10 کالاف دیوتی برتر با بهترین بخش زامبی

1433
10 کالاف دیوتی برتر با بهترین بخش زامبی

بخش زامبی بیش از یک دهه است که میزبان مجموعه بازی کالاف دیوتی شده است. این بخش در طی سال‌ها توانسته است نظر طرفداران را به خود جلب کند. برای همین بر آن شدیم تا به رتبه‌بندی 10 کالاف دیوتی برتر با بهترین بخش زامبی بپردازیم. در ادامه با اول نیوز همراه شوید.

۱۴ سال پیش بود که استودیوی بازیسازی تری آرک برای نخستین بار بخش زامبی را معرفی کرد. این بخش طی این سال‌ها در بازی‌های مختلفی پیاده‌سازی شده است. اما همه‌ی کالاف دیوتی‌ها میزبان آن نبوده‌اند. نقشه‌ها، شخصیت‌ها و سلاح‌های جذاب این بخش در خاطر طرفداران باقی مانده‌اند. اگر شما نیز جزو طرفداران این مجموعه بازی هستید، بیایید تا با هم کمی خاطره بازی کنیم.

 

10 کالاف دیوتی برتر با بهترین بخش زامبی

10. کالاف دیوتی ونگارد

رتبه‌ی آخر فهرست 10 کالاف دیوتی برتر با بهترین بخش زامبی بدون شک ونگارد است. اکثر طرفداران کالاف زامبی با من هم عقیده هستند که ونگارد مایه‌ی ننگ بخش زامبی است. جدیدترین بازی کالاف دیوتی علاوه بر ضعف‌های فراوان در سایر بخش‌ها، آبروی بخش زامبی را برده است. داستان که افتضاح است، گیم پلی که هیچ تغییری نکرده، سلاح‌ها و پرک‌ها نیز همان همیشگی هستند. واقعاً سازندگان در این نسخه همه‌ی طرفداران را شرمنده کردند.

 

10 کالاف دیوتی برتر با بهترین بخش زامبی

9. کالاف دیوتی بلک آپس 4

بازی کالاف دیوتی بلک آپس 4 سعی کرد فرمول کالاف زامبی را تغییر دهد. اما انگار که سازندگان نمی‌دانستند که به ترکیب برنده نباید دست زد! بلک آپس قبلی در زمینه‌ی زامبی گل کاشته بود، واقعاً این اقدام سازندگان تعجب‌آور بود. طراحی‌های انجام گرفته در این بازی خیلی بد بودند. بیش‌تر نقشه‌ها نیز نسخه‌ی بازسازی نقشه‌های کلاسیک بودند. بسیاری از طرفداران کالاف زامبی معتقدند که بازی کالاف دیوتی بلک آپس 4 در زمینه‌ی زامبی به شدت ضعیف عمل کرده است.

 

10 کالاف دیوتی برتر با بهترین بخش زامبی

8. کالاف دیوتی ورلد وار 2

سازندگان برای این نسخه به نوعی سنگ تمام گذاشته بودند. کالاف دیوتی ورلد وار 2 مجموعه را به ریشه‌ها بازگردانده بود. از گیم پلی گرفته تا نقشه‌ها همه چیز عالی بودند. بازیگران انتخاب شده برای ایفای نقش در بخش زامبی نیز فوق‌العاده بودند. اما بازی یک چیزی کم داشت. چالش در این بازی رنگ باخته بود. تجربه‌ی کالاف زامبی در این بازی خیلی راحت شده بود. این موضوع به مذاق طرفداران خوش نیامد. چرا که طرفداران برای چالش و نبردهای هیجان‌انگیز به سراغ کالاف زامبی می‌روند.

طبیعتاً آسان شدن بیش از حد آن از لذت بازی می‌کاهد. برای همین طرفداران خیلی به بخش زامبی کالاف دیوتی ورلد وار 2 روی خوش نشان ندادند. با این حال این بازی سلاح‌های کلاسیک جذابی داشت و در سایر زمینه‌ها قابل ستایش بود. قبول کنید که جایگاه هشتم در فهرست 10 کالاف دیوتی برتر با بهترین بخش زامبی شایسته‌ی کالاف دیوتی ورلد وار 2 است.

 

7. کالاف دیوتی اینفینیت وارفر

بخش زامبی بازی کالاف دیوتی اینفینیت وارفر انصافاً جذاب و منحصر به فرد است. تجربه‌ی این بخش حتی همین الآن هم لذت‌بخش خواهد بود. سازندگان در استودیوی اینفینیتی وارد خلاقیت فراوانی را به خرج دادند. آن‌ها در این بازی آینده نگرانه، تم و فضاسازی دهه‌ی هشتاد میلادی را برای بخش زامبی انتخاب کردند. البته تنوع نقشه‌ها فراوان بود. منتهی فضاسازی کلی مربوط به دهه‌ی هشتاد میلادی می‌شد. در یک نقشه شما باید با اژدها و موجودات فانتزی مبارزه می‌کردید، در نقشه‌ای دیگر باید با هنرهای رزمی زامبی‌ها را از پا در می‌آورید و تنوع دیوانه‌وار همین‌طور ادامه داشت. واقعاً کار سازندگان در خلق این نسخه ستودنی است.

 

10 کالاف دیوتی برتر با بهترین بخش زامبی

6. کالاف دیوتی ادونسد وارفر

رتبه‌ی 6 فهرست 10 کالاف دیوتی برتر با بهترین بخش زامبی یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های زامبی را ارائه می‌دهد. بخش زامبی کالاف دیوتی ادونسد وارفر میزبان انبوهی از سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته شده بود. از جان برنتال و جان مالکوویچ گرفته تا حتی ستاره‌ی اویل دد یعنی بروس کمپبل. گیم پلی بازی متنوع و جذاب بود و نقشه‌های آن نیز عالی بودند. منتهی حس و حال بازی‌های تری آرک در این بازی دیده نمی‌شد. البته این موضوع کمی سلیقه‌ای است و نمی‌توان آن را یک نکته‌ی منفی به حساب آورد. ولی به هر حال تری آرک سازنده‌ی اصلی بخش جذاب زامبی است. بنابراین طبیعی است که جذابیت بازی‌های مختلف را با استاندارهای آن‌ها بسنجیم.

 

10 کالاف دیوتی برتر با بهترین بخش زامبی

5. کالاف دیوتی بلک آپس 2

بازی کالاف دیوتی بلک آپس 2 میزبان نقشه‌های جذاب فراوانی بود. نقشه‌هایی که بعدها در بازی‌های مختلف بازسازی شدند. در کل این بازی نقش کلیدی در تاریخچه‌ی کالاف دیوتی ایفا می‌کند. خیلی‌ها از کالاف دیوتی بلک آپس 2 به عنوان نقطه عطف مجموعه یاد می‌کنند. نقشه‌های متنوع و ماندگار، گیم پلی لذت‌بخش و چالش‌برانگیز، گرافیک چشم‌نواز در زمان عرضه، بخش‌های متنوع برای کالاف زامبی که به استاندارد تبدیل شدند، همه‌ی این‌ها و بیش‌تر منجر به ماندگاری این بازی در خاطر طرفداران شده است.

 

کالاف دیوتی ورلد ات وار

4. کالاف دیوتی ورلد ات وار

بازی کالاف دیوتی ورلد ات وار پایه‌گذار کالاف زامبی است. بخش پرطرفدار و جذاب زامبی برای نخستین بار در این بازی معرفی شد. سازندگان با معرفی این سبک توانستند یک ارزش افزوده‌ی جذاب به طرفداران ارائه دهند. این بازی تجربه‌ی کلاسیک را از بخش زامبی ارائه می‌دهد. محبوبیت امروزه‌ی بخش زامبی وام دار این بازی است. راندهای مختلف، جعبه‌ها، قدرت‌های ویژه، امتیاز گرفتن و پیشروی، همه‌ی این مکانیک‌های کلاسیک در این نسخه از کالاف دیوتی معروف به کالاف 5 معرفی شدند.

 

کالاف دیوتی

3. کالاف دیوتی بلک آپس

سازندگان در کالاف دیوتی بلک آپس گیم پلی بخش زامبی را تا جای ممکن بهبود بخشیدند. این نسخه گیم پلی کالاف زامبی را نرم و خوش حالت کرد. نقشه‌ها اندکی گسترده شدند و شما امکان گشت و گذار پیدا کردید. همچنین سازندگان سلاح‌های جذاب و تعدادی مکانیک جدید را در این بازی پیاده‌سازی کردند. یکی از نقشه‌های جذاب در پنتاگون قرار داشت. شما می‌توانستند در قالب نیکسون یا جان اف کندی بازی کنید! واقعاً تجربه‌ی بخش زامبی در کالاف دیوتی بلک آپس متفاوت و عجیب بود. جایگاه سوم از فهرست 10 کالاف دیوتی برتر با بهترین بخش زامبی به کالاف دیوتی بلک آپس می‌رسد.

 

کالاف دیوتی بلک آپس کُلد وار

2. کالاف دیوتی بلک آپس کُلد وار

سلاح‌ها در کالاف دیوتی کلد وار خیلی قدرتمند به نظر می‌رسیدند و سلاخی کردن زامبی‌ها در این بازی فوق‌العاده لذت‌بخش بود. نقشه‌ها در این بازی فوق‌العاده بزرگ بودند و گله‌های زامبی از آن هم بزرگ‌تر. همه‌ی این‌ها به لطف سخت‌افزار قدرتمند کنسول‌های نسل ۹ فراهم شده بود. تجربه‌ی کالاف زامبی در بلک آپس کلد وار برای گیمرهای تازه‌کار آسان بود. در کل همه می‌توانستند از این بازی جذاب لذت ببرند.

 

کالاف زامبی

1. کالاف دیوتی بلک آپس 3

رسیدیم به رتبه‌ی نخست فهرست 10 کالاف دیوتی برتر با بهترین بخش زامبی، بازی کردن این بازی برای طرفداران بخش زامبی واجب است. اگر می‌خواهید از برخی نقشه‌های عجیب و منحصر به فرد تاریخ کالاف دیوتی لذت ببرید، چاره‌ای جز تجربه‌ی بخش زامبی این بازی ندارید. شاید بخش داستانی خیلی چنگی به دل نمی‌زد، اما در عوض گان‌پلی و بخش زامبی درجه یک بود. پرک‌های بازی متنوع و زیادند. سلاح‌های جذاب فراوانی هم در این نسخه حضور داشتند. شما در کالاف دیوتی بلک آپس 3 می‌توانستید بپرید، تکل بزنید و بدوید. همه‌ی این کارها را می‌توانستید در مواجه با انبوه زامبی‌ها و مبارزه با مینی باس‌ها تجربه کنید. در کل این بازی بهشت عاشقان زامبی است. بنابراین از دست ندهید.

در پایان نظر شما در خصوص فهرست 10 کالاف دیوتی برتر با بهترین بخش زامبی چیست؟ با این رتبه‌بندی موافقید؟ جایگاه نخست شایسته‌ی کدام بازی بود؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

4.9/5 - (7 امتیاز)
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس