گوشی موبایل تسلا (Tesla)

91
0
گوشی موبایل تسلا (Tesla)

ایده یک تلفن تسلا که شایعه شده است مدل Pi/P نام دارد، در اینترنت دست به دست شده است. اما احتمال عرضه گوشی هوشمند چقدر است؟ هیچ منبع معتبری ما را در مورد وجود آن متقاعد نکرده است، اما ما را به این فکر انداخت: یک گوشی هوشمند از ارزشمندترین خودروساز جهان چگونه خواهد بود؟ در این مقاله به بررسی گوشی موبایل تسلا (Tesla) می پردازیم.

گوشی موبایل تسلا (Tesla)

تسلا سابقه عرضه محصولات جالب، اما هنوز هم با نام تجاری مانند خودروی تمام برقی بچه‌ها با الهام از Cybertruck، یک چتر با نشان‌واره آنها و یک سوت فولادی ضد زنگ دارد. افزودن یک گوشی هوشمند به این ترکیب تقریباً غیرمنتظره نخواهد بود، اما انتشار آن به اندازه آن موارد دیگر قابل باور نیست، حداقل هنوز.

چند دلیل اصلی وجود دارد که ما می‌پرسیم آیا این گوشی قرار است واقعا عرضه شود:

بیشتر شایعات مربوط به یک ویدیوی YouTube در اوایل سال 2021 از adrstudiodesign است، اما آنها به وضوح بیان می کنند که این ایده های طراح است، نه اطلاعات واقعی یا جزئیات از تسلا. به نظر می رسد اکثر شایعاتی که دیده ایم بر اساس آن منبع باشد.

در ادامه بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت، اما ایده‌های این گوشی در حال حاضر برای واقعی بودن کمی پیشرفته‌تر از آن هستند، مانند پشتیبانی و اتصال Neuralink در مریخ. لزومی ندارد که این قابلیت‌ها در اولین تکرار تلفن باشند، بنابراین یک دستگاه بدون آن‌ها همچنان در حال کار است. معقول است که وقتی این ایده ها به این زودی مطرح می شوند، شک داشته باشیم.

اگر یکی از عوارض جانبی دور، یا حتی برنامه‌های فناوری متصل به مغز مانند Neuralink این باشد که تلفن‌ها را به کلی کنار بگذاریم، اگر کار را روی آن انجام دهیم، کار معکوس خواهد بود.

اگر این دلایل کافی نیست، به این نظر مدیر عامل تلسا در مورد آینده تلفن های هوشمند توجه کنید:

گوشی موبایل تسلا (Tesla)
گوشی موبایل تسلا (Tesla)

تخمین تاریخ انتشار Lifewire

برخی تخمین‌ها تاریخ انتشار بلندپروازانه‌ای را در سال 2022 ارائه می‌کنند، اما ما توییت ماسک را به عنوان مدرکی در نظر می‌گیریم که این شایعات صرفاً خیال‌پردازی هستند. درست است که تسلا همچنان می تواند در آینده یک گوشی عرضه کند، اما دلیلی وجود ندارد که باور کنیم با اطلاعاتی که در حال حاضر داریم این اتفاق می افتد. اگر (اگر بزرگ است) این گوشی واقعاً مخفیانه روی آن کار می شود و هر شایعه ای دقیق است، احتمال کمی وجود دارد که تا نزدیک به سال 2030 آن را ببینیم.

شایعات قیمت گوشی تسلا

یک تلفن با تمام فناوری های پیشرفته که در زیر توضیح داده شده است بیش از چند هزار دلار قیمت دارد. نسخه‌های بعدی ممکن است با شروع استفاده بیشتر از این فناوری قیمت‌شان پایین بیاید، اما ما انتظار نداریم که اولین نسخه برای اکثر مردم مقرون به صرفه باشد.

با فرض اینکه گوشی واقعی است (دوباره، ما اینطور فکر نمی کنیم) و اینکه فقط با تعدادی از ویژگی های شایعه شده نسبتاً ابتدایی شروع می شود، احتمالاً قیمت معقول 800 تا 1200 دلاری خواهد داشت.

اطلاعات پیش سفارش

ماه‌ها قبل از انتشار رسمی اعلامیه‌ای را تصور می‌کنیم و پیش‌سفارش‌ها می‌توانند زودتر شروع شوند. اما بدون تاریخ عرضه برای مرجع، نمی‌دانیم پیش‌سفارش تلفن تسلا چه زمانی می‌تواند آغاز شود.

با فرض اینکه به اطلاعات قابل اعتمادی در مورد انتشار برسیم، لینک های مربوطه در مورد پیش‌سفارش را در اینجا ارائه می‌کنیم.

ویژگی های گوشی تسلا

 

گوشی موبایل تسلا (Tesla)
گوشی موبایل تسلا (Tesla)

با توجه به ویژگی‌های فوق‌العاده تسلا در محصولات موجود خود، مانند اسکلت بیرونی تقریبا غیرقابل نفوذ Cybertruck و حالت دفاع از سلاح‌های زیستی در برخی دیگر از وسایل نقلیه آن‌ها، شایعات در مورد این گوشی تعجب‌آور نیستند.

گوشی موبایل تسلا (Tesla)
گوشی موبایل تسلا (Tesla)

اینترنت ماهواره ای: سرویس اینترنت فضایی اسپیس ایکس، استارلینک، روابط نزدیکی با تسلا دارد (ایلان Elon ماسک مدیرعامل هر دو است). حتی این پتانسیل وجود دارد که تلفن تسلا به تامین مالی استعمار مریخ کمک کند، هدفی که شرکت از زمان تاسیس آن به آن رسیده است. اما آنها باید راهی بیابند تا نه تنها آنتن های حجیم تلفن های ماهواره ای را پنهان کنند، بلکه خدمات خوبی را از چنین دستگاه کوچکی تضمین کنند. یک تئوری این است که در جایی کار می‌کند که از قبل یک پایگاه Starlink وجود داشته باشد، مانند یک ساختمان یا، اگر این اتفاق بیفتد، یک ماشین تسلا مجهز به آنتن مناسب.

شارژ خورشیدی: تسلا پنل های خورشیدی و وسایل نقلیه تولید می کند، بنابراین این ایده دور از ذهنی نیست. بعید است که این گوشی فقط به انرژی خورشیدی متکی باشد، اما می‌تواند یک قاب با برند تسلا داشته باشد که مقداری شارژ خورشیدی را امکان‌پذیر می‌کند.

کنترل خودرو: در حال حاضر یک برنامه تسلا برای تلفن‌ها وجود دارد که می‌تواند عملکردهای اولیه خودرو را انجام دهد: قفل/باز کردن قفل ماشین، کنترل پخش رسانه و احضار خودرو. این برنامه مطمئناً برای دسترسی آسان مستقیماً از صفحه قفل یا از طریق دکمه‌های خارجی، اگر در سیستم عامل داخلی نباشد، روی تلفن از قبل نصب شده است. همچنین ممکن است این برنامه گزینه های منحصر به فردی را فقط برای دارندگان تلفن تسلا ارائه دهد.

گوشی موبایل تسلا (Tesla)
گوشی موبایل تسلا (Tesla)

عکاسی نجومی: تلفن‌های فعلی از هوش مصنوعی و دوربین‌های قدرتمند برای کمک به عکاسی از آسمان شب استفاده می‌کنند. این قابلیت را به فوکوس فرازمینی اسپیس ایکس اضافه کنید که به ناچار به این تلفن وارد می شود و دستگاهی خواهید داشت که می تواند عکس های فوق العاده ای از اجرام نجومی بگیرد.

استخراج کریپتو: شنیده‌های دیگر این است که ارز دیجیتال استخراج می‌شود. ماسک در گذشته در مورد ارزهای رمزنگاری شده عمومی بوده است، بنابراین غیرمنطقی نیست که فرض کنیم او بخواهد این قابلیت را در یک گوشی جاسازی کند. در حالی که بیت‌کوین محبوب‌تر است و احتمالاً ماسک Dogecoin موجود را ترجیح می‌دهد، شایعه شده است که تلفن تسلا سکه (coin) جدیدی به نام MarsCoin استخراج می‌کند (نامی که خود ماسک درباره آن توییت کرده است). برخی از سخت افزارهای جدی باید پیاده سازی شوند تا این کار قابل اعتماد باشد.

پشتیبانی Neuralink: ایده ارتباط رایانه‌ها با مغز هنوز اساساً علمی تخیلی است و Neuralink یکی از شرکت‌هایی است که روی آن کار می‌کند. آنها می گویند که “اولین ایمپلنت عصبی را طراحی می کنند که به شما امکان می دهد کامپیوتر یا دستگاه تلفن همراه را هر کجا که می روید کنترل کنید.”… با فعالیت مغزتان، فقط با فکر کردن به آن. آیا اولین گوشی که قادر به چنین شاهکاری است می تواند از تسلا باشد؟ یک تکرار اولیه می تواند روی هر تلفنی با برنامه Neuralink اجرا شود، اما با توجه به اینکه ماسک مالک Neuralink است، دیدن آن در اینجا نیز منطقی است.

بسیار معقول تر است که ابتدا ببینیم چیزی رام کننده در دسترس قرار می گیرد – یعنی فقط آن چهار یا پنج ویژگی اول که با نسخه اندروید با برند تسلا مرتبط است.

اگر این گوشی واقعی باشد و تسلا عرضه آن را تا زمانی که رابط‌های مغز و ماشین قابل کاشت در دسترس قرار نگیرد، متوقف کند، باید چندین سال دیگر منتظر بمانیم. اگرچه درست است که ماسک می‌خواهد این فناوری در سال 2022 در انسان آزمایش شود، اما فوراً در دسترس همه قرار نخواهد گرفت زیرا اولین هدف این فناوری کمک به افراد فلج است.

مشخصات و سخت افزار گوشی تسلا

فرضیات (Assumptions) همه چیزهایی هستند که هر کسی می تواند با این گوشی کار کند، و با وجود منابع قابل اعتماد صفر برای استفاده، مشخص نیست که این تلفن در داخل چگونه می تواند باشد. تمام اجزای استاندارد مانند 1 تا 2 ترابایت فضای ذخیره سازی، 16 گیگابایت رم یا بیشتر، صفحه نمایش AMOLED و صفحه نمایش 6.5 اینچی را دارد.

lifewire

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس