10 شوتر اول شخص عالی در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند

70
0
10 شوتر اول شخص عالی در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند

سابقه‌ی ژانر تیراندازی اول شخص به سال 1992 باز می‌گردد، زمانی که Wolfenstein 3D راه خود را به DOS باز کرد. در آن زمان، این عنوان یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌ها از نظر گرافیک و گیم پلی بود، زیرا بیشتر عناوین دیگر در نینتندو و داس یا پلتفرم دو بعدی، بازی‌های نقش آفرینی یا بازی‌های پازلی بودند. فهرست 10 شوتر اول شخص عالی در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند را در اول نیوز بخوانید.

با این حال، همه چیز در طول زمان تغییر کرده است، زیرا ژانر شوتر اول شخص در حال حاضر یکی از اشباع‌ترین ژانرهای موجود در بازار است. از سری Call Of Duty گرفته تا Valorant، هر بازی مهم چند نفره ظاهراً یک شوتر اول شخص است. از این رو، تکان دهنده است که چند بازی عالی شوتر اول شخص در Steam بسیار دست کم گرفته شده‌اند. معیار این لیست این است که بازی‌های قدیمی‌تر باید 3000 نقد یا کمتر داشته باشند، در حالی که بازی‌های جدیدتر به 500 نقد یا کمتر نیاز دارند. بیایید نگاهی به برخی از این جواهرات پنهان بیاندازیم.

10 شوتر اول شخص عالی در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند

10. ADACA

بازی ADACA یک بازی تیراندازی اول شخص نسبتاََ جدید است که در جولای 2022 منتشر شد. این یک بازی سبک قدیمی است که در آن شخصیت اصلی در سیاره‌ای عجیب به نام ADACA گیر کرده است. در این بازی، بازیکنان باید زنده بمانند، اسرار را کشف کنند و جهان باز عظیم و پر از جزئیات را کشف کنند.

این بازی سلاح‌های زیادی را ارائه می‌کند و یک کمپین داستان محور را ارائه می‌دهد، زیرا یک عنوان تک‌نفره اکشن ماجراجویی است. چند چیز که این یکی را متمایز می‌کند، توانایی‌های درون بازی است، مانند “بازوی دستکاری گرانش” که به بازیکنان اجازه می‌دهد اشیاء موجود در محیط را بردارند و از آن‌ها به نفع خود استفاده کنند.

10 شوتر اول شخص عالی در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند

9. Animalistic

بازی Animalistic یک بازی تیراندازی اول شخص در استیم با دسترسی زودهنگام است که تا حدودی شبیه به عناوین محبوب FEAR در بحث gunplay است. این بازی خون و خشونت زیادی را ارائه می‌دهد که به دلیل سبک هنری روانگردان منحصر به فرد خود که امروزه به سختی در بازی‌های FPS پیدا می‌شود، ظاهر می‌شود.

توضیحات Steam این بازی را به‌عنوان «یک بازی سریع، پرخشونت، و شیک شوتر اول شخص مستقل توصیف می‌کند که در آن به‌طور وحشیانه‌ای اتاقی بعد از اتاق دیگر را از حیوانات انسان‌نما وحشتناک پاکسازی می‌کنید». Animalistic دارای چند ویژگی است که آن را به عنوانی ارزشمند تبدیل می‌کند، مانند 13 مرحله دست ساز، موسیقی متن سفارشی و جزئیات دیگر.

8. Nighthunt

از نظر ظاهری، Nighthunt شبیه به بازی Propnight به نظر می‌رسد، زیرا هر دو بازی تجربه PvP آنلاین را ارائه می‌دهند و دارای عناصر ترسناک هستند. با این حال شباهت‌های این دو بازی با دو جزئیاتی که قبلاً ذکر شد به پایان می‌رسد. Nighthunt یک بازی شوتر اول شخص است که بیشتر در مورد اکشن و گیم پلی مخفیانه مبتنی بر 3v3 است تا پنهان شدن از یک هیولا.

در این بازی بازیکنان باید برای شکست دادن حریفان با یکدیگر همکاری کنند و از سلاح‌های منحصر به فردی که در اختیار دارند استفاده کنند. بهترین چیز در مورد Nighthunt مفهوم کلی آن است: یک تیم از پایگاه دفاع می‌کند در حالی که دیگری سعی می‌کند به پایگاه نفوذ کند و آنتن رادیو آن را بدزدد.

10 شوتر اول شخص عالی در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند

7. Heal & Hurt

گزینه بعدی Heal & Hurt از توسعه دهنده مستقل Normogames است. این بازی اول شخص چند نفره یک بازی تیراندازی در سبک رترو با گرافیک قدیمی است که می‌تواند هر گیمر دهه 90 میلادی را دوباره به دوران کودکی بازگرداند. Heal & Hurt به بازیکنان این امکان را می‌دهد که به یک فرشته و یک اسکلت تبدیل شوند و بین آن‌ها سوئیچ کنند.

مفهوم بازی منحصر به فرد است زیرا بازیکنان هر بار که در یک دور می‌میرند، طرف خود را عوض می‌کنند. از آنجایی که فرشته‌ها و اسکلت‌ها کاملاً متفاوت عمل می‌کنند، بازیکنان باید هر بار که مجدداً بازی می‌کنند، سبک بازی خود را نیز تغییر دهند.

10 شوتر اول شخص عالی در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند

6. Severed Steel

مانند Heal & Hurt، بازی Severed Steel یک تیراندازی است که همه چیز‌اش در مورد اکشن است. با این حال، برخلاف ورودی قبلی، این یکی بیشتر علمی تخیلی است تا قرون وسطایی و یک تجربه تک نفره. در Severed Steel، بازیکنان باید مهارت‌های متعددی مانند کنترل زمان گلوله و تعویض اسلحه‌های مناسب برای حداکثر کشتار را داشته باشند.

مفهوم بازی متکی بر حرکات و رفلکس‌های بازیکن است که آن را کاملاً شبیه به عناوین دیگری مانند Unreal Tournament می‌کند. Severed Steel یک بازی نسبتاََ جدید شوتر اول شخص است که به دلیل گیم پلی مبتنی بر “محیط‌های وکسل تخریب پذیر” خود سزاوار توجه بیشتری است.

10 شوتر اول شخص عالی در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند

5. Ctrl Alt Ego

بازی Ctrl Alt Ego یک بازی غیرخطی همه‌جانبه شبیه سازی شوتر اول شخص است که در جولای 2022 در Steam عرضه شد. این بازی یک تجربه اول شخص نادر است که عناصر علمی تخیلی را با گیم پلی بقا مبتنی بر فیزیک ترکیب می‌کند. مفهوم بازی منحصر به فرد است زیرا بازیکنان باید قوه هوشیاری خود را بین ربات‌ها و دستگاه‌ها حرکت دهند و قدرت آن‌ها را برای پیشرفت در داستان درک کنند.

ویژگی‌های تبلیغ‌شده بازی عبارتند از کاوش در دنیای غیرخطی و به هم پیوسته، یک داستان عجیب و تاریک و حل پازل بدون راه‌حل از پیش تعیین‌شده. حتی کوتاکو Ctrl Alt Ego را با این جمله تحسین کرده است: «بسیار باورنکردنی است که تقریباً با هر موقعیتی چگونه می‌توان متفاوت برخورد کرد».

شوتر

4. Project Warlock 2

بازی Project Warlock II عنوانی با دسترسی زودهنگام استیم، یک تیراندازی سبک قدیمی با گیم پلی شبیه به DOOM است. تیراندازی اول شخص به سبک یک بازی تک نفره است که تمرکز زیادی بر ارائه بهترین گیم پلی به بازیکنان با تصاویری قدیمی دارد. توسعه‌دهنده بازی Buckshot Software، این اثر Project Warlock II را به‌عنوان «خانه سرگرم کننده برای عاشقان رترو و آدرنالین» پر از سلاح، جادو، هیولا، آرنا‌های عمودی و موسیقی هوی متال توصیف می‌کند.

این بازی رسما ادعا می‌کند که از بازی‌های کلاسیک شوتر اول شخص مانند Quake و Doom 64 الهام گرفته است، و برای همین است که شبیه آن‌ها به نظر می‌رسد و مانند یک اکشن شوتر اول شخص واقعی دهه 90 میلادی است.

شوتر

3. Voltage High Society

بازی Voltage High Society یک بازی سایبرپانکی سبک قدیمی است که یادآور آثار کلاسیکی مانند System Shock است. این یک عنوان تک نفره است که ادعا می‌کند بهترین «مترویدوانیا اول شخص» است، جایی که بازیکنان در یک کلانشهر ویران شده که توسط شیاطین سایبرنتیک اداره می‌شود مبارزه می‌کنند و محیط کشف می‌کنند.

در Voltage High Society، بازیکنان برای پیشرفت در داستان و باز کردن قفل مناطق صعب العبور باید ارتقاها و سلاح‌های منحصر به فرد را پیدا کنند. توضیحات Steam بازی بیان می‌کند که این عنوان رترو شامل «فضای سایبرپانک و بادی هارر با زیبایی‌شناسی رترو ظریف» است که از سبک بصری منحصربه‌فرد آن که شامل رنگ‌های قرمز و خاکستری زیادی است، قابل مشاهده است.

شوتر

2. Blood And Zombies

بازی Blood And Zombies احتمالاً مدرن‌ترین عنوان در این لیست باشد، زیرا سبک بصری مشابه بازی‌های محبوب Killing Floor را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، گیم‌پلی بازی با دیگر بازی‌های تیراندازی محبوب زامبی‌ها قابل مقایسه است و شامل خشونت بسیار مشابه عناوینی مانند Left 4 Dead است.

بازی Blood And Zombies یک شوتر co-op است که حول زنده ماندن در میان مردگان در یک آخرالزمان وحشتناک زامبی میچرخد. بازیکنان کنترل مرگبارترین بازمانده بشریت را در بازی به عهده می‌گیرند که می‌تواند با استفاده از تفنگ، برجک و مهارت در برابر هر موجی از دشمنان دفاع کند.

شوتر

1. Aliens Vs. Ghosts

بازی Aliens Vs. Ghosts یک تیراندازی اکشن ساده است که در آن بازیکنان از “بمب هسته‌ای، الکتریسیته، اشعه‌های منجمد کننده، اشعه‌های ذوب کننده و مینیون‌های قدرتمند” برای شکست دادن همه ارواح استفاده می‌کنند. این بازی به دلیل سبک جذاب نئونی و گان‌پلی علمی تخیلی خود متمایز است و در حال حاضر در قالب دسترسی زود هنگام قابل تجربه است.

بازی Aliens Vs. Ghosts عنوانی است که شامل باس فایت‌های حماسی، مهارت‌های منحصر به فرد مانند قدرت‌های احضار، کلاس‌های متعدد و هزاران ارتقاء است. با این حال، بهترین بخش در مورد این بازی، حال و هوای مستقل آن است که آن را از بقیه متمایز می‌کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست 10 شوتر اول شخص عالی در Steam که شایسته توجه بیشتری هستند را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس