ارزش تسلا (Tesla) به 1 تریلیون دلار رسید ، بررسی دلایل

تسلا یکی از بزرگ‌ترین سازنده‌های خودرو در جهان است. در ادامه به دلایل بالا رفتن ارزش تسلا و رد کردن 1 تریلیون دلار می‌پردازیم.

39
0
ارزش تسلا (Tesla) به 1 تریلیون دلار رسید ، بررسی دلایل

تسلا یکی از بزرگ‌ترین سازنده‌های خودرو در جهان است. بعد از افزایش فروش و افتتاح یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌ها در آلمان سهام این شرکت به ۱ تریلیون دلار رسیده. ولی بر خلاف چیزی که فکر می‌کنید بزرگ‌ترین دلیل این افزایش ارزش، سفارش ۱۰۰ هزار خودرو توسط یک شرکت کرایه ماشین بوده است. در ادامه به دلایل بالا رفتن ارزش تسلا می‌پردازیم.

دلایل بالا رفتن ارزش تسلا

1 ارزش تسلا (Tesla) به 1 تریلیون دلار رسید ، بررسی دلایل

شرکت خودروهای کرایه‌ای Hertz به عنوان بخشی از یک طرح بلندپروازانه برای برقی سازی ناوگان خود، ۱۰۰۰۰۰ تسلا سفارش داده است. این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که سدان‌های مدل ۳ تسلا از اوایل نوامبر برای اجاره از Hertz در بازارهای اصلی ایالات متحده و اروپا در دسترس خواهد بود. این اعلامیه تنها چند ماه پس از فرار Hertz از ورشکستگی منتشر شد.

پس از اعلام خرید، قیمت سهام تسلا در اوایل روز به ۹۹۸/۷۴ دلار رسید و ارزش بازار آن به بیش از ۱ تریلیون دلار افزایش پیدا کرد، قبل از اینکه قیمت دوباره کاهش یابد. با این حال، زمانی که بازار برای آن روز بسته شد، قیمت آن دوباره افزایش یافت و به ۱۰۲۴/۸۶ دلار به ازای هر سهم رسید و ارزش بازار ۱/۰۱ تریلیون دلار شد. همانطور که CNBC اشاره می‌کند، این سهام تسلا را در شرکت‌های نادر دارای ارزش بازار تریلیون دلاری مانند اپل، آمازون و مایکروسافت قرار می‌دهد.

خبر خرید اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد، که می‌گوید این معامله تنها بزرگ‌ترین سفارش برای خودروهای الکتریکی در تاریخ است و ۴/۲ میلیارد دلار درآمد برای تسلا دارد. سهام این خودروساز با انتشار اخباری در معاملات پیش از بازار ۴/۳ درصد افزایش یافت. همچنین صبح امروز گزارش شد که مدل ۳ تسلا به اولین خودروی الکتریکی تبدیل شد که در سپتامبر امسال در صدر جدول فروش ماهانه در اروپا قرار گرفت. در اوایل ماه جاری، علیرغم کمبود تراشه که بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده است، این شرکت رکورد فروش خود را در سه ماهه سوم اعلام کرد.

مارک فیلدز، مدیرعامل موقت Hertz در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “وسایل نقلیه الکتریکی در حال حاضر جریان اصلی بازار هستند و ما تازه شاهد افزایش تقاضا و علاقه جهانی هستیم. Hertz جدید به عنوان یک شرکت حمل و نقل، با بزرگ‌ترین ناوگان اجاره خودروهای برقی در آمریکای شمالی پیشرو خواهد بود.”

حال که با ارزش تسلا آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس