مقایسه ادیتور کد اتم و ویژوال استودیو

58
0
مقایسه ادیتور کد اتم و ویژوال استودیو

ویرایش کد منبع در هنگام استقرار یک ویرایشگر HTML بهترین کار را انجام می دهد، که به توسعه دهندگان اجازه می دهد کد خود را بدون اضافه کردن کاراکترهای قالب بندی پنهان ویرایش کنند. دو تا از بهترین ویرایشگرهای HTML موجود در بازار Atom و Visual Studio Code هستند. مقایسه ادیتور کد اتم و ویژوال استودیو را در ادامه بخوانید.

این دو ویرایشگر کد به توسعه دهندگان این امکان را می دهند که با سرعت بخشیدن به فرآیند کدنویسی کارآمدتر کار کنند. برخی از ویرایشگرهای کد منبع حتی به شما اجازه می دهند افزونه ها یا افزونه هایی را اضافه کنید که بهره وری شما را بیشتر می کند. به دلیل زمان زیادی که توسعه دهندگان صرف تایپ می کنند، انتخاب ویرایشگر HTML مناسب یک انتخاب مهم است.

مطالب مرتبط را بخوانید:

نحوه نصب ویژوال استودیو کد در اوبونتو

5 ویرایشگر برتر جاوا اسکریپت برای برنامه نویسان

10 بهترین ویرایشگر کد برای لینوکس

کد Atom و Visual Studio در مقایسه با بهترین ویرایشگرهای HTML

از طریق تحقیقات خود، کد ویژوال استودیو و اتم را در لیست بهترین ویرایشگرهای HTML قرار دادیم. با این حال، ما تصمیم گرفتیم UltraEdit را کمی بالاتر از آن دو رتبه بندی کنیم و آن را بهترین ویرایشگر HTML برای کاربران پیشرفته نام گذاری کنیم. با UltraEdit می توانید یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه دریافت کنید.

  • UltraEdit – بهترین تطبیق پذیری برای کاربران پیشرفته
  • متن عالی – بهترین برای سفارشی سازی
  • Atom – بهترین برای کدنویسی مشترک
  • کد ویژوال استودیو – بهترین برای اشکال زدایی کد
  • BBEdit – بهترین برای ویرایش ساده HTML
  • NoteTab – بهترین برای کدنویسی سریع HTML
  • TinyMCE – بهترین ویرایشگر HTML انعطاف پذیر و قدرتمند WYSIWYG

مقایسه سطح بالای کد اتم در مقابل ویژوال استودیو

Visual Studio Code و Atom دو تا از شناخته شده ترین ویرایشگرهای کد منبع در بازار هستند. با این حال، آنها پیشینه بسیار متفاوتی دارند.

Atom یک ویرایشگر HTML منبع باز است که GitHub توسعه داده و این ویرایشگر را در سال 2014 معرفی کرد. اگرچه Atom یک انتخاب محبوب در بین برنامه نویسان است، GitHub در چند سال گذشته ویژگی های جدیدی را برای آن منتشر نکرده است.

با توجه به عدم وجود ویژگی های جدید و با توجه به اینکه مایکروسافت GitHub را در سال 2018 خریداری کرد، شاید تعجب آور نباشد که GitHub اخیراً اعلام کرده است که پشتیبانی فعال از Atom را در اواسط دسامبر 2022 متوقف می کند. در عوض، GitHub اعلام کرد که از Visual Studio Code پشتیبانی می کند. (اگرچه مایکروسافت مالک GitHub است، اما به عنوان نهاد خود تحت چتر مایکروسافت عمل می کند.)

مایکروسافت تشکیل Visual Studio Code را در سال 2015 اعلام کرد و آن را به طور رسمی در سال 2016 منتشر کرد. اگرچه مایکروسافت پشت Visual Studio Code قرار دارد، اما این نرم افزار منبع باز است.

یکی از دلایلی که GitHub تصمیم دارد به پشتیبانی از Atom پایان دهد، این است که Atom یک برنامه دسکتاپ است. در اعلام غروب اتم، GitHub اشاره کرد که می‌خواهد بر ابزارهای توسعه‌دهنده مبتنی بر ابر تمرکز کند. Visual Studio Code یک گزینه مبتنی بر ابر است.

محصولات و خدمات ارائه شده توسط Atom و Visual Studio Code

از نظر ویژگی های سطح بالایی که ارائه می دهند، Atom و Microsoft Visual Studio Code نسبتا مشابه هستند. برخی از ویژگی های مشابه عبارتند از:

شما از لینوکس، ویندوز و سیستم عامل مک پشتیبانی دریافت می کنید.

شما می توانید چندین پروژه را مدیریت کنید.

شما می توانید بلوک های متن را ویرایش کنید.

در صورت تمایل هر دو ویرایشگر HTML کد شما را به صورت خودکار تکمیل می کنند.

علاوه بر این، Atom و Visual Studio Code به راحتی در چند دقیقه نصب می شوند.

سلامت و پایداری شرکت اتم و کد ویژوال استودیو

با اعلام اینکه GitHub در پایان سال 2022 غروب Atom را آغاز می کند، Visual Studio Code به راحتی گزینه پایدارتر است. به دلیل غروب آفتاب، کاربران آن باید قبل از پایان سال 2022 به ویرایشگر متن دیگری مهاجرت کنند. GitHub تمام پروژه های مرتبط با Atom را نیز بایگانی خواهد کرد.

با پشتیبانی مایکروسافت از کد ویژوال استودیو، به نظر می رسد پایداری این ویرایشگر کد HTML یکی از قوی ترین ها در بازار باشد. تصور سناریویی که مایکروسافت پشتیبانی از کد ویژوال استودیو را متوقف کند یا آن را به مالک دیگری منتقل کند، دشوار است.

زمانی که مایکروسافت Visual Studio Code را راه اندازی کرد، به دنبال ویرایشگر کد منبعی بود که بتواند با Atom رقابت کند. در سال 2018، چند سال پس از انتشار Visual Studio Code، مایکروسافت GitHub را خریداری کرد، به این معنی که مایکروسافت مالک هر دو Atom و Visual Studio Code بود.

از آنجایی که مایکروسافت هر دو ویرایشگر را در اختیار دارد، شاید تعجب آور نباشد که پشتیبانی از Atom در حال پایان است.

طبق گزارش‌ها، ممکن است برخی از توسعه‌دهندگانی که Atom را ایجاد کرده‌اند، سعی کنند Zed، یک ویرایشگر کد رایگان شبیه به Atom را برای رقابت با Visual Studio Code پس از پایان پشتیبانی از Atom قرار دهند.

مقایسه قیمت کد اتم در مقابل ویژوال استودیو

کد Atom و Visual Studio به صورت رایگان در دسترس هستند.

اگر در رابطه با Visual Studio Code به کمک بیشتری نیاز دارید، می‌توانید اشتراک‌های تجاری و سازمانی را خریداری کنید. این اشتراک ها که از 499 دلار در سال یا 45 دلار در ماه شروع می شوند، ارائه می دهند:

  • به روز رسانی خودکار آخرین نسخه های Visual Studio Code
  • بازگشت به نسخه های قدیمی کد ویژوال استودیو
  • منابع آموزشی برای کمک به توسعه کدنویسی
  • مزایای پشتیبانی فنی
  • دسترسی به دانلود نرم افزارهای اضافی
  • Visual Studio Professional IDE
  • Azure DevOps

Atom هیچ گزینه اشتراک پرداختی را برای ویژگی ها یا مزایای اضافی ارائه نمی دهد.

مقایسه معیارهای اصلی کد اتم در مقابل ویژوال استودیو

همانطور که لیست خود را از بهترین ویرایشگرهای کد منبع ایجاد کردیم و به طور خاص Visual Studio Code و Atom را با هم مقایسه کردیم، روی معیارهای انگشت شماری تمرکز کردیم. ویرایشگرهای HTML همه یکسان نیستند و این معیارها به تفکیک آنها کمک می کند.

یافتن یک ویرایشگر HTML که با نیازهای خاص شما برای ایجاد کد مطابقت داشته باشد، بخش مهمی از فرآیند انتخاب است. از طریق تحقیقات منظم خود در مورد این گزینه‌های ویرایش، متوجه شدیم که معیارهای زیر برای اکثر کدنویس‌ها مهم‌ترین هستند.

ما هر یک از این معیارها را به تفصیل در بخش های زیر تجزیه می کنیم. ما همچنین یک برنده را بین Visual Studio Code و Atom در هر بخش انتخاب خواهیم کرد (اگرچه ممکن است در برخی از معیارها با هم برابر باشند). اگر می‌خواهید ببینید این دو ویرایشگر HTML چگونه با برخی از گزینه‌های برتر مقایسه می‌شوند، فهرست بهترین ویرایشگرهای HTML ما را بررسی کنید.

ویرایشگرهای متن در مقابل ویرایشگرهای WYSIWYG – کراوات

ویرایشگرهای HTML یا به عنوان یک ویرایشگر مبتنی بر متن یا به عنوان یک ویرایشگر WYSIWYG کار می کنند (مخفف “آنچه می بینید همان چیزی است که دریافت می کنید”). برخی از کدنویس ها فرمت ویرایشگر متن را ترجیح می دهند، جایی که باید تمام قسمت های کد را به صورت دستی تایپ کنید. تا زمانی که کد را اجرا نکنید، نمی توانید نتایج تغییرات را ببینید.

ممکن است استفاده از ویرایشگر WYSIWYG برای برخی از کدنویس‌ها آسان‌تر باشد، زیرا به شما امکان می‌دهد در یک رابط بصری انتخاب‌هایی انجام دهید. با ایجاد تغییرات در کد، نمایشگر نتایج این تغییرات را در زمان واقعی منعکس می کند.

برخی Atom را ویرایشگر WYSIWYG “مدرن” می نامند، زیرا هم به عنوان یک ویرایشگر بصری و هم مبتنی بر متن کار می کند. Atom ویژگی‌های WYSIWYG محدودی را ارائه می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید که تغییرات شما در حین انجام آن‌ها چگونه به نظر می‌رسند. اما همچنین به عنوان یک ویرایشگر متن برای کسانی که آن نوع عملکرد را ترجیح می دهند کار می کند.

ویژوال استودیو کد نیز یک WYSIWYG کامل نیست، زیرا برای به دست آوردن برخی از عملکردهای WYSIWYG به یک برنامه افزودنی مانند Tizen نیاز دارد. در غیر این صورت، Visual Studio Code به عنوان یک ویرایشگر متن عمل می کند.

ابزارهای صرفه جویی در زمان – کد ویژوال استودیو برنده می شود

زمانی، استفاده از یک ویرایشگر متن تمیز، مانند Notepad، گزینه ای برای کدنویسی بود. با این حال، ویرایشگرهای کد منبع به دلیل ویژگی های اضافی که ارائه می دهند، به سرعت به ابزار ترجیحی برای این نوع کار تبدیل شدند. آنها گزینه های صرفه جویی در زمان را ارائه می دهند، مانند تکمیل خودکار که کد اضافی را برای شما پیشنهاد می کند، بر اساس کدی که تا این لحظه وارد کرده اید.

تا جایی که بتوانیم در زمان شما در هنگام کدنویسی صرفه جویی کنیم، ما به Visual Studio Code برتری می دهیم. تعدادی گزینه برای سفارشی کردن پلت فرم ارائه می دهد. می توانید از این گزینه ها برای صرفه جویی در زمان در حین کار استفاده کنید. در درجه اول، Visual Studio Code افزونه های متعددی را ارائه می دهد که دسترسی به ابزارهای شخص ثالث را ارائه می دهد که می تواند حجم کاری شما را ساده کند.

علاوه بر این، Visual Studio Code یک ابزار اشکال زدایی را ارائه می دهد که قوی تر از هرکس دیگری در بازار است. این باعث صرفه جویی در زمان با گرفتن خطاها و اشتباهات می شود.

ویژگی های صرفه جویی در زمان Atom شامل تکمیل خودکار و رابط های تقسیم می شود، اما آنها به اندازه آنچه Visual Studio Code ارائه می دهد، گسترده و قدرتمند نیستند.

همکاری – اتم برنده می شود

هنگامی که روی یک پروژه برنامه نویسی با افراد دیگر کار می کنید، ممکن است بخواهید بتوانید از طریق ویرایشگر HTML خود، نه از طریق نوع دیگری از نرم افزار، همکاری کنید. برخی از ویرایشگرهای HTML، همکاری را به یک فرآیند آسان تبدیل می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ویژگی‌های مشترکی را در خود ندارند. هم Atom و هم Visual Studio Code دارای ویژگی های مشترک الحاقی هستند که بسیار مفید هستند.

Atom امکان همکاری با سایر کدگذارها را از طریق بسته Teletype خود فراهم می کند. از طریق Teletype می توانید به صورت بلادرنگ با سایر کدنویس ها ارتباط برقرار کنید. شما حتی می توانید فضای کاری خود را با آن کدنویسان دیگر به اشتراک بگذارید، تا آنها بتوانند کارهای شما را ببینند.

می‌توانید از Slack در داخل Atom’s Teletype برای تقویت تلاش‌های مشترک خود استفاده کنید. در نهایت، این ویژگی‌ها برای کمک به کدنویس‌های جوان‌تر برای یادگیری نحوه انجام برخی اقدامات کدگذاری در زمان واقعی بسیار عالی هستند.

با Visual Studio Code می توانید از Microsoft Live Share برای همکاری با سایر کاربران استفاده کنید. این یک ویژگی همکاری ویدیویی است که امکان اشتراک‌گذاری صفحه را نیز فراهم می‌کند. وقتی با آنها روی کد کار می‌کنید، می‌توانید مانند تماس ویدیویی، سایر افراد تیم را ببینید. Live Share به عنوان بسته افزودنی با کد ویژوال استودیو در دسترس است. این یک ویژگی مشترک قوی است، اما ما گزینه های Atom را کمی بهتر دوست داریم.

سفارشی سازی و توسعه پذیری – کد ویژوال استودیو برنده می شود

مقایسه ادیتور کد اتم و ویژوال استودیو
مقایسه ادیتور کد اتم و ویژوال استودیو

به ندرت می توانید یک ویرایشگر کد منبع را پیدا کنید که از همان لحظه ای که شروع به استفاده از آن می کنید، بی نقص باشد. در عوض، نیاز به افزودن ویژگی‌هایی به ویرایشگر برای مطابقت با نیازهای خاص شما، بسیار رایج‌تر است. با سفارشی کردن ویرایشگر کد منبع، می توانید ویژگی های جدیدی ایجاد کنید که برای شما مفید است.

با Visual Studio Code، نصب برنامه‌های افزودنی بهترین راه برای به دست آوردن ویژگی‌های اضافی و شخصی‌سازی روش کار ویرایشگر است. مطمئناً می‌توانید کد ویژوال استودیو را بدون افزودن برنامه‌های افزودنی اجرا کنید، اما برنامه‌های افزودنی کار را بسیار آسان‌تر می‌کنند.

به عنوان یک مزیت مهم، برنامه‌های افزودنی در ویژوال استودیو کد به طور جداگانه از ویرایشگر اجرا می‌شوند، بنابراین عملکرد شما در هنگام استفاده از افزونه‌ها نباید آسیب ببیند.

با Atom، می توانید بسته های منبع باز را به ویرایشگر اضافه کنید تا ویژگی های دیگر را به دست آورید. با این حال، از طریق تحقیقات ما، متوجه شدیم که برنامه‌های افزودنی با کد ویژوال استودیو نسبت به بسته‌هایی که می‌توانید به Atom اضافه کنید، قوی‌تر و آسان‌تر هستند.

کنترل نسخه – کراوات

مقایسه ادیتور کد اتم و ویژوال استودیو
مقایسه ادیتور کد اتم و ویژوال استودیو

وقتی ویرایشگر HTML شما از کنترل نسخه پشتیبانی می کند، کدنویس ها می توانند تمام نسخه های پروژه های کدنویسی خود را ببینند. اگر زمانی نیاز دارید که به نسخه قبلی پروژه کدنویسی خود برگردید، ویژگی های کنترل نسخه این امکان را فراهم می کند.

Git محبوب ترین سیستم کنترل نسخه برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان است. این به شما امکان می دهد تغییرات هر پروژه را ردیابی کنید، که وقتی با سایر اعضای تیم در یک کار کدنویسی همکاری می کنید مهم است.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید چون GitHub Atom را توسعه داده است، Atom شامل پشتیبانی از Git در ویرایشگر HTML است. تا زمانی که ریشه پروژه برای پروژه شما در Atom حاوی مخزن Git باشد، می توانید از کنترل نسخه استفاده کنید.

Visual Studio Code همچنین شامل پشتیبانی یکپارچه Git است که در نتیجه ویژگی‌هایی برای استفاده از کنترل نسخه مهم است.

کدنویسی و برجسته سازی رنگ – کد ویژوال استودیو برنده می شود

مقایسه ادیتور کد اتم و ویژوال استودیو
مقایسه ادیتور کد اتم و ویژوال استودیو

برخی از ویرایشگرهای HTML به شما امکان می دهند بخش های خاصی از کد را با رنگ های متفاوت در پس زمینه یا متن برجسته کنید. این یک ویژگی ارزشمند است، زیرا فرآیند یافتن بخش‌های خاصی از کد را که ممکن است بعداً نیاز به توجه بیشتری داشته باشند، ساده می‌کند.

بسیاری از کدنویس ها از رنگ های برجسته استفاده می کنند تا تگ هایی را که در کد درج کرده اند را آسان تر پیدا کنند. رنگ های موجود در نشانه گذاری برای شناسایی بلوک های کد در متن خام که ممکن است نیاز به ارجاع داشته باشید ایده آل هستند.

با کد ویژوال استودیو، می توانید از افزونه ها برای معرفی تم ها به ویرایشگر استفاده کنید. این تم ها حاوی تعدادی گزینه رنگی مختلف هستند که می توانید از آنها برای برجسته کردن خطوط کد یا برچسب ها استفاده کنید.

Atom از یک ویژگی به نام Color Picker برای ایجاد رنگ های مختلف در کد استفاده می کند.

ما افزونه کد ویژوال استودیو را ترجیح می‌دهیم زیرا استفاده از آن نسبت به Color Picker ساده‌تر است، اما هر دو ویرایشگر HTML ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که برای برجسته کردن بخش‌های خاصی از متن در پروژه کدنویسی خود نیاز دارید.

حکم نهایی – کد ویژوال استودیو برنده می شود

اگرچه ما Atom را به عنوان یک ویرایشگر قوی HTML دوست داریم، کد ویژوال استودیو بهترین گزینه در حال حاضر است. در گذشته، احتمالاً به Atom این مزیت را می دادیم، زیرا سال ها برای بسیاری از کدنویسان یک گزینه قابل اعتماد بوده است.

با این حال، Visual Studio Code دارای تعدادی ویژگی قوی در زمینه های مهم است که اکنون به آن برتری می دهد. علاوه بر این، با پایان یافتن پشتیبانی فعال از Atom در اواخر سال 2022 و با عدم دریافت ویژگی جدید Atom در چند سال گذشته، Visual Studio Code برنده واضح این مقایسه است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس