معرفی DNS اکس باکس برای کاربران ایرانی

DNS یک سیستم نام‌گذاری برای سرویس‌ها است که به شبکه اینترنت متصل هستند. در ادامه به معرفی DNS اکس باکس برای کاربران ایرانی می‌پردازیم.

35
0
معرفی DNS اکس باکس برای کاربران ایرانی

Domain Name System که به اختصار DNS خوانده می‌شود، یک سیستم سلسه‌ مراتبی نام‌گذاری برای کامپیوترها و سرویس‌ها یا منابع است که به شبکه اینترنت یا یک شبکه خصوصی متصل هستند. وقتی می‌خواهید وارد وبگاهی شوید، باید نشانی کارساز وبش را بدانید. نشانی کارساز وب با نشانی آی‌پی مشخص می‌شود. اما به خاطر سپردن نشانی آی‌پی، دشوار است. می‌توان به جای نشانی آی‌پی، از نام‌های دامنه استفاده کرد. در ادامه به معرفی DNS اکس باکس برای کاربران ایرانی می‌پردازیم.

چرا باید در Xbox از DNS استافده کرد؟

به دلیل تحریم بودن کاربران ایرانی توانایی دسترسی به خدمات مایکروسافت از جمله Xbox live یا Game Pass را ندارند. اگر شما بدون داشتن DNS مشخص بخواهید در اکانت اکس باکس‌تان وارد شوید با خطا مواجه می‌شوید که می‌گوید خدمات به دلیل منطقه زندگی شما غیر قابل دسترسی است. برای اینکه بتوانید به صورت آنلاین وارد اکلانت خود شوید باید از DNS استفاده کنید.

معرفی DNS اکس باکس و آموزش راه اندازی آن

2 معرفی DNS اکس باکس برای کاربران ایرانی

در ایران تنها سه DNS فعال وجود دارد:

  • ۱۷۸.۲۲.۱۲۲.۱۰۰
  • ۱۸۵.۵۵.۲۲۵.۲۵
  • ۱۸۵.۵۵.۲۲۶.۲۶

برای راه اندازی DNS باید اول وارد Settings شود بعد از آن در بخش General وارد Network settings شده و بر گزینه‌ی Advanced settings را انتخاب کنید. بعد از آن DNS settings را انتخاب کنید و Manual را انتخاب کنید. در اینجا شما قادر به وارد کردن دو DNS یکی به صورت اصلی و دیگر به عنوان جایگزین هستید. شما می‌توانید یکی از سه DNS را در قست اول و اصلی وارد کنید و قسمت دوم را خالی بگذارید (0.0.0.0) یا ترکیبی از این سه DNS را تست کنید. (پیشنهاد می‌شود که قسمت اول و اصلی را همیشه ۱۷۸.۲۲.۱۲۲.۱۰۰ قرار دهید)

مشکلات قطع شدن DNS و سرعت دانلود پایین

1 معرفی DNS اکس باکس برای کاربران ایرانی

هنگامی که شما از DNS استفاده می‌کنید بعضی از مواقع دسترسی شما به آن قطع می‌شود. به صورتی کلی راه حلی برای قطعی DNS جز صبر کردن وجود ندارد ولی می‌توانید ترکیب‌های دیگری از سه DNS را امتحان کنید.

با استفاده از DNS احتمال دارد سرعت دانلود شما بسیار کند شود. برای افزایش سرعت دانلود اول بازی و برنامه‌هایی را که می‌خواهید دانلود کنید را وارد قسمت Queue کنید (با زدن دکمه‌ی دانلود) بعد از آن از اکانت خود خارج شود دانلود را متوقف کنید (pause را انتخاب کنید) وارد قسمت DNS شوید (در بالا آموزش آن گفته شده است) ولی به جای انتخاب Manual گزینه‌ی Automatic را انتخاب کنید. دیگر سرعت شما کند نمی‌شود ولی بعد از دانلود باید دوباره DNS را برای ورود به اکانت خود وارد کنید.

اگر مشکلی داشتید می‌توانید در قست کامنت بیان کنید سعی می‌کنیم در کوتاه ترین زمان به آن پاسخ دهیم. همچنین می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس