، میتوانید از این کد استفاده کنید. این کد مانند بازنشانی کارخانه به راحتی تمام داده برنامه ها را از دستگاه شما حذف می کند. سپس گوشی را به حالت کارخانه برمی گرداند.

اگر نمی‌خواهید firmware را دوباره نصب کنید و فقط می‌خواهید اطلاعات شخصی، برنامه‌ها و داده‌های برنامه ها را از گوشی خود حذف کنید، این کد را اجرا کنید. این کد برای حفظ حریم خصوصی به خصوص اگر گوشی خود را میخواهید بفروشید بسیار مفید است.

3. #06#* (نمایش شماره IMEI)

با این کد می توانید بررسی کنید که آیا IMEI دستگاه با کد ثبت شده در جعبه موبایل یکسان است یا خیر. اکثر گوشی های هوشمند مدرن دارای IMEI هستند که پشت گوشی نوشته شده است، اما اگر می خواهید مطمئن شوید می توانید با استفاده از این کد آن را بررسی کنید.

کد را شماره گیری کرده و به صورت خودکار شماره IMEI را به شما نشان میدهد. اگر این کار را در گوشی اندرویدی سامسونگ انجام دهید، شماره سریال دستگاه را نیز به شما نشان می دهد. اگر میخواهید یک گوشی دست دوم بخرید این کد به شما کمک میکند تا فریب نخرید!

4. #*0#* (تست صفحه نمایش و کارکرد گوشی)

آیا گوشی اندروید شما به درستی کار نمی کند؟ این کد را در گوشی اندرویدی خود وارد کنید سپس ویژگی های مختلفی را به شما نشان می دهد از جمله:

  • تست صفحه نمایش لمسی
  • دوربین جلو
  • LED
  • دکمه های سخت افزاری
  • تست خواندن بارکد توسط دوربین گوشی
  • ورژن دستگاه
  • تست RGB
  • تست سنسور Grip

با این کد میتوانید تمام ویژگی های گوشی خود را تست کنید.

5. *#*#232338#*#* (نمایش MAC Address)

Media Access Control address یا به اختصار مک آدرس (MAC Address) هر دستگاهی مثل گوشی یا لپ تاپ منحصر به فرد است. در واقع مک آدرس مشخصه‌ای است که با استفاده از آن دستگاه شما در شبکه شناسایی می‌شود. اگر در مورد MAC گوشی خود شک دارید، میتوانید با شماره گیری این کد مک آدرس گوشی خود را ببینید.

6. *#*#4986*2650468#*#* (اطلاعات firmware موبایل، سخت افزار و غیره)

این کد مهم است زیرا اطلاعات کلیدی مربوط به firmware را نشان میدهد. با این کد میتوانید اطلاعات firmware، PDA، تلفن، سخت افزار و RF Call Date و تاریخ ساخت را مشاهده کنید. اگر فکر می‌کنید که شخصی firmware گوشی شما دستکاری کرده است، می‌توانید با استفاده از این کد اطلاعات مربوطه را بررسی کنید.

7. *#*#7594#*#* (تغییر عملکرد دکمه پاور)

کد امنیتی مخفی اندروید
کد امنیتی مخفی اندروید

اگر می خواهید عملکرد دکمه پاور را تغییر دهید، می توانید از این کد استفاده کنید. برای خاموش کردن گوشی به طور معمول باید دکمه پاور را نگه دارید سپس از منوی پاور گزینه خاموش کردن گوشی را انتخاب کنید، با این کد میتوانید بدون استفاده از منوی پاور گوشی خود را خاموش کنید.

این کد زمانی می‌تواند مفید باشد که می‌خواهید به سرعت دستگاه خود را در موقعیت‌های خطرناک خاموش کنید. وقتی گوشی روشن شود، دستگاه به یک رمز عبور نیاز دارد، بنابراین در صورت دزدیده شدن دستگاه اطلاعات شما ایمن نگه داشته میشود.

8. #*3282*727336#* (مشاهده اطلاعات سیستم و ذخیره سازی)

با این کد میتوانید اطلاعات سیستم و ذخیره سازی را مشاهده کنید. همچنین می توانید آمار مربوط به مصرف داده را با این کد ببینید. جعل چنین داده هایی سخت است، اما همچنان امکان پذیر است. با اجرای این کد USSD می توانید اطلاعات دقیقی در مورد سیستم اندروید دستگاه و فضای ذخیره سازی موجود به دست آورید. هنگام استفاده از این کد میزان مصرف داده در دستگاه نیز روی صفحه نمایش شما نشان داده می شود.

9. #67#* (بررسی انتقال تماس)

اگر می خواهید بدانید که آیا تماس های شما به شماره دیگری فوروارد می شود یا خیر از این کد استفاده کنید. این کد به شما می‌گوید که آیا انتقال تماس در دستگاه شما فعال است یا خیر، همچنین شماره تماس‌ها را به شما نشان می‌دهد. اگر زمانی که شماره شما مشغول است یا تماسی را رد می کنید تماس ها فوروارد می شوند، شما نیز از این موضوع مطلع خواهید شد. شما می‌توانید این تنظیمات را با رفتن به تنظیمات تماس اندروید خود تغییر دهید.

10. #31* (غیرفعال کردن شماره تماس گیرنده)

اگر می‌خواهید حریم خصوصی خود را حفظ کنید می‌توانید با استفاده از این کد شماره تماس‌گیرنده را غیرفعال کنید. برای فعال کردن شماره تماس گیرنده کافی است دوباره کد را وارد کنید. اگر می‌خواهید شماره تماس گیرنده در زمان برقراری تماس نمایش داده نشود میتوانید از این کد استفاده کند.

11. *#*#34971539#*#* (مشاهده اطلاعات درباره دوربین)

این کد به شما امکان می دهد اطلاعاتی درباره دوربین از جمله تعداد دوربین ها، حداکثر زوم، نسخه firmware و سایر جزئیات را مشاهده کنید. با توجه به این که دوربین های موبایل دارای چندین سنسور هستند، با این کد میتوانید دوربین گوشی خود را چک کنید.

12. #43* (فعال کردن انتظار مکالمه)

اگر همیشه در حال تماس هستید، ویژگی انتظار مکالمه یا call waiting بسیار کاربردی است. با call waiting می توانید با قرار دادن اولین تماس خود در حالت انتظار دومین تماس ورودی را دریافت کنید. همچنین میتوانید بین تماس‌ها سوئیچ کنید. برای مثال اگر یک کلاهبردار با شما تماس گرفت و بعد شخص دیگری با شما تماس بگیرد، می‌توانید به تماس دومی بروید و درخواست کمک کنید.

به سادگی کد را شماره گیری کنید سپس سرویس در گوشی شما فعال می شود. برای غیرفعال کردن کد #43# را شماره گیری کنید.

از داده های خود با کدهای دستوری اندروید محافظت کنید

محافظت از داده های خود در گوشی اندروید بسیار مهم است. دستگاه های اندرویدی در معرض بدافزارهای مختلفی هستند، بنابراین مهم است که یک برنامه آنتی ویروس مناسب نصب کنید. یک آنتی ویروس از داده های شما محافظت می کند و به صورت دوره ای گوشی شما را برای شناسایی بدافزارها و ویروس ها اسکن می کند.  کد امنیتی مخفی اندروید را خواندید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس