18 بازی جهان‌باز برتر که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند

56
0

فناوری واقعیت مجازی هر روز که می‌گذرد در حال رشد است، و این بازی‌های جهان باز شگفت‌انگیز که از VR پشتیبانی می‌کنند نیز گواه ادعای ما هستند. 18 بازی جهان‌باز برتر که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند را از اول نیوز بخوانید.

دنیای واقعیت مجازی هم در مکانیک و هم از نظر تأثیرگذاری در حال رشد است، با فرنچایزهای جدید و قدیمی که ارتقای مکانیکی در بعد بعدی سرگرمی پیدا می‌کنند. امروزه برخی از بزرگ‌ترین عناوین هنرصنعت به کامپیوترها و سیستم‌های آماده برای پشتیبانی از واقعیت مجازی راه پیدا کرده‌اند، غوطه‌ور شدن در دنیای سرسبز و پهناور Fallout 4 و Skyrim با عمق بی‌سابقه‌ای که فناوری به ارمغان می‌آورد، حتی نفس‌گیرتر از قبل می‌شود.

با محبوبیت Half-Life: Alyx و پیشرفت‌های مداومی مانند Vive که با مکانیک‌های جدید خود برای مخاطبان انگیزه ایجاد می‌کند، جای تعجب نیست که شرکت‌ها به دنبال تطبیق بزرگترین بازی‌های خود با این پلتفرم نوظهور باشند.

واقعیت مجازی

حتی شرکت‌هایی مانند گوگل در حال سرمایه‌گذاری بر روی ابزارها و برنامه‌های جدید و جسورانه‌ای هستند که از فضاهای واقعیت مجازی استفاده می‌کنند و توسعه‌دهندگان را با این سوال مواجه می‌کنند که مرزها در این رسانه جدید کجاست. به نظر می‌رسد که این مرزها گسترده هستند و نمونه‌های زیادی از تجربیات جهان باز خیره کننده برای کسانی که به دنبال پر کردن فهرست بازی‌های VR خود هستند در دسترس است.

 فناوری VR با هدست‌های پیشرفته مانند Oculus Quest 2 و Valve Index به رشد خود ادامه می‌دهد. سپس، البته، دستگاه آینده مبتنی بر متا قرار است در پایان سال با نام رمز Project Cambria منتشر شود.

این فناوری ثابت کرده است که ترکیبی طلایی ​​با ژانر بازی‌های جهان باز است. موضوع جالبی که خودش در حال جلب توجه است. از آنجایی که فناوری در هر دو جنبه پیشرفت می‌کند و توسعه دهندگان بیشتر با آن آشنا می‌شوند، تعداد بیشتری از بازی های متمرکز بر واقعیت مجازی (و آن‌هایی که از VR پشتیبانی می‌کنند) مصرف کنندگان را خیره می‌کنند. به این ترتیب، ما تصمیم گرفتیم به این لیست بپردازیم و آن را با تعداد زیادی از بهترین بازی‌های پشتیبانی شده از VR به روز کنیم. امیدواریم که مورد توجه شما واقع شود.

18 بازی جهان‌باز برتر که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند

18. Population One

بازی‌های بتل رویال می‌توانند هم جذاب و هم درگیر کننده باشند، و تجربه واقعیت مجازی تنها به هر دو کیفیت می‌افزاید. به نظر می‌رسد استودیو Big Box VR مصمم است از این ترکیب بهشتی (جهان‌باز-واقعیت مجازی) ​​با این VR-BR آنلاین محصول سال 2020 استفاده کند. Population One کمی تأثیر گرفته از مکانیک‌های خلاقانهPUBG ، Fortnite (با جمع‌آوری و ساختن منابع) و Apex Legends است. گان‌پلی در بازی به شدت درگیر کننده و جابه‌جایی خیلی سرعتی است.

جدای از سیستم کنترل همه جانبه VR، بازی Population: One با تاکید بر کوهنوردی و “سیستم مبارزه عمودی” منحصر به فرد و متمایز است. ویژگی جذابی که بعد جدیدی به گیم پلی می‌بخشد و به هرج و مرج می‌افزاید.

17. Elite Dangerous

بازی Elite Dangerous یک شبیه‌ساز پرواز هیجان‌انگیز است که توسط Frontier Developments توسعه یافته. عنوانی که به نظر می‌رسد گیمرها را از ابتدا تا انتها به یک سواری وحشیانه و غیرقابل پیش‌بینی می‌برد. بازی به همان اندازه که سریع است گسترده نیز هست. با نمایی واقعی از کهکشان راه شیری در مقیاس 1:1 در سبک جهان باز. این مطمئناً معنای جدیدی را برای اصطلاح “جهان باز” به ارمغان می‌آورد.

بازیکنان در سفینه فضایی خود نقش یک کاپیتان فضایی را بر عهده می‌گیرند. شخصی که از طریق فضای گسترده‌ی کهکشان راه شیری به پرواز در می‌آید. این بازی حقیقتاً بر واقع‌گرایی تأکید می‌کند. فضای بی‌پایانی از فضای خالی و بی‌صدا، حتی زمانی که در بخش چند نفره فضا را جستجو می‌کنید. با این حال، به یک معنا، این فقط به ماهیت جذاب آن می‌افزاید و البته شدت آن، زمانی که برخی از اقدامات و مبارزات در نهایت پیدا می‌شوند. امکان اتصال هدست واقعیت مجازی که چند سال پیش به بازی افزوده شد، جان تازه‌ای به این سفر حماسی فضایی می‌بخشد. Elite Dangerous برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس‌ باکس وان در دسترس است.

18 بازی جهان‌باز برتر که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند

16. Zenith: The Last City

این بازی درجه یک از استودیوی RamenVR یک MMORPG بسیار کمیاب است که بر اساس رابط VR و فناوری واقعیت مجازی طراحی شده است. و در حالی که Zenith: The Last City برای نوآوری و سرگرمی تحسین شده است، تقریباً در هر مرحله از گیم پلی جذاب و مفرح است. هر چند که طرفداران و بازیکنان نسبت به آن اتفاق نظر ندارند و نظرات ضد و نقیض زیادی در رابطه با ساختارهای آن وجود دارند. علی‌رغم زیبایی‌شناسی سلیقه‌ای، فیزیک شناور و فضاسازی باشکوه، Zenith واقعاً بازیکنان را غرق در لذت می‌کند و این به لطف نبرد روان با تجربه‌ی نزدیک ۱:۱ و دوربین اول شخص است.

و با توجه به اینکه استودیو به دی ال سی و به‌روزرسانی‌های مختلفی اشاره کرده است، احتمالات در مورد این دنیای فانتزی مجازی بی‌پایان است. رتبه‌ی شانزدهم فهرست 18 بازی جهان‌باز برتر که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند به Zenith: The Last City تعلق دارد.

18 بازی جهان‌باز برتر که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند

15. Iron Man VR

وقتی صحبت از ویژگی‌های ابرقهرمانی به میان می‌آید، به نظر می‌رسد که مرد آهنی مشهور مارول برای تکمیل غوطه‌وری اول شخص VR مناسب و مجهز است. این شوتر به سبک آرکید از Camouflaj مطمئناً به این خواسته پاسخ می‌دهد.

بازیکنان زره آهنی نمادین را می‌پوشند و در حالی که به سمت Ghost شرور و پهپادهای جنگی‌اش شلیک می‌کنند، در یک سواری هیجان انگیز در مناطق و مناظر جهانی به سوی آسمان می‌روند. اگرچه Iron Man VR عمیق‌ترین بازی sandbox روی کره زمین نیست، اما این بازی جذاب با اکشن هیجان‌انگیز، کاوش و گیم‌پلی شوتر رضایت‌بخش خود می‌درخشد. همه این‌ها را به تصاویر و کیفیت بصری زیبا، انیمیشن روان، و کنترل‌های صاف و دقیق اضافه کنید و نتیجه یک نمایش عالی از فناوری PSVR خواهد بود.

14. LA Noire: The VR Case Files

در حالی که به عنوان زیرمجموعه LA Noire ایستاده است، این نسخه با پشتیبانی از VR یک ماجراجویی عمیق و جذاب را نشان می‌دهد که کاملاً با سبک واقعی و واقعگرایی ذاتی بازی مطابقت دارد. این بازی نه ساعته، هفت مورد از پرونده‌های جنایی بازی را که توسط HTC Vive و Oculus Rift ارائه شده است، در خود جای داده است.

تعامل مستقیم با اشیاء مختلف که در اختیار کارآگاه فلپس هستند بیش از هر زمان دیگری بازیکنان را غوطه‌ور می‌سازد و آن‌ها را بیشتر به تجربه‌ی این نئو نوآر جذاب ترغیب می‌کند. از رانندگی در خیابان‌های لس‌آنجلس دهه 1940 میلادی گرفته تا مشت زنی و مبارزه شدید با مجرمان، و حتی یک طراحی ساده در دفترچه یادداشت، مکانیک و رابط کاربری بازی به خوبی با حرکات ظریف دست کنترل‌کننده‌های VR هماهنگ می‌شود.

18 بازی جهان‌باز برتر که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند

13. The Solus Project

این جانشین معنوی The Ball از ویژگی‌های ماجراجویی اول شخص آن بازی استفاده می‌کند و مقیاس و شدت آن را با گیم‌پلی بقای سخت خود افزایش می‌دهد. در این سفر جهان باز واقعیت مجازی، بازیکنان فرمانروایی یک فضانورد تنها را در دست می‌گیرند که پس از فرود تصادفی در یک سیاره بیگانه مرموز، قصد نجات بشریت را با استفاده از منابع در دسترس و عقل خود دارد. هدف جستجوی مستعمره برای اطمینان از بقای نوع بشر و زندگی برای مبارزه در یک روز دیگر است.

کاوش در این سیاره شگفت‌انگیز بیگانه، اسرار یک تمدن خارجی ناشناخته را به همراه آیتم‌های مختلف و مناطق منحصربه‌فرد که برای ساخت و بقای حیاتی هستند، آشکار می‌کند. حس واقعی و لمسی تجربه VR فقط ماهیت شدید و جوی The Solus Project را تقویت می‌کند. رتبه‌ی سیزدهم فهرست 18 بازی جهان‌باز برتر که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند از آن The Solus Project است.

18 بازی جهان‌باز برتر که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند

12. Stormland

شوترهای دوگانه که امکان استفاده همزمان از ۲ سلاح را به شما می‌دهند می‌توانند لذت بخش باشند. اما برخی از کنترل های عمیق و روان VR را به ترکیب اضافه کنید و نتیجه واقعاً می‌تواند یک بمب لذت و سرگرمی شود. وارد این بازی اکشن علمی تخیلی از استودیوی مشهور Insomniac Games شوید. این بازی به‌عنوان یکی از بهترین نمایش‌های Oculus Rift در بازار می‌درخشد، به‌ویژه وقتی صحبت از حرکت روان و پویا در بازی می‌شود.

بازیکنان نقش یک باغبان اندرویدی به نام وسپر را بر عهده می‌گیرند که وظایف فروتنانه‌اش توسط یک گروه بیگانه مهاجم به نام The Temptest مختل می‌شوند. بازیکنان در این مجهز به ابزارهای سرگرم‌کننده و سلاح‌های آینده‌نگر هستند، تیراندازی می‌کنند، جت پک سواری می‌کنند و در محیط‌های مجلل جهان باز پیشروی می‌کنند. گیم پلی نوآورانه و مکانیک‌های این شوتر اول شخص تنها با تنظیم هدست واقعیت مجازی و بهره‌مندی از فناوری بصری برجسته می‌شوند.

11. Skyrim

وقتی صحبت از مبارزه و اکتشاف به صورت اول شخص می‌شود، حماسه نقش‌آفرینی Bethesda نشان می‌دهد که برای کنترل‌های فراگیر و مبتنی بر حرکت VR مناسب است. دنیای سرسبز و گسترده Skyrim با استفاده از هدست واقعیت مجازی که تجربه‌ای سینمایی جذاب را به ارمغان می‌آورد، واقعاً متحول می‌شود.

پورت VR مستقل Skyrim تضمین می‌کند که با وجود ورودی و صفحه نمایش بسیار متفاوت، چیزی از تجربه‌ی شگفت‌انگیز اصلی کم نمی‌شود. صرفاً سرگردانی در مناظر وسیع، با هدست واقعیت مجازی این ماجراجویی غنی را بهبود می‌بخشد. اگرچه ممکن است بازی آن حس آشنا و همیشگی کنترل‌های سنتی را نداشته باشد، اما کسانی که از ویژگی‌های حماسی و سینمایی این نقش‌آفرینی حمایت می‌کنند باید ارزش زیادی در این تجربه‌ی VR پیدا کنند.

18 بازی جهان‌باز برتر که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند

10. Subnautica

به نظر می‌رسد سال 2014 یکی از سال‌های طلایی برای ژانر بقا بود، که نه تنها Subnautica ،The Long Dark ،Unturned و The Forest را نیز میزبانی کرد. این بازی یکی از ماندگارترین عناوین لیست است و به راحتی می‌توان فهمید که چرا با مناظر روشن و واضح زیر آب، انتخاب‌های خلاقانه طراحی و گیم پلی اعتیاد آور معمول این ژانر به آن مشهور است.

اکنون، زیبایی و وحشت همزمان دنیای Subnautica با پشتیبانی VR جدید آن بسیار بهتر شده است. این بازی در جایگاه دهم فهرست 18 بازی جهان‌باز برتر که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند قرار دارد.

18 بازی جهان‌باز برتر که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند

9. The Forest

پس از اینکه برای مدتی از موضوعیت و مقبولیت خارج شد، یکی از بازی‌های موفق دهه‌ی اخیر در ژانر بقا، The Forest، با نسخه‌ی واقعیت مجازی مجدداً مورد استقبال شدید قرار گرفت. محیط‌های زیبا و دشمنان وحشتناک، این بازی را به محیطی عالی برای یک شبیه ساز بقا با گیم پلی اعتیاد آور تبدیل می‌کند. و با پشتیبانی جدید بهتر از همیشه به نظر می رسد (البته هنوز کمی جای کار دارد).

برای هرکسی که به دنبال تجربه‌ای قوی‌تر و وحشتناک‌تر از بازی‌هایی همچون Subnautica است، ممکن است زمان خوبی برای امتحان The Forest باشد.

ماینکرفت

8. ماینکرفت

از آنجایی که ماینکرفت از زمانی که وجود داشته است پرطرفدار بوده، صحبت از ارزش‌های آن کاری بیهوده است. این بازی هنوز هم فعال و زنده‌تر از همیشه است، با تعداد زیادی به روز رسانی در مقیاس بزرگ در دست ساخت و جریان ثابتی از محتوای فریبنده در مسیر انتشار.

موفقیت بازی مستقل Mojang با Vivecraft، که یک ماد واقعیت مجازی با پشتیبانی کامل است که به بازیکنان امکان می‌دهد آثار خود را به مقیاسی جدید و چشمگیر بیاورند، به اوج جدیدی رسید. کنترل‌ها و امکانات دسترسی تجربه‌ی آن را بسیار بهتر می‌کند، به لطف حرکت 1:1 هدست Vive و حرکت آزاد در سراسر اتاق و پشتیبانی از shader، ماینکرفت لذت‌بخش‌تر از همیشه است.

شبیه ساز پرواز مایکروسافت

7. شبیه ساز پرواز مایکروسافت

این جواهر به طور ناراحت کننده‌ای مورد توجه تعداد کمی از بازیکنان واقع شد. اما برای دیگران، Microsoft Flight Simulator یکی از بهترین شبیه سازهای سال 2020 بود. این مهم به دلیل عمق فوق‌العاده و آرامش ذاتی پرواز در یک زمین مجازی با کیفیت بصری شگفت‌انگیز ممکن شده بود.

در هدست VR، این بازی واقعاً نفس گیر است، به خصوص وقتی که تأثیرات مختلف محیطی و جزئیات کامل گرافیکی موجود در مناظر را در نظر بگیرید. تجربه این بازی با فناوری VR واقعاً معنای جدیدی برای اصطلاح «شبیه‌ساز» به ارمغان می‌آورد. شبیه ساز پرواز مایکروسافت رتبه هفتم فهرست 18 بازی جهان‌باز برتر که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند را اشغال کرده است.

No Man's Sky

6. No Man’s Sky

داستان روند توسعه کامل بازی No Man’s Sky با پشتیبانی از VR به سطح جدیدی رسید و به بازیکنان دیدگاه جدیدی نسبت به سیستم‌های کهکشانی طراحی شده با هوش مصنوعی داد. کیفیت نهایی از حد باور و تصور بازیکنان فراتر بود. به عبارتی شگفت‌انگیزتر از آن بود که واقعی جلوه کند.

با تنوع گسترده زیست بوم‌های NMS همراه با تصاویری جذاب، از دست دادن فرصت امتحان کردن این بازی با سخت افزار جدید اشتباه است. در حالی که افزودن VR چیز جدیدی به فرمول اصلی بازی اضافه نمی‌کند، اما همچنان تجربه‌ی نهایی از عمق اضافه شده بهره لازم را می‌برد. برای کسانی که می‌توانند هزینه تهیه واقعیت مجازی را متقبل شوند، فناوری VR می‌تواند تجربه نو منز اسکای را تا حد زیادی تقویت کند.

شوتر

5. Into The Radius

بازی Into the Radius یکی دیگر از اقتباس‌های اسلاوی مجازی از رمان کلاسیک پیک نیک کنار جاده است. عنوانی که به دلیل الهام گرفتن از عناوینی مانند Metro ،Stalker، و Annihilation شناخته شده است. با این حال، این اقتباس، با استفاده از زیبایی‌شناسی زنگ زدگی، گرد و غبار و عناصر وحشتناک خود، برای برجسته کردن برخی از عناصر ترسناک رنگارنگ و انتزاعی، زمینه بسیار سورئالیستی‌تری را به ژانر رایج بازی “brown shooter” اضافه می‌کند.

طرفداران مجموعه‌های فوق الذکر احتمالاً مجذوب این نسخه جدید “منطقه (زون)” و جنایات غیرقابل تصوری می‌شوند که ارائه می‌دهد.

Thief Simulator

4. Thief Simulator

بازی Sandbox شبیه ساز دزدی یا Thief Simulator دنباله‌ی جالبی برای این مجموعه مخفی کاری است. عنوانی که به بازیکنان اجازه می‌دهد آزادی و گزینه‌های بیشتری برای انجام دزدی و سرقت نهایی خود داشته باشند. در حالی که یک محله کامل در نوک انگشتان لغزنده آن‌ها قرار دارد، بازیکنان باید اطلاعات جمع آوری کنند و تاکتیک‌های خود را به درستی کنار هم بگذارند تا یک سرقت عالی را انجام دهند.

افزودن عنصر VR به این فرمول تنش بسیار بیشتری را به تجربه‌ی نهایی اضافه می‌کند. مخصوصاً زمانی که سارقان خود را در آستانه لو رفتن می‌بینند. یا وقتی که در تنگنا قرار می‌گیرند.

Falcon Age

3. Falcon Age

بازی Falcon Age پس از مورد توجه قرار گرفتن توسط گردانندگان چالش «Can You Pet It» که توسط حساب‌های فان و سرگرمی محبوب شده بود، به سرعت در توییتر به یک ترند تبدیل شد. با این حال، Falcon Age به جای همدم قرار دادن یک سگ معمولی، یک دوست پرنده شایان ستایش را به بازیکنان می‌دهد، با لباس‌های قابل تنظیم و سیستم پیوند عاطفی بسیار عمیق‌تر (و البته با دکمه اختصاصی نوازش حیوان خانگی).

این بازی به خودی خود یک ماجراجویی ضد استعماری سرگرم‌کننده است. با جلوه‌های بصری قوی و فیزیک پرنده‌ای که به طرز شگفت‌انگیزی اجرا شده است (هرچقدر که ممکن است این توضیحات اندکی احمقانه به نظر برسد).

Google Earth VR

2. Google Earth VR

شبیه به Jon Bois 17776: What Football Will Like in Future، بازی یا تجربه‌ی تعاملی Google Earth VR یک سفر سرگرم کننده و سورئالیستی در بازترین دنیایی است که وجود دارد: زمین.

عنوان Google Earth VR با گنجاندن هر دو حالت «Freefly» و «Streetview» برداشتی جالب از بازی‌های معمولی و کژوال است. این اثر دقیقاً یک بازی به خودی خود نیست. در عوض ترجیح می‌دهد نگاهی مراقبانه‌تر به تجربه جهان در کل داشته باشد. مانند Microsoft Flight Simulator. پرواز روی مناظر کوهستانی و قدم زدن در کوچه‌های تصادفی در سراسر جهان اغلب بسیار سرگرم کننده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. امتحانش کنید.

ماد باکس

1. Modbox

در هیاهوی یکپارچه‌سازی بازی‌ها با فناوری واقعیت مجازی، استودیوهای زیادی نیستند که در نظر بگیرند فرمول سندباکس فنی با سخت‌افزار جدید چقدر سرگرم‌کننده خواهد بود. در جایی که برنامه‌هایی مانند Kingspray و Tilt Brush به فضای هنری عمق می‌دهند، Modbox به نوعی یک سیستم آزمایشی فراگیر است که همتراز با آنچه Garry’s Mod برای کاربران کامپیوتر در اوایل دهه 2000 بود عمل می‌کند.

بازی Modbox به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با مکانیک‌های خود یک بازی در محیطی سندباکس جهان باز ایجاد و در آن کاوش کنند. با چندین نمونه از پیش ساخته شده که به بازیکنان یک تجربه سرگرم‌کننده با دوستان خود می‌دهد. از جمله حالت نامتقارن نبرد با تایتان. خب دوستان این بود فهرست 18 بازی جهان‌باز برتر که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند، نظر شما در خصوص آن چیست؟ جای کدام بازی در این فهرست خالی بود؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس